bodem verloop


Plaats reactie
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

15-09-2011 21:50

Hoi

Ik zit nu op een redelijk groot water. nu heb ik hier en daar gepeild zowel met peil dobber als met dieptemeter..
ik ben er achter dat er veel bodem verloop is en veel heuvels en dalen. Nu heb ik een stukje gevonden zoon 80 meter uit de kant. het is een vlak stuk met grind. maar als je naar de kant toe gaat is het 1 golf bad kwa diepte's. hoe kan ik het beste vissen met een strakke lijn of slappen lijn. Er zijn HEEEL veel wier bedden mijn logica is met strakke lijn te vissen zodat het over het wier bed gaat..hoe zouden jullie het doen. ben hier pas 5 weken aan het vissen en aan het observeren, er vist helemaal niemand dit is een privé water waar ik goed keuring voor heb.Er is Ooit 1 iemand geweest die heeft er paar mooie karpers uit gehaald maar die vist er al jaren niet meer. het staat in verbinding met het kanaal. en zie ook vis springen.mijn 2e vraag is eigenlijk hoe zouden jullie zoiets aanpakken.ik voer er met mais en boilie's diepte's.ik voer om de dag 2 kilo mais 1,5 kilo boilie's. diepte's zijn tussen de 0 en 6,5 meter. ik heb de zuiden wind in mijn gezicht en s'morgens lekker de zon in mijn gezicht.. ik kan pas eigenlijk op pas vanaf 2,5 meter vissen er voor is zoon dikke wier daar kan je helemaal niks.

Hebben jullie misschien nog wat tips voor mij ik probeer natuurlijk mijn eigen plan te trekken.maar misschien zijn er dingen waar ik nog op kan letten.

Met vriendelijke groet roel
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-09-2011 22:05

Gewoon bij bollen houden. Mais niet doen,dat wekt de brasem alleen maar of eventuele winde.
Mais weer in het voorjaar uit de kast om het ermee proberen aan te jagen.


Dus zou zeker de hoeveelheid bollen flink verhogen nu en schroom niet met 5 kilo ;) kan nooit te veel wezen vanaf nu.

En verder is het wachten op de karper,kwa plek zit je er top met die diepte's. Zit in een soortgelijke situatie met die diepte's. Alleen de wind heb ik er niet op (Maakt weinig uit verder voor mij) dus een extra voordeel heb je met die wind erop (Voorlopig zolang het niet te koud wordt)

Verder met dat eigen plan,dat is helemaal perfect Roel niks is leuker dan dat.
Risico's dat je op je muil gaat zijn er,maar de kansen op karpers zijn er ook,en als de laatste aan bod is heb je toch een stille trots en tevredenheid te pakken en wat ook weer een infuus is om door te willen gaan en om beter te worden in je eigen inzichten en ideeen!

Maar kwa voeren zou ik toch even nadenken.....


Succes
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

17-09-2011 10:21

Tx leen voor me te helpen.

Ik ben heel voorzichtige met voeren omdat ik altijd gevoel heb dat voer niet op gaat.
en dat het alleen maar blijft liggen.maar ik neem deze tip zeker mee naar het water.
ik ga morgen weer eens proberen. heb in middels het diepste punt gevonden en is 6,5 meter.
daar ga ik van de winter eens proberen.het hele water is tussen de 2 en de 3,5 meter en alleen op de plek in een hoek is het nog 6,5 meter.hopelijk wordt het wat.

nogmaals bedankt leen.

als er nog iemand is die me wat kleine tips kan geven graag.

Groetjes roel
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-09-2011 12:09

Afbeelding

Als je twijfelt aan het wegraken van je voer..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gerrit Hees

20-09-2011 16:58

Haha lekker koud nu Sven..
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

20-09-2011 18:25

je moet er wel wat voor over hebben he
ik ga ook zelf kijken hier in het kanaal en in de rivier ook trouwens
pas na een extreme voerbeurt zie ik de volgende dag nog wat liggen

ps kijk niet elke keer als ik voer hoor :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-09-2011 12:54

Gerardo Heezen schreef:Haha lekker koud nu Sven..


