Narigheid tijdens nachtvissen


Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-01-2006 07:09

Gewoon gaan!

De eerste (paar?) nachten lig je wat onwennig te liggen in je tentje, maar dat wordt steeds een beetje makkelijker. Als je de eerste keer wakker bent geworden doordat er iemand je tent benaderd (agent / bewaking ofzo) weet jij dat je wakker wordt scheelt weer in onrust.
Je weet ook hoe je reageerd, dat is vaak het moeilijkste om in te schatten. Ik weet nu exact wat ik doe dus slaap ik weer lekkerder.

De geluiden 's nachts kunnen je ook parten spelen, moet je ook gewoon aan wennen.

Tip:

Ga niet, zoals ik, beginnen aan een watertje waar de hele nacht auto's langsrijden die ook nog allemaal MOETEN afremmen voor een bocht. Iedere keer als er dan iemand afremt, schrik je wakker omdat jij denkt dat er iemand bij je komt. Hierdoor slaap jij slecht waardoor je weer steeds argwanender wordt :evil:

Ik vis nu inmiddels heel vaak alleen een nachtje en die enkele keer dat er mensen mee gaan, vind men dat ik complete bossen omzaag (lees heerlijk slaap) dus het is een kwestie van gewenning.

Laat je iig NIET uit het veld slaan door de verhalen, die moet je gewoon een plekje geven. Je blijft toch ook 's avonds niet thuis omdat jij denkt / hoort dat er wel eens iets gebeurd?

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Sam Bos

22-01-2006 16:17

alleen is het beste mooi veel rust :lol:
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

24-01-2006 22:43

Toen ik voor de eerste keer alleen ging vissen vond ik het geen probleem, ik ben toen tot een uur of 2 voor me tent lkkr gaan zitten met een kopje thee en na 2uur komen er toch geen mensen meer langs en daarna ben ik lekker gaan slaapen tot ik om 3uur en kwart voor 4 werd gewekt door me piepers. :P
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

25-01-2006 09:43

dan word je in ieder geval niet voor niks gewekt Raymond ! :wink:
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Sven Scholten
Berichten: 88
Lid geworden op: 07-07-2005 14:04
Locatie: deventer

04-02-2006 11:45

luuk houtgraaf schreef:haha allemaal doen jullie moelijk :lol:
koop een boot ga op een eiland vissen heb je 3 voordelen
- de politie kan er niet op komen ( bij ons gaat hun boot pas in juni te water)
- je moeder is niet bang dat er wat gebeurt.
- geen last van diefstal :wink:
mvg luuk
moet er ook een eiland zijn he;)
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

04-02-2006 15:02

nooit wat naaars meegemaakt, maar houd er toch niet echt van om alleeen te vissen. al is t alleeen al om de gezelligheid
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

05-02-2006 17:38

Ik zou zeggen, maak jezelf vooral niet bang. Je kan wel denken aan wat er zou kunnen gebeuren als er gespuis langs komt of zoiets dergelijks...maar waarom zou er gespuis langs komen net op die plek waar jij zit te vissen en waarom zouden ze dan naar jou toe komen. De kans dat er werkelijk iets naars gebeurt is veel minder dan 1% dus laat je niet gek maken door een paar rare geluiden. Zorg ervoor dat je aardig moe bent en ga lekker slapen als het donker is voordat je het weet wordt je wakker van een fluiter :lol: En probeer niet bij elk geluidje wat je hoort te denken van wat zou dat zijn???? Zorg er in ieder geval voor dat je niet meteen in het zicht zit dan zal het wel goed komen!
Succes :wink:

Niek
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Tijs Kruithof
Berichten: 253
Lid geworden op: 24-05-2003 02:00
Locatie: Almere

14-02-2006 23:53

zorgen dat je iets bij je hebt om je mee te verdedigen bijvoorbeeld boiliepijp :P
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

15-02-2006 18:22

ik heb nooit gezeur ga laatste tijd ook veel alleen weg heb nergens last van.
eerste nacht alleen is wel vreemd maar dat went wel snel....

lekker leren in zon nachtje alleen !
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

15-02-2006 20:48

Als ik op tricky wateren vis dan plant ik me bivy onder camou netten. en dit is dan niet omdat ik bang ben voor eventuele voorbijgangers :wink:
joey martens
Berichten: 35
Lid geworden op: 09-02-2006 18:58
Locatie: alkmaar

15-02-2006 20:59

ik heb persoonlijk nog nooit narigheid gehad jah 1 keer maar dat vertel ik wel andere keer
me broer was nachtsvissen met een paar andere vrienden,het was al een beetje rare avond maar toen het echt donker (rond 12uur) was gingen ze hun strechers in na nog geen kwartier was het zo ver 2 jonge jongens pakte de spullen van me broers vrienden me broer zag alles gebeuren maar zag helaas geen gezichten.hij belde meteen naar huis op en ja deze jongens( rot jongens) hoorde je nog in de vertte met die piepers spelen op dat moment wil je echt dat hun iets overkomt :evil:
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

