Voercombinaties


Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

27-02-2011 13:21

Ik ga over 2 maanden naar het Ermerstrand en dit wordt mijn 1e echte weekend. Ik ben vorig jaar begonnen met deze hobby, vandaar. Ik vis wel eens een dag/nacht instant maar dan zonder écht te voeren.

Nu ben ik van plan om op 2 paarden te wedden en zowel een zoete als een fishy bol te gebruiken.
Ik lees veel over pellets en partikels en ik wil dit dus gaan gebruiken. Ben ik dan verplicht om 2 verschillende varianten van zowel pellets als partikels te gebruiken of is er 1 (bijv. halibut pellets en hemp partikels ) wat bij zowel zoet als fishy geen probleem qua combineren is?

Dit om niet liters/kilo's verschillende smaken zakken/emmers voer aan te schaffen terwijl het niet nodig is.

Graag jullie ervaring/mening.

Mvg
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

27-02-2011 21:07

Verplicht ben je zowiezo niets Daniel. Hennep, maïs, tarwe, allemaal prima particles om in te zetten met wat voor bol dan ook. Maïs kun je nauwelijks mee in de fout gaan en is spotgoedkoop: een kilo of 20 heb je al voor pak em beet €10,-. Wel zelf weken en koken, maar da's een kleine moeite. En karpers reageren er over het algemeen vrij goed op.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Laurens de Waard
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-05-2006 22:07
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

28-02-2011 14:07

combineren hoeft geen probleem te zijn hoor,
voor kapers dan. mensen lijken er vaker een probleem van te maken ;)
arend jan derksen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-04-2008 22:22

07-03-2011 10:33

gecombineerd voeren werp vaker zijn vruchten af dan enkel de zelfde maat of soort aas
idd gebruik particels en boilies cominerdie 2 dan ook gerust .
als je alleen met boilies vist gebruik meerdere maaten bij elkaar 10 15 20 mm
die vis heeft dan al veel minder arg waan en aast dan ook veel makkelijker over je stek
normaal aast een karper selectief om zo de stenen en takjes te filteren van het voetsel ga je dus voeren met verschilde maten zal je merken dat de vangsten ook om hoog gaan
K. van den Herik

08-03-2011 08:15

Arend,

Ik heb het boek ook gelezen... Ik heb het ook uitgeprobeerd en zo.

Doe mij maar zo veel mogelijk minimaal 24 mm's . Voedingswaarde? Niet zo belangrijk, als het maar veel is.

Particles? Malen en door de bollen.

ga je dus voeren met verschilde maten zal je merken dat de vangsten ook om hoog gaan


Not my cup of tea meer...
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

08-03-2011 13:23

Voedingswaarde niet belangrijk? Onzin. Als je een stek wilt opbouwen voor langere tijd is dat zeker wel belangrijk. Voor de instant visserij niet.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 08-03-2011 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote is verwijderd.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-03-2011 14:36

Niet ZO belangrijk.. Wel juist reageren Jeroenski..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

08-03-2011 14:53

Jeroen,

Zelfde water. Allebei voor eur 300 aas. Jij 50 kilo super de luxe en ik 175 kilo griesmeelstuiters met een smaakje, doe maar kerriepoeder met een flinke scheut rozenbottelsiroop.

Maandje vissen en voeren. Ik weet de uitslag en dan mag jij er gerust een paar meer hebben.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

08-03-2011 15:21

Een maand voeren voor je gaat vissen, ja, da's nuttig.

Doen we het nog anders. Voeren we niet voor. Doen we een sessie van een week en weet je wat, ik neem nóg minder. Gebruik ik een kilo of 20 en dump jij 175 kilo de plomp in, in die ene week. Als het maar veel is was het toch?

Kijken wat er gebeurt. Van voedselnijd zal jij in ieder geval geen last krijgen op je stek....
Laatst gewijzigd door Jeroen Visser op 08-03-2011 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

08-03-2011 15:23

Sven van Anrooy schreef:Niet ZO belangrijk.. Wel juist reageren Jeroenski..


Helemaal gelijk Svenneman, scusi, maar dan nog. Voedingswaarde is zéér belangrijk maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-03-2011 18:11

Mwah, mij boeit het meer dat het balletje in de smaak valt en dat ie er genoeg van kan vinden. Afgelopen 4 jaar wel kunnen merken.

ERG belangrijk vind ik het niet, mijn beste balletje was toch echt diegene die in alle baitcalculatoren voor rode vlakken en uitroeptekens zorgde. Teveel dit, te weinig dat.. Kapot gelachen.. Maar ik had er wel veel van ;)

Tevens was het volgens Aalten al helemaal niks 3 in de winter, 2 in de zomer ( vang de gehele bovenlaag op 1 gewild ( en 1 minder gewild) exemplaar na in de zomer :lol: en op topgewicht en dubbel :lol:).
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

08-03-2011 18:55

Afijn, on topic voor zover er nog reacties zijn.

Het ging mij erom of ik smaken kon combineren. Dus zoet met spicy/fishy oid. Of is dat 'not done' en kan ik beter zoete pellets/partikels voorvoeren?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-03-2011 19:09

Vraag jezelf eens af, waarom niet?

Gebruik dan de zoekfunctie nog eens.. Het antwoord is al meermalen gegeven.. Welke combinaties van smaken, tsja, wie wat probeert...

Daniel Langeveld schreef:zoet met spicy/fishy


Check een site van een willekeurige bollenfabrikant..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-03-2011 19:12

Jah

Combi kan altijd.

Heb zelf momenteel Tonijn en Tuti fruti als combi.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

08-03-2011 19:29

Sven van Anrooy schreef:Vraag jezelf eens af, waarom niet?


Nou dat is niet bepaald moeilijk. Net als dat jij geen broodje haring met honing of jam eet.
Ik heb gezocht, maar kennelijk niet de juiste steekwoorden gebruikt om mijn antwoord te krijgen. Vandaar mijn vraag.

Afijn, ik ben weer een stuk wijzer, dank.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-03-2011 19:49

Volgensmij is het de normaalste zaak van de wereld
Vismeel of dergelijke wat vissig is in combi met zoetigheid.

Nogmaals

Fruti Tuna heb ik.
Zalm creamy heb ik.

Maar die combi die jij opnoemt zo zijn er nog meer die jij niet zomaar zou vreten. Dan blijft er verrot weinig over om in je bol te doen.

Zou jij vogelzaad met chocolade eten? Nee....Maar de vis wel 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

08-03-2011 20:07

Dat klopt idd Leen. Ik ga er nog teveel vanuit hoe IK het zou vinden om te eten. Vermoedelijk zou ik over m'n nek gaan. Dit terzijde.

Het is nieuw voor mij aangezien ik nog nooit met een zoete bol heb gevist. Ik hield vast aan een bepaalde keuze bol en dat is iets wat in je hoofd zit en je niet vanaf wil wijken, misschien herken je het. Nagenoeg iedereen in mijn omgeving vist met zoet vandaar mijn toenmalige keuze voor niet-zoet, wat prima bevalt. Ik wil het toch eens proberen en om niet 10 verschillende soorten voer aan te moeten schaffen maar slechts 2 verschillende soorten bollen icm 1 of 2 soorten 'allround' partikels/pellets, scheelt het weer in de portemonnee.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-03-2011 21:34

Om te kijken wat jou prima bevalt zal je wat moeten proberen. Daarna kun je in bulk gaan denken. Je moet inderdaad niet denken wat JIJ lekker vind, duik anders de plas in en eet eens wat van daar ;) Werkt niet.. Alles is te combineren, zeker op bollengebied.

Particles is weer een ander verhaal, maar dat gaat meestal niet echt om de smaak, maar om het totaalplaatje ;)

Daniel Langeveld schreef:Net als dat jij geen broodje haring met honing of jam eet.


Hoef zowieso die vieze glibber niet, dat terzijde ;) Maar goed..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

08-03-2011 22:12

Ben zeker een voorstander van proberen. Maar mocht dit bij voorbaat gedoemd te mislukken zijn, dan is dat zonde geld. Dan zoek ik het liever via hier met wat kennis.

Weet genoeg. Bedankt heren.
K. van den Herik

09-03-2011 07:21

ik bedoel eigenlijk een maand vissen en voeren Jeroen, geeft niet. Alleen een maand voeren? Kan ook hoor.

Verder zal ik in jou week niet meer dan 4 uurtjes per dag vissen, weet ik nog de uitslag. O ja pas vanaf dag 4 vissen. dus hooguit 20 uurtjes vissen. Ik zal de bollen maken van tarwemeel, griesmeel, maismeel, lammeropfokmelk en de andere helft biggenmeel, misschien nog een binder, denk het niet. De kerrie zal ik vervangen door een flinke slok currysaus, de echte en NIET die van Heinz

Nu kan ik niet goed vissen, wel heel goed voeren, vrij naar RS.

