hoe moet ik vissen op graskarper met brood


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

17-04-2012 20:21

hallo mensen.
ik vis altijd met boilies.
en nog nooit een graskarper gevangen.
nou hoor ik dat je het beste met drijfend brood moet vissen.
maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
kan iemand mij vertellen hoe dat moet en wat ik nodig heb.

ik had gedacht met een groote dobber wartel aan de hooflijn en onderlijn er aan.

gr jeroen
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
Ben Willems
Berichten: 38
Lid geworden op: 09-04-2010 16:17

18-04-2012 09:19

Graskarper kun je ook prima met boilies vangen, echter met brood kun je er meer selectief op vissen. Natuurlijk moet er in het water waar je vist wel graskarper zitten om ze te kunnen vangen. Doe niet te moeilijk qua montage, een enkele haak (maatje 8) aan de lijn is alles wat je nodig hebt en dan met een broodkorstje eraan. Een onderlijn is overbodig!

Probeer de graskarper te lokaliseren, het is vaak duidelijk genoeg te zien of het om een graskarper gaat wanneer de karper aan de oppervlakte zit. Je moet dan actief gaan zoeken. Zodra je ze hebt gelokaliseerd probeer ze te verleiden met je stukje brood. Werp niet boven op de vis want dan schrikken ze.

Ik weet niet in wat voor water je vist, maar in die vijfers hier heb ik in het verleden veel succes gehad door het vissen met een broodkorst tegen de rand van lelies waar (gras)karper aanwezig was.

Verder kun je gewoon stug met boilies door vissen, als er graskarper zit dan zullen die op den duur ook wel voor je boilies vallen. De aanhouder wint! Gebruik dan wel bij voorkeur notige of vismeel boilies.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-04-2012 10:16

Mijn excuus, maar een graskarper is een herbivoor, dus die hebben niks aan ladingen eiwit. Indien je dus met vismeelbollen vist waar een hoog gehalte aan vismeel in zit, zul je je kansen decimeren.

Mais is ook een goed aas voor die beesten...
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-04-2012 10:39

Ik vis momenteel op een water met een hoge bezetting aan graskarper. Ik voer hier opzettelijk én met zoete bollen (simpele scopex boilie) én met een uitgesproken vismeel bol. Die laatste juist om graspkarpers uit te sluiten. In 2 sessies alleen nog maar runs gehad op de zoete bollen, en dan ook alleen nog maar graskarper gevangen...
Gebruikersavatar
Ben Willems
Berichten: 38
Lid geworden op: 09-04-2010 16:17

18-04-2012 11:36

En ik ze maar vangen op gewone garlic robin red vis bollen :P. Dat vismeel de kans op graskarper decimeert wist ik niet, mijn excuus, maar mijn ervaring is dat ik ze er wel op vang. Weer wat geleerd vandaag :P. Ik heb zelf absoluut gezien het meeste succes gehad met een notige zoete boilie dus wat dat betreft is zoet dan beter.

Je geeft ook aan altijd met boilies te vissen. Ik zie dat je ook een topic over ander aas hebt gemaakt viewtopic.php?f=18&t=67928

Er wordt aangeraden met particles, tijgernoten e.d. te vissen Daar kun je ook nog wat mee doen!
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

18-04-2012 12:58

Ben Willems schreef:En ik ze maar vangen op gewone garlic robin red vis bollen :P. Dat vismeel de kans op graskarper decimeert wist ik niet, mijn excuus, maar mijn ervaring is dat ik ze er wel op vang. Weer wat geleerd vandaag :P. Ik heb zelf absoluut gezien het meeste succes gehad met een notige zoete boilie dus wat dat betreft is zoet dan beter.

Je geeft ook aan altijd met boilies te vissen. Ik zie dat je ook een topic over ander aas hebt gemaakt viewtopic.php?f=18&t=67928

Er wordt aangeraden met particles, tijgernoten e.d. te vissen Daar kun je ook nog wat mee doen!

ahhh bedankt.
er zit zeker graskarper bij ons op de vijver maar ze lusten de boilies gewoon niet en dan heb ik er all zat karper uitgehaalt daar.
ik ga het nu eens met boord proberen.
maar als ik dan gewoon een hakje aan de lijn doe.
dan kan je toch niet zo heel ver uit de kant vissen of wel.
ik dacht als je met een dobber vis kan je verder gooie en zien als je beet heb.
gr jeroen
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-04-2012 13:11

Ben Willems schreef:En ik ze maar vangen op gewone garlic robin red vis bollen :P. Dat vismeel de kans op graskarper decimeert wist ik niet, mijn excuus, maar mijn ervaring is dat ik ze er wel op vang. Weer wat geleerd vandaag :P. Ik heb zelf absoluut gezien het meeste succes gehad met een notige zoete boilie dus wat dat betreft is zoet dan beter.

Je geeft ook aan altijd met boilies te vissen. Ik zie dat je ook een topic over ander aas hebt gemaakt viewtopic.php?f=18&t=67928

Er wordt aangeraden met particles, tijgernoten e.d. te vissen Daar kun je ook nog wat mee doen!


Zeg eens ´ :P ´ . Hoeveel vismeel zit er dan in die garlic robin red bollen die je gebruikt? Want daar ging het om he?
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

18-04-2012 17:03

Denk 20 % mitsz?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-04-2012 17:10

Maar we willen het zeker weten.

Laat ik het uitleggen. Ik sta wel bekend dat ik een beetje vismeel in m´n bollen gebruik. Ik vang echt never nooit geen graskarper. Ook niet waar ze talrijk zijn. Het gaat overigens om eiwit pur sang. Rijke birdfoodbollen zullen ook geen graskarpers vangen.

Ik weet zeker dat er in de door Ben gebruikte vismeelbollen weinig tot geen vismeel is verwerkt.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-04-2012 18:32

Sorry dat ik je enigszins moet tegenspreken Mitsz.

Afbeelding

Deze ving ik op een solution, ik had er niet bijzonder veel uren voor nodig, ze zijn daar niet bijzonder talrijk en er is ook niet voorgevoerd. Hoeveel vismeel daar precies in zit weet jij beter dan ik, maar als ik jou mag geloven niet weinig :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-04-2012 08:05

Hahaha! Heb ik weer met m´n grote bek. Dank je Daaf. :D

Dit is vast een uitzondering zijn die de regel bevestigd, maar ik sta altijd open voor de waarheid...









zeikerd :D :oops:
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

20-04-2012 08:58

U vraagt wij draaien :lol:

Afbeelding

17 kilo chinees vuurwerk op een solution.
Ook hier zijn ze niet heel talrijk bij mijn weten. Ik had wel voorgevoerd.. Wat wel opviel was dat ik die nacht geen enkele "gewone" karper ving, het bleef bij deze. Normaal vang ik er daar meestal wel een aantal. Misschien krijgen grassers normaliter geen kans om te vreten maar was nu de karper afwezig? Dat kan want het ging om groot open water.

Dus kom maar op met dat recept, graag ook bereidingswijze even erbij vermelden :lol:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-04-2012 09:01

Op de Solution kan ik het nog enigzins begrijpen. Daar zitten een paar extracten in die een graskarper ook wel lust. Hihi

Wel leuk. :D

Recept? Sinds het ongeluk ben ik alles vergeten. Sorry...
Stefan den Heije
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-04-2012 20:53
Locatie: Den Haag

24-04-2012 07:36

jeroen vorstermans schreef:hallo mensen.
ik vis altijd met boilies.
en nog nooit een graskarper gevangen.
nou hoor ik dat je het beste met drijfend brood moet vissen.
maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
kan iemand mij vertellen hoe dat moet en wat ik nodig heb.

ik had gedacht met een groote dobber wartel aan de hooflijn en onderlijn er aan.

gr jeroen


heey Jeroen,

Als brood niet werkt en je gek wordt van de eenden...

Probeer dan eens kattenbrokken, die hebben bij mij weleens succes gebracht!

Ik hoop dat je er eentje te pakken krijgt;)

Ps. wat voor watertjes vis je???

Gr.

Stefan
JERCIN BAITS NEVER FAILS!

Dit jaar gestopt met tellen; al boven de 40 karpers!

Record dit jaar: 30 pond

Project Spiegels: 6
Plaats reactie