16-17 graden kan nog prima, en met een beetje wetsuit kom je helemaal een eind..

Nobody said it was easy, het is het simpelste antwoord.. Kijken..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

21-09-2011 14:57

hehe wat dacht je van gewoon zwembroek aan en hup
vervolgens snel in de tent of auto afdrogen en warm aankleden :lol:
wetsuit valt nog even buiten mijn budget dus dan maar de ouderwetse manier he
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

26-10-2011 14:55

Het begint nu toch weer wat kouder te worden vooral de wind.
Water oppervlakte is hier nog 13 graden .

Vissen jullie nog even goed op de ondiepe platen omdat er toch nog een mooi zon staat.
Of zoeken jullie toch al de diepere plaatsen uit?

En voeren jullie nog gewoon door.
Of gaan jullie instand al vissen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-10-2011 19:10

roel silvrants schreef:Het begint nu toch weer wat kouder te worden vooral de wind.
Water oppervlakte is hier nog 13 graden .



Veel interessanter is het meten van de verschillende dieptes en daar eens mee te stoeien indien er verschillen zijn. Kwestie van logisch nadenken, al denk ik dat op dit moment weinig verschillen te vinden zijn. Waarschijnlijk ligt het allemaal (tot een meter of 15 diep) wel aardig gelijk. Geen extreme verschillen.


Vissen jullie nog even goed op de ondiepe platen omdat er toch nog een mooi zon staat.
Of zoeken jullie toch al de diepere plaatsen uit?



Misschien eens iets om uit te proberen met je Fishing Team Silvrants? Krachten bundelen levert veel sneller informatie op..


En voeren jullie nog gewoon door.
Of gaan jullie instand al vissen.


Stoppen met voeren, wat is dat? Op "niet slim" na dan weet ik het niet.. Waarom zou jij stoppen met voeren?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

27-10-2011 20:46

En voeren jullie nog gewoon door.
Of gaan jullie instand al vissen.[/quote]

Stoppen met voeren, wat is dat? Op "niet slim" na dan weet ik het niet.. Waarom zou jij stoppen met voeren?[/quote]


ja de vissen stoppen of azen ook een stuk minder hoe kouder het wordt .

ik ben niet zo van grotere wateren van 95 hectare..

ik weet van Rivieren dat ze daar blijven azen tenminste meer gaan azen omdat ze in beweging moeten blijven.
en op een plas is dat anders is voor mij de eerste keer dat ik groot water ga vissen en dan ook de winter er wil gaan vissen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-10-2011 21:11

Zodra jij stopt met voeren zullen ze ook wel stoppen met eten. Met gedoseerd voeren, en het liefst meermalen per dag kun je de boel echt wel enorm rekken. Neem je dan ook nog een "winter-balletje" als een Fiber-iced o.i.d. dan moeten er hele mooie dingen mogelijk zijn.

De essentie ligt het in het niet overslaan van een voerbeurt. Hoe koud, hoe glad, hoe nat of hoe slecht het weer ook is. En je had eigenlijk al een maandje bezig moeten zijn maar met deze zachte oktober en een beetje waterkennis moet je nu ook nog wel iets kunnen bereiken.

Ook op diepe plassen, kleine vijvers en alle wateren liggen die beesten toch ergens. Mee eens?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

27-10-2011 23:57

Sven van Anrooy schreef:Zodra jij stopt met voeren zullen ze ook wel stoppen met eten. Met gedoseerd voeren, en het liefst meermalen per dag kun je de boel echt wel enorm rekken. Neem je dan ook nog een "winter-balletje" als een Fiber-iced o.i.d. dan moeten er hele mooie dingen mogelijk zijn.

De essentie ligt het in het niet overslaan van een voerbeurt. Hoe koud, hoe glad, hoe nat of hoe slecht het weer ook is. En je had eigenlijk al een maandje bezig moeten zijn maar met deze zachte oktober en een beetje waterkennis moet je nu ook nog wel iets kunnen bereiken.

Ook op diepe plassen, kleine vijvers en alle wateren liggen die beesten toch ergens. Mee eens?




zeker er is iets mogelijk.
ben er al een maand aan het vissen en voer heel rustig aan. 3 a 4 kilo om de dag. heb nog niks gevangen als brasem.
heb ook nog geen teken van karper gehad. er moet wel karper zitten dat is wel zeker maar waar. das nog even uitzoeken vandaar dat vraag hoe jullie dat zouden doen tegen de winter aan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2011 06:45

Wat ik mij dan afvraag is hoever ben je van plan te gaan.
Er ligt nu minstens 45 kilo voer en na 1maand nog geen karper!

Er klopt iets niet, verkeerde plaats of verkeerde manier van voeren zou ik denken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-10-2011 09:50

roel silvrants schreef:

er moet wel karper zitten dat is wel zeker maar waar. das nog even uitzoeken vandaar dat vraag hoe jullie dat zouden doen tegen de winter aan.


Als je nu met die voerhoeveelheden geen karper op de kant krijgt schort er iets in je aanpak. Ik neem aan dat het niet alleen om boilies gaat maar een combinatie van dingen?

Vergeet dat maar. Ik zou gaan voor enkel en alleen het aas waar ik ook mee vis, en zeker als het geen biet oplevert drastisch minderen. In de zomer zou het in sommige situaties veel te weinig kunnen zijn, maar nu is er iets niet in de haak..

Je moet nu toch al wat productieve plekjes hebben, en zeker na een maandje mag je toch wel IETS verwachten.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

28-10-2011 10:27

jij snapt het sven ik voer nou op groot water een een 400 gram a 500 gram per stek (per dag) compakt dat is met deze huidige tempretuur van het water (10 a 11 graden )meer als genoeg in mijn ogen met vangende groet harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

28-10-2011 11:11

Oke ja het enige wat ik vang is brasem en winde al maand lang heb al verschillende stekke bevist.
Heb de zon kant gehad heb de in de wind kant gehad .. de stekken raken wel leeg van het voer veel meerkoetjes enzo die er ook van eten .
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-10-2011 11:33

En dan heb je niet het idee dat je de verkeerde beesten aan het vetmesten bent?

Echt, meer dan voorgaand kan ik eigenlijk niet zeggen. Één optie is er nog, en dat is nu een voerbeurt overslaan en dan zo beperkt mogelijk een beurtje doen. Het KAN wel eens dat na de tumult van brasem, winde en meerkoet een dag of wat rust zomaar ineens wel karper betekent. Maar de keren dat ik het heb meegemaakt waren echter op één hand te tellen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

28-10-2011 20:03

MEERKOETEN,DUIKEENDJES :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: wordt er onderhands helemaal gek van!!!

ontopic maar weer... :wink:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-10-2011 20:15

Gewoon vol door storten.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

29-10-2011 06:58

Tja gaat ook wat kosten ben ik bang , die dingen vreten heel de dag joh, beste uitroeien die krengen :evil:
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

18-02-2012 16:49

vissen met HARDE bollen en dikke diameter kan soms ook helpen.
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

18-02-2012 18:42

hey roel, ik denk dat je het gewoon goed aanpakt hoor met het voeren, ten minste zoals je het verwoord.
maar als je alleen maar brasem/winde vangt en je wilt karper vangen ga dan over naar groter/ander aas waar je een grotere kans hebt om de karpers mee te vangen! er zit karper zeg jij er wordt nooit gevist, dan zal de karper ook niks van boilies en etc kennen. het kn dus geen dressuur water zijn. hoe vaak heb je er nu al gevist?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-02-2012 19:17

R. Vos schreef:Tja gaat ook wat kosten ben ik bang , die dingen vreten heel de dag joh, beste uitroeien die krengen :evil:


Wie was eerder, jij od de koeten? Je bent te gast in de natuur...
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

19-02-2012 01:49

leen goudappel schreef:Gewoon vol door storten.



Precies. Op een gegeven moment zijn de koeten verzadigd.
Plaats reactie