Vissen op het Veluwemeer


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Zoet
Berichten: 12
Lid geworden op: 06-02-2012 20:43
Locatie: Harderwijk

19-03-2012 17:45

Hallo, zouden jullie mij kunnen helpen met wat tips enz. voor het vissen op het veluwemeer? groot water dus.
Ik weet dat het natuurlijk lastig is om daar op te vissen maar er zijn zoveel mooie stekken aan dat meer en krijg kriebels van als ik er aan denk om te vissen. Want er zwemen daar echte bakken rond! Ik zit met vragen zoals: moet je veel voeren? hoe vaak en hoe veel aantal weken van te voren? ver van de kant? diepe stukken ondiepe? Ik heb totaal geen ervaring op zn groot meer want vis nog maar een jaartje op karper. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Alvast bedankt!
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd! :)
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

19-03-2012 18:20

Volgens mij is er al heel veel over gezegd op dit forum en andere fora.

Ben zelf ook een tijdje op zoek geweest naar info over de randmeren vandaar...

Je moet een leuke stek zoeken, die uitpeilen en dan ben je afhankelijk van de hoeveelheid die je zou willen voorvoeren... Er zwemt daar heul veul vis en die raast over je voerplek en die is dan zo leeg.

Ik ken mensen die vissen op de randmeren en die voeren 10 tot 15 KG per dag om hun stek te onderhouden.

Die vangen dan ook mooie vissen daarna. Kans op kleinere vis is groot, maar dat maakt niet uit daar aangezien een kleinere vis voelt als een grote. Met wat geluk kan je een keer een mooie grote vis binnenhalen.

Probeer en gij zult ondervinden. Er gaat wel veel tijd in zitten...

Correct me if I'm wrong...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Mark Zoet
Berichten: 12
Lid geworden op: 06-02-2012 20:43
Locatie: Harderwijk

19-03-2012 19:49