Spro Dutch Royalty Carp


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lars Overhof
Berichten: 72
Lid geworden op: 26-10-2009 18:39

12-05-2010 22:17

Ik wil graag nieuwe hengels dus,,

Iemand ervaring met deze hengels? heb er veel goede dingen over gehoord

reacties zijn zeer welkom...
Only The River Knows
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

12-05-2010 23:32

sorry dat ik het zeg maar ik ben niet zo van Spro
als ik jou was zou ik eventjes sparen en dan met je verjaardag of iets een hengel halen van +- €100,- heb je voor de eerst komende 5/10 jaar lol van
uiteindelijk bespaard je dat geld :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Lars Overhof
Berichten: 72
Lid geworden op: 26-10-2009 18:39

13-05-2010 17:20

ok bedankt.
Only The River Knows
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

17-05-2010 23:29

Ik heb de spro royalty carp nu al 3 jaar zijn echt super fijnen hengeltjes, alleen ik heb de ouwde versie met rode blank, de nieuwe hebben een zwarte blank en ik vind ze niet zo heel mooi.

Gr rob
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

18-05-2010 16:05

ook ik heb de rode blank in 2,75 lbs uitvoering nu anderhalf jaar, ik vind het een heel fijne hengel waarbij je niet moet rekenen dat je hem naar de horizon kan gooien.

De hengel heeft geweldige dril eigenschappen voor die prijs denk ik dat je niet snel een hengel vindt met dezelfde eigenschappen.
Voor een habbekrats kan je hem bij Koster kopen.....

Wanneer je op 100 meter afstand wil vissen zou ik een andere stok kopen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-05-2010 20:12

jasper van gelderen schreef:sorry dat ik het zeg maar ik ben niet zo van Spro
als ik jou was zou ik eventjes sparen en dan met je verjaardag of iets een hengel halen van +- €100,- heb je voor de eerst komende 5/10 jaar lol van
uiteindelijk bespaard je dat geld :wink:


Want een duurdere is beter :S

Geef die jongen dan een voorbeeld en een goed onderbouwde motivatie. Ken namelijk genoeg mensen die spro hengels het einde vinden en met moeite nog een derde of vierde er bij willen. Heb zelf een penhengel van Spro en die gaat absoluut niet weg.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Lars Overhof
Berichten: 72
Lid geworden op: 26-10-2009 18:39

19-05-2010 21:37

Toch weer bedankt,,

wel fijn dat sommige mensen andere verbeteren had al bijna andere gekocht ;)
Only The River Knows
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-05-2010 21:55

Schreeuwen is makkelijk, onderbouwen wat lastiger voor sommigen. Er wordt geluld alsof ze al jaren meegaan en de meest uitgebreide materialen gebruikt hebben alleen onderbouwend kritiek geven is nog steeds uniek!

Ik geloof niet meer dat er echt slecht spul op de markt is. Ook bij Shimano-hengels kun je vocht onder de wikkelingen krijgen, een Nash kan ook niet tegen een fietswiel en mijn Fox van 660 gulden wierp ik doormidden met een controller. Snap jij het?

Ik heb de volgende hengels gehad, en opgevist dan wel gesloopt (uit mijn hoofd):
- DAM Fighter Carp CF 2lb (één gebroken, één omgebouwd tot obstakelstruinsleurstok
- DAM Fighter Composite Carp (2 stuks, ook op)
- Koopman Distance 2-1/4 (werpkanonnen, ééntje verloren, eentje gebroken, ééntje doorverkocht)
- Vlemmix Triton 2-1/2 lb (opgevist, ogen braken uit, reelhouders los)
- ProLogic DRM II (3 stuks, 1 gebroken, 2 doorverkocht)
- F4E Dimension 2lb (leven nog steeds, zijn mijn fijne lichte hengeltjes)
- F4E Excellence CArp 2-3/4 lb (doorverkocht, te stug voor de klasse)
- Fox Evolution 2lb (doormidden gegooid)
- Spro Strategy The Legend (fijne hengel, gebruik ik nog steeds)
- Shimano Beastmaster 2-3/4 (tot nu toe allemaal nog heel enzo)

Ik zal er ongetwijfeld nog vergeten zijn maar goed. Dan nog kan ik geen oordeel geven over de hengels die jij opnoemt omdat ik ze niet in mijn bezit heb gehad. En dat geldt voor de meeste schreeuwers. Dus tenzij iemand ze zelf heeft gehad en onderbouwend kritiek kan geven vind ik niet dat ze zomaar moeten blèren.

Best ga je naar een winkelier waar je de hengel ter hand neemt, je favoriete molen erop schroeft en eventjes voelt of het wel is wat je wilt. Lekker kromtrekken kan ook geen kwaad.

