Blunder top 5!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

19-04-2013 14:07

Deze staat bij mij met stip op 1.

In Frankrijk door het bos op weg naar het water bijna op een slang(etje) gaan staan en dat bepakt met rugzak en dergelijke en door de schrik naar beneden het water inrollen met alles :cry: (ben echt als de dood voor slangen) :roll:

2.Terwijl ik zat te vissen in een vijver in een woonwijk hoorde ik geschreeuw en gejammer achter mij toch maar even gaan kijken, was er een oud mannetje gevallen die met geen mogelijkheid weer terug te tillen was op zijn rollator terwijl ik hem vast had je pieper als een gek afgaan.......kiezen!!....toch voor de oude man gekozen...vis was weg.

3.Voerboot zwemmend terug halen...was gelukkig in Frankrijk met mooi weer!! :wink:

p.s. Ben, ik mis in jou top drie toch echt je trouwring verhaal :lol:
"wind op de kant is karper op het land"
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

19-04-2013 14:11

Ray,

Herkenbaar verhaal.

Laatste blunder : ik was met een vismaat op een koude december ochtend aan het vissen. Met de voerboot voeren we onze lijnen uit. Uit het niets, natuurlijk midden op het water, stopt de boot ermee. Achteraf bleek dat er een contact was losgeschoten waardoor er geen stroom meer op de boot zat. Ja en dan !? Hebben we via via via een rubberbootje kunnen regelen en toen half zwemmend half varend onze boot terug gevonden.

Wat een gedoe haha maar wel mooie verhalen om te vertellen.

Zelfde als dat je al je op hebt gezet. Komt er iemand met een hond langs. Pist die hond precies tegen je stoel / been aan.

Op dat moment vervelend maar achteraf heerlijk om gelachen.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

19-04-2013 18:24

Nachtje vissen met het kapje nog op de kaptor .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

19-04-2013 19:58

Hahahaha kapje er nog op hahahahahah.
Zou mij ook gebeuren om die reden alleen al koop ik ze niet :D

Ray dat heb ik geblockt :wink:
Vis is vis
Pepijn Swiers
Berichten: 45
Lid geworden op: 01-10-2012 01:12

19-04-2013 23:19

1 snachts een run krijgen en aan de verkeerde kant van je plu de uitgang zoeken.

2 voerboot vullen met aas en je haak en vervolgens voor de kant al te droppen.

3 verkeerde paraplu meenemen en vervolgens snachts een nat pak.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

19-04-2013 23:35

ik kom eigenlijk te kort aan een top vijf hahahaha.
Vis is vis
Gebruikersavatar
alwin boxhoorn
Berichten: 258
Lid geworden op: 03-06-2012 12:12
Locatie: de waterkant

21-04-2013 08:19

mijn top zoveel... :lol:
1. oude molen van mijn karperstok halen (ik had er al zon 5 jr mee gevist) kom ik er ineens achter dat er een vrijloop op zit

2. kijkshop pieper kopen (klote dingen als ze nat worden beginen ze zomaar te piepen)

3. 2 jaar met prut bollen vissen goedkope dier all in of natuurvriend bollen die zo hard als stenen zijn (echt waar)

4. vissen met 5 hengel terwel je maar met 2 mag vissen (gewon doen)

5. bier aangeboden krijgen en het afslaan omdat ik maar 14 ben (heel slecht idee :oops: )
David Noya
Berichten: 60
Lid geworden op: 08-07-2004 01:15
Locatie: Leiderdorp

21-04-2013 09:57

Bij het opruimen na een weekje Frankrijk de 3 toppen van m'n hengels tegen een boom aan laten staan en daar vervolgens thuis pas achter komen...
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

21-04-2013 12:12

Oké oké nou ik na gister nacht moet ik ff mijn blunder melden

1.) Op een vlonder drillen en dan door dode vlonder heen zakken.....
2.) achter iemand staan die wou gaan ingooien en vol da lood onder je ribben krijgen ... (Heb 5 min na lucht lopen happen)
3.) naar de andere kant van Nederland gaan om te vissen en dan je hengels vergeten (zoiets overkomt mij alleen maar)
4.) krijg een run, ik ren der op af het was modderige en glad en glij zoo recht langs mijn hengels het water in
5.) laten zien hoe ver je hengel kan buigen en hem perongelijk door midden breken
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

21-04-2013 18:59

Vanmiddag wilde ik gaan pennen, dus vanmorgen een diepvrieszak met blikmais uit de vrieskast gepakt.

Gooi ik wat maïs in het water om een paar plekjes te maken, blijkt het te blijven drijven :-?
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
Owen Voogd
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-12-2012 13:09
Locatie: Hilvarenbeek, of in mun tent

22-04-2013 17:24

1) In het water vallen tijdens de vis terug zeten.
2) Bidden voor de hengel terwijl ik een run krijg.
Mvg Owen
never give up
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

22-04-2013 22:10

Owen punt 2 heb ik geen tijd voor als ie gaat .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

24-04-2013 18:54

vroeger op een stretcher van 30 euro proberen te slapen, en als je er dan op ligt kom je er altijd achter dat de middelste 2 poten schuin naar het voeten einde staan waardoor deze bijna inzakt..
daarna te lui zijn om van de stretcher af te gaan en denken dat als je jezelf iets omhoog wipt, je de poten wel recht kan zetten. dus dat doe ik; zit m'n vinger tussen het scharnierpunt wanneer ik met m'n volle gewicht op de stretcher val.. :oops: :cry:
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

24-04-2013 21:05

Een collega toevallig tegen komen op een klein putje. Na even te kletsen hij mij een filmpje liet zien dat hij naar een betaal water was geweest. Ik rustig kijken dat ie een gillende run krijgt op zn filmpje. Waarna ik hem in eens een hengel zie pakken en probeert aan te slaan..... Ik wist niet wat ik zag :roll:

(voor de mensen die t niet snappen, hij ging af op de run van zijn eigen telefoon)
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Thomas Vandamme
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-04-2013 21:08

24-04-2013 21:11

Mijn top 2;

1. Eb een spiegeltje op de kant, wil ik een fototje maken, is mn camera plat, daarna zet ik em dus terug, blykbaar rig om mn been, sta ik daar met haak in mn been, snel de vis terug zetten, haak door duwen tot na weerhaak en dan haak in 2 knippen :-?

2. Ben ik even aant vaste stokken juist onder de kant, haak ik een paling, gaat die paling in de kant zwemmen. Sta ik daar dan dus proberen de vis los te trekken PLONS? LIG IK IN HET WATER. :roll:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

24-04-2013 21:47

Klinkt bekend bas hahaha.
Ik zat laatst te pennen in de buurt van statische vissers.
Die kregen een aanbeet en ook met een fox pieper.
Ik kreeg gelijk een reflex :D
@ thomas
Ik snap er geen hol van.
Camera plat? Is dat batterij leeg?
Paling in de kant en dan lostrekken?
Vis is vis
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

01-05-2013 14:24

Mijn top 5. Deze blijven me nog lang bij ;)

1. Net nieuwe fluor carbon erop gezet en bij de waterkant kijken of deze lijnen wel echt zo "onzichtbaar" zijn als vertelt wordt. Ondertussen valt er brandende as van m'n peuk op m'n mooie "onzichtbare" lijn en zie ik zo het hele handeltje zinken (want dat kunnen ze wel die fluor carbon lijnen).

2. Op twee stekken voorvoeren. Op de eerste stek aangekomen zat er al iemand anders. Op de tweede plek lag net een vrachtschip aangemeerd. Bad luck...

3. Nachtvissen en je tent vergeten.

4. Run om run vissen samen met je maat en jij 5 brasems op de kant slepen terwijl hij 4 karpers naar binnen haalt.

5. Auto inladen en de kofferbak dicht doen om er na een afschuwelijk geluid achter te komen dat je hengels er tussen zitten. Deze doet me nog steeds zeer :(
Here, fishy fishy fishy!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

01-05-2013 14:48

Een top 5 zal ik me even besparen, maar de grootste wil ik toch wel even melden:

in Frankrijk vergeten de pieper aan te zetten na het opnieuw ingooien (eventjes pieper uit, want onnodig lawaai), met als gevolg met een plons je hengel in het water zien verdwijnen. Ik heb de hengel pas 4 u later terug gevonden, de hengel lag ruim 20 meter uit de kant op de bodem, met de vis er nog aan! Dit was in een behoorlijke slechte week nota bene de eerste vis na 2 visloze dagen!
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

10-05-2013 09:49

ben scholten schreef:Klinkt bekend bas hahaha.
Ik zat laatst te pennen in de buurt van statische vissers.
Die kregen een aanbeet en ook met een fox pieper.
Ik kreeg gelijk een reflex :D

hahaha klinkt zeker bekend.. Af en toe denk ik dat ik gek wordt, piept er een vogel, ren je al bijna half naar je hengels toe.. Of er soms heilig van overtuigd zijn na een lange sessie dat je een volle run hoort maar eenmaal bij je hengels aangekomen ligt alles er doodstil bij..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

10-05-2013 11:35

Sommige vogels zijn uitstekende imitators, zoals spreeuwen. Na een enkele piep antwoorden ze vaak in de zelfde toonhoogte terug. Mijn maat noemde ze altijd “Optonicvogels”.

