voor het eerst nachtvissen


Gebruikersavatar
Joost van Oyen
Berichten: 29
Lid geworden op: 13-02-2008 20:11
Locatie: Beneden-Leeuwen

21-08-2008 20:31

wat ik allemaal meeneem met nacht vissen:

-Stretcher slaapzak kussen
-Mobiel(voor als er iets zou gebeuren ga der niet van uit is niet leuk :o )
-Vismaat
-eten/drinken
-tent
-zaklamp hoofdlamp lamp voor in de tent
-Goed humeur natuurlijk :P
-de karper/spiegel/karperwereld (iets om te lezen is altijd leuk)
-wc papier (dan heb je geen zin om weer naar huis te gaan)
-de viskar
-fototoestel(met je mobiel krijg je nooit zulke mooie en scherpe foto's)
-Kookstelletje pannetjes boter enz.
-onthaakmat schepnet hengels piepers rodpod swingers achter v'tjes
-stoeltje
-paraplu

ik hoop da ik nix vergeten ben:P
maarjaa veel plezier en goed vangsten bij het nachtvissen
m.v.g. Joost van Oyen
Joost Remember That Name!
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

21-08-2008 21:31

-Tent/Overwrap
-Stretcher
-Slaapzak
-Stoeltje
-Eten/Drinken
-Foudraal+Hengels
-Net/Onthaakmat
-Psp/Ipod
-Piepers/Swingers/Achtersteuntjes/Rodpod
-Genoeg lood en onderlijnen
-Veel lampen, Hoofdlamp/Tentlamp/Netlamp/en gewoon een lamp voor in de tent
-Camera/Mob.
-Wc Papier
-Reserve Kleding voor het geval dat
-Genoeg energie drinks
-EN HEEL VEEL LOL/PLEZIER/EN VANGSTEN

succes
Tight Lines.
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

22-08-2008 12:52

Andre Jacobs schreef:vis, zeker in het begin, niet in de buurt van obstakels en gebruik toplood. Dan kun je wat geruster de tent uit komen. In het begin wilde een nachtelijke aanbeet nog wel voor een wat paniekerig gevoel zorgen en lag ik met slaapzak nog half om plat voor mn hengels, of pakte ik de verkeerde hengel etc :lol: Blijf dus vooral rustig


ja, idd hier weet ik me in te vinden. wahhaha :lol:
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Kaj de Jager

22-08-2008 20:54

Ik had de eerste keer met nachtvissen dat ik mijzelf idd druk maakte om kleine dingetjes ik zat al tegen het dak van de tent als ik een krekel hoorde :oops: maar zorg sowieso voor je eigen veiligheid ga met een vismaat of zorg dat je iets mee hebt waarmee je jezelf kunt verdedigen. (Ikzelf neem altijd een knuppel mee omdat ik soms vis bij een water dat bekent staat als ontmoetingsplaats en hangpunt.)

Leg behalve je onthaakmat en schepnet alles in de tent zodat die niet kan worden meegenomen. Ikzelf zet ook altijd mijn rod vast met een touwtje en een haring.

En als je ergens zit waar homofielen mannen komen en mocht je deze s'avonds bij je tent hebben vertel deze dan gewoon dat je niet aan herenliefde doet (of wel :P) en stuur ze van de stek weg. Zo voorkom je gezeik. Pas als je direct gevaar loopt of iemand zonder toestemming aan je spullen zit dan heb je het recht jezelf te verdedigen onthoud dit ;).

Zorg verder voor genoeg licht zoals hoofdlampje of breaklights. Leg niets in het pad van je tent naar je hengel. En zorg dat je je mobiel en portomonnee niet in je broekzak hebt mocht je de plomp ingaan ;)

Groetjes Kaj,
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

22-08-2008 22:12

Weet niet wat je leeftijd is maar het stelt allemaal geen drol voor.
Kwa materiaal exact hetzelfde als voor overdag (in mijn geval) echter mischien wat breekstaafjes/betalights.
Voer kunnen wij niet voor jou bepalen is voor ieder water verschillend neem ik aan.
Zorg dat je de stek ook snachts terug kunt vinden door bijv. een lantaren paal en evt. PB hotspot/ Fox magic marker.