Alles is verder te combineren, hoe gekker hoe beter. Wil je de toplaag vangen, doe gerust zoals omschreven.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

09-03-2011 11:18

Je bent de beste Klaas, je bent een genie.
Jouw bollen zijn ongetwijfeld niet te vergelijken met de bollen die ik of wie dan ook laat draaien. Voor jou richten ze nog eens een standbeeld op.

"Verder zal ik in jou week niet meer dan 4 uurtjes per dag vissen, weet ik nog de uitslag"...., wat ben je toch een zelfingenomen, arrogant menneke. Waarom denk je toch keer op keer dat jij, en jij alleen, de wijsheid in pacht hebt om de toplaag te gaan vangen.
K. van den Herik

09-03-2011 11:51

jij jou waarheid, ik de mijne.

Alleen baseer ik mijn waarheid op ervaring, van mijzelf, maar ook van anderen.

Wil je er 1 van anderen? Een soort centerparc met een grote vijver. Paar huisjes aan het water regelmatig wordt er een vis gevangen, soms wel 3 in een week. We schrijven september 2010. 2 weken en 300 kilo bollen op een haar na de eerdere samenstelling. elke dag wordt er gevoerd. een kleine 20 kilo per keer.

4 ochtendjes gevist ik meen iets van 25 vissen. 2 weken later weer een keer.


Kwantiteit wint vaak van kwaliteit, te vaak om op geluk te lijken.
Tja en als geen twijfel hebben over mijn wijze van visserij iets met arrogantie te maken heeft: doe nog maar een beetje dan.

Verder vermaak ik me kostelijk als ik er al aan denk hoe gij mejenne rooi bakkes van kwaadheid en schuim op de bek je verhaal zit te typen. Ga zo door...
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

09-03-2011 11:58

K. van den Herik schreef:jij jou waarheid, ik de mijne.

Alleen baseer ik mijn waarheid op ervaring, van mijzelf, maar ook van anderen.

Wil je er 1 van anderen? Een soort centerparc met een grote vijver. Paar huisjes aan het water regelmatig wordt er een vis gevangen, soms wel 3 in een week. We schrijven september 2010. 2 weken en 300 kilo bollen op een haar na de eerdere samenstelling. elke dag wordt er gevoerd. een kleine 20 kilo per keer.

4 ochtendjes gevist ik meen iets van 25 vissen. 2 weken later weer een keer.


Kwantiteit wint vaak van kwaliteit, te vaak om op geluk te lijken.
Tja en als geen twijfel hebben over mijn wijze van visserij iets met arrogantie te maken heeft: doe nog maar een beetje dan.

Verder vermaak ik me kostelijk als ik er al aan denk hoe gij mejenne rooi bakkes van kwaadheid en schuim op de bek je verhaal zit te typen. Ga zo door...


"Dan weet ik de uitslag al". Dat heeft niets met arrogantie te maken? Je weet helemaal niets van mij, van mijn visserij en al helemaal niets van mijn bollen. Als je dan van te voren al "weet" wat de uitslag is, dan heet dat arrogantie ja.
En een rooi bakkes van kwaadheid? Maak je maar geen illusies hoor, alleen een hele dikke smile.
K. van den Herik

09-03-2011 12:20

dan liggen we samen in een deuk te leggen zeker?

Ik weet de uitslag al, kan alles zijn van 9 - 0 tot 0 - 9. Weet jij de uitslag al dan? Wijs kijken en 1 - 0 roepen...

Wat ik wel zeker weet is dat meer beter vangt. Helaas heeft Luc dat ook proberen uit te leggen, sommigen begrepen het niet helemaal ( laatste 2 omdraaien mag ook) Minder attractief aas, vaak ook nog eens met weinig voedingswaarde vangt veel vaker groter.

durf trouwens ook wel alleen een popup en een legoblokje in te zetten hoor. Geen probleem

Bepaalde stek, totaal bijna 600 uur gevist. Ik denk op een 80 vissen geen 20 kilo aas gebruikt. Maar dan ECHT attractief en niet te weinig. plus nog weken in de sproei. Helaas wel de hele populatie aan vissen <10 kilo erbij.

Wanneer wat in te zetten, is de clou.
timon jansma
Berichten: 48
Lid geworden op: 07-02-2010 20:12

09-03-2011 12:24

Ik heb vorige jaren wel goede resultaten geboekt met rijst. Die rijst kookte ik met een flinke lepel trassie en ik verwerkte daarnaast ook trassie in mijn boilies.

Opvallend was trouwens, geen trassie, geen vis.