Je zult uiteindelijk voor jezelf moeten beslissen. Op basis van jouw eigen oordeel.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

20-05-2010 19:28

Sven van Anrooy schreef:quote "jasper van gelderen" sorry dat ik het zeg maar ik ben niet zo van Spro
als ik jou was zou ik eventjes sparen en dan met je verjaardag of iets een hengel halen van +- €100,- heb je voor de eerst komende 5/10 jaar lol van
uiteindelijk bespaard je dat geld :wink:

Want een duurdere is beter :S

Geef die jongen dan een voorbeeld en een goed onderbouwde motivatie. Ken namelijk genoeg mensen die spro hengels het einde vinden en met moeite nog een derde of vierde er bij willen. Heb zelf een penhengel van Spro en die gaat absoluut niet weg.


dat zeg ik niet
maar je kunt er wel vanuit gaan dat hengels die iets duurder zijn ook wel wat meer kwaliteit hebben (daar betaal je tenslotte OOK voor)
ik zelf vis "nog" met hengels van 90 de stuk (ron thompson wizzard)
primma hengels maar drillen kut
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Lars Overhof
Berichten: 72
Lid geworden op: 26-10-2009 18:39

20-05-2010 22:44

Haha dan moet je volgens mij nog eens goed het stukje van Sven lezen... :wink:
Sven van Anrooy schreef:mijn Fox van 660 gulden wierp ik doormidden met een controller. Snap jij het?.



PS. Bedankt voor de moeite sven:)
Only The River Knows
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

21-05-2010 07:12

Kom op jongens als iemand van 14 aar vraagt of het goede hengels zijn en je hebt deze hengel niet moet je niet beginnen over duurdere hengels.

Prijs kwaliteit is prima in orde, mooie dunne hengel die bij mij tot nu toe strak blijft, het enige is dat het geen afstand hengel is.

Je koopt 3 van deze stokken voor een prijs waarvan je er van de iets duurdere hengel 2 koopt.

En als ik bovenstaande lees, 2 Ron Thompson 180 euri en geen fijne hengel. Voor 180 Euro heb je 3 van deze Spro's en dat is wel een fijne hengel.

Dus duurder, beter?

@Lars, koop maar rustig deze hengel, is helemaal niets mis mee
Sjoerd Zalferan
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-02-2010 10:35
Locatie: Zutphen

21-05-2010 11:27

Hallo Lars,

Ik heb deze hengels sinds een paar maanden en ben er erg blij mee.
Mooie blank en kurken handgrepen. Drilt heerlijk, nogmaals geweldige hengels voor dat geld.

Gewoon kopen!

Groeten Sjoerd
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

21-05-2010 16:56

.....
waarom allemaal comentaar op de mening van iemand..??
en ik heb nog uit gelegd wat ik bedoelde en nog zijn mensen gewoon te stom om dat te begrijpen
sorry hoor maar hier kan ik echt niet bij
ik zeg niet dat je hem niet moet kopen ik zeg alleen dat je voor meer geld er misschien meer lol van kan hebben.....
en spro staat gewoon niet zo hoog aan mijn lijstje omdat het bij mij slecht bevallen is

en dat van je fox hengel...
fox staat ook echt helemaal boven aan he :o
want als er fox opstaat heb je goede spullen :o
nee dus
fox maakt pas een paar jaar hengels dus wat kan je er van verwachten..??
in mijn ogen weinig
maar die prijzen van fox zijn niet voor het materiaal maar voor het merk
de eigenaar wil ook een dikke mercedes
voorbeeld
kennen jullie ace??
is eigenlijk fox maar dan goedkoper
niet namaak maar van de zelfde directeur
(volgens mij was dat het verhaal over ace)
sommigen vragen iets anders van een hengel dan de ander
en is daarom bij de ene de hengel fantastisch en bij de ander gewoon kut
ga niet tegen mijn bericht in want heeft toch geen nut
dit bericht bestaat enkel uit mening en waarheid...
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Frank Meeringa
Berichten: 27
Lid geworden op: 24-04-2006 11:45
Locatie: Klazienaveen
Contacteer:

21-05-2010 17:25

Idd kopen die hengels! Heb ze nu inmiddels 4 jaar en bevallen nog steeds super! Om maar even aan te geven, heb wel het geld om nieuwe hengels aan te schaffen, maar gewoonweg geen behoefte aan.

@ jasper: Misschien ben jij wel stom als je niet begrijpt dat je kritiek kunt krijgen op een mening;) Bovendien kom je (misschien onbedoeld) behoorlijk wijsneuserig over voor iemand van 15. Misschien dat dat de aanleiding is van bovenstaande reacties! ;)

grtz
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

22-05-2010 12:40

als je mening geven en die onderbouwen wijsneuzig is dan zal ik dat wel zijn ja
en ik zeg niet dat hij hem niet moet kopen
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

23-05-2010 14:39

Ik heb de Spro Strategy. Zijn volgens mij wel vergelijkbaar met deze hengels. Prijs is in ieder geval wel een beetje hetzelfde.

Vind de Strategy van Spro in ieder geval fijne stokken. :)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-05-2010 18:08

jasper van gelderen schreef:.....
waarom allemaal comentaar op de mening van iemand..??
en ik heb nog uit gelegd wat ik bedoelde en nog zijn mensen gewoon te stom om dat te begrijpen
sorry hoor maar hier kan ik echt niet bij
ik zeg niet dat je hem niet moet kopen ik zeg alleen dat je voor meer geld er misschien meer lol van kan hebben.....
en spro staat gewoon niet zo hoog aan mijn lijstje omdat het bij mij slecht bevallen is

en dat van je fox hengel...
fox staat ook echt helemaal boven aan he :o
want als er fox opstaat heb je goede spullen :o
nee dus
fox maakt pas een paar jaar hengels dus wat kan je er van verwachten..??
in mijn ogen weinig
maar die prijzen van fox zijn niet voor het materiaal maar voor het merk
de eigenaar wil ook een dikke mercedes
voorbeeld
kennen jullie ace??
is eigenlijk fox maar dan goedkoper
niet namaak maar van de zelfde directeur
(volgens mij was dat het verhaal over ace)
sommigen vragen iets anders van een hengel dan de ander
en is daarom bij de ene de hengel fantastisch en bij de ander gewoon kut
ga niet tegen mijn bericht in want heeft toch geen nut
dit bericht bestaat enkel uit mening en waarheid...


En een hoop onsamenhangend gezwets zonder de essentie van het verhaal duidelijk te maken. Wat interesseert het mij nou of Jan Lul van Fox een dikke Mercedes wil rijden. Jij vind Spro minder, alleen je geeft geen enkele reden in dit topic waarom! Beetje Balkenende-stijl, om de hete brij heendraaien.

Als ik eens rondneuzel op het forum merk ik dat je toch wel een behoorlijk hoog wijsneusgehalte hebt. Moet je zelf weten maar zoals ik al zei, onderbouwen die hap. Daar kan iemand wat mee. Ben nou toch wel benieuwd wat jouw motivatie is om het "niet zo met Spro te hebben". Laat maar horen/lezen/zien/voelen.

Ga niet tegen mijn bericht in, want dat heeft toch geen nut

Kun je niet beter gewoon aan je huiswerk gaan ofzo? Als je zo gaat beginnen is je geloofwaardigheid al heel ver te zoeken. Ook jij (net als iedereen) zit er wel eens naast. Zoals in dit geval denk ik toch. Je mist de essentie een beetje. Ik lees alleen maar dingen als:

- Meer kwaliteit (waarom dan, waar let je op (wat is kwaliteit?), waarom is deze hengel voor bepaalde omstandigheden goed, en voor andere weer niet?)
- Meer lol voor meer geld (blijkbaar let jijzelf bij de aanschaf van hengels zelf niet niet goed op, want je mekkert over Spro-stokken en Ron Thompson-hengels die niet deugen. Getuigt niet echt van een verstandige aankoop van onze vriendelijke vriend).

maar je kunt er wel vanuit gaan dat hengels die iets duurder zijn ook wel wat meer kwaliteit hebben (daar betaal je tenslotte OOK voor)


en daar stel je gelijk achter aan:

maar die prijzen van fox zijn niet voor het materiaal maar voor het merk


Oftewel, je trapt je eigen mening al met een voorbeeld naar beneden. En dan zal jij wel weer beginnen over het feit dat je specifiek over FOX hengels praat, maar eerlijk is eerlijk: je haalt je zelf verzonnen stelling toch weer terug.

En ga niet tegen mijn bericht in, want dat heeft toch geen nut! :lol: :roll:

Ga jezelf eventjes raadplegen en kom nou eens met iets waar iemand wat aan heeft...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

24-05-2010 21:06

zucht... :o :o
hier ga ik niet op in..
gewoon te DOM dat je niet zelf na kan denken en alles zo ontiegelijk letterlijk opvat
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-05-2010 17:15

Nix mis met spro, het zijn zeer degelijke stokken.
Gebruikersavatar
Lars Overhof
Berichten: 72
Lid geworden op: 26-10-2009 18:39

26-05-2010 21:04

Als jij nu niet zoeen domme praat had ergerde er zich ook niemand aan :-?

jonge jonge jonge.. :roll:
Only The River Knows
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

01-06-2010 00:17

inderdaad lars, zoals ik al zei heb de hengels nu 3 jaar en ze bevallen PRIMA! ik moet wel zeggen dat ik het niet helemaal eens met R. De Vries, heb in frankrijk vorig jaar met de hengeltjes gevist op minimaal 200 - 250 meter afstand en ik moet zeggen drilt gewoon super zelfs het gooie met deze hengels gaat prefect laatst nog even een keer uitgehaald en gooide er rond de 100 meter mee - berekende met google earth.

