Beginnerstips voor ondiepe sloot


Plaats reactie
Tom Haan
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-09-2019 12:23

01-09-2019 12:51

Goedemiddag,

Na een jaartje veel te feederen en method feederen, begin ik langzaam aan interesse te krijgen in karpers.

Nu hou ik persoonlijk van stekken waar niet dagelijks door tientallen mensen gevist wordt. Na een zoektocht heb ik een stek gevonden:

- lengte water +- 20/25km
- breedte water 3-10 meter

Nu ben ik gister op een relatief breed stuk gaan vissen, maar kwam ik er achter dat het enorm ondiep is (50/70cm) en de bodem erg zacht is met veel bladeren.

Ik ben er vrij zeker van dat er vast wel een aantal karpers zullen rondzwemmen, maar heb ze gister nog niet gezien. Wel hebben we een brasem van 60cm gevangen.

Hebben jullie wellicht tips hoe dit te bevissen is?

- dagelijks rond de zelfde tijd een paar handen boilies op 2 plekken en dan na een week ofzo weer proberen?
- ivm zachte bodem, langere onderlijn en niet te zwaar lood?

Of is het in zo'n kleine ondiepe sloot sowieso kansloos om met boilies te vissen?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-09-2019 08:34

Boilies geen probleem. Overweging is om te soaken. Voeren helpt altijd. Zoek de “hot spots”, dus blijft proberen op verschillende plekken. Plat lood zakt minder diep weg en komt makkelijker los. Wat langere onderlijn is prima. Hou er rekening mee dat de slappe bodem trillingen doorgeeft en blijf laag en uit de kant. Dit water zal zich ook prima lenen voor vissen met een pen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie