Wat is het beste in een pva-zakje ?


jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

11-10-2010 12:40

Wat voor voer is het beste in een pva-zakje
Bollie,s Met wat gemengt ? Verschillende bollie,s of Duivenvoer ofzo.

En Vang je in dit seizoen nog wel wat met bollie,s ?

Gr
peter klaassen
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-03-2010 21:46
Locatie: Noord-Brabant

11-10-2010 13:05

hoi Jordy,

Wat voor voer je in een pva zakje kunt doen is eigelijk bijna alles.
Waar je alleen op moet letten dat je geen vochtige dingen in een pva zakje doet zoals duivenvoer.
Je pva zal hierdoor al oplossen voordat je het zakje aan je haak knoopt.

Als aas in een zakje gebruik ik vaak gebroken boilies, hele boilies, pellets en grondvoer.
Hier kun je zelf mee experimenteren zolang het dus maar droog is.

Wat betreft boilies of ze nog vangen in deze periode kan ik heel kort zijn JA en goed ook!

Suc6 ermee.

gr. Peter
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-10-2010 14:00

Tijgernoten kennen ook
Pinda's kennen ook

Pak een emmer,kook je tijgers/pinda's. Na het koken gooi je er een zak zout in,en je kan ook dat dus in je pva zakje doen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

11-10-2010 14:33

Hennep, tijgernooit, kikkererwten, duivenvoer, alles kan er wel in. Wees wel zeker dat je alle vocht erbij gebruikt!
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

11-10-2010 16:25

ok maar is een pva-zakje ook noodzakelijk ?
Of kan je zonder ook wel vangen ?

Want ik koop dat morgen en ga vanavond ook karpervissen..

Gr.
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

11-10-2010 19:17

@ Jordy,

zonder pva zak kun je wel degelijk vangen, ik gebruik het spul eigenlijk bijna nooit. Vind het lastig (afstand)werpen met een zakje en ik merk duidelijk dat met een pva zakje ik veel meer andere ongewenste vissen aantrek brasem, voon, zeelt enzo. Het voordeel van pva is wel dat er een klein hoopje voer bij je haakaas ligt. Je haakaas valt extra goed op. Wel heb ik het idee dat dit soms op drukker beviste wateren ook een teken voor de karper is waar ze een haakaasje mee kunnen ontwijken, de karper wil niet gevangen worden (negatieve conditionering of dressuur wordt dat in lastige termen genoemd). Ik heb dan snel het idee dat de karper heel snel ziet welke aas 'veilig' is en dat bij dat compacte hoopje voer, dat daar waarschijnlijk een haak in ligt. Maar dat is puur mijn gedachte, het kan zijn dat sommigen hier compleet anders over denken, is prima ook.
ALs je er voor kiest om met pva aan de gang te gaan kun je ook kiezen voor andere pva producten zoals pva draad of tape of pva mesh (dat is een soort gaas op een buis) De truc met zout werkt ook prima met particles, let er dan wel op dat je het zout goed rondroert in het bakje water waar ook je particles in liggen. ALs het zout helemaal verdwenen is, is het opgelost in het water.
Anders heb je kans dat het zout onderop blijft liggen en smelt de pva alsnog. :oops:. Maar het is nogal persoonlijk, sommige mensen willen altijd met een pva zak aan de hengel vissen, terwijl anderen (zoals ik) het spul niet of nauwelijks gebruiken.
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

12-10-2010 16:37

ok bedankt.

Maar na hoe lang / vaak hebben jullie je eerste karper met pieper gevangen ?
Ik heb nu al 5 x gekarperd zonder en probeer nu een dag met.

Kijken of het mij bevalt...


Maar Bedankt voor je Reactie..


Gr.
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

12-10-2010 16:45

is het pva-zakje ook goed met : pellets,hele bollie, Halve bollie ?

Is dat geschikt ???


