Nachtvissen


Marc Claassen
Berichten: 125
Lid geworden op: 16-03-2010 17:28

15-10-2010 16:40

Ik heb al een tijdje niet meer gevist in verband met school etc. Maar wou in de herfstvakantie met wat vrienden een nachtje pakken. Nou vroeg ik me af is dit nog mogelijk op een mooie dag of zal het echt te koud worden. Smorgens als ik naar school fiets is het toch wel heel erg koud. Ik ben 14 jaar en men vriend 16 zal ik er ook even bij zetten :wink:
Alvast bedankt!

MC.
ge kent de groete uit brabant kriege k*t!
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

15-10-2010 17:41

goeie tent, slaapzak, kleding en kacheltje doet wonderen.

Op dit moment slaap ik nog steeds alleen in me t-shirt en boxer. Moet zeker - worden voordat ik me broek aan wil laten.
Marc Claassen
Berichten: 125
Lid geworden op: 16-03-2010 17:28

15-10-2010 21:08

Wat voor kacheltje bedoel je martin ?
ge kent de groete uit brabant kriege k*t!
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

16-10-2010 12:29

Naja je kunt een echte warmte kachel mee nemen. Maar ik doe het meestal gewoon met me gaspitje. Zon aparaatje kost 15 euro en de busje 1 euro. Ik neem meestal per nacht 1 busje mee. Beetje eten maken en warm stokeren en ze zijn leeg..

Laat trouwens het gaspitje niet de hele nacht branden, hoorde dat er koolmonoxide(??) vrij kwam, en dit kan zorgen tot ademnood omdat het de zuurstof uit de tent weg haalt.. Overigens heeft het me ook al een flink gat in me slaapzak bezorgd.. Waar ik zeer erg van geschrokken ben en het nu dus niet meer continue laat branden.. Maar een goede slaapzak en je komt al heel ver..
yannick de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 24-08-2010 15:41
Locatie: Rdam

16-10-2010 23:42

Ja ik laat voor ik ga slapen het pitje gewoon aan, en idd een goede slaapzak helpt veel.
Je kan ook een waterkruik met watervullen als je het echt koud hebt :wink:

Succes!
Gr, Yannick
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

17-10-2010 09:08

Dat is niet erg slim yannick, ten eerste kan je tent affikken als je ineens een run krijgt en je schopt hem per ongeluk om oid maar dat maakt dan niks uit want je staat al buiten :roll: en ten 2e bij elke onvolledige verbranding komt co oftewel koolmonoxide vrij dat kan er voor zorgen dat je nooit meer wakker word!!
Als je perse je brander aan wilt houden `s nachts zet dan minimaal je tent half open zodat er verse lucht binnen kan komen..
yannick de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 24-08-2010 15:41
Locatie: Rdam

17-10-2010 21:25

Hoi Jamy, ja dat ik hem om kan lopen is idd niet slim maar ik heb de sti brolly nog geen overwrap dus hij is zowieso open daarom :wink:
Gr, Yannick
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

23-10-2010 19:18

Martin Nijboer schreef:goeie tent, slaapzak, kleding en kacheltje doet wonderen.

Op dit moment slaap ik nog steeds alleen in me t-shirt en boxer. Moet zeker - worden voordat ik me broek aan wil laten.


Sta jij bij een run ook in je boxer en t-shirt buiten? Zal best koud zijn met +1.:D
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

23-10-2010 22:14

Leuke reacties maar wat me opvalt is dat niemand Marc er van op de hoogte stelt dat nachtvissen nu verboden is en hij een dikke prent riskeert. Of hij moet op een water gaan zitten dat een vrijstellng heeft, anders heeft hij een probleem als hij een persoon in het groen tegenkomt.

Marc, bij deze, oppassen dus.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-10-2010 09:54

koen bril schreef:Sta jij bij een run ook in je boxer en t-shirt buiten? Zal best koud zijn met +1.:D


Een broek om je laarzen rollen, of als je bij een aanbeet in een waadpak moet.. No problemo. Niks hinderlijkers als een broek en trui die rond je donder trekken als je teveel draait in je slaap.

@Jeroen
Goeie tip! Nachtvissen mag officieel niet meer op heel veel wateren. Trek je lijst van viswateren er even op na, of je vergunning zelf wat de bepalingen zijn.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

24-10-2010 17:25

Idd ik sta gerust met +1 een vis te drillen in me boxer. Negen van de tien keer alleen een t-shirt aan. Maar tegen de tijd dat het -10 word is het een ander verhaal hehe..

