Blunder top 5!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Swiggers Jordy
Berichten: 46
Lid geworden op: 11-06-2008 17:32
Locatie: Schelle

30-07-2008 23:02

niet echt een blunder maar...

Was met men maat aan het vissen en aan de overkant niet zo ver van de oever staat zo een oude waterput, komt daar een of andere oude vent aangewankelt :P met een hengeltje en een tacklebox vervolgens laat ie z'n lijn (met een dobber) in de waterput zakken. :o :lol: Na ongeveer 3 minuten roerloos in die put te staan kijken barst hij in lachen uit en begint een gesprek over zijn overleden vrouw tegen niemand in het bijzonder :o :-? . en na een half uurtje was ie weer weg.

we kwaùen eff niet meer bij zelfs niet toen men maat een run kreeg :D stond hij daar brullend van het lachen een vis te drillen :lol: 8)

toffe gozer :D

grtz
Vang ze!
Richard Meijndert
Berichten: 54
Lid geworden op: 10-09-2003 02:00
Locatie: 's-Heerenberg

05-08-2008 11:53

Enkele van mijn kant;

Op een stek gaan zitten waar dus later Schotse Hooglanders blijken te lopen. Schotse Hooglander koos mijn tent s'morgens uit om zijn horens even langs te halen, om "schoon " te maken ? Gevolg, Hooglander prikt dus door het doek heen en raakt een beetje in paniek en trekt de hele tent aan flarden :o :cry:

Rod Pod vergeten, hengel op z'n kop op gras gelegd. Slip dus niet ver open genoeg gezet, en weg hengel. Later wel weer terug gevonden die middag :oops:

Langs Twentekanaal m'n tentje neergezet. Bij de eerste de beste boot die voorbij kwam stond m'n tentje dus blank, mooie natte boel :D

Verders een beetje "standaard" dingen die iedereen wel gebeuren denk ik; boillies vergeten, schepnet vergeten, enz...

Groeten,
Richard
Gebruikersavatar
Roy de Keijzer
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-08-2007 12:24
Locatie: Houten

13-08-2008 18:01

Had nog wel een droge van de week, of eerder.... een natte schoen. Zoals iedereen wel een keer heeft gehad.

Maarja ik heb dus zo'n leuke snoeischaar, om gras etc te knippen ( zo'n aardig lange schaar zeg maar ). Ik ben dus lekker bezig, had me psp met muziek aan, en oordoppen in. Ben je lekker aan het knippen, en ineens valt je muziek weg.
Ik eerst nog denken dat de batterijen leeg zijn. En dan ga je het draadje volgen en kom je tot de conclusie dat je iets te wild bent weze knippen :cry: heb toen 2.5 uur zonder muziek alleen moeten zitten, wat ik dus nooit doe xD

later die sessie zat ik met 1 hengel statisch te vissen, en gewoon een match hengel om op witvis te zitten.
Op me karper hengel trek ik 2 van die gore slijmjurken er uit, en op me match een klein schub karpertje van 6 pond :D
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

13-08-2008 19:32

WAT EEN GEWELDIG TOPIC.

Blunders zat,

1. Beetrunner vergeten aan te zetten tijdens het vissen op thaise meerval (pla buk). Hengel werd natuurlijk als een kogel het water getrokken door een dikke meerval. Gelukkig konden we naar een uur dreggen de hengel terug krijgen.
Dit was 6 jaar geleden. In de tussentijd heb ik een visloze periode gehad van 4 jaar ofzo. (das geen plunder maar gewoon ff niet gevist.)

2. Stap ik vorige week op me fiets om voor het eerst weer te gaan vissen. Ik zet af en PATS, hengeltop gebroken tussen me spaken.

3. Tijdens het drillen van een graskarper glij ik uit op een gladde graskant en val met me hand in een ijzere pin. Heerlijk

4. Met de boot uitvaren van drie hengels tegelijk. Nadat me vismaat me probeerde uit te leggen dat zoiets nooit lukt toch gewoon doen. Na 1 hengel te hebben uitgevaren bleef die achter de motor steken. Dan alle drie de lijnen door de elctromotor heen draaien met een stuk lood over de grond sleepend. Opeens gaat er nog een pieper af ook. Dat was een lijn van me maat. Die bleek ik te hebben opgepikt. Toen waren we wel ff zoet, GEWELDIG

5. Ach ach wat ik allemaal wel niet veregeten ben, ongeveer 30 keer vergeten me piepers aan te zetten en iedereen keer denk ik een ezel..., uitvaren boilies dumpen en terugvaren waarna ik er op de kant erachter kom dat ik mijn tuig ben vergeten te droppen, enz

