Blunder top 5!!!


Plaats reactie
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

22-05-2008 22:43

dit bedoel ik nou. laat je vriendin nou geen fotos maken.
vroeg ze volgende dag nog waarom ik vissers die naast me zaten fotos lieten maken van my nieuwe pb 32 pond :D:D Afbeelding

niet dat die super fotos maken tegen het licht in en net ff teveel eraf.

Afbeelding
32 pond 93cm
Afbeelding
Wes Pias

23-05-2008 15:27

mooie vis denk ik...wel zonde van die foto's... :(
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

23-05-2008 23:55

Kan nog veel erger hoor, toen ik een pr ving had ik en mijn toenmalige vismaat iets te veel op en nadat ik de vis uiteindelijk op de onhakingsmat had liggen gewogen en al kreeg ik mijn maat amper wakker voor een foto, uiteindelijk is er een foto gekomen maar het lijkt meer alsof ik een 15 ponder vasthoud terwijl de vis ruim 2x zo zwaar woog.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

24-05-2008 00:13

Niet echt een vis blunder maar toch: Vorige week zaterdag avond een pensessie geplanned, alles stond klaar alleen nog even mijn honden uitlaten. Krijgt een van mijn honden het aan de stok met een andere iets te opdringerige hond, Op het moment dat de andere hond voor de 2e keer te dicht in de buurt van mijn hond komt duw ik met mijn hand de kop van mijn hond weg die op dat moment een happende beweging maakt met gevolg dat mijn duim er tussen zit, in plaats van een avondje vissen was het een avondje eerste hulp met 3 gaten in mijn duim, een tetanus prik een een weekje antibiotica.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Gebruikersavatar
martin trip
Berichten: 84
Lid geworden op: 13-08-2007 20:09

11-06-2008 13:37

Het is niet echt een blunder maar ik weet niet waar ik het anders moet zetten.

llekker buiten je tent zitten komt er een duif aanvliegen 1 meter boven je.
gaat die op me tent zitten rusten(schrok me kapot)
direcht daarna ging die weg.
hij zat op de brug een ag hem zitten. :D

halfuur later komt die weeer naar me toe weer eerst op men tent en daarna op men hengel(krijg nou wat) :lol: :lol: 8)

nou ja je maakt het mar net mee in de natuur.
Waaar goenoeg andere rust plekkken zijn. :D


gr martin
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

11-06-2008 14:36

Gerardo Heezen


Nee dat zal ik niet geweest zijn is +/- 2 maanden geleden! :lol:
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

11-06-2008 14:56

@ martin

Toevallig met duivenvoer aan het vissen / voeren? :wink:
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
martin trip
Berichten: 84
Lid geworden op: 13-08-2007 20:09

11-06-2008 16:08

haha :D nee hor gewoon met bolies
miscchien ziet de duuuif dat aan voor duifenvoer.
volgens mij was die duif ook niet helemaal 100% want meeste duifen vliegen meteen weg of komen niet eens in de buurt.

gr martin
Gebruikersavatar
Swiggers Jordy
Berichten: 46
Lid geworden op: 11-06-2008 17:32
Locatie: Schelle

11-06-2008 22:11

mijn blunders:

de typische dingen naalden, hengels, lood, etc vergeten.

wel iets dat me altijd zal bijblijven:

Ik wou inwerpen en men maat stond achter me ik werp en plots een een schreeuw van m'n maat:
Bleek dat ik de haak op nauwelijks een centimeter van zijn gevoelige delen door z'n short gejaagd had :o :P .

Enorm veel geluk gehad maar hij zag de rest van de sessie wel wat bleekjes :D .

mvg
Vang ze!
Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

06-07-2008 09:42

nou doe ik ook effe mee
vorig jaar zit op mn stoel shaggy te roken krijg een run sla mn hengel en jahoor zo tevoelen een dikke jongen, niet veel later PATS lijn door me shaggy tegen het lijn gekomen 75meter lijn weg+karper weg. Voortaan shaggy eerst effe wegdoen
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

06-07-2008 13:21

Houd jij je hengel dan tegen je neus aan tijdens het drillen? 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink: :wink: :wink: :wink:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

06-07-2008 14:25

Dan heeft hij bij een losschieter ook koppijn :lol:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Wes Pias

06-07-2008 18:10

mijn blunders van vandaag: ik was aan t vissen tegen een eiland aan waar allemaal takken hingen in het water.
dus ik krijg een run na een uurtje vissen..pak de hengel en loop direct meter of 5 achteruit.
toch zwom de vis zich vast dus ik wou op boxer het water in lope,stond tot me middel in t water en toen schoot ie los :-?
alleen toen k het water uit kwam(op me mooie roze boxer short :lol: ) komt er ook nog een bloedmooie meid aanlopen en die begon gelijk te laggen toen ik hoi zei.
toen wou k weer ingooien en smeet ik het hele spultje in de boom :oops:
had ik er na en kwartier eindelijk alles eruit getrokke bleken me boilies eraf.
maar toen ik die run kreeg was ik een onderlijn aan het knopen en die was op de grond gevallen dus hengel te de plu aangezet en onderlijntje zoeken en opeens stak die haak in me oor :(
daarna nog weer weggegleden in de blubber en een snee in me vinger toen ik de spiegel ging leze...leuk dagje weer vandaag :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