Gr,jordy
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

13-10-2010 01:07

Jonge druk die troep in een fackin stukje van 10 cm en je ziet of het geschikt is ofniet. Je pa kan ja alles goedkoop regelen dus een stukje pva van 10 cm kost je ja niks

En de meesten van ons hebben de eerste karper met pieper pas na 15 keer gehad ofzo :roll:
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

13-10-2010 16:49

ok ,maar rijk ben ik niet hoor :roll:
Das best duur 5 m voor 15 euro.
Maarja..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-10-2010 17:07

Koop en praat er niet over dan,als je al weet dat het te duur voor je word.

Alles kan er in wat op olie gebasseerd is tot droog voer. wat met water vermengt is gaat um niet worden,behalve als je het water goed zout gemaakt hebt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

13-10-2010 19:26

Jordy, de vragen die jij hier stelt, zijn geen vragen van een beginnende karpervisser maar van een tienjarige (veel ouder ben je denk ik ook niet)die voor het eerst een bamboehengeltje in zijn handen krijgt gedrukt. Het advies is je al vaker gegeven maar lees eens een boek, kijk eens een DVD. Lees je eerst in in een hobby voordat je vragen gaat stellen over zaken waar je overduidelijk nog helemaal niet aan toe bent.

Op het moment dat je een hengel koopt, een molen en een pieper ben je nog geen karpervisser. Doe eerst basisinformatie op voordat je überhaupt (dat is Duits) met een hobby begint. Daarnaast staat er hier op dit board al zo godsgruwelijk veel info over de zaken die je noemt. Ga eens op onderzoek uit. Lees en geef je ogen de kost. Kom je er niet uit, dan is daar hier de plek voor op het board. maar de vragen die je hier stelt raken kant nog wal. Je wil iets gaan gebruiken terwijl je niet eens weet hoe en of het werkt.
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

13-10-2010 20:16

Waarschijnlijk heb de winkelier hem verteld dat tie met pva 40 ponders vangt..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-10-2010 11:45

He?!

*gaat zitten*

Is dat niet zo dan??

*zucht eens diep*

Nah, wat een eikels in die winkel... :lol:

jordy hoekstra schreef:aar na hoe lang / vaak hebben jullie je eerste karper met pieper gevangen


Heb er heel veel met piepers gevangen voordat er ook maar een stukje elektronica aan te pas kwam. Misshcien ook iets voor jou. Dobbertje, haakje, stukje aardappel (ook wel pieper genoemd).

Vang eerst eens wat karpers zo, doe wat waterkennis op, leer je te gedragen langs de waterkant en de signalen die je van alle kanten gegeven worden te interpreteren en daarmee je voordeel te doen.

Mijn eerste karper ving ik met de korst. Tijdens het vissen op voorn kwam er zo'n ding voorbij zetten en een korstje ipv een deegje aan een 180m glaswerphengel met koffieratelmolen deed de rest. De dag erna weer. Het ging leuk worden. Ik leerde hoe ik ze moest benaderen, verjoeg er eerst een hele zooi.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

14-10-2010 17:37

korst gaat er snel af bij mij :S
En ja die vent achter de toonbank zij dat je kei-snel met pva Zakje vangt.
Maar hij zij ook dat Dynamite Bait goed is ?

Klopt dat ??

Want daar heb ik 2 zakken van.
en 30 eur voor 2.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-10-2010 17:46

Verkoop praatjes Jordy

PVA heeft verschillende werkingen

Of je vangt er gewoon mee,wil er karper in de buurt wezen.
Of je vangt er niet mee,als de karper niet in de buurt is.

Komt er ook nog bij, wat voor aas zit er in. Het kan karper lokken maar ook een bom aan witvis


Dynamite baits is net zo goed als Nash,Pro line en noem maar op! (je eigen bol is het beste kwa vertrouwen).

Dynamite baits is natuurlijk wel een leuke bol om mee te karperen,en echt gek veel kost 1 kg zak niet.

30 EUR voor de zakken kan kloppen. 2 kg per zak! 15 EUR de 2 kg.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-10-2010 17:51

jordy hoekstra schreef:korst gaat er snel af bij mij :S


Zoek eens wat artikelen over korstvissen en kom erachter dat het vaak niet langer duurt dan een minuut voor je haakt. Een vis vinden die bereid is je aas te pakken is daarentegen de kunst in die visserij


Maar hij zij ook dat Dynamite Bait goed is ?



