Beginnende asociale betweters


Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

11-10-2010 15:03

Mooi topic, die Beginnershoek. Erg nuttig voor de karpervissers onder ons die net zijn begonnen. Echter....nu heb ik in korte tijd al twee of drie van die tuinkabouters gezien hier, die allemaal goed bedoelde adviezen en zelf materialen aangeboden kregen en die vervolgens alles negeerden, eigenwijs waren en het zelfs beter wisten. Degenen die ik hiermee bedoel zullen zich vast aangesproken voelen.

Als je nou als beginnende karpervisser, toch niets wil aannemen. Een aangereikte hand of materiaal niet goed genoeg vindt, blijf hier dan weg. Zoek het dan lekker zelf uit en vraag niet om goed bedoelde adviezen als je er toch geen reet mee doet!!!
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

11-10-2010 15:04

Amen!
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

11-10-2010 16:27

je hoeft echt geen open topic voor mij alleen te maken hoor.
Alleen dat nam ik niet aan.
Maar van pva-zakje wel.

Dus ik weet ijgenlijk niet waar je je zo druk om maakt ?
Iedereen mag het zelf weten :S
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-10-2010 16:31

Als je zo bijdehand bent

waarom hier komen? Als je vader alles ken regelen? Waarom aanbod negeren? Ga dan lekker bij je pa op schoot zitten,want die weet alles toch zo goed? (No hard feelings naar je Pa)

Maar snap je?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

11-10-2010 16:32

Laat ik leen ze antwoord anders formuleren

"Mensen zoals jij zijn hier liever niet welkom"
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

11-10-2010 17:45

Dat je reageert zegt al genoeg Jordy maar troost je, er zwerven hier nog een aantal collega's van je rond. Je bent niet de enige.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-10-2010 18:12

verwende krengetje,s zo noem ik ze.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-10-2010 08:30

Martin Nijboer schreef:Laat ik leen ze antwoord anders formuleren

"Mensen zoals jij zijn hier liever niet welkom"


rascist! hahahhahahahaha
Vis is vis
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

12-10-2010 09:11

En ze schreeuwen altijd IK WIL :(

:wink:
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

12-10-2010 09:17

Tja het wordt wel voller met kereltjes die die net een of twee keer en soms nog nooit een vaste hengel hebben vast gehouden.
En dan nu al weten hoe je moet vissen.
Mijn zoontje van 8 leer ik eerst hoe hij met de vaste hengel visjes kan vangen en vooral hoe de vis te behandelen.
Toen ik vroegah begon met vissen was ik blij met een simpele vastestok, en later met een hema werkhengel en molen.
Maar nu moeten ze meteen beginnen met het duurste spul omdat ze anders niet kunnen vissen.
Ik bedoel koop eerst eens een simpel setje, leer van anderen hoe je en goede en vis vriendelijke onderlijn setup maakt.
En leer waar de vissen zich bevinden.
Hier op het delfsehout ook van die gassies, volgens hun bevind de vis alleen ver van de kant. En dat je wel een voerboot nodig hebt om je aas en voer op de jiuste plek te brengen.
Gewoon goed en ver gooien? Spodden? PVA sticks?
Ik zou aan de jonge en vooral beginnende jonkies willen zeggen, Koop eens ipv dure spullen eerst eens een goed vis boek.
En dan niet een boek over alleen karper, maar een met alle facetten van sport vissen.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

12-10-2010 10:11

Helemaal mee eens. Denk dat een aantal titels van boeken vrij onbekent is bij de jeugd. Commerciele artikelen zijn hot en dat vangt vis..................not!! Lees trouwens heel weinig over penvissen in de bladen, niet winstgevend genoeg??

Een penhengel wil ook wonderen doen, lekker struinen, vis zoeken en lekker actief bezig zijn. Heel leerzaam en effectief.

Je kunt het ook zo bekijken, de jeugd is leergierig en moeten af en toe even op hun plaats gezet worden mochten ze een beetje doordraven.
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

12-10-2010 11:23

En met de penhengel leer je ook de biotopen van de karper beter kennen.
Waar houd de vis zich op en in een later stadium ook waarom.
Zoeken naar plekken waar vis aast en zich ophoud.
Niet in een forum eisen om te vertellen waar karper van 20+lbs te vangen is.
Maar de beginnende jeugdige visser (lees karperviser) wil het liefst de hengel neerpleuren en wachten op de vis.
In een ander topic over vissen met de feeder schreef ook al iemand dat als er geen beetmelders ed waren geweest er een stuk minder karpervissers aan de kant te vinden waren.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

12-10-2010 13:18

slapeloze nachten en lege spoelen !!!! :lol:

Zo ben ik met mijn vis maat begonnen, twee goedkope stokken maar geen geld voor een beetmelder. wel een goedkoop tentje met een luchtbed en wat extra materiaal fles drinken en wat broodjes en dan redden wij ons wel voor paar dagen alleen na die dagen zonder slaap wel gebroken.

Beetje bij beetje jaartje bij jaartje langzaam aan alles wat bij elkaar gespaard en heb nu niks te klagen.

mvg; jan
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

12-10-2010 14:05

Hier hebben we ook paar jonge gasten aan t water halen net de 17 jaartjes.
Nu zijn zij toch de manne die het grote gros vangen hier op stuk maas en enkel grote kanaal vissen vangen.
Aan materiaal ontbreekt het hun niet,patsen doen ze ook niet aan.
Het is dat ze hun eigen manier toepassen,en net niets van andere willen weten:boeken,forum,s,oude knarren,boilie,s goero,s en al die shit:
Ikzelf denk dat veel mensen gewoon te ver gaan met het denken te kunne vissen,karpertjes op de mat willen leggen.Als je nou maar gewoon je aas op de plek hebt liggen waar de vis met de kop omlaag HANGT is de kans groot dat hij het in ze mond neemt.
M,MF,G, DER PROF RONNIE :lol: :lol:
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

12-10-2010 14:24

true true, Je leert vissen pas als je gaat vissen.En als je veel uurtjes aan de water kant kan doorbrengen leer veel over het water, zo als ik ook al schreef over het vissen met de pen, een bepaald moment weet je waar de grote vissen zich ophouden. Dit door naar andere te kijken of door dit zelf te ondervinden.

Maar het gaat hier over gasten die net komen kijken en dan alle antwoorden op een presenteerblad willen krijgen.
En hiernaast over sommige zaken gaan pochen dat zij het beter weten, al slaan hun beweringen nergens op.
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

12-10-2010 16:33

Boyd Meyer schreef:En met de penhengel leer je ook de biotopen van de karper beter kennen.
Waar houd de vis zich op en in een later stadium ook waarom.
Zoeken naar plekken waar vis aast en zich ophoud.
Niet in een forum eisen om te vertellen waar karper van 20+lbs te vangen is.
Maar de beginnende jeugdige visser (lees karperviser) wil het liefst de hengel neerpleuren en wachten op de vis.
In een ander topic over vissen met de feeder schreef ook al iemand dat als er geen beetmelders ed waren geweest er een stuk minder karpervissers aan de kant te vinden waren.




Nou ja sorry hoor maar ik heb wel vaker gevisd.
Ik vis namelijk bijna elke avond op snoek en Feederen wel is met karperen in het weekend.

Maar Sorry ,Mannen ik hou me de volgende keer wel ff in hierzo, en vraag later wel weer na 10 x karpervissen ofzo.
Dan Zeur ik niet meer over dit en dat.



Trouwens laten we gaan vissen niet op een forum Spammen en ruzie maken ;)



Gr,jordy
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

12-10-2010 17:33

Dit topic is niet voor jou om te reageren Jordy maar juist om te lezen, aan je posting te zien helaas vergeefse moeite.
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

12-10-2010 20:55

Maar ja .

Weet je wat ik niet snap ?

Dat anderen je uitschelden omdat je vist .
Zijn ze jaloers ofzo dat ze er nog geen snottertje uithalen ?
(Dit is Real Life)
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

12-10-2010 21:11

tja, eerst vraag je wat je allemaal nodig hebt voor het karpervissen. En dan kom je met een topbelletje dat je al hebt :o .
En hier schrijf je dat je al ervaring hebt, oa met een feeder, uhh nu weet ik het ff niet meer. :-?
Als je al ervaring hebt met de feeder dan heb je al een basis, en als je wil gaan overstappen moet je eerst zelf wat kennis vergaren. dus niet allemaal aangedragen krijgen op afroep.
Door een aantal artikelen in het visblad ben ik begonnen met het gericht vissen op karper, dit naast het vissen op alle andere soorten vis.
Maar jouw postings wekken de indruk bij mij ( en een heleboel anderen op dit forum ) dat je op een morgen wakker werd en dacht "ik ga karper vissen" :D .
En nu moet iedereen mij vertellen wat ik nodig heb en hoe ik het moet gebruiken in plaats van zelfstudie, ik weet het het is niet de manier hoe het op school tegenwoordig gaat. 8)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

12-10-2010 21:22

Uitschelden is nergens voor nodig!

Opdoen van kennis wel ;) Ook ik leer elke dag nog, zowel in het leven in mijn werk en in mijn visserij. Als iemand jou bijv. tips geeft, grijp die met 2 handen aan en doe daar wat mee. De ene tip kan jou visserij verbeteren en de ander weer niet. Ik begrijp dat je wel veel vist maar nog niet zoveel op karper.

Snuffel eens lekker op dit forum rond en je zal een schat aan info vinden. Heb je vragen, gewoon stellen, iedereen in zijn waarde laten en opslurpen die informatie ;). Niemand lacht je uit en je hoeft je niet te bewijzen tegenover niemand op dit forum.

Koop eens het boek De Dunne Lijn. Een zeer leerzaam en leuk boek en ik denk dat 95% van de oude garde op dit forum het wel gelezen heeft. Een echte aanrader misschien op de verlanglijst zetten voor Sinterklaas.

Succes en vangse
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

13-10-2010 11:45

hahahhahaaaaaaaa daar gaan we weer !!!!!!!!!!! :lol:
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

13-10-2010 16:45

:lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-10-2010 11:13

Kom maar op met de PB's heren BvdW, JR en JH :lol:

Toch Jeroen?

Het wordt inderdaad steeds gekker hier.

-Ze verslijten je voor arrogant omdat je een mening hebt die gefundeerd is op eigen ervaringen en niet op boekjeswijsheid. Ze hebben zeker nog niet geleerd wat arrogant is.
-Als je een tip geeft die niet strookt met wat negen van de tien mensen (boekjeslezers en forumnisten, copy-pasters of whatever) vindt ben je iemand die alles beter weet.

Maar wel vragen stellen over hele simpele dingen die in de basis van het vissen ( welke de meesten niet eens hebben doorgemaakt) te vinden zijn. Wedstrijdvissen bijvoorbeeld. Ga dat eens proberen. OF gebruik eens een zoekfunctie, verdiep je eens in materie en lees eens wat door voordat je een vraag stelt die via een zoekfunctie of google ook met heel weinig moeite beantwoord kan worden.

De meesten scheten nog in de luiers toen de karpers de matten bij mij al onderscheten

Voorts, een forum is voor mij bedoeld als tijdverdrijf op de momenten dat ik niets te doen heb en waar ik heel soms nog wel eens wat van opsteek. En dat het dan ook meestal van de meest besproken personen van het board is zegt meer over de bekrompenheid waarmee hier gelezen wordt dan de bereidheid ergens ook zonder precies voorkauwen iets van op te steken.

Tip: Lees eens tussen de regels door ( zoek naar "verborgen" boodschappen) en interpreteer bepaalde dingen eens op de juiste manier. En pak "De dunne lijn" erbij en lees het helemaal uit. En lees het nog een keer omdat je de eerste keer lang niet alles kunt interpreteren op de manier waarop dat gewenst is.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

14-10-2010 15:34

Spot on Sven. :lol:

JR heeft zich bij dit topic nog niet gemeld. Toeval of toch een beetje wijsheid ? :-?
K. van den Herik

15-10-2010 06:28

ik heb mijn zoon ook eerst voorntjes leren tikken, tegen de tijd dat ie het leuk begon te vinden ben ik ermee gestopt, flikker maar op vissers teveel al....