Camo Kleding?


Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 00:06

Waarom koopt en lopen er zoveel karpervissers in camo kleding en dan wel de zogenaamde reel tree camo..??


Kan er met me pet echt niet bij, het is achterlijk duur en camouflage technisch gezien....$%&
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

22-03-2006 08:27

Ik draag geen bomenpakken tijdens het vissen, en ook niet buiten het vissen om. Ik zou ook niet weten wat de achterligende gedachte is om er uit te zien als Rambo op een missie in de jungle.

Maar er zal er gerust eentje een verklaring voor hebben. :lol:
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

22-03-2006 08:44

Ik vraag me dit ook al een tijdje af.
Voor iemand die met drijvend aas of met de pen aan het struinen is, kan ik me er best wel wat bij voorstellen. Maar als je - liggend op een stretcher, op afstand vist...

Misschien moet je het zien als mode. Een manier waarop veel karpervissers zich willen onderscheiden van de rest van de meute.
Niks mis mee, toch?

En er zullen er ook wel zijn, die zich vanaf de wegen en paden gezien onzichtbaar willen maken om niet te veel gestoord te worden.

Groeten van Bert.
ff v==
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 11:48

Als het werkelijk als camouflage dient...

Waarom vissen ze dan met rvs rodpods fel blauwe leds..?? Lichtgevende swingers??

Witte handen... Wit gezicht...

Zelfs op de pakken zijn dingen aangebracht die de comouflage omzeep helpen.. Zoals glimmende rits sluiting ed.


Verder het is bewezen dat het de slechtse camouflage is die er bestaat..

Maar als het mode is moet iedereen er lekker in blijven lopen..:D
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

22-03-2006 12:14

Michael Walraven schreef:

Verder het is bewezen dat het de slechtse camouflage is die er bestaat..



shit :o
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 12:42

Mark Brouwer schreef:
Michael Walraven schreef:

Verder het is bewezen dat het de slechtse camouflage is die er bestaat..



shit :o


:oops:
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

22-03-2006 13:30

Waarom we dat kopen ? Waarom niet he. Waarom kopen jullie een groen of bruin pak ?
Ik heb zelf ook zo'n camo pak. Heb ook getwijfeld of ik een camo of normaal pak zou kopen. Ben toch voor het camo pak gegaan. Niet omdat dit zo goed zo camoufleren ofzo maar gewoon omdat ik het mooi vind. Waarom zouden we het bij het groene pak houden ?? Volgens mij zie je meer mensen met een 'normaal' (lees groen) pak dan met zo'n genoemd camo pak.
Ik weet ook eigenlijk niet waar jullie je druk om maken. Ik vind het er trouwens ook mooi uit zien op de foto.
En met die rvs rodpotten en al die zooi is voor mij niet besteed hoor :wink: alles in het zwart of groen. Ik wil langs het water zitten voor me rust en heb dus ook liever dat zou weinig mogelijk mensen me zien die dan als ze je zien ook weer een praatje komen maken enzz.
Ik zit trouwens ook niet voor de sier aan het water dus over mode kan je niet spreken.
Tuurlijk zijn er ook mensen die het gebruiken waarvoor het eigenlijk bedoeld is, maarja dat moet iedereen voor zichzelf weten wat die er mee doet.
Maargoed, eigenlijk een zinloze discussie. Want zo kan je nog wel 100 topics openen.
Doe je eigen ding en laat mensen hun eigen ding doen.

groeten...
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

22-03-2006 13:36

Waarom vissen ze dan met rvs rodpods fel blauwe leds..?? Lichtgevende swingers??

Anders wordt het zo lastig om je hengel te vinden en kan je moeilijk zien aan welke je beet hebt.... (wat betrefd de swingers en led verlichting dan heh) grt
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

22-03-2006 14:08

Ik vind het eigenlijk ook een beetje overdreven al die camo. Ik kan het me goed voorstellen dat de pen of oppervlakte visser niet in een knalgeel of rood t-shirtje aan de waterkant wil komen maar als je toch ver uit de kant vist dan vind ik het overdreven.
Maar iedereen die het mooi vind: doe lekker wat je zelf mooi vind
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

22-03-2006 16:50

Hier ook een Rambo in camouflage pak :lol: .

Tijdens het struinen en pennen s'zomers of in het voorjaar kan je me er niet op betrappen dat ik het draag.
Ik heb een (vis)jas genomen omdat hij lekker warm en waterdicht is. Verders zitten in deze jas nu al mijn kleine dingetjes ( me hangers en dergelijke ) , dus het is lekker makkelijk.
Tja het is duur.... zo haha

Mijn struinpak ziet er ongeveer zo uit:



Afbeelding

:lol: (denk als een vis, vis als een tijg uuh reiger )


Groetjes.