In principe is het meer de gebruiker (in jouw geval heeel onervaren) die de doorslag geeft ;)

Gooi op de verkeerde plek met het beste aas in en je vangt geen hol
Gooi op een goeie plek in met een minder aas en je maakt al veel meer kans

Wat is een goede plek?

Trefwoorden voor de zoekmachine: peilen, taluuds, mosselbanken, muggenlarven, harde bodem, zachte bodem, kantvissenm afstandvissen

Ga maar eens een avondje lezen op wat je vind...

Succes
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

14-10-2010 18:31

Wat een energie kost het hè Sven...... :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-10-2010 20:55

oowjah pva is leuk om mee voor te voeren,wil je groterehoeveelheden hennep of pellets verplaatsen met katapult.

Net gevoerd en een stuk of tig erin geschoten
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

15-10-2010 20:01

Nah, vind PVA te duur om gewoon mee te voeren, daar gebruik ik wel een spod of spomb voor.
Spod als ik veel nat grondvoer wil gooien, spomb als ik afwijkend voer wil gooien. Hier bedoel ik dan droog spul mee, pellets, maden ed.
Je kan een kleine spod trouwens ook aan een gewone 2 3/4 hengel hangen, voor normaal spod/spomb geweld heb ik een 5 pound hengel.
PVA gebruik ik wel om mijn haakaas in een bedje van voer wil presenteren, meestal gebruik ik dan PVA sticks.
PVA zakjes is meer voor droog stortvoer zoals micro pellets.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-10-2010 13:02

Jordy ff sirieus

Krijg je geen vertrouwelijke informatie van die vriend van je vader met zijn winkel, dat je hier alles na gaat zitten vragen ???
Of ben je nu betrapt op een leugen, en hebt je vader geen vriend met een vis winkel waar je heeeel goedkoop je spullen kon kopen.
Toch kan ik om je lachen om je onzekerheid die je hier constant toont op het board.
vooral omdat je de ene moment super eigenwijs bent, en het ander moment je ongeloofelijk geintreseert op stelt.

Of span je ons hier gewoon voor het ootje, en weet je eigenlijk alles al op het gebied van karper vissen, en ben je een test visser van dynamite baits / pro line of zoiets. KAN OOK NOG HE JORDY :wink: :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

17-10-2010 06:11

sinds ik met pva zakjes vis krijg ik de runs van mijn leven.......
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

18-10-2010 13:15

Gister voor het eerst met PVA gevist.. Wat denk je?? Ik bleef maar karpers vangen!
Tight Lines !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-10-2010 18:05

Joh?

Gister toch even met PVA geprobeerd

Dikke blank als gevolg. Zo ziet ge maar weer,niks is minder waar dan een karper wel of niet op de stek.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

18-10-2010 20:18

sander kunst schreef:Jordy ff sirieus

Krijg je geen vertrouwelijke informatie van die vriend van je vader met zijn winkel, dat je hier alles na gaat zitten vragen ???
Of ben je nu betrapt op een leugen, en hebt je vader geen vriend met een vis winkel waar je heeeel goedkoop je spullen kon kopen.
Toch kan ik om je lachen om je onzekerheid die je hier constant toont op het board.
vooral omdat je de ene moment super eigenwijs bent, en het ander moment je ongeloofelijk geintreseert op stelt.

Of span je ons hier gewoon voor het ootje, en weet je eigenlijk alles al op het gebied van karper vissen, en ben je een test visser van dynamite baits / pro line of zoiets. KAN OOK NOG HE JORDY :wink: :lol: :wink:


Nee echt ik had sommige spul van een of andere zaak Vleminx in Steenwijk Rodpod hengel En molen.

En bijna derest bij men vaders vriend zijn zaak Vooral Voer.

Maar heb nu net Pva-zakje s,Pellets en aardbeien bollie Die gaat Slijmen in het water (Geen Verkoop Praatje)

Gr,jordy

Ps.
Vandaag nog met pellets gevist ,en had soms 1 piep en daarna niets .
Er stond geen wind achter dus Was > een < vis en ik zag ook nog Giga Belletjes boven komen maar geen run :P