Aanpak nieuw water


Plaats reactie
Niels Laenen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-10-2012 09:41
Locatie: Antwerpen

16-10-2012 13:43

Hallo,
Ik zou graag van jullie weten hoe jullie een nieuw water aanpakken. Ik heb een nieuw water niet zo ver van mij thuis, maar weet niet zo goed hoe er aan te beginnen. Ik ben er al eens gaan kijken en ben te weten gekomen dat er niet al te veel op karper gevist word, maar dat er wel een mooi bestand aanwezig zou zijn. Het gaat om een complex van 4 met elkaar verbonden vijvers. Ik heb al een interessante stek gevonden tegen een overhangende boom. Maar weet alleen nog niet goed wat voor aas ik zou aanbieden? Of ik gewoon met een stick of pva bag zou vissen met wat partikels en boilies of er een paar spods heen zou gooien? Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg, Niels
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-10-2012 14:50

Niels Laenen schreef: hoe jullie een nieuw water aanpakken.

Met 2 handen!
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

16-10-2012 15:07

Een nieuw water waar niet veel gevist wordt maar met een mooi bestand.

Dat zou ik zo blij als een hond met 7 lullen aanpakken!

Proberen, investeren, observeren.........
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

16-10-2012 18:46

Pak je penhengel en ga eens een dag op meerdere plekken vissen. Die overhangende boom hoeft niet de place to be te zijn.
Maak wat stekjes en ga die eens af vissen. Althans zo zou ik beginnen.

Groet Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

16-10-2012 18:52

Peil het water eens uit, zoek uit wat voor bodem het water heeft.

Lees wat rond op het forum en je komt er snel achter:)
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Niels Laenen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-10-2012 09:41
Locatie: Antwerpen

16-10-2012 20:20

Ik heb het water al uitgepeild en het bodemverloop is vrij gelijkmatig. Ik zou eigenlijk nog wat willen weten over welk aas jullie zouden aanbieden, veel of weinig bijvoeren. Ik verkies wel om instant te vissen.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

16-10-2012 20:57

Probeer inderdaad eerst zoals Sven zegt met een penhengel te gaan vissen en dan gewoon met mais...

Zo kan je vrij makkelijk achterhalen waar de karper zich ophoudt. Als je dat eenmaal weet kan je gaan voeren met mais en/of boilies. En eventueel statisch gaan vissen.

Als er niet veel gevist wordt op karper is mais toch de makkelijkste en snelste keuzen met een penhengeltje...

Boilies kan dan altijd nog...

Het is dus bijna maagdelijk water (ten minste zoals jij aangeeft), ik zou het wel weten!
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-10-2012 21:03

Maagdelijk water in de buurt van Antwerpen. Is dit een Belgenmop ? :
Let op slagboom !
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

17-10-2012 16:08

Trial & error is mijn favoriete manier.

De wetenschappelijk benadering ben ik niet zo van. Als ik zit te vissen zie ik genoeg.

Is niet zo'n ramp hoor, een keertje niks vangen :wink:

Als het echt vijvers zijn zoals je beschrijft (Komt op mij over als een paar kleine ondiepe watertjes aan elkaar) dan kan het niet zo moeilijk zijn. Op verschillende plekken voeren en je ziet wel waar wat activiteit ontstaat.

Maar je mag natuurlijk ook dagen lang op het forum rondsnuffelen, observeren, peilen en dan niks vangen.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

18-10-2012 08:07

Momenteel pak ik een nieuw water als volgt aan:

-Keer rond lopen om "hot spots" te spotten.

-Zoek een aantal niet interessant ogende stekken en peil deze uit om uit te vinden of het misschien toch interessant is. Voor het geval er iemand anders toch zit te vissen op jou "hot spots". Want je weet het nooit als je er zelf vaker zit te vissen gaat dit opvallen en komen er van zelf andere op je stek zitten.

-Ga een keer vissen en voer alle hotspots met een blik mais aan en houd ze onder het vissen gewoon in de gaten.