06-07-2008 18:55

Hahahahaha :lol: :lol:

Gr,
Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

07-07-2008 10:57

Gister was ik aan het opruimen, topdeel van mijn hengel eraf schuiven , haak schiet los van het oog waaraan die vastzat en ja hoor lekker vast in mn middelvinger.
Werd dus een huisartsen postje, gingen ze eerst zonder verdoving het proberen, eerst met een schaar en daarna met een ringenknipper, ik verging van de pijn :P.
Toen hebben ze me toch maar een verdoving gegeven en volgens mij een sneetje gemaakt en de haak eruitgehaald.
Tenminste dat denk ik wat ik heb de hele tijd weggekeken :P.
tralalala....
Leen Kauffeld
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-07-2008 13:41

10-07-2008 14:08

Blunders kunnen het zijn ik noem ze hilarische anekdotes :wink:

Ik ging met mijn huidige vismaat Marco mee vissen om te kijken of het wat was voor mij, ik ging gewoon met de vaste stok bezig en daar ging het al fout :D
Ik ging zitten op mijn net aangeschafte klapstoel, een scheur en daar zat ik op de grond :D :o de zitting was finaal doormidden gescheurd, zo'n stoeltje moet toch wel 90kg kunnen hebben? :o :lol:

Later was ik alleen aan het vissen, mijn telefoon gaat, ik pak de telefoon maar was al over en dus de telefoon in mijn broekzak steken, niet dus maar wel plons :o :( een snelle graai en ik had de telefoon te pakken die achter de beschoeiing was blijven hangen, op dat moment zie ik mijn stoel voor over vallen en zo het water in, kon ik weer gaan vissen :lol:

Een paar dagen later met mijn maat mee naar een kolk, gewoon met de vaste stok vissen, ik gooi in en ik lette even niet op de boom achter mij, je raad het al de dobber vast aan een tak, op mijn tenen gaan staan en een beetje trekken aan het simmetje, ik verlies enigszins mijn evenwicht en knak zei het middenstuk van mijn vaste stok :o :-? :roll: gelukkig had Marco een kleine vaste stok bij zich waarvan een middenstuk exact paste.

Afgelopen week was mijn maat aan de beurt, ik had een andere boilie werpstick gehaald omdat de vorige stuk was gegaan, Marco zal wel even boilies gaan werpen, eerst komt hij met het handvat naar mij toe dat volledig was afgebroken, later staat hij te scheppen met zijn schepnet, hij had de stick vliegles gegeven en had nog een stukje in zijn hand, hilarisch om te zien en mee te maken :lol: :lol:
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

10-07-2008 14:24

foutje.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
tijmen van der sande
Berichten: 48
Lid geworden op: 14-04-2008 22:02
Locatie: Oosterbeek

10-07-2008 20:15

ik zie een leuke vis zwemmen, gooi mijn pennetje erbij, vis duikt weg in de spiegeling, ik klim op een overhangende tak, ik zie de vis weer, ik glij uit, glij langs de tak, mijn hele rug open en een natte terugweg met een lachende vismaat :lol:
:oops:
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

14-07-2008 17:26

1. Je boot opblazen en er pas achter komen dat je je peddels vergeten ben op het moment dat je ingestapt ben.

2. Het schroefdraad van een peddel laat los als je midden op het water ben met harde tegenwind (en een lekke boot).

3. Je palen in het water vast zetten van de boot en dan het ijzer om ze erin te duwen uit je handen laten vallen. De volgende morgen gingen ze er niet zo lekker uit...

4. Je maat verspeelt een vis omdat die in de takken zwemt. Een uur later gaan alle 4 de piepers af en kan je de hele nacht knopen eruit gaan halen.

5. Mijn vismaat deed er weer eens zo traag over in de opblaasboot dus ik slinger het lood naar hem toe. Het lood gaat voorbij hem en slingert terug, precies in zijn rugvel.

6. Op een deksel van je boilliedoosje gaan staan, het water invallen en er niet meer uit kunnen komen met hengel en al!
Gebruikersavatar
Danny Hulzebos
Berichten: 81
Lid geworden op: 18-04-2007 17:20
Locatie: groningen

15-07-2008 18:16

Harry Otse schreef:Gister was ik aan het opruimen, topdeel van mijn hengel eraf schuiven , haak schiet los van het oog waaraan die vastzat en ja hoor lekker vast in mn middelvinger.


Harry probeer eens die weerloze haken van korda :wink:

Zelf ook zoiets meegemaakt harry dat was ook een dokterspostje geworden.
Tijdens het voeren met de schep je aluminium buis door midden breken en je pink er tussen krijgen.
(weg hap vel :o ) ook ik heb er niet naar gekeken.