:edit: smorgens wakker worden en erachter komen dat me rodpod en hengels onderwater staan omdat het water met anderhalve meter omhoog was gekomen. Gelukkig hebben we alles kunnen redden(die nacht nog een 40tiger gevangen)

Iedereen bedankt voor jullie reactie ik heb me kapot gelachen
Laatst gewijzigd door martijn van zanten op 13-08-2008 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

13-08-2008 19:41

noemen ze hier ongeïnteresseerdheid
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

13-08-2008 19:57

ik vat hem ff niet,
K. van den Herik

14-08-2008 08:04

zijn geen blunders
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

14-08-2008 08:10

ik ben of te slim voor je of te dom,

edit, me vriendin zegt het laatste :oops:
K. van den Herik

14-08-2008 08:35

zeg ik...

jou genoemde blunders en zeker in het aantal en het aantal herhalingen ervan, komt door het zonder enige vorm van interesse wat dingen doen. Geen concentratie en zeker niet nadenken.

Wordt je dan door je maatje uitgelegd dat iets niet kan en je doet het toch? Je zegt het op zijn minst een klein beetje dom ( vrij na of naar Maxima)

Maar gewoon blijven lachen, zolang een ander er geen last van heeft, wat let je? Suc7
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-08-2008 08:51

overdadig emotionele betrokkenheid?
Jan Peter Teerling

14-08-2008 11:24

martijn van zanten schreef:edit, me vriendin zegt het laatste :oops:


Hij is fijn!! :lol:
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

14-08-2008 15:01

Heej klaas, doe ook eens wat meer bloot geven van jezelf. Knal jij dr eens wat blunders op, ik vind je antwoorden van net echt om te gillen.
melvin koelewijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-08-2008 14:49
Locatie: warmond

14-08-2008 15:20

ik vis nu bijna 2 jaartjes op karper en heb nu al het 1 en ander meegemaakt.

1. het heeft geregend en je krijgt een run.
je loopt je tent uit en pakt je hengel en gaat op je bek omdat het glad is

2. altijd leuke beginners fout... je beetrunner vergeten dicht te doen!:S

3. vergeten je beet verklikkers aan te zetten.

4. je zit vast ergens aan de overkant je trekt hard en je lood schiet bijna voor je hooft.

5. je rijd eerst eerst 50 km en dan er achter komen de je je stretcher bent vergeten.

en zo zijn er nog wel meer dingen.

goeie vangst melvin
K. van den Herik

14-08-2008 15:36

ook ik ben wel eens een tent, slaapzak, stretcher vergeten. Een blunder? Nee, mijn eigen stomme rotschuld. Teveel haast? In elk geval niet nadenken.
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

14-08-2008 16:47

Zulke dingen beschouw ik altijd als: "Erg veel zin hebben in" ;)

Zo ben ik al een aantal keer vergeten dat de bollen waarmee ik wilde vissen nog lagen te drogen in de schuur..

Laatst had mijn vismaat nog wel even een leuke "blunder".

Hij stapte de boot in (simpele carphunter) met één voet en met de andere zette hij zich af.

Blijkbaar lag er iets scherps op de bodem in de vorm van puin (ja, echt waar: puin). Bij z'n stek aangekomen kwam hij erachter dat de boot niet echt meer dreef. Na een emotioneel titanic-moment kwam hij lopend terug. Nat weliswaar.

Nog een blunder van mezelf:

In een nóg simpeler bootje je lijn uit willen varen. Doordat de bodem het eerste stuk erg ondiep is, moest ik er eerst even een stukje in met m'n laarzen. Op een "niet-vastloop-diepte" aangekomen, stap ik in de boot, met mijn handen leunend op de zijkanten.

Die waren daar niet op berekend, ik drukte ze namelijk beide een flink eind onderwater, waardoor ik een gigantische hoeveelheid water bij me in de boot had zitten. Dat is niet lekker om in te moeten zitten. :)

Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

14-08-2008 17:05

echt onwijs grappig Klaas,

NEEM EEN VOLGENDE KEER WEER JEZELF IN DE ZEIK WANT BIJ MIJ HOEF JE DAT NIET MEER TE DOEN
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

14-08-2008 20:37

Ga ik in de winter vissen, eerst even kijken of dr geen ijs op ligt,nee gelukkig.
alles klaargezet op de stek hengels ingegooit, steek mn hengeltop onder water om de lijn onder water te trekken en af te laten zinken. voel ik iets hards. bleek dus dat er 30 cm onder t water gewoon een laagje ijs zat. daar zat ik dan aan het water. moeder was vertrokken met de auto die me bracht en daar zat ik dan nog tot 5 uur in de vrieskou. :roll: :(
Patrick Lubbers
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-10-2007 12:10
Locatie: Erica