Uit eindelijk vang je misschien de eerste keer niets maar is er toch duidelijk waar de vis potentieel zit en misschien zat je toch op een goede stek en vang je wel iets. Het bllijft vissen!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-10-2012 07:20

en dan kom ik en dan zit JIJ op MIJN hotspot? En claimt omdat je er een blikkie mais in hebt gekiept? :lol: :lol:

Ik ga tegenwoordig een half uurtje penvissen. Ik maak een voerplekkie of 5 en vis deze heel snel af en dan heb ik geen zin meer...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

19-10-2012 13:20

Niet vergeten om een haak aan te knopen Klaas, anders ben je niet aan het vissen :wink:
justin vd heuvel
Berichten: 74
Lid geworden op: 11-01-2013 17:52
Locatie: Lelystad

21-01-2013 11:03

ik ga op een nieuw water altijd met de boot op het water en dan neem ik een dieptemeter mee en een ouwe hengel als prik stok en meestal vis ik een plek op een diepte van 1,5 metyer en de andere plek 3 meter en als ik merk dat die 1,5 hengel tog beter werkt dan ga ik de andere hengel ook op 1,5 meter diepte legen en kwa aas keuze ik neem altijd harde mais mee (niet gekookt) en tijgernoten en bollies mee
1 hengel vis ik met tijgernoten en de andere hengel met een bollie
en dan maar afwachten of het lukt

mvg justin van den heuvel
mvg Justin van den heuvel :D

Vissen zijn het mooist als ze zwemmen niet als ze gemarteld worden
Ruud Diepstraten
Berichten: 34
Lid geworden op: 05-06-2011 22:31

21-01-2013 20:14

justin vd heuvel schreef:ik ga op een nieuw water altijd met de boot op het water en dan neem ik een dieptemeter mee en een ouwe hengel als prik stok en meestal vis ik een plek op een diepte van 1,5 metyer en de andere plek 3 meter en als ik merk dat die 1,5 hengel tog beter werkt dan ga ik de andere hengel ook op 1,5 meter diepte legen en kwa aas keuze ik neem altijd harde mais mee (niet gekookt) en tijgernoten en bollies mee
1 hengel vis ik met tijgernoten en de andere hengel met een bollie
en dan maar afwachten of het lukt

mvg justin van den heuvel




Juist! Harde maïs, niet gekookt.....;-) toppertje...:"(
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

21-01-2013 20:50

In de provincie Antwerpen zijn wel meerdere wateren met een mooi bestand hoor die niet zo bekend zijn bij het grote publiek :)
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

21-01-2013 20:56

justin vd heuvel schreef:ik ga op een nieuw water altijd met de boot op het water en dan neem ik een dieptemeter mee en een ouwe hengel als prik stok en meestal vis ik een plek op een diepte van 1,5 metyer en de andere plek 3 meter en als ik merk dat die 1,5 hengel tog beter werkt dan ga ik de andere hengel ook op 1,5 meter diepte legen en kwa aas keuze ik neem altijd harde mais mee (niet gekookt) en tijgernoten en bollies mee
1 hengel vis ik met tijgernoten en de andere hengel met een bollie
en dan maar afwachten of het lukt

mvg justin van den heuvel


Misschien moet je je nog even verdiepen in het bereiden van maïs voordat je het daadwerkelijk het water ingooit om te voeren...

Kan hard gaan met de karperpopulatie op je watertje anders... ;-)
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
justin vd heuvel
Berichten: 74
Lid geworden op: 11-01-2013 17:52
Locatie: Lelystad

21-01-2013 21:04

Een man van raven zei tegen mij dat als je mais 24 uur zeker laat weken dat het dan geen schade geeft aan de karper en juist minder brasem aantrekt dat komt omdat als je het kookt dan komt er een stofje vrij die brasem heel lekker vindt en ik heb het de vorigen seizoen me gevoerd en zag geen karper doe dood was een paar karper scheten zelfs mais pulp uit


mvg justin vd heuvel
mvg Justin van den heuvel :D

Vissen zijn het mooist als ze zwemmen niet als ze gemarteld worden
Plaats reactie