Gewoon kopen, je krijgt er geen spijt van.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

14-07-2010 14:21

Lars ik sluit me alleen maar aan bij de meerderheid hier.

Ten eerste wil ik zeggen:
DE GROOTSTE ONZIN is om te zeggen hoe duurder hoe beter. Tuurlijk je hebt gewoon dure stokken die erg goed zijn. Maar je hebt ook goedkope stokken die ook erg goed zijn!
Ik ben nog steeds jaloers op de mooie stokken van mijn broertje. De global carp van spro had ie als set nog wel gekocht voor 55 euro als aanbieding.
WAT een superieure dunne stokjes en WAT een afstandskanonnen!
Dat zeg ik dan met mijn the beast crown carp hengels die ik nieuw gekocht heb voor toen nog 250 gulden per stuk! (Niet dat die me slecht bevallen, anders had ik ze niet al 8/9 jaar!)

En dus ten tweede, mijn broertje vist er nog steeds met plezier mee en ze zijn gewoon masterlijk voor die prijs. Je zou er zo een prijskaartje van een euro of 150 aan kunnen hangen, zonder probleem, zo goed zijn ze afgewerkt en super kwaliteit hebben ze....
Dus ik zeg gewoon kopen als je dat nog niet gedaan had. Wel raad ik de tweepoots ogen versie aan, die met 1 poots ogen is namelijk ook te krijgen maar ben ik zelf niet zo kapot van. Lijkt me niet echt stevig qua ombuigen van ogen enzo.

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

15-07-2010 10:56

jasper!

ik heb ook ron thompson hengels gehad en ik heb er 7 van kapot gegooit!! en toen zeide ze (ron thompson) dat het allemaal aan me zelf lag en dat ik vooral moest stoppen om op karper te vissen want ik kon er niks van! nou ikke boos en heb gezegt dat ze konden opflikkeren wat denk je? zegt die kerel van de viswinkel hey stefan ze hebben die hengels allemaal er uit gehaald want er zat een fout in.... en bedankt he!


btw gewoon lekker die spro hengels kopen! zijn prima hengels
Michael Pangemanann
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-09-2010 16:38

14-09-2010 16:45

Mensen, ik ben het helemaal eens met de meeste mensen. Een hengel hoeft niet goed te zijn
als deze € 750 per stuk zijn!

Ik heb zelf de voorganger van de Prologic tournamant rods namelijk de Prologic DRM II (3lb)
ik karper hier zon 3 seizoenen mee en ze leven nog. Heb er verschillende maten mee gevangen.

Ze zijn zeer fijn lekker licht en lekker flexibel!

Dus als je het aan mij vraagt: maakt niet uit als je een hengel van € 50 aanschaft als deze je bevalt
en lekker in de hand ligt HALEN DIE HANDEL!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-09-2010 17:10

Hallo Lars

Ik denk dat het nog niet eens zo,n slechte keus is ( Spro Dutch Royalty Carp )
Zoals je weet heeft het ook te maken met hoe je met een hengel om gaat.
gezommige mensen zijn onhandig en laten met regelmaat hun hengels om kletteren waneer ze bv hun hengel tegen de stoel zetten muurtje aan zetten om er een boilie aan te doen !!
9 van de 10 x is zo,n geval schadelijk voor zo,n hengel vooral als ie net met de blank op een rantje valt van iets , zo ontstaan er lichte scheurtje,s in een blank en kunnen ze na een tijdje breken.
hengels van deze kwaliteit zullen er iets gevoeliger voor zijn dan een sportex blank armalite, ook is de aktie iets anders van de 2 genoemde stokken, en de prijs natuurlijk. ( ik zet het er maar ff achter )
Zelf heb ik ook stokken gehad van die zelfde kwaliteit en heb er jaren plezier van gehad.
ook omdat ik altijdt zuinig ben op mijn spullen , een hengel breekt niet zo maar altans, als die op een brute wijze vervoert wordt van de fabriek naar de winkelier of die 1ne van de 10 een fabrieks fout maar dat kan met elke hengel.

succes met je zoek tocht naar een paar stokken, ook op marktplaats staan in die prijs catagorie vaak z.g.a.n leuke stokken te koop tegen een mooie prijs.
mvg
Plaats reactie