Samen met mijn vismaat aan het vissen op het kanaal,begin het jaar februarie. (koud,wind,regen)
Ik lag lekker onder de wol en ik dacht van ja ik heb die mooie beltoon nog van die delkim.
Mijn vismaat had zo'n mooi setje dus ik beltoon opgezocht en af laten gaan.
Hij kijkt eens vreemd naar zijn sounderbox :roll: Niks te zien !!
Hij schoenen aan,door de regen bijna uitgegleden voor bij de hengels kijkt eens raar naar zijn hengels en jullie raden het al ik lachde mij slap in die tent,.

Of bij een volle run je tent uit rennen en dan het flapje van je tent niet vergeten die omhoog staat :wink:

Ach gelukkig zijn het mooie momenten die je nooit vergeet..!*
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

16-07-2008 17:26

@ Danny,
Het zure was dus dat ik aan de andere hengel een weerhaakloze PB bridge beater had zitten :roll: .
Achja, de vinger zit er nog aan dus..:P
tralalala....
kevin bovens
Berichten: 29
Lid geworden op: 18-07-2008 00:30
Locatie: stein
Contacteer:

18-07-2008 00:44

heyz iedereen

in een klein jaar dat ik vis heb ik ook wel wat blunders gemaakt.

1 nette 20 ponder gevangen netjes gewogen, foto's gemaakt maar bij het terugzetten samen met de vis het water in vallen.

2 mijn eerste graskarper gevangen waar ik trots op was foto's door mijn vrinedin laten maken, niet controleren of ze gelukt zijn en nadat de vis terug in het water is er achter komen dat er geen foto's op de cam staan. (verkeerde knopje) :-?

3 hengels inladen en door een te kleine foudraal de top van mijn phantom equipe over breken achter de zonneklep :x is 20 cm korter nu maar werkt wel nog goed.

4 op de maas vissen, een loeiharde run krijgen en een plastic zak uit het water vissen, er stond nog veel stroming omdat het water nog hoog stond.

5 lijn uitvaren flink bij gevoerd terug roeien en er achter komen dat ik een lege spoel heb.
dit omdat ik twee hengels had verwisseld en op een dikkere en minder lijn had.

dit zijn mijn missers ik hoop dat het wat beter gaat worden volgend jaar.

gr kevin
patrick peute
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-08-2007 08:49
Locatie: purmerend
Contacteer:

29-07-2008 11:53

ik heb nog neit veel blunders gemaakt alleen toevallig had ik van de week 2 hele erge de 1 was dat ik me boilies iets te on nauwkeurig had bewaard en toen waren ze iets te hard geworen ik voelen en dacht naa kan nog wel dus ik pak mijn boilienaald en zonder eerst bij me zelf te denken is boren neit beter prik ik die naald er in het ging heel stroef en toen schoot de naald na veel kracht gezet te hebben er ineens uit zo in me vinger tussen dat randje waar je nagel eindigt en toen kreeg ik hem er neit meer uit... ziekenhuis:S:P en naajaa zo als zoveel mensen wel een hebben gehad ook haken in vingers enzo..;)
1 ding wat ik nooit zou willen missen...vissen:)
Wes Pias

29-07-2008 16:32

mijn blunders van vandaag:
ik ging visse met me kameraad en hij had met zijn voerboot m'n rig op plek gegooit..dus hij vaart trug en ik wil de lijn strak draaien met de spoel! maar ik was wel 5 minuten bezig en dat ging maar niet.
dus toen maar met de slinger gaan draaien maar m'n lijn wou niet strak..wat bleek: mijn haak had bij het droppen van de rig en het voer net in het randje van de voerbak geprikt en zat ie daar nog in vast :lol:
2e poging lukte wel.

andere blunder: het was iets van 30 graden dus we waren aan het zwemmen en ineens trekt het helemaal dicht en gaat het onweren dus wij het spul binnenhalen en m'n kameraad rijd naar z'n huis toe in de auto en ik ging er op de fiets heen maaar onderweg echt mega stortbui echt alles stond blank...en dan moet ik weer vergeten om m'n pva koker dicht te toen en m'n taklebox stond ook mooi blank :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Peter Kamp
Berichten: 93
Lid geworden op: 08-01-2008 23:18

30-07-2008 11:32

1) na een vangst naar de overkant lopen om bij te voeren en eenmaal aan de overkant je optonic weer horen gaan

2) na het opruimen je auto willen draaien bij de stek en iets te ver achteruit de schuine kant afrijden en daarna niet meer vooruit kunnen komen, een volkswagen caddy inclusief sleepkabel bracht uitkomst

3) een run krijgen, je tent uit sprinten, niet snel genoeg kunnen afremmen en regelrecht de plomp inlopen

4) iets teveel van die heerlijke goudgele rakkers genieten, niet snel genoeg wakker worden van een run, hengel vast, en bij het opnieuw optuigen 2 ogen overslaan, je lijn 3 keer om je hengel wikkelen en vervolgens stug ingooien (maat van me)

5) een prachtige vis vangen, deze dicht bij de kant onthaken, even spartelen en de vis gleed zo het kantje af weer het water in
"leg de mat maar klaar, we gaan vangen!"