vis vangsten bjhouden welk proggramma?


Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

20-01-2004 08:36

Ook leuk is een MySQL-database in elkaar stampen en deze zeer vrolijk met PHPMyAdmin beheren. Wilt je het dan nog leuker maken, PHP-schilletje er omheen en zie daar een "webapplicatie".
henk gerressen

20-01-2004 20:38

watte ?????? :o :o :o
Fred Vrijhoeven
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: Apeldoorn

21-01-2004 14:39

hai alle

Ik gebruik Carpworks 3.0
een goed en mooi programma waarbij je sessies kan plannen en je vangsten in zetten en je mixen kan maken
en van alles
het is een ontzettend mooi programma die je vrij kan downloaden
ik als Karper visser kan je dat programma aan raden
ik weet niet waar ik hem heb gedownload maar op de karper pagina staat een link naar karper software ik denk dat je hem daar wel kunt vinden
ik hoop dat je er wat aan hebt ik gebruik hem met plezier
succes met je zoektocht
en strakke lijnen dit jaar

groeten Fred V.
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

21-01-2004 20:36

http://home.wanadoo.nl/pcf/

dit de link naar de site waar je carpwork 3.0 kan downloaden.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

21-01-2004 20:58

Stomme vraag misschien hoor, maar waarom koop je geen kleine multomap en houdt je daarin alles bij? Dit doe ik al zo'n 3 jaar, ideaal. Ik schrijf erin hoeveel karpers gevangen, hoe zwaar, eventueel hoe lang, soort karper, datum, tijdstip, aas, onderlijn, weer, temperatuur, windrichting, locatie, welke stek precies, bijzonderheden en eventuele veronderstellingen en verbeteringen qua tactiek voor de volgende sessie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Peter Farla
Berichten: 21
Lid geworden op: 06-09-2002 02:00

21-01-2004 21:45

Geen stomme vraag. Die bestaan toch niet! Ik houd ook van alles aan de waterkant bij en gewoon op papier. Zie me toch niet met een computer aan de waterkant zitten. Alleen mijn rekenvermogen is niet dusdanig dat ik de verbanden kan leggen op een manier en met de snelheid waarop een computer dat kan. Het verwerken van de gegevens op een computer of je dat nu in excel doet of met een andere programma, kan daarom een prima aanvulling geven op het inzicht wat je al hebt opgedaan langs de waterkant. Zo is met een druk op de knop ondermeer te bekijken.
- welke aassoorten en systemen op bepaalde wateren het beste reultaat opleveren zowel in gewicht als aantallen
- hoeveel tijd je in een jaar op bepaalde stekken vist en met welke resultaten.
- welke stekken, tijdstippen, windrichtingen en watertemperaturen het produktiefst zijn etc etc.
Het is bovendien, net zoals een handgeschreven logboek, een leuk naslagwerk, alleen met het voordeel dat je sessies vangsten en dergelijke veel gemakkelijker terug kan vinden.
Ik vind dit zelf een aanvulling en een streven naar perfectionisme in mijn vissen.

Maar alles is relatief, ook in de tachtiger jaren ving ik mijn vissen en vistte ik met hetzelfde plezier als waarmee ik het nu nog doe. Kortom geen stomme vraag en kies de wijze die bij jou past en het maakt niet uit of dat een multomap of iets anders is.

mvg

Peter Farla
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

24-01-2004 18:27

persoonlijk,opschrijven:de tijd:datum:temp,van water,temp buiten,soort karper,lengte,enuiteraard het gewicht,sessie nr?bijzonder heden,zoals beschadeging of herkenning van bepaalde patronen op de karper.:op wat voor aas:voer campagne?welke diepte,en of bij opstakels.als je dat een jaar vol houd en je kijkt het op je gemak eens na leer je er een hoop van .etc,en verzin een naam voor de karper die je weet te landen,en let op wel een beetje een orginele he!
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

24-01-2004 18:56

Ik gebruik sinds een week ong carpworks 3.0, en ben hier tot nu toe zeer over te spreken.

MVG
Remco
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

24-01-2004 21:25

ey visser,
ik gebruik sinds een tijdje KIS95 hij werkt super maar kost wel wat maar dan heb je wat ik heb vele programma-tjes geprobeert maar deze was het beste Vind ik.
8)
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

25-01-2004 00:19

Dan ben ik het helemaal met je eens Jeroen!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Armand Wesche
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-08-2008 13:40
Contacteer:

27-01-2010 13:34

Neem eens een kijkje op:

http://www.carp-log.net

Een on-line logboek waarmee je op een snelle en simpele manier je vangsten bij kunt houden en analyseren. Met de techniek van tegenwoordig kun je deze informatie zelfs aan de water kant al bijhouden en altijd bekijken via je mobiele telefoon :D
http://www.CARP-LOG.net | Catch...Release...Log!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

27-01-2010 18:33

ik houd alles liever bij in een boekje. tabellen over welke stek, aas en tijd bv. kun je ook makkelijk zelf maken!! daar heb ik geen computer voor nodig.

crasht je harde schijf, of is er een website waar je alles opzet, die uit de lucht gehaald wordt, dan ben je alles mooi kwijt....... :oops: