beginnend karpervisser


Plaats reactie
misha verlee
Berichten: 47
Lid geworden op: 10-06-2010 23:23
Locatie: Almkerk (N-BR)

13-06-2010 18:02

hallo karpervissers

ik ben net begonnen met karpervissen en kan wel een paar tips gebruiken over het aas
de rigs en een goede stek kieze (andere tips kan ik ook wel gebruiken hoor :D ) materiaal is al wel aanwezig.

alvast bedankt,
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-06-2010 18:25

Om te beginnen

Op welk soort water wil je je richten? :)

GreetZz
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
misha verlee
Berichten: 47
Lid geworden op: 10-06-2010 23:23
Locatie: Almkerk (N-BR)

13-06-2010 19:06

leen goudappel schreef:Om te beginnen

Op welk soort water wil je je richten? :)

GreetZz


op kanaal(tjes) en op putten in de buurt

groetjes misha
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-06-2010 19:22

Kanaal:

Gewoon een plekje op gaan zoeken die jou bevalt,let wel op of je er mag vissen jah of nee. Vervolgens als je niet over een voerboot met dieptemeter beschikt,gewoon een peildobber aan je hengel bevestigen en peilen maar,meeste kanalen zijn daarintegen vaak tussen 1.5 en 5 meter diep. Mooie plekken om te bevissen zijn de kanten van het kanaal,op ondiepere gedeelte,voer daar een x aantal dagen wat voor met kleine boilies en vis de plek na laten we zeggen 3 dagen voeren af.

Oowjah mocht je ergens vis spotten op het kanaal(tje) is de keuze snel gemaakt let wel (Als de situatie van het water het toelaat). Ga je vervolgens vangen na 3 daagjes voorvoeren,kan je doorgaan met de plek. en je volgende sessie plannen met opnieuw 3 dagen voorvoeren. Na elke sessie is het verstandig om het een paar dagen rust te geven.

Andere tip is: Tijdens je sessie leg dan 1 hengel aan het eigen kantje,maar wel de richting op waar je niet loopt,eigen kantje wil ook vaak genoeg op kanalen vis opleveren. Verstoor het aan je eigen kant tijdens de sessie dus niet.

Kwa putjes kan ik je weinig vertellen,heb nooit echt op putjes gevist,ben gelijk op kanalen begonnen en vervolgens de overstap gemaakt naar rivieren en groot water.

Maar lijkt me dat het niet echt lastig moet wezen,na zorgvuldig voorwerk. Diepte meten,obstakels weten te vinden,hoeveel natuurlijk voedsel zit erin,met wat voor aas word het meest gevist,leuk om te weten dan kan je met wat anders aankomen kwa aas. Niet te zwaar vissen iedergeval,en kom erachter wat het bestand is. Dan kan je een stek gaan zoeken en zachtjes aan een stek opbouwen,leverd het niks op,dan ga je een anderen stek opbouwen,eigenlijk is het het zelfde als kanaalvissen alleen bodemstructuur is anders (Meestal) en er huist een ander soort dressuur op het water. Ook het spotten van vis op putjes kan jou een hoop gegevens vertellen over de manier hoe de vis trekt/aast/slaapt/schijt/sext just joking,maar vissen spotten en kijken hoe ze zich gedragen en waar ze zich verschuilen verteld je een hoop info.

Succes
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

13-06-2010 22:21

klap klap klap voor leen.

:D
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 13:18

mooie uitleg leen ;) topic kan gesloten worden :P
misha verlee
Berichten: 47
Lid geworden op: 10-06-2010 23:23
Locatie: Almkerk (N-BR)

15-06-2010 11:54

bedankt voor je uitleg leen

ik heb al gepeild en een goeie stek gevonden ga vanavond begginen met voeren
en ga vrijdag vissen en natuurlijk hoop ik dan wat te vange :D

groetjes misha
Plaats reactie