advies gevraagd


Plaats reactie
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

28-05-2004 11:55

Beste mensen,
Ik ga mijn oude hobby weer oppakken en ik ga weer beginnen met karpervissen. Ik wil zeer binnenkort een eenvoudige startersset gaan aanschaffen en langzamerhand mijn 'gear' weer op te bouwen. Ik zou graag wat advies willen over de huidige merken etc. Indien iemand een leuk setje tekoop heeft of te kkop weet, dan zou ik dit graag horen. Ik wil over het algemeen lekker vertrouwd met de boilie vissen, maar met een pen de polder afstruinen lijkt me ook erg interessant. Tevens ben ik op zoek naar gezellige mensen waar ik eens een sessie (dag of avond) mee kan om het finger spitszen gefuhl terug te krijgen! Omgeving Breda bij voorkeur, maar ik heb eigen vervoer dus afstanden zijn niet echt een probleem. Alvast bedankt voor de reactie!
pfeddes@hotmail.com
Gebruikersavatar
paul engel
Berichten: 69
Lid geworden op: 03-06-2003 02:00
Locatie: amersfoort

28-05-2004 21:08

je zou een simpele set kunnen kopen bij raven of vlemmix via het internet ofzo..

maar dan heb je wel snel de kans dat er mankementen optreden omdat materiaal niet de meest hoogstaande kwalitiet heeft.. als ik jou was en je hebt genoeg geld zou ik zo ie zo niet op de pirmaire dingen bezuinigen.. (en al helemaal niet op een goede onthaakmat!!)
als je een duurdere molen koopt loont dat op langere termijn.. ook een degelijk schenet lijkt me handig want ik heb vaak zat iemand met een kapot schepnet zien staan die d8 dat het niet zo veel uit maakte of je er 1 had van 2 tientjes of een egt goeie kocht..
voor de rest lijkt het me handig om de rest vna je spullen te kopen naar gelang je portomonee het toelaat..

dit is hoe ik erover denk.. kan zijn dat iemand anders er anders over dnekt maar zo heb ik het opgebouwd en heb nu alle spullen die ik wil hebben bij elkaar (na 2 jaar)
schoonheid blijft... ponden vervagen... dus laten we aub niet op ponden gaan jagen zodat de schoonheid kan vervagen
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

29-05-2004 11:00

wat ik zou doen is even sparen en dan gelijk een redelijke set kopen, het is namelijk vele malen betrouwbaarder dan de poep die je koopt bij flemmix of raven.
ga bijvoorbeeld bij jansen langs, daar vind je ongeacht je budget eigelijk alijd wel wat je zoekt.
ik praat nu over hengels en molens...en al wat essentieel is voor het vissen.

mit grunningse groet´n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

29-05-2004 11:30

Bedankt voor het advies. Ik ga zometeen even kijken voor redelijke hengels en goeie runners ... :wink:
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
erik v d ven
Berichten: 143
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

29-05-2004 15:04

Peter, je hebt een pb-tje

gr Erik
De fotograferende visser of de vissende fotograaf. (ben ik nog niet over uit)
http://www.karperwereld.nl/schrijfs/erik1.php
Kevin Vroegrijk
Berichten: 27
Lid geworden op: 01-10-2003 02:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

31-05-2004 11:57

je kunt natuurlijk ook gewoon gaan kijken bij bhc in breda. Daar hebben ze wel goede hengelsportspullen tegen een goede prijs. Vind ik dan. en je hoeft vanuit oosterhout ook niet zo ver te rijden. Ik zou ook wel op wat makkelijkere putjes/vijvertjes beginnen in de buurt van breda. Zijn er volgens mij wel redelijk genoeg van. En er zijn vast nog wel genoeg van. De mark is natuurlijk ook een uitdaging en dat moet ook zeker lukken. Maar anders weet ik nog wel een redelijk water met een goed bestand mooie karpers waar je een dagje kan vissen.

Kwa aas en materiaal enz. zou ik uittesten. dus 1 met partikels en 1 met boilies zo leer je gelijk waar je het liefst mee vist.

maar mocht je nog opmerkingen hebben geef maar een pb of antwoord.

