karper vast houden voor foto


Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

08-07-2011 15:04

Sven,

Klopt, heb je toen ook inderdaad gezegd.
Dat desbetreffende topic heeft voor mij de emmer ook doen overlopen om hier niet zo gek vaak meer iets te posten. Meestal lees ik alleen nog een beetje op de laten we zeggen "background" en post ik af en toe nog wel is wat om toch nog ff mijn kijk erop te geven.

Dat mensen een vis zo vast houden kan ik vanuit me tenen niet bij.
Ik heb het nog nooit gedaan, en bij mij is een vis nooit gedonderd, of beschadigd terug gezet. Daarnaast werken ze 9 van de 10 keer netjes mee waardoor ik geen houdgreep nodig heb (zo verwoord ik dat anaalvin vasthouden maar ff)

Wat mij eigenlijk een beetje dwarszit is dat er totaal geen meerwaarde aanzit de vis zo vast te houden.
1. De foto word er (vind ik) niet mooier van.
2. Lijkt me dat de vis alleen maar gekker word, voelt vast niet lekker voor hem zon half dichtgenkepen/verdraaide vin (conclusie: je maakt het jezelf niet makkelijker). Ohja misschien ook wel, je hebt er dan grip op he ;)......... (met nadruk op de puntjes)
3. volgens mij horen vissen gewoon horizontaal op de foto, en niet met de kop 1 meter hoog van de grond en de staart 20 cm hoog. Want dat is ook een reden waarom ik denk dat mensen de vis zo vast houden, dan kan er meer gewicht op de staart uitgevoerd worden, zonder dat je hand over de buik glijd.

Overigens heb ik ook het idee, dat dit te maken heeft met veel net beginnende vissers (lees, ervaringloze mensen). Ik wil niet zeggen dat ik al tiental jaren ervaring heb, maar bij mij gebeuren de meeste rare dingen die ik hier op het forum lees of zie in ieder geval niet.

Agja waar gaat het weer over..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-07-2011 15:23

Eddy is geen beginner, maar doet het ook altijd.. ;)

Ik weet niet waarom mensen zulk iets doen, maar het lijkt wel bewust te gebeuren. Of het daadwerkelijk kwaad kan, ik weet het niet. Maar als je de huid tussen de vinstralen zo op spanning ziet staan geloof ik niet dat het bevorderlijk is voor het visje..

Het excuus:"Er is nog geen vis bij me kapot gegaan op die manier" zal daarom ook wel weer flink worden aangegrepen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

08-07-2011 15:40

Ja naja, het blijft mij een raadsel, en zware onzin een vis zo vast te houden.
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

08-07-2011 17:34

10 pond :lol: :lol:
Boeruhhhhhhhhhhh
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

10-07-2011 04:57

Wederom vind niemand het belangrijk.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-07-2011 11:51

Nee blijkbaar!

Maar wel zielig doen over een haakje


:o
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

10-07-2011 16:30

Ik snap het wel, aangezien 85 % van de karpervissers de vis zo vasthoud. Wij zijn maar een kleinschalig groepje die denken dat ze het op de laten we zeggen "goeie manier doen."
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

10-07-2011 21:59

Is d "goede manier" hand Voor aarsvin? Dan is dat plus 1, voor mij!!!
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

10-07-2011 23:21

zouden de heren Goudappel, Nijboer en /of van Anrooy ter educatie misschien een foto kunnen plaatsen hoe een vis wel vast te houden?

mvg
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

11-07-2011 07:44

Jeroen v Engelenburg schreef:zouden de heren Goudappel, Nijboer en /of van Anrooy ter educatie misschien een foto kunnen plaatsen hoe een vis wel vast te houden?

mvg


Jeroen, wat niet gevangen word kan ook niet worden geplaatst :lol:
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

11-07-2011 14:07

oh meid toch..

ksal ff de vorige topic link ff zoeken moment..

Vorige topic om de vraag van dhr van Engelenburg even te beantwoorden..

viewtopic.php?f=18&t=61336&p=757941&hilit=vasthouden#p757941
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

11-07-2011 14:36

Martin, Ik begrijp heel goed waar het om gaat hoor alleen hoor ik van jullie kant niks dan commentaar,(no offence)
Laten jullie dan een (lees) PAAR foto's zien van hoe het wel zou moeten.
Een enkele foto met de zogenaamde correcte greep hebben we allemaal wel.
maar zijn jullie zo consistent dat je ook werkelijk elke keer de vis op de correcte manier vastpakt?

mvg
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-07-2011 14:45

aarsvin is voor mij geen handvat iig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zelfs als ik vet knetter ben niet :D

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

11-07-2011 14:58

Jeroen v Engelenburg schreef:Martin, Ik begrijp heel goed waar het om gaat hoor alleen hoor ik van jullie kant niks dan commentaar,(no offence)
Laten jullie dan een (lees) PAAR foto's zien van hoe het wel zou moeten.
Een enkele foto met de zogenaamde correcte greep hebben we allemaal wel.
maar zijn jullie zo consistent dat je ook werkelijk elke keer de vis op de correcte manier vastpakt?

mvg



Geloof dat wij geen commentaar geven, maar onze vissie of laten we zeggen mening op deze grepen.
Daarnaast, ben ik hier niet om mijzelf te bewijzen aan jou/jullie of ik het wel altijd op die manier doe. De foto is naar mijn idee duidelijk genoeg om te laten zien wat ik bedoel.

Maar..... ik zal vanavond wat fotos voor je uploaden als dat het je wat duidelijker maakt, ben nu op het werk.

En ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik wel iig. Alle vissen houd ik opdezelfde manier vast en werkt altijd prima.

Overigens, hoe michel ze vasthoud lijkt het me nog beter. Die komt niet eens in de buurt van de anaalvin. Dit gericht naar de knijpers, en naar de houding die ik zelf aanneem. Ik ga de volgende vis proberen te fotograferen op de manier van michel.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

11-07-2011 20:58

Martin Nijboer schreef:Ik snap het wel, aangezien 85 % van de karpervissers de vis zo vasthoud. Wij zijn maar een kleinschalig groepje die denken dat ze het op de laten we zeggen "goeie manier doen."

Dat mensen een vis zo vast houden kan ik vanuit me tenen niet bij.
Ik heb het nog nooit gedaan, en bij mij is een vis nooit gedonderd, of beschadigd terug gezet. Daarnaast werken ze 9 van de 10 keer netjes mee waardoor ik geen houdgreep nodig heb (zo verwoord ik dat anaalvin vasthouden maar ff)


Vindt ik samen met de rest van je posts in dit, en het andere anaalvin topic een behoorlijk commentaar niveau hebben Martin,..
Het is namelijk commentaar geven op 85% van de vissers in het algemeen.
Ik snap heel goed wat je bedoeld met de ''houdgreep''...maar ik begin een beetje de indruk te krijgen dat je een behoorlijk Pot ketel gehalte voor jezelf begint te creëren.
Michel Tja heeft ons al laten zien hoe het ook kan,(waarvoor dank)....zonder dat ik hem hier stuurlui commentaar heb zien geven.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-07-2011 22:19

Ik hoef niet met foto's te komen om mijn punt duidelijk te maken als er niet eens fatsoenlijk op gereageerd wordt. Ik vind het gewoon een kwalijke zaak, dat is een persoonlijke mening waar ik een ander wel eens over wil horen. Maar het is blijkbaar niet interessant genoeg, mij ook best.\
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

12-07-2011 00:21

Sven jullie punt is mij erg duidelijk,en ik zal nooit zeggen dat dit geen belangrijk onderwerp is maar ik vindt het erg makkelijk van sommige om te wijzen terwijl ze waarschijnlijk met enige regelmaat vissen met de ''houdgreep'' vasthouden.
Ik vindt het wel belangrijk en ga er ook zeker op letten in het vervolg.
Maar sommige dingen worden gewoon teveel opgeblazen. :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

12-07-2011 10:32

Ik hou mijn vissen altijd zo vast, wel om de aarsvin, maar niet fijn geknepen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-07-2011 11:10

ik niet, vindt het eerlijk gezegd ook geen gezicht. (no offence verders :wink: )

ik wil nog wel eens een vinger in een vis zn bek stoppen (schijnen ze iets rustiger van te worden,wat daar van waar is vraag ik me ook eigenlijk af :D )

verder moet iedereen het allemaal zelf weten.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-07-2011 11:23

Jasper,

Dan nog duw je de achterste vinstralen een kant op waar het niet voor bedoeld is. Ik weet niet hoever die dingen z'n lichaam inlopen maar dat is nu precies wat ik bedoel.

Ik heb in het verleden ook wel eens zo'n ongelukje gehad, nu let ik er al aardig wat jaartjes op..


@Jeroen

Ik heb het in het verleden dus ook wel eens gedaan, maar achteraf scheet ik er best van als ik het dan terugzag. In die tijd ben ik er ook over na gaan denken en vermijd ik het als de pest ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-07-2011 14:32

Strijk die aarsvin gewoon langs het lichaam en klaar. Waarom moet altijd die aarsvin te zien zijn? Zelfde idee als die rugvin die persee omhoog moet staan? Anders is de foto niet goed genoeg :roll:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-07-2011 15:09

leen goudappel schreef: Waarom moet altijd die aarsvin te zien zijn?


dat maak jij ervan....

van mij hoeft die niet te zien te zijn hoor, maar dat ding zit er nou eenmaal en ikzelf hou liever een karper vast zonder vin in mn hand.

verder maak IK enkel foto`s (als ik ze maak) voor mezelf en niet voor anderen.

dus de criteria die ik stel gelden enkel voor mezelf :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-07-2011 15:18

Jah dan kennen we met dit topic ook wel stoppen ;)

Als het toch allemaal persoonlijke voorkeuren zijn :lol:

:wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-07-2011 15:59

michel Tja schreef:verder maak IK enkel foto`s (als ik ze maak) voor mezelf en niet voor anderen.

:


Neem aan dat het beestje voor een ieder dezelfde waarde heeft. Het gaat mij dus niet om de foto op zich, dat interesseert me ook niet, maar dat velen klaarblijkelijk van wokkels houden, terwijl ze moord en brand schreeuwen over welzijn en meer van dat..

We komen er zo nog steeds niet..

[grapje]

Volgende keer Eddy eens vragen op de beurs, zoveel had hij toch niet te doen :oops:

[/grapje]
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-07-2011 16:04

wat jij zei over dat je niet weet tot hoever die vin ook naar binnen kan gaan en eventuele (inwendige) schade kan doen (aaname van mij) heb je wel een punt.

je zou met een beetje wrikken en draaien best wel eens flinke (inwendige) schade kunnen doen, verder ook geen verstand van de anatomie van onze vriend (ook niet over hoe ze te vangen trouwens :D )

ik hou ze gewoon niet zo vast,het hoeft niet, is niet nodig en geeft soms wel te denken als zo een vin weer eens vast zit aan je net..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(