16-02-2006 21:54

ik wil ook wel een hond kopen pit bull ofzo niet te groot maar toch waar ze schrik van hebben ben dan wel alergisch voor honden niet hard maar als zon beest heel de nacht op mijn bed moet slapen dan heb ik er wel last van
Gebruikersavatar
Lars Akkermans
Berichten: 185
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00

17-02-2006 16:50

Ik heb pas 1 keer narigheid meegemaakt een paar jaar geleden dat de molens van mijn vismaat gejat waren, en een keer dat opeens wat gasten naast ons komen zitten midden in de nacht en niet vissen gewoon op een de grond liggen :S
Maar dat is alsweer een paar jaar geleden.
Nu gelukkig geen last meer nergens van.
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

18-02-2006 19:23

Ton Gommers schreef:waarom dan :roll:

niet elk water is nachtvissen toegestaan, als je maar zorgt dat je het netjes en stil houd is er vaak niks aan de hand, maar prefentieve maatregelen zijn aan te raden ;) zodoende
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

27-02-2006 20:50

Politie komt niet met dit weer? Haha, 1e weekend van Januari was het al prijs. Zit je dan, aan de Maas, in je eentje, auto recht achter m'n stek (deze weg mag je niet eens inrijden, fietspad) en gewoon tentje op + stretcher & slaapzak (Limburg wordt strenger gecontroleerd op dit soort zaken), niets aan het handje. Hoefde zelfs m'n vergunning niet te laten zien.
Zo kan 't ook. :wink:

Hoorde vorig jaar dat er op m'n lokale water ook mensen zijn geweest die probeerden spullen te stelen, best angstaanjagend als je nagaat dat ik hier als 13-jarige dikwijls in m'n eentje zat te nachten.. Nu denk ik er niet eens meer aan, ga er nog altijd vissen wanneer ik niet de mogelijkheid heb om op de Maas te gaan.

Ik sliep de 1e paar nachten ook niet al te best, puur omdat je geluiden hoort die er in je slaapkamer niet zijn. Dit went vanzelf.

Gewoon lekker gaan vissen. :wink:
Peter Loohuis
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-03-2006 21:20
Locatie: Hellevoetsluis

19-03-2006 22:34

De politie is t laatste om je druk om te maken! Ze hebben liever dat je rustig(met de nadruk op!) zit te vissen dan dat je ergens gaat hangen met een groep! Ben nu 4 keer gecontroleert buiten het seizoen en ze waren alleen maar geintresseert in me spulletjes en of ik al wat gevangen had!

Ja helaas ligt hier in de buurt het viswater met nachtvis rechten voor het gehele jaar bij een uitgaans gebied. Het is raadzaam niet alleen te gaan vissen en een stalenpijp onder je kussen te hebben want je zal hier niet de eerste zijn.

Maar op de rest van de wateren nooit overlast! Wel eens een paar keer midden in de nacht mensen aan me tent gehad die kwamen kijken wat daar nou stond. Maar die verklaarden me alleen maar voor gek!
Peter Loohuis
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-03-2006 21:20
Locatie: Hellevoetsluis

19-03-2006 22:34

De politie is t laatste om je druk om te maken! Ze hebben liever dat je rustig(met de nadruk op!) zit te vissen dan dat je ergens gaat hangen met een groep! Ben nu 4 keer gecontroleert buiten het seizoen en ze waren alleen maar geintresseert in me spulletjes en of ik al wat gevangen had!

Ja helaas ligt hier in de buurt het viswater met nachtvis rechten voor het gehele jaar bij een uitgaans gebied. Het is raadzaam niet alleen te gaan vissen en een stalenpijp onder je kussen te hebben want je zal hier niet de eerste zijn.

Maar op de rest van de wateren nooit overlast! Wel eens een paar keer midden in de nacht mensen aan me tent gehad die kwamen kijken wat daar nou stond. Maar die verklaarden me alleen maar voor gek!
peter andrae

20-03-2006 03:15

Ik heb meer last van andere karpervissers als van politie,controleurs,of aggresieve mannetje,s,welke idioten komen er nu om 4 uur in de nacht aan je tent staan om te vertellen dat zij ook gaan vissen,gelukkig slaap ik nooit en gaat de tent mee voor de show anders schrik je,je eigen toch het kramp van die gekken met hengels.



groetje,s peet.
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 12:07

Ok voor de gene die denken dat je op een eiland veilig zit...

Heb het 1 keer gedaan op een eiland gezeten, doe het nooit meer...:)

S´ochtends wakker geworden en gewoon de helft van me spullen weg...

Waarschijnlijk hebben ze dit met een bootje gedaan of iets dergelijks.

Dus ook op een eiland kan het link zijn.. :wink:
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

22-03-2006 16:08

nou ik weet niet waar jij je gehoorapparaat heb gekocht?
ik hoor dat wel :wink:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 16:59

luuk houtgraaf schreef:nou ik weet niet waar jij je gehoorapparaat heb gekocht?
ik hoor dat wel :wink:


Lesje slaap.. :wink:

Je slaapt als het waren in een soort van up en downs..

