wat vangt beter ?


Plaats reactie
walter louter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-09-2005 09:32
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

10-09-2005 12:04

wat vangt beter
boillies of een drijvende korst ?
sorry als koppie is maar kon deze nergens vinden
Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

10-09-2005 13:02

Nou om te beginnen zijn het twee andere manieren van vissen

Want de korst drijft en de boilie die zinkt.
Als het warm weer is en de karpers azen aan het oppervlakte werkt het beter met de korst als met de boillie. En je kan het ook niet echt zeggen dat het beter werkt met boillie dan met korst omdat je allerlij soorten boillies hebt.

Gr,

Patrick
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

10-09-2005 14:35

Slootje bij mij achter: met warm weer azen ze boven of liggen(wat je wilt).
Bij kouder weer en geen zon grijze hemel kan je ze ook met de boilie vangen.

Als ik ga korsten en ik zie er een boven liggen, ga ik op die karper af en leg mijn korstje erbij. Meestal zie ik wel wat boven liggen en ze bijten 9/10 x wel dus binnen no-time heb ik en karper gevangen op de korst.

Op de boilie duurt het ongeveer een uurtje vootrdat ik wat heb.

Het ligt ook wel aan de situatie: wat voor water (kanaal/slootje/recreatieplas/enz.), en hoe ze willen bijten.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

10-09-2005 15:38

Want de korst drijft en de boilie die zinkt.



Oja??
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

10-09-2005 18:51

Je kan ook met pop ups gaan vissen alleen dat is veel duurder en of dat goed werkt...
dimitri pouls
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-03-2004 14:56
Locatie: bree (limburg-->belgië)

10-09-2005 19:24

patrick kappen schreef:Je kan ook met pop ups gaan vissen alleen dat is veel duurder en of dat goed werkt...


en zeker als je 2 hampels pop ups bijvoerd :lol:

nee, dit gaat waarschijnlijk niet werken.
waarom niet? een boillie die boven drijft is heel onnatuurlijk en dit gaan ze merken!

greetz dimi
denk altijd negatief, dan kan het alleen maar meevallen
Gebruikersavatar
Daan de Lange
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-07-2005 19:51
Locatie: Hillegom

10-09-2005 20:37

Is een boilie uberhaupt wel natuurlijk? Niet echt!
peter andrae

12-09-2005 04:39

:lol: variantje,s
peter andrae

12-09-2005 04:45

ga nou maar niet met drijvende bollie,s vissen zonde van je inspanning en je moeite en altijd maar bollie,s,wissel eens af en waarom altijd een broodkorst dat kennen ze zo langzamerhand ook wel ga een in de dierenzaak kijken wat je daar allemaal voor leuks vind bied eens een worm in combinatie met wat maden aan vlak onder het wateroppervlak,maak een cake van trouviet of iets anders snij in blokje,s kan je nog wat voeren ook :wink:.

je vangt drijvend onder bepaalde omstandigheden meer dan de bodemvissenj,vis ook eens echt strak onder de kant vaak scharrelen ze de waterlijn af naar slakje,s en andere diertje,s,variatie is het woord.


mvg peter.
peter andrae

12-09-2005 04:50

nog even karpers kunnen soms ook drijvend aas gaan negeren vooral als er veel op die manier word gevist eigenlijk net als met de bollie,doe er dan eens iets levends aan een paar wormen kan het dan al goed doen,je kan ook iets doen aan de manier waarop je het aanbied maar dat is weer een ander verhaal 8).


mvg peter.
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

12-09-2005 20:09

En sinds wanneer werken pop-ups niet als oppervlakte aas? Maar goed ieder zijn ding....je kan ook je wormen aan de oppervlakte vissen door er met een naald lucht in te blazen, ze zinken wel langzaam maar als het de vis opvalt??!! En wat dacht je van wat pepernoten en dan niet die harde kruidnoten die half Nederland voor pepernoten aan ziet maar gewoon echte pepernoten van de bakker. Probeer het daar eens mee aan de oppervlakte.

Mvg,

Rob
peter andrae

13-09-2005 05:23

Dat zijn niet mijn woorden dat pop up,s niet werken maar op dressuur water word het heel moeilijk daar zijn ze zowieso al terughoudend tegen bollie,s ook aan de opppervlakte dat is wat ik op dit soort wateren heb gemerkt en ondervonden.


Op dressuur water gewoon strak tegen de kant vissen vooral als je ze hoort slurpen levert de beste resultaten op met natuurlijk aas gaat het nog beter.

Met pepernoten heb ik ook al gevist :wink:maar er zijn dagen dat zelfs de pepernoten van de beste warme bakker het niet doen dan schakel ik over op natuurlijk aas.
peter andrae

13-09-2005 05:27

Maar al met al het blijft in mijn ogen de mooiste visserij die er is vooral omdat het meer visueel is met de bodemvisserij beleef je veel minder van dat soort spannende dingen.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

13-09-2005 20:30

ik ben het met je eens peter, maar ik blijf het ook prachtig vinden om s'nachts wakker te liggen onder me pluutje en ineens een piep te horen die gevolgd word door meerdere piepen! het vissen blijft gewoon een mooie sport. korsten en statisch....ben er allebei verslaafd aan!
peter andrae

14-09-2005 14:06

Ik ook hoor al zie ik maar een trillinkje op mijn hengeltop dan ga ik al op scherp 8) ik denk dat dit nog een overblijfsel is uit de tijd dat er nog geen beetverklikkers waren en je viste met een aardappel als aas of met mais vissen is gewoon relax wereldhobby.


mvg peter.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-09-2005 20:26

wat ook prachtig is vissen met alleen een boilie op de haak en vlak langs het kantje met de hengel in je hand. moet je dan eens zien wat er allemaal met je boilie gebeurd! echt fantastisch!!!!!
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

10-10-2005 16:25

Ik vis zelf over het algemeen met een boilie.
Maar met een korstje brood is ook wel leuk.
met warme dagen vis zit bovenin en dan hoe ze zo n
kost ff naar binnen sloeken.

Mooi gezicht hoor.
:P
mvg
michael
laat je swingers maar swingen :-))
Plaats reactie