15-08-2008 14:58

Zit een maat naar mn rodpod te kijken, waar 1 van zijn hengels in ligt en moppert dat zn top vreemd in de wind beweegt... even later lag er een 15 ponds schubje op de mat..
Natuurlijk moet ik hem belachelijk maken met zn piepers die niet afgaan als zn slip dicht staat (ongevoelig)

De keer erop zit ik met mn slip dicht te vissen tegen een obstakel aan en plaats de opmerking tegen mn vismaat dat ik mn piepers was vergeten aan te zetten, waarop hij naar mn hengel kijkt die in de steun staat te bokken met een snaarstrakke lijn.. 10 pondertje..
"beauty is only skin deep but ugly goes to the bone"
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

17-08-2008 17:35

ik vorige week nog. hbe de hele week een korte broek aan wegens drillen in het water maar ging nu naar andere stek dus dee me lange broek weer aan. ik relax tent op halen van em andere stek(ja die laat ik staan altijd handig) en de kano ophalen (ook die lag er nog) die lag dus half in het water en ook voor dat he je een korte broek nodig

nou ik dag als ik nou achter op spring dan blijf ik droog. glijde beiden benen langs de kano in het water dus me broek drijf nat. die tijdens het slapen maar uitgedaan. en dan een pieper krijgen van een brasem dus een brasem in je boxer drillen is niet echt leuk nee. blij dat niemnad het zag.

richard
mijn droom is uitgekomen
Kaj de Jager

20-08-2008 15:17

Nouja ik ben onderhand geen beginner meer maar ik heb wel wat blunders gemaakt :oops:

1: S'avonds je tent uitrennen voor je run en onderweg terug de tent in geschoten worden omdat je het muggennet er nog voor hebt zitten :P

2: Verkeerde Hengels aanslaan omdat die door de beweging van de ander ook begon te piepen (A)

3:Uitglijden en in het water belanden tijdens een dril... (had de karper trouwens wel :d)

4:Ingegooid hebben hengel neergelegt en er naar 2 uur achter komen dat je aas net een takje heeft geraakt en gewoon in een boom hangt.

5: Karper in de bewaarzak willen doen en doordat hij begon tegen te stribbelen in het water te laten vallen (A)

Dit was nog in mijn beginners periode nu heb ik hier veel minder last van :P
Gebruikersavatar
Joey van Huet
Berichten: 55
Lid geworden op: 21-08-2008 17:54
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

24-08-2008 22:26

Mijn top 5 dan maar, misschien wat kleine dingetjes, maar toch wel onhandig en prijzig als het je iedere keer gebeurt..


5) Vergunning/Vispas vergeten..

4) Dingen vergeten na het vissen (Steuntjes, boillienaalden, tangetjes enz.. enz..)

3) Een voorntje vangen met Frolic wat voor karpers is bedoelt..

2) Voer vergeten mee te nemen naar het vissen

1) Tent per ongeluk dicht gedaan tijdens het nachtvissen waardoor je met een run te laat de tent uit komt.. (Geen paniek, het was toch een platte :o )
Karpers zijn slim. Jij moet slimmer zijn!
Kaj de Jager

26-08-2008 19:57

Je bent er een vergeten!

Je vispas vergeten op te sturen waardoor je die nu nog niet hebt :)
Gebruikersavatar
Joey van Huet
Berichten: 55
Lid geworden op: 21-08-2008 17:54
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

26-08-2008 22:51

Oh ja :oops:
Karpers zijn slim. Jij moet slimmer zijn!
Gebruikersavatar
Jaapie brug
Berichten: 31
Lid geworden op: 15-08-2008 20:22

28-08-2008 18:44

Tent per ongeluk dicht gedaan tijdens het nachtvissen waardoor je met een run te laat de tent uit komt.. (Geen paniek, het was toch een platte :o


Nou wat un blunder zeg als je eenmaal een run heb blijft ie er wel een poosje aan or ik slaap altijd met dichte tent :lol: wat denk je als je je pod/steunen in het water heb staan tot middel hoogte moet eerst het waadpak nog aan :roll:
Gebruikersavatar
Bart Schouten
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-08-2008 16:04
Locatie: woudrichem

01-09-2008 10:58

het is al weer even geleden maar wel een leuke.

ik wil mijn lijnen iut lopen, mijn moeder helpt even(die was net de hond an het iutlaten en kwam eten brengen :) . jij aan de overkant van het water staan en een run krijgen op je andere hengel, dus mijn moeder slaat aan maar wist niet dat je eerst een klein stukje moet draaien om de baitrunner iut te schakelen. zzzzzzzzzzzz en flinke pruik op me molen :-?


PS: gelukkig was het een brasem :lol: