Mais


Plaats reactie
Roel Stuurop
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-06-2002 02:00
Locatie: Appeltern
Contacteer:

02-07-2002 14:02

Vraagje, zetten jullie mais op de hair, of op de haak. Ik heb het op de haak geprobeerd maar na een flink inworp lag het er meestal af. 3 Stukjes ofzow moet toch kunnen op de hair?

Met vriendelijke groeten,
Roel Stuurop
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

02-07-2002 14:19

Roel,

Dit gaat het beste als je zelf kippenmais of zo kookt, die kan je net iets harder houden dan van die mais uit blik. Dan kan je hem ook wel op je haak doen. Op een hair werkt echter ook perfect, een blokje of drie vier op de hair, op het einde een stukje pop-up schuim van fox of een stukje kurk en je hebt een perfecte presentatie.

Mvg,

Steven
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

02-07-2002 20:41

roel,

De mais uit het blik vind ik te zacht om op de hair te doen. Daarentegen met de pennetje vissen werkt dit zachte mais perfect.
Als ik vis met de hair doe ik er altijd kippenmais aan(harde mais). Dit blijft goed op de hair zitten en het vangt bij mij in ieder geval ontzettend goed.

mvg,
rob
Roel Stuurop
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-06-2002 02:00
Locatie: Appeltern
Contacteer:

02-07-2002 21:58

Op 2002-07-02 14:19, schreef Steven Van Holsbeke:
op het einde een stukje pop-up schuim van fox of een stukje kurk en je hebt een perfecte presentatie.


Moet je dit aan de kant van de haak doen, of aan de kant van de stopper?

Thanks voor alle reacties, ik hep vanavond al een brasem gevangen :smile::) op de hair
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

02-07-2002 22:05

Ik zou de kant van de stopper nemen, anders gedraagd deze presentatie zich wel heel erg raar (uiteinde hair op de grond en de haakbocht met begin hair in de lucht.)

persoonlijk ben ik voorstander van 4 korrels maise en dan het blokje foam tussen de laatste en de 1 na laatste korrel in te houden.
oogt gewoon wat beter en voelt natuurlijker aan omdat de foam minder opzichtig in beeld zit.
snappie?

Groetjes Bob
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

02-07-2002 22:09

Oh ja, zou het bijna vergeten, klein stukje foam is genoeg, net voldoende pakken om het aas aan de hair te laten drijven, hoef je ook niet te klooien met loodjes (popup montage) Het gewicht van de haak houd het zaakje net op de grond en de montage is ultra gevoelig.

Maarja, dit is mijn idee over dit onderwerp, er zullen er vast een aantal zijn die er iets anders over denken.
Laat maar eens horen want ik ben benieuwd.

Groeten Bob
De zutter kjell
Berichten: 110
Lid geworden op: 18-07-2002 02:00
Locatie: denderhoutem

12-08-2002 14:34

Week eerst kippen mais en kook hem dan die blijft zeker op hair zitten. :E
kdz
kevin ferrmans
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

13-08-2002 14:17

Eh Roel, zoals je al gelezen hebt is bijna iedereen een voorstander van de mais aanbrengen op de hair. Zelf vind ik dat ook veel beter. Ook ik gebruik kippenmais. Gewoon omdat het harder is en het geeft me een beter gevoel. Want als ik mais uit blik koop en breng dat op de haak of hair aan en ik krijg een stoot..... 10 minuten nix......
Dan begin ik toch te denken als de mais er niet af is. En met kippenmais heb ik dat idee niet. Als je kippenmais koopt week het ABSULUUT WEL in water en kook het daarna.

En Bob, je vroeg om meningen van anderen. Met mais gebruik ik geen pop-up systeem maar met boilies gebruik ik wel vaker pop-up.
Hoe wil je het dan doen zonder loodjes. Of gebruik je gewoon zo'n grote haak :smile: :smile: :smile:

kevin,
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-08-2002 16:27

Ik doe juist het stukje kurk tussen de laatste en de eennalaatste korrel. En dan een heel klein schijfje van een milimeter dik, net genoeg om het gewincht vd haak een beetje op te heffen.

groetjes, Sjoerd
antoinne de Roode
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-08-2002 02:00
Locatie: leiden
Contacteer:

13-08-2002 16:39

he wat je ook kan halen zijn "paardetanden"
dit zijn grote maiskorrels deze zijn in de meeste hengelzaken te halen en blijven perfect zitten
Ronald van Damme
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-08-2002 02:00
Locatie: Wijk bij Duurstede

21-08-2002 16:06

Ik monteer de mais alsvolgt aan de haak: Pak +/- 10 cm onderlijn en rijg hierop 4 to soms wel 8 stukjes mais met +/- 2 a 3 stukjes klein gesneden piepschuim en knoop de twee uiteinden aan elkaar vast zodat er een kettinkje ontstaat. Knoop dit aan de haak en veranker dit eventueel nog met een rubbertje. Gebruik hier wel alleen harde mais voor. Voor het lokken koop ik altijd duivenvoer en vermeng dit met hennep zaden. Dit 24 uur weken en +/- 8 minuten koken.

Met vriendelijke groet,

Ronald van Damme
mark hofman.

25-10-2002 19:12

ik kook altijd kippemais dat ik bij de duivenvereniging haal. ik doe dan 1 maiskorrel aan mijn hair en een klein stukje kurk tot het net aan op mijn haak zinkt. je zult wel denken 1 maskorrel?! maar de omliggende maiskorrels zijn er toch ook geen 3 of 4 aan elkaar?. je zult wel vaker ook andere vissoorten vangen maar daar moet je gewoon rekening mee houden. je zult er ongetwijfeld vis mee vangen!
ga dan alsjeblieft n iet kilo's lopen storten want dat schrikt altijd af. beter gewoon 2 kleine handjes er verspreid omheen.

mark
Plaats reactie