Aankoop Delkim Plus


Plaats reactie
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

05-09-2012 13:36

Goedemiddag ,

Aangezien mijn beepers 3 beepen geven per piep en de schroefdraad helemaal naar de vaantjes is , wil ik nieuwe beetmelders kopen.

Ik zou graag Delkims kopen voor een redelijke prijs dus dacht ik aan 2dehands Delkim Plus.
Nu heb ik er achter gezocht , en gevonden , maar ik wil er ook graag een ontvanger bij.
Ben ik maar even op de officiële site van Delkim gaan kijken maar deze vind ik nogal onduidelijk. :roll:

Kan er een ontvanger op de Delkim plus aangesloten worden?
Waarvoor dienen de Transmitters? Ik vermoed zelf voor de ontvanger aan te sluiten? Is dit wel noodzakelijk?

Zou toch graag een max. bedrag van 200 euro uitgeven..
Ik heb 2 2dehands Delkim Plus gevonden voor 60 euro , en de ontvanger kan er dan ook nog wel bij , maar als ik dan nog 2 transmitters bij moet gaan kopen ga ik wel over m'n budget , toch? :-?

Mvg.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

05-09-2012 18:11

Michiel

De Delkims die jij wilt kopen kan geen ontvanger op. Dat kan wel als jij de TX blokjes (zender) er bij koopt. Die zijn +- €80 pst. Daarbij zal je er een ontvanger bij moeten kopen.
Als jij een set Delkim TXI op de kop kan tikken dan heb je geluk. Want die hebben een ingebouwde zender.

Het is gewoon een feit dat Delkim extreem duur is. Zoals de extra producten. Ik heb zelf snake ears, night light pro, quick lock system en de draagarm. Elk dingetje kost om nabij de €20 pst, en dat x het aantal melders dat je hebt.

Ik moet wel toegeven dat het extreem degelijk is. Maar waar ik mij wel aan erger is dat de snake ears best makkelijk er uit te trekken zijn. Ongelukje met even op de kop etc en je bent ze kwijt. De draagarm voor de nightlight pro klik systeem is ook erg "losjes".

Suc6 met deze info.

Gr Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

06-09-2012 15:13

Hoi Michel,

Staar je niet blind op bepaalde merken qua optonics. Ik heb in het verleden verscheidene optonics gehad en tot zoverre kan ik er redelijk over mee praten.

Helaas heb ik net 3 delkims txi + ontvanger verkocht (oude model). Ik zou eens kijken op marktplaats of je daar niet een set oudere type delkims kan aanschaffen. Dan kan je meteen een txi model kopen en deze zijn ook zeer goed!

Fox heeft ook leuke optonics. Rx set tweedehands zou wat duurder zijn, maar kijk eens voor een DXR of LXR set (ook draadloos).

Dxr en oud model txi staan op dit moment nog op Marktplaats.
~~Dreams can be true.~~
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

06-09-2012 16:53

Bedankt voor de reacties allemaal.

Heb nu iemand gecontacteerd die 3 delkim plus + 3x transmitter + ontvanger te koop heeft staan voor 170 euro.
Lijkt me weinig geld voor dit , niet?

Mvg.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

06-09-2012 22:34

Ligt een beetje aan de staat en type. Transmitters met draad antenne zijn wat minder dan met de harde antennes. Test het bereik wel eerst voordat je koopt, ik heb eens een zender gehad die beduidend minder bereik had dan de andere 3.

Gr.

Sorry lees net dat het om plusjes gaat dus harde antenne, lijkt me een redelijke prijs als ze in goede staat zijn.
©
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

06-09-2012 23:26

Het zijn wel draadantennes , dus misschien toch geen plusjes?
Het gaat om deze :

http://watersport.marktplaats.nl/hengelsport-karpervissen/591201439-delkim-set.html

Excuses als het plaatsen van een link naar een verkoopsite niet toegestaan is maar de afbeeldingen kan je er ook niet afhalen.. :roll:

Mvg.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-09-2012 03:52

Zou ik niet aan beginnen.
Deze draden zijn erg gevoelig voor storing (zie breuk in de kabel).
Mocht je deze toch willen eerst grondig testen.

Zou toch echt zoeken naar een "harde" antenne zo niet een fox set.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

07-09-2012 08:06

Ik zou ook niet voor de transmitters kiezen. Altijd een extra iets wat kapot kan gaan etc. Geef liever iets meer geld uit bv voor een TXI, als je echt Delkim zou willen.
~~Dreams can be true.~~
Plaats reactie