Kwa Camou is een wit shirt beter....
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 16:53

wouter de roos schreef:Waarom we dat kopen ? Waarom niet he. Waarom kopen jullie een groen of bruin pak ?
Ik heb zelf ook zo'n camo pak. Heb ook getwijfeld of ik een camo of normaal pak zou kopen. Ben toch voor het camo pak gegaan. Niet omdat dit zo goed zo camoufleren ofzo maar gewoon omdat ik het mooi vind. Waarom zouden we het bij het groene pak houden ?? Volgens mij zie je meer mensen met een 'normaal' (lees groen) pak dan met zo'n genoemd camo pak.
Ik weet ook eigenlijk niet waar jullie je druk om maken. Ik vind het er trouwens ook mooi uit zien op de foto.
En met die rvs rodpotten en al die zooi is voor mij niet besteed hoor :wink: alles in het zwart of groen. Ik wil langs het water zitten voor me rust en heb dus ook liever dat zou weinig mogelijk mensen me zien die dan als ze je zien ook weer een praatje komen maken enzz.
Ik zit trouwens ook niet voor de sier aan het water dus over mode kan je niet spreken.
Tuurlijk zijn er ook mensen die het gebruiken waarvoor het eigenlijk bedoeld is, maarja dat moet iedereen voor zichzelf weten wat die er mee doet.
Maargoed, eigenlijk een zinloze discussie. Want zo kan je nog wel 100 topics openen.
Doe je eigen ding en laat mensen hun eigen ding doen.

groeten...


Ik keur het ook niet af...
Vroeg me gewoon af wat er zo bijzonder aan is!

En jij heb een antwoord waar ik me ik kan vinden...

:wink:
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 16:55

iba born schreef:Waarom vissen ze dan met rvs rodpods fel blauwe leds..?? Lichtgevende swingers??

Anders wordt het zo lastig om je hengel te vinden en kan je moeilijk zien aan welke je beet hebt.... (wat betrefd de swingers en led verlichting dan heh) grt


Aan de swingers kan je zien dat je beet heb inderdaad.. Maar daar voor hoeven ze niet lichtgevend te zijn.. :wink:

En als je je piepers afplakt met tape.. en je sounder boxje goed aansluit kan je via de sounderbox (evt in tent) zien welke hengel er vandoor gaat.. :wink:
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

22-03-2006 17:13

rudieee , gewoon geen pet en geen haar ? haha tenminste een beetje dan :lol: Dit betekend dat je dus je pet draagt om dat haar van je te verbergen.....misschien een keer naar de kapper ? :oops:

En verder vind ik al die lichtgevende dingen echt grootste onzin. Als deze zo genoemde 'mode' doorzet dan is het over 5 jaar een aardige kermis aan de waterkant.
Zonder al die lichtjes weet ik ook wel waar me hengels staan en op welke ik beet heb :wink: , misschien wat minder drinken ?? :roll: :wink:
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 17:15

wouter de roos schreef:rudieee , gewoon geen pet en geen haar ? haha tenminste een beetje dan :lol: Dit betekend dat je dus je pet draagt om dat haar van je te verbergen.....misschien een keer naar de kapper ? :oops:

En verder vind ik al die lichtgevende dingen echt grootste onzin. Als deze zo genoemde 'mode' doorzet dan is het over 5 jaar een aardige kermis aan de waterkant.
Zonder al die lichtjes weet ik ook wel waar me hengels staan en op welke ik beet heb :wink: , misschien wat minder drinken ?? :roll: :wink:


Of niet gaan lopen BBQ´en achter je TENT.. :wink:
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

22-03-2006 17:40

Ruud Visser schreef:Tijdens het struinen en pennen s'zomers of in het voorjaar kan je me er niet op betrappen dat ik het draag.

...

Kwa Camou is een wit shirt beter....


Hier kan ik me ook vrij goed in vinden. Ik draag gerust vele kleuren. Geen enkele probleem, mits je geen plotse bewegingen maakt.

Afbeelding
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

22-03-2006 17:42

wouter de roos schreef:rudieee , gewoon geen pet en geen haar ? haha tenminste een beetje dan :lol: Dit betekend dat je dus je pet draagt om dat haar van je te verbergen.....misschien een keer naar de kapper ? :oops:

En verder vind ik al die lichtgevende dingen echt grootste onzin. Als deze zo genoemde 'mode' doorzet dan is het over 5 jaar een aardige kermis aan de waterkant.
Zonder al die lichtjes weet ik ook wel waar me hengels staan en op welke ik beet heb :wink: , misschien wat minder drinken ?? :roll: :wink:


Sommige van ons vissen op waters waar je niet dichtbij je hengel kunt zitten, ik moet op een stek van mij, zeker eerst 75 meter door het water lopen voordat ik bij m'n hengels ben, dus ik wil graag weten waar mijn hengels zich bevinden(s'nachts, zie je niets daar) en welke afgaat(vannaf een afstand) ik heb maar simpele dxren en die redden de 50 meter amper
ik zie dus graag een lichtje, anders word het een moeilijke zaak, ook sta ik niet graag met de verkeerde hengel in mijn handen.toch? grt iba
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 17:46

iba born schreef:
wouter de roos schreef:rudieee , gewoon geen pet en geen haar ? haha tenminste een beetje dan :lol: Dit betekend dat je dus je pet draagt om dat haar van je te verbergen.....misschien een keer naar de kapper ? :oops:

En verder vind ik al die lichtgevende dingen echt grootste onzin. Als deze zo genoemde 'mode' doorzet dan is het over 5 jaar een aardige kermis aan de waterkant.
Zonder al die lichtjes weet ik ook wel waar me hengels staan en op welke ik beet heb :wink: , misschien wat minder drinken ?? :roll: :wink:


Sommige van ons vissen op waters waar je niet dichtbij je hengel kunt zitten, ik moet op een stek van mij, zeker eerst 75 meter door het water lopen voordat ik bij m'n hengels ben, dus ik wil graag weten waar mijn hengels zich bevinden(s'nachts, zie je niets daar) en welke afgaat(vannaf een afstand) ik heb maar simpele dxren en die redden de 50 meter amper
ik zie dus graag een lichtje, anders word het een moeilijke zaak, ook sta ik niet graag met de verkeerde hengel in mijn handen.toch? grt iba


Dan zijn inderdaad led´s een uitkomst...!!
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

22-03-2006 17:48

75 meter door het water lopen :roll:
naahja , laat maar...
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 17:50

wouter de roos schreef:75 meter door het water lopen :roll:
naahja , laat maar...


Wie beweert dat afstand vissen lui is :roll: ...
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

22-03-2006 18:01

Ik doe dit niet op wateren waar je vervaarlijke objecten op de bobem hebt(want ik zie het al aankomen dat ik me dadelijk moet verantwoorden) mijn hengels staan op de bovenkant van't talud en voor de rest is het water een vissenkom, dat talud heeft een lengte van een paar honderd meter, op dit hele talud kan ik met de vis meelopen indien dit nodig is, ik heb daar nog geen vissen verspeeld of gelost en ze gingen allen ongeschonden weer terug(afgezien van een miniem gaatje in de onderlip) :wink:
grt
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

22-03-2006 18:32

anderen blijven stug doorvissen vannaf de kant,
met vele lijnbreuken als gevolg en dus vele misbaksel daarow
het pingpongballetje werkt ook niet daar, dus dit is in mijn ogen de beste manier om de vis daar te vangen, endan kan ie weer lekker terug het water in zonder dat ie 75/100 meter lijn aan z'n bakkes heeft hangen. grt
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

22-03-2006 18:44

wouter de roos schreef:75 meter door het water lopen :roll:
naahja , laat maar...


dit heb ik ervoor over om mijn vis te vangen, bovendien: ik denk aan het welzijn van de vis, van mij krijgen ze die 75/100 meter lijn niet kado, ze mogen een run van die lengte nemen, maar dan komen ze toch echt de kant op zodat ze niet de rest van hun leven verminkt zijn. blijkbaar denk jij hier anders over..... grt iba
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

22-03-2006 19:23

Als je aan de welzijn van de vis denkt ga je pal achter de hengels staan. En niet eerst 75 meter door het water heen plonsen en vervolgens al die lijn die de vis heeft genomen in die tijd weer terugsleuren. Hoezo frommelmondjes.

Maar goed daar hadden we het niet over.

Camouflagekleding. Ik denk dat dat er wat ingeslopen is. Karpervissen doe je in de natuur, de natuur is groen/bruin enz dus de kleding van de vissers is ook groen/bruin enz. De ene fabrikant begint met gewone camouflage en Shimano stapt over op de tribal serie. Ik vind het op zich best wel mooi staan, maar zal het zelf niet zo snel kopen denk ik.
Vissie kump zo!
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

22-03-2006 19:42

ik ga natuurlijk onwijs sleuren als een bezetene, roei jij je hengels nooit uit, en lig je dan welles 100 meter of verder, dan heb je toch precies het zelfde, (mijn slip staat redelijk zwaar dus op gang komt ie niet, het was maar een voorbeeld die 75 meter die die mag nemen) kheb nog geen frommel mondje veroorzaakt daar. ze azen bijna enkelt allen op dat grote talud, voor de rest is het blubber..(blanken)
k zeg niet dat de vis het erg tof vind, maar dat vind ie het over het algemeen niet...
iedereen die daar vist vannaf de kant vist verspeelt 50% die denken niet aan t welzijn van de vis, maar als het over het welzijn gaat kunnen we beter allemaal kappen met vissen toch?!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-03-2006 21:00

Afbeelding<---

Zoek me maar....
Laatst gewijzigd door Klaas van den Herik op 22-03-2006 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.