Mocht je met pva sticks vissen, maak ze overdag. bespaar je een hoop elende mee.
Ik zeg altijd vis zo onopvallend mogelijk dan bedoel ik niet heel de nacht je lamp aan en maak er geen discotheek van.

Nogmaals het stelt geen zak voor, je eerste nacht zul je waarschijnlijk niet slapen, je 2e slaap je als een dode hond.
Voor je t weet zie je de zonnestralen weer in je ogen.

Suc6 dermee en vang ze!

Sander.
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

23-08-2008 00:56

Kaj, jij bent 14 jaar wat doe jij uberhoubt snachts aan het water...
In Duiven hoef je echt niet bang te zijn dat er iets gebeurt en al helemaal wapens in vorm van een stok of steun is overbodig.
Trouwens nergens hier in de buurt hoef je bang te zijn dus weet niet waar je allemaal uithangt maar zulke raad is geen goede.
Sterker nog dit is zelfs af te raden want mocht er iemand komen zijn ze altijd met meer.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Kaj de Jager

23-08-2008 06:30

Dus omdat ik 14 ben zou ik nog niet mogen nachtvissen :roll:
Maarja ik vis niet alleen in Duiven en ik zal er niet verder op in gaan waar wel. Het is een tip waar hij wat aan kan hebben.

Groetjes Kaj,
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

23-08-2008 11:10

Trouwens nergens hier in de buurt hoef je bang te zijn
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Kaj de Jager

23-08-2008 15:36

Ohhh Ok, Maar ik neem alles voor de zekerheid ;) maar toch bedankt.

Groetjes Kaj,
davey van kan
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-08-2008 12:39

23-08-2008 22:03

ik zel fben ook 14, en ben toen met een vismaat gaan nachtvissen :)
ik heb de hele nacht kunnen slapen, ik heb me gewoon omgedraait :lol:
en je moet je vooral geen zorgen maken dat je je piepers niet hoort :wink:

gr davey
Kaj de Jager

24-08-2008 12:04

Daar heb ik geloof ik sowieso geen last van want heb de sounderbox naast me oor liggen :p
Gebruikersavatar
Joey van Huet
Berichten: 55
Lid geworden op: 21-08-2008 17:54
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

24-08-2008 15:13

Sounderbox?
Karpers zijn slim. Jij moet slimmer zijn!
Gebruikersavatar
Bart Schouten
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-08-2008 16:04
Locatie: woudrichem

31-08-2008 21:04

ik weet niet wat jullie allemaal moeilijk doen maar nachtvissen is in prencipe het zelfde als overdag alleen is het donker(klink best logisch toch? :lol: )
en over die wapens je hoeft echt geen knuppel te hebben of iets dergelijks, een ijzeren boilie buis is genoeg :P
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

01-09-2008 20:18

Ik zou die knuppel trouwens maar thuislaten, Kaj.

Als jij met je knuppel begint te zwaaien, lokt dat vaak alleen maar agressie uit, in plaats van het tegen te gaan.

Hij is wel fijn, maar wat als er vijf 30-jarige-coke-snuivende-gasten tegenover je staan die alleen maar een mellow-praatje willen maken. En dan kom jij als broekie je bivvy uit, zwaaiend met een knuppel..

Ik ga er vééél te diep op in.. :-? :roll:
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

01-09-2008 21:08

Ik heb het een keer gehad toen stonden er bezopen boeren langs mijn tent te brullen. Mijn vismaat wou er uit rennen en verhaal halen kon hem gelukkig bedaren en hebt gezegd dat ie zijn smoel moest houden 5 min later waren ze vertrokken. Het is wat albert aangeeft agressie lok je uit door met een knuppel mes of balk je tent uit te stoven dan schrikken die lui zich ook de pleuris. Actie reactie. Mochten ze al aan je spullen komen kan je dan altijd nog rustig de tent uit en van daar uit kan je verder kijken. Maar als er 8 boeren om je tent staan begin je niet zo veel met zijn 2en kan ik je vertellen. Pas op met je reactie cq wapen. Succes verder met de nachtjes.