Mijn grootste blunder is deze: Op een blubberbodem vissen en na een tijdje zonder actie maar eens even ruiken aan de boilie of die niet naar bagger stinkt. Laat ik terwijl ik ruik het lood uit mijn handen glippen en komt de vlijmscherpe punt van een Piggyback in mijn neus. Bloeden als een rund natuurlijk. Mijn maat met zijn troostende woorden: “Nou voel je eens wat een karper altijd meemaakt”.

Laatst nog op een plek gevist waar ik alleen kon komen door over een brug te klauteren waar de meeste van de planken van af lagen. Dus balancerend over de steunbalken de sloot over.
Maar na de vissessie waren de balken van de brug spekglad geworden door de regen en durfde ik niet meer terug. Uiteindelijk ben ik zwaar bepakt met de spullen op mijn rug in het donker op mijn knieën over de steunbalken teruggeklauterd. Wel goed gekeken of er niemand was die mij kon zien. :oops: :D
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

10-05-2013 11:48

Jan Kasteelen schreef:Laatst nog op een plek gevist waar ik alleen kon komen door over een brug te klauteren waar de meeste van de planken van af lagen. Dus balancerend over de steunbalken de sloot over.
Maar na de vissessie waren de balken van de brug spekglad geworden door de regen en durfde ik niet meer terug. Uiteindelijk ben ik zwaar bepakt met de spullen op mijn rug in het donker op mijn knieën over de steunbalken teruggeklauterd. Wel goed gekeken of er niemand was die mij kon zien. :oops: :D


Volgens mij ken ik dat bruggetje Jan, zat je er toevallig afgelopen woensdagavond te vissen want dan zijn we elkaar tegengekomen, ik twijfelde toen al of jij het misschien was?
Ontopic; zelfde bruggetje als Jan maar niet kruipend en dus wegglijdend, vol met mijn schenen op één van de weinige houten planken op de dwarsbalken, wonder dat er toen geen materiaal is gesneuveld.

Denken dat de bagger op de kant wel is uitgehard en na een meter of tien toch tot de knïeën erin zakken, op één been balancerend de vastgezogen schoen terug te 'winnen'.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

10-05-2013 12:00

Klopt Andries, dan hebben we elkaar inderdaad gezien. Ik zal daar niet gauw meer het bruggetje overgaan, heb mijn les wel geleerd.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

10-05-2013 12:07

Hoi Jan

Haha, toen ik erop was gevallen moest ik nog terug, dat ging echt met bibberende knieën, daarna heeft het lang geduurd voordat ik weer zoiets ondernam. Het is wel een verrekte mooi hoekje daar dus blijft wel trekken om de klauterpartij te ondernemen.

Zag dat er aan de andere kant een heel stuk betrouwbaarder bruggetje is geplaatst, ik denk dat ik het daar maar voorlopig bij ga houden.

gr Andries
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

10-05-2013 12:21

Het is zeker een mooi hoekje daar Andries. Ik zit me suf te piekeren hoe daar te komen zonder die waaghalzerij. Zelf een paar planken meenemen of een oude rol vloerbedekking. Eerst maar even van de schrik bekomen.
Inderdaad biedt de nieuwe (betrouwbare) brug verderop nieuwe stekken. Mogelijk treffen we elkaar nog!
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

22-05-2013 17:40

Ik heb het gepresteerd om in Frankrijk aan te komen, m'n tent op te zetten en erachter komen dat het grondzeil niet bij in de tas zit. :-? Dat is geen fijne gedachte bij je eerste Frankrijksessie. Gelukkig hadden we een zeil over de aanhanger gespannen zodat de spullen onderweg droog zouden blijven dus met een beetje creatief vouwen hebben we daar een prachtig grondzeil van gemaakt. Was dat probleem in elk geval opgelost.

Thuis maar eens aan het zoeken gegaan. Staat het ding keurig netjes opgerold in een hoekje van de schuur. Als ik ergens geen visspullen heb staan is het daar wel dus hoe het ding daar is gekomen is mij een raadsel. In elk geval zit hij nu weer op de plek waar hij hoort dus aankomende keer kan ik het kreng niet vergeten. 8)