Je begint heel licht te slapen tot het moment dat je heel diep ligt te slapen..

Op het diepste punt aangekomen ga je weer omhoog kwa bewust zijn richting heel licht slapen.. waarna je op het lichtste punt bent aangekomen, ga je weer steeds dieper tot het moment dat je weer heel diep ligt te slapen.... enz... enz...

Dus als het gebeurt op het moment dat je in het diepste ligt te slapen ben je een stuk moeilijker wakker te krijgen...

Mischien ervaringen dat je wakker schikt en dat alles niet vanzelf gaat maar het best moeilijk is om gelijk na te denken??

Of mischien een ervaring dat denkt dat je wakker ben,... maar dan toch slaapt....
:wink:
Gebruikersavatar
Ton van der Bruggen
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Vught

22-03-2006 20:24

Ik denk dat ik al zo'n 20 jaar snacht vis. Meestal alleen. Eigenlijk pas één keer iets meegemaakt. Nog op een "kut" water ook nog, zo'n putje waar eigenlijk geen grote vis zit, maar je "zit" er zo mooi hé.
Ik werd smorgen, 7 maart wakker , om half 7, en alles was weg! Tot mn jerry can met water toe, zelfs een diepe kras op mn auto als dank voor mn spullen. De dagwaarde van al het gestolene was ongeveer; (toen nog) 200 gulden, onthaakmat, hengels, oude delkims, molens, wakers, steunen, buzzerbars, schepnet. En het (achteraf) leukste: mn "allarm" kastje, zo'n ding wat begint te bellen wanneer iets door de "straal" beweegd. Wat zullen die klootzakken gelachen hebben toen ze dat ding meenamen zeg.

Eigenlijk wil ik dit zeggen:
Wanneer je meemakt dat je spullen gestolen worden, slaap je NOOIT meer rustig!

Sorry, ik moest het even kwijt...
Toon mix, anders nix!
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

22-03-2006 23:11

Ton van der Bruggen schreef:Ik denk dat ik al zo'n 20 jaar snacht vis. Meestal alleen. Eigenlijk pas één keer iets meegemaakt. Nog op een "kut" water ook nog, zo'n putje waar eigenlijk geen grote vis zit, maar je "zit" er zo mooi hé.
Ik werd smorgen, 7 maart wakker , om half 7, en alles was weg! Tot mn jerry can met water toe, zelfs een diepe kras op mn auto als dank voor mn spullen. De dagwaarde van al het gestolene was ongeveer; (toen nog) 200 gulden, onthaakmat, hengels, oude delkims, molens, wakers, steunen, buzzerbars, schepnet. En het (achteraf) leukste: mn "allarm" kastje, zo'n ding wat begint te bellen wanneer iets door de "straal" beweegd. Wat zullen die klootzakken gelachen hebben toen ze dat ding meenamen zeg.

Eigenlijk wil ik dit zeggen:
Wanneer je meemakt dat je spullen gestolen worden, slaap je NOOIT meer rustig!

Sorry, ik moest het even kwijt...


Slapen lukt altijd wel.. :wink:
Het gevoel is altijd klote... :wink:
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

29-03-2006 17:38

Tip: KIES IS DIE WAT MOEILIJK BEREIKBARE STEK!
Ik wilde twee jaar terug namelijk gewoon ff instant een nachie vissen op een vaart hier in de buurt...puur omdak er gewoon ff uit moest.
Deed dus niet al te moeilijk en gewoon mezelf geinstalleerd op een zware cliché plek langs het fietspad...
Het gevolg was een groot betonblok dat net naast mijn hoofd door mijn nieuwe tent belandde....gegooid vanaf een voorbijcrossende scooter....
Ik ben nog nooit zo machteloos geweest,10 cm ernaast en
dat ding had mn schedel gekraakt...
Politie had trouwens nog het lef om om vergunning te vragen toen ze bezig waren met het proces verbaal....
Henk de Kwater
Berichten: 24
Lid geworden op: 24-03-2006 21:51

29-03-2006 19:42

Thijs Tweebeeke schreef:Tip: KIES IS DIE WAT MOEILIJK BEREIKBARE STEK!
Ik wilde twee jaar terug namelijk gewoon ff instant een nachie vissen op een vaart hier in de buurt...puur omdak er gewoon ff uit moest.
Deed dus niet al te moeilijk en gewoon mezelf geinstalleerd op een zware cliché plek langs het fietspad...
Het gevolg was een groot betonblok dat net naast mijn hoofd door mijn nieuwe tent belandde....gegooid vanaf een voorbijcrossende scooter....
Ik ben nog nooit zo machteloos geweest,10 cm ernaast en
dat ding had mn schedel gekraakt...
Politie had trouwens nog het lef om om vergunning te vragen toen ze bezig waren met het proces verbaal....



Pff om dit soort dingen kan ik echt zo pissig worden. Gewoon lekker op je gemak vissen en dan nog zo lastig gevallen worden. Als ik ze ooit nog zou tegenkomen zou die scooter het kanaal ingaan. PFFF