Vr gr peter
vr gr peter
Ronald vd Riet
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-08-2008 17:26
Locatie: Kruisland

02-09-2008 14:33

hee,
weet je wat ik altijd doe als ik in me 1tje ga nacht vissen.
zet links achter je stek een bankstick met piepertje in het gras
en rechts achter je stek met een steuntje...
span daar een lijntje tusse en hang aan allebij de kante een stuk lood
leg de lijn in je pieper en over het stuentje zo dat over heel je stek een lijntje staat gespanne,,als er iemand door heen loopt gaat de pieper af en word je wakker,,,dan weet je hielegeval dat er iemans is en kan je snel de tent uit..
succes verder en vangsee
groetjes
Gebruikersavatar
Victor Kanters 2
Berichten: 39
Lid geworden op: 21-09-2009 18:07
Locatie: Deurne

22-09-2009 08:10

@Ronald :

Is wel slim,maar als dat een bezopen/stoned gastje daar tegenaan loopt(per ongeluk) dan schrikt die zich ook verot en dan mischien ruzie.


Najaaaa Boeie,


Mvg,


Victor Kanters :lol:
:evil: :evil:
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

24-09-2009 01:00

oud bericht :P
luuk bosch
Berichten: 26
Lid geworden op: 25-05-2008 18:55

26-09-2009 19:24

ja best wel:$ ik heb al regelmatig genachtvist en ook al goede vangsten gedhad en het bevalt me super;)
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

26-09-2009 19:44

top om te horen luuk mooi doorzetten dan ;)

vertel hier even hoe jij de eerste keer ging nachtvissen misschien zijn er nog meer mensen die twijvelen of denken wat moet ik allemaal hebben?

Gr Patrick
luuk bosch
Berichten: 26
Lid geworden op: 25-05-2008 18:55

26-09-2009 22:57

nou toen ik voor het eerst ging nachtvissen ben ik met z'n 2en gegaan lijkt me heel verstandig om te doen. ik heb gewoon gevist zoals ik altijd doe. wel een goede zaklamp mee nemen want ik had een kleintje en die gaf naar mijn mening niet genoeg licht dus ik neem nu altijd de maglite van mijn vader mee. voorderest ging alles wel goed de vangst was niet super maar wel 1 vis gevangen van 16 pond. dus gewoon een keer doen je komt er vanzelf wel achter hoe leuk het is.
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

27-09-2009 18:51

Mijn eerste keer nachtvissen... Pfff geen oog dicht gedaan, ieder geluidje hield me wakker haha. Maar na een paar keer ben je daar wel aan gewend hoor! En wapens, sja ach ik heb ze zelf nooit nodig gehad ik heb eigelijk alleen m`n maglite bij me, die kan ik indien nodig wel als wapen gebruiken. Maar zolang jij andere met rust laat laten ze jou ook wel met rust! Of ze moeten echt op je spullen uit zijn maar dat gebeurd bijna nooit. Gewoon lekker vissen :D
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

27-09-2009 19:27

binnenkort wil ik ook mijn eerste nachtjes gaan pakken,voor mij staat er goeie informatie tussen.:)
Gebruikersavatar
lars lulofs
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-03-2008 22:55
Locatie: oldenzaal

22-10-2009 17:15

hallo


ik ben ook 14 en ik samen nog een vriend die is ook 14
en wij zitten samen gemiddeld 1x in de week een nacht aan het water.
neem eens een kijkje op http://www.carpteamoldenzaal.nl
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

22-10-2009 21:34

Jammer dat zo,n jongen gelijk een foudraal aan wapens mee moet nemen.Doe nu eens gewoon en ga gewoon vissen.Mocht je s,avonds volk aan je tent krijgen die slechte bedoelingen hebben die staan ook niet met lege handen.Kan je overal wel voor thuis blijven want op straat kan er ook van alles gebeuren.

Tuurlijk moet je op je hoede zijn maar om zo,n jongen gelijk angst in te praten door knuppels mee te laten nemen zit hij helemaal para aan het water.
Ik had en heb het ook nog weleens dat als ik op een onbekende plek zit dat ik me wel eens gek laat maken door een onbekend geluid.Ging er van de week nog para uit omdat ik dacht dat er iemand achter mijn tent liep bleken het gewoon konijnen te zijn. :lol:

Weet trouwens niet waar je woont maar ik zelf woon in de buurt van Rotterdam en wil je best wel een keer meenemen.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+