Gegroet Kevin
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

31-05-2004 20:07

Bedankt voor jullie reactie!
Ik ga voor 2 x Ultimate Challenge hengels 12ft 2,5 lbs (nieuw) met 2 x Shimano 4500 USA erop (2e hands). Ik zoek nu eigenlijk alleen nog een degelijk foudraal en 2 swingers ....
Groeten,
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

31-05-2004 21:59

Peter, wat dat betreft, BEZUINIG NIET OP SWINGERS!!! heb zelf op dit moment echte kutswingers.... Lijn komt soms niet goed los, ze zijn te licht voor lange afstand... Mijn enige probleem is dat ik met mijn huidige budget een beetje aan het zoeken ben naar een betaalbaar alternatief... (micro's van fox? of zijn die nog te licht?)


Maar bezuinig er niet op :wink:
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

31-05-2004 23:16

Simon,
Mij is de fox MKII aangeraden, kost wat maar dan heb je er ook voor een lange tijd plezier van ...
Groeten,
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
jan van kranenburg

31-05-2004 23:45

Peter,

Weet niet of je al een koop hebt gesloten, maar lees het volgende even svp.

Heb 3x Shimano Specimen Baitrunner hengels voor je. 12 ft.- 2.5 lbs.
Zwart/grijs - foam handgreep.
Hengels zijn in prima staat. Geschikt voor middenafstand (ca 60 gram lood), en zijn ook inzetbaar bij penvissen

Prijs is interessant; mail me maar indien belangstelling.

Nog 1 opmerking; ik vind die 4500 Shimano's te zwaar voor het gemiddelde werk in Nederland. Heb ze dan ook verkocht.

Veel plezier met je hobby,

mvg

Jan

Hengels zijn verkocht!!
Laatst gewijzigd door jan van kranenburg op 05-06-2004 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-06-2004 01:44

Beste Naamgenoot,
de mk 2 is een prima swinger, mocht je in vooruit besluiten om toch op afstand te gaan vissen op langere cq kortere termijn dan zou ik de euro swinger halen.

deze swinger is uitgevoerd met een springveer zodat je deze in alle gewenste situatie`s in kunt zetten. Het voordeel is dat je hem dus zwaarder kunt zetten op het moment als je op grotere afstand vist.

mvg,
Peter
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-06-2004 09:13

Gebruik eens hangers :wink:

Vindt ik een stuk fijner betreft de snelheid van de beetregistratie!
Je hebt dure van Solar maar ook goedkopere van Ultimate!!

Ik heb ze van KN Backbiter.....Superspul want ik vindt ze fijner dan mn Fox Buttswingers(heb ik onlangs al verkocht)!!

Peter F. Ik spreek je wel op MSN en maken we binnenkort eens een sessie in Oosterhout! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

14-06-2004 11:50

Ik wilde jullie mijn eerste vissen toch niet onthouden ...
Gisteren 4 runs gehad en 3 vissen geland, alledrie schub, grootste was 14 pond en 79 cm. Het begin is er .... :D
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
jan van kranenburg

14-06-2004 12:39

Dat noemt men een flitsende start!!

Mooi zo, Peter.

mvg

Jan
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

14-06-2004 12:41

.... en de hengels bevallen uitermate Jan !! :wink:
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

14-06-2004 15:15

[quote="Peter Feddes"].... en de hengels bevallen uitermate Jan !! :wink:[/quote]

Peter,

Alle hengels die Jan verkoopt bevallen hun nieuwe eigenaren ;)
Jan koopt nl. geen rommel :lol:

Idd. netjes hoor, zo'n flitsende start, nog heel veel mooie vissen toegewenst dit jaar. (en de jaren die nog gaan komen natuurlijk!)

MC
jan van kranenburg

15-06-2004 02:14

Alle nieuwe "eigenaren" vangen er meer mee dan ik ooit gedaan heb.
Waar zou dat nou aan liggen? :D

Zelfspot is de hoogste vorm van humor, zei ooit eens iemand.

mvg

Jan
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

15-06-2004 20:09

Jan,

Dat is de Hagenees eigen!! 8)

Groetz van een limbolander uit ut Haagje

Ted
Plaats reactie