En jeroen, het nachtvissen is niet verboden, het gebruik maken van slaap/kampeermiddelen is verboden. Daarnaast heb die geen probleem as ik naast ze tent sta hoor, tenzij die nog 1 laatste biertje of kop koffie hebt :roll:
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

24-10-2010 19:48

Uhmm, het gebruik van kampeer middelen is nergens toegestaan.
Wat wel is toegestaan van de wet, is een scherm tegen de regen.
Dat brolly's en bivvy's worden gedoogt is een andere zaak.
En idd er zijn maar een paar stekken waar nachtvissen het hele jaar is toegestaan.
Gelukkig mag het in Delft op de groteplas het hele jaar door, en ik had berepen dat je hier nog geneens een nacht visvergunning nodig hebt.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

25-10-2010 08:20

Martin Nijboer schreef:Idd ik sta gerust met +1 een vis te drillen in me boxer. Negen van de tien keer alleen een t-shirt aan. Maar tegen de tijd dat het -10 word is het een ander verhaal hehe..

En jeroen, het nachtvissen is niet verboden, het gebruik maken van slaap/kampeermiddelen is verboden. Daarnaast heb die geen probleem as ik naast ze tent sta hoor, tenzij die nog 1 laatste biertje of kop koffie hebt :roll:



In de periode van 1 juni t/m 31 augustus mag in de meeste wateren ook "s nachts gevist worden. De rest van het jaar is het niet toegestaan om met een
hengel te vissen tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopgang.

Voor sommige wateren is door de minister een vrijstelling gegeven, zodat nachtvissen daar het hele jaar mag. Indien nachtvissen het gehele jaar is
toegestaan, staat dit nadrukkelijk in de vergunning vermeld. Bij Sportvisserij Nederland is een lijst aan te vragen van wateren waar het gehele jaar "s
nachts gevist mag worden.


Dat zie je toch echt verkeerd Martin.................
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-10-2010 16:36

Boyd Meyer schreef:Uhmm, het gebruik van kampeer middelen is nergens toegestaan.
Wat wel is toegestaan van de wet, is een scherm tegen de regen.
Dat brolly's en bivvy's worden gedoogt is een andere zaak.
En idd er zijn maar een paar stekken waar nachtvissen het hele jaar is toegestaan.
Gelukkig mag het in Delft op de groteplas het hele jaar door, en ik had berepen dat je hier nog geneens een nacht visvergunning nodig hebt.



De wet staat helemaal niets toe.

Het is de gemeente die in zijn APV het gebruik van eenvoudige schuilmiddel/tent, brolly,bivvy, plu met flappen/niets enz * ( doorhalen wat binnen uw gemeente van toepassing is ) toestaat.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
jeroen van oenen
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-03-2008 15:33
Locatie: Dalfsen

25-10-2010 17:01

[quote="Martin Nijboer"]Idd ik sta gerust met +1 een vis te drillen in me boxer.

als ik er aan denk krijg ik het al koud........
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

25-10-2010 18:08

Boyd Meyer schreef:Uhmm, het gebruik van kampeer middelen is nergens toegestaan.
Wat wel is toegestaan van de wet, is een scherm tegen de regen.
Dat brolly's en bivvy's worden gedoogt is een andere zaak.
En idd er zijn maar een paar stekken waar nachtvissen het hele jaar is toegestaan.
Gelukkig mag het in Delft op de groteplas het hele jaar door, en ik had berepen dat je hier nog geneens een nacht visvergunning nodig hebt.



een bivvy met los grondzeil mag die wel ?


Groeten Jelmer
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
yannick de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 24-08-2010 15:41
Locatie: Rdam

25-10-2010 19:59

@ Jelmer
Bij mij zeker niet, krijg gelijk een boete :(
Gr, Yannick
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

25-10-2010 20:40

In welke tijd leven die gasten bij jullie gemeentes,anti recreatie of t moet een park zijn wat geld opbrengt .
Hier in t zuiden wordt t gewoon geacepteerdt en ook al rook je jointjes of drink je EEN biertje,als alles om je tentje nachtelijke verblijfplaats netjes is dan wensen de boa,s en jutt je gewoon een fijne voortzetting van dat gene wat je doet bv. vissen,barbiqeu,sport zelfs met een duits accent.
We leven in 2010 en vergeet hoe t was.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
m,f,g der naturlaudi ronnie.......
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-10-2010 13:42

Boyd voor zover er iets geregeld was bij wet: de WOR is die wet in ieder geval komen te vervallen.

Enig onderkomen is NERGENS bij wet toegestaan hooguit bij uitzondering door inzet van enthousiaste personen die het geregeld hebben via de gemeenten of andere rechthebbenden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

26-10-2010 22:58

Ach ik zie de gemeentelijke verordeningen voor het gemak als wettelijke bepaling.
De meeste gemeentes doen in principe niet zo moeilijk, alleen waar de karpervissende (oudere)jeugd het door het bouwen van feestjes, groot kampvuur en andere misdragingen het verpest hebben.
Op plekken waar er streng gecontroleerd wordt is een brolly of bivvy zonder grondzeil vaak ook niet toegestaan.
In de algemene bepalingen wordt alleen een "scherm"met baleinen aan de binnenkant toegestaan.
Alleen vraag ik me nu af, als ik mijn bivvy zonder grondzeil, zonder afsluiting aan de voorkant maar met overwrap ( uiteraard met de voorzijde open) gebruik.
Wordt dit dan ook als regenscherm met baleinen aan de binnenzijde gezien? Hmm, i wonder.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-10-2010 23:41

Tja

Dan lekker met zijn alle met een paars of roze strand tentje langs de waterkant zitten he :wink: :lol:.

Ik doe me ding gewoon,en zolang er niks niet geouwehoerd word dan staat bij mijn in 99% van de gevallen de tent gewoon,die wet over tent onzin zal me een ...worst wezen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-10-2010 00:03

Tja Boyd dat wordt dan per gemeente de APV bepalingen lezen.

Helaas begrijp je er helemaal niets van.Dat grondzeil verhaal slaat echt helemaal nergens op.

In het geval van een deel van de GZH wateren waar je via de federatie Sportvisserij ZuidWestNederland een nachtvergunning voor de periode 01 maart tot en met 31 oktober uitgeeft is het heel simpel.
Overnachten doe je onder een plu al dan niet voorzien van zijflappen.

Leen, ga zo door. Het aantal GZH wateren in de bovengenoemde nachtvergunning is niet voor niets verminderd in 2010 ten opzichte van 2009. Elke Jan Lul dacht dat alles maar kon met zo´n nachtvergunning bij de VISpas , dus niet. :evil:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-10-2010 09:35

Boyd als je maar in de gaten houdt dat alles wat gebruikt wordt als slaapgelegenheid ongeacht of er een slaapzak ligt bij wet niet mag dan ben je al een heel eind.
Als er iets geregeld is dan heb je daar een schriftelijke toestemming voor nodig en als je die niet hebt dan mag het nog steeds niet.

Je kunt uiteraard ook de randen opzoeken en overal schijt aan hebben dan ben je goed bezig, iedereen die er mee te maken heeft weet dat de argumenten TEGEN juist door dat soort figuren komt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

27-10-2010 10:54

Zal het formulie eens zoeken van HSV Heerenveen, daar mag je het hele jaar door nachtvissen op bepaalde waters, tevens staat volgens mij ook in om gebruik te kunnen maken van een simpel onderkomen voor de nacht. Zou erg tegenstrijdig zijn als het van de HSV wel mag en van de wet niet. Mocht dat voorkomen ivm boete, ben ik benieuwd of je dat kan winnen.

Toch even opgezocht.

APV van de gemeente Heerenveen betreffende nachtvissen:

Volgens de APV van de gemeente Heerenveen geldt er een openbaar kampeerverbod. Echter, de gemeente staat het plaatsen van eenvoudige kampeermiddelen toe onder de navolgende voorwaarden (artikel 5.8.3 van de APV van de gemeente Heerenveen):

1) Het plaatsen of geplaatst houden van kampeermiddelen is alleen toegestaan voor leden van de Hengelsportvereniging Heerenveen.
2) Indien de hengelsportvereniging voor het nachtvissen een speciale toestemming verplicht stelt dan geldt de ontheffing alleen als de visser in bezit is van de reguliere Vispas in combinatie met deze speciale toestemming, anders is de Vispas toereikend.
3) Het plaatsen of geplaatst houden van eenvoudige kampeermiddelen mag alleen door diegene die op dat moment ook daadwerkelijk vist met één of meer hengels.
4) Het plaatsen of geplaatst houden van eenvoudige kampeermiddelen mag alleen langs de volgende wateren: Recreatiegebied de Heidemeer, De Tjonger, Het Heerenveenskanaal (vanaf Jousterbrug richting noorden), Heerensloot, Van Engelenvaart, vanaf Rottumerbrug tot aan kruising Tjonger (zuidelijke richting), Hooivaart (vanaf Heerensloot tot gemeentegrens) en de Mercuriusvijver (langs de A32).
5) Het plaatsen of geplaatst houden van eenvoudige kampeermiddelen is alleen toegestaan binnen een afstand van 7,5 meter van het water waarin wordt gevist en op minimaal 250 m van bewoning.
6) Per persoon mag maximaal 1 eenvoudig kampeermiddel worden geplaatst opgeplaatst worden gehouden.
7) Het is de sportvisser verboden overmatig alcohol te gebruiken, geluidoverlast te veroorzaken,muziek te maken of af te spelen en open vuur te stoken.
8) Afval moet in het eenvoudige kampeermiddel worden bewaard en moet bij het verlaten van de visplek worden meegenomen.

Mocht nu een bon krijgen door een fanatieke blauwe, win je dit dan?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-10-2010 11:03

Lijkt mij wel, mits er aan bovenstaande gehouden wordt. Er staat toch duidelijk:

Echter, de gemeente staat het plaatsen van eenvoudige kampeermiddelen toe onder de navolgende voorwaarden (artikel 5.8.3 van de APV van de gemeente Heerenveen):

Je kunt je dus nog beroepen op het artikel van de APV..

Gevalletje goed geregeld :wink:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm