Garantie Raven

Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

11-05-2018 19:08

Josef Stalscu schreef:Niet echt scherp van mezelf dus. Gewoon laks geweest. En dat kost nu een beetje geld. Maar dan nog vind ik het onterecht hoor. Bij normaal gebruik en er gaat dan iets kapot heb je normaliter gewoon recht op garantie.


In mijn ogen hoor je gewoon garantie te krijgen van Raven. Zij hadden jouw een nieuwe molen mee kunnen geven, de spoel wisselen en de oude molen opsturen naar Shimano. Desnoods als een gevalletje transportschade.

Ik heb ooit eens in juli een Speedmaster AX feederhengel gekocht en pas in oktober voor het eerst gebruikt. Bij de eerste worp een breuk in het 2de deel, waar het topje in gaat. De week er op terug gegaan naar mijn winkelier, verhaal uitgelegd. Helaas hadden ze zelf het deel niet meer voorradig, maar binnen 2 weken had ik kosteloos, en zonder een discussie te hoeven voeren, een nieuw deel. Het oude deel hebben ze naar Shimano opgestuurd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2018 08:14

Had je de Speedmaster zelf over je knie gelegd dan is het correct als de kosten voor reparatie of vervanging voor jezelf zijn. Zo is dat geregeld. Iets moet aannememelijk zijn, dus heb je soms het voordeel van de twijfel.

Een top die breekt bij het werpen is trouwens ondeugdelijk en valt sowieso onder garantie! Komt vaker voor. Dus terecht vervangen.

Een molenvoet die breekt bij normaal gebruik is nogal ongebruikelijk. Kan alleen als er een materiaalfout in het gietsel zit. Opsturen naar fabrikant voor hun deskundig oordeel is dan niet ongewoon. Dat ontslaat de verkoper overigens niet van zijn verplichting om een deugdelijk product te leveren.

Maar ik sluit niet uit dat dit in dit geval wel degelijk gebeurd is en de schade niet veroorzaakt is door een materiaalfout. Kan ik domweg zo niet beoordelen en het is weinig aannemelijk dat een voet afbreekt als je de molen op de hengel zet.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

12-05-2018 15:25

Ik heb de molen weer terug.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zit hier wel vis?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

12-05-2018 17:10

Ik heb toch enkele reacties gekregen op het radar forum, en daar is de strekking toch wel dat ik gewoon pech heb gehad.

Verraste mij wel moet ik zeggen. Eigenlijk komt er dus op neer als een winkel geen garantie wil geven, dan doen ze dat gewoon niet. ‘Je hebt hem laten vallen’, zij bepalen dat, en dat is het dan.

Ik vind het maar vreemd hoor. Snap er niks van. Onrechtvaardig!

Laat het verder maar zo, genoeg energie en geld in gestoken. Maandag nieuwe reel binnen en dan snel vergeten dit.
Zit hier wel vis?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

12-05-2018 19:30

Sorry Josef, maar na het zien van de foto kies ik toch de kant van Raven. Vind het totaal ongeloofwaardig dat je dat niet gemerkt of gezien hebt met lijn opspoelen.

Eigenlijk eerder al. Als je een nieuwe molen koopt haal je hem uit de doos, pak je hem bij de voet en draai je eraan.
Let op slagboom !
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

12-05-2018 20:00

Dennis Slagboom schreef:Sorry Josef, maar na het zien van de foto kies ik toch de kant van Raven. Vind het totaal ongeloofwaardig dat je dat niet gemerkt of gezien hebt met lijn opspoelen.

Eigenlijk eerder al. Als je een nieuwe molen koopt haal je hem uit de doos, pak je hem bij de voet en draai je eraan.


Tsja, story of my life i geuss, ongeloofwaardig. Haha.

Wel merkwaardig dat ik dan niet meteen tegen raven ga liegen maar pas 4 maanden later. Maar goed, jij hebt er over nagedacht en dit is jouw mening, prima verder.

Kan ook zijn omdat je weet dat je naar een kapotte molen kijkt, het meteen op valt. In een ietwat donkere slaapkamer doosje open maken, spoel er af draaien en terug leggen, niks vermoedend dat die reeds kapot is. Kan ook anders zijn he. Maar goed, raven vindt het ook ongeloofwaardig, dus je bent niet de enige hehe.

Ik was trouwens nog niet op de hoogte dat dat de standaard routine is; molen uit doos halen, bij de voet pakken en er aan draaien.

Ik zal er aan denken next time.

Het is ook wel makkelijk he, zo kan een winkel altijd onder een garantie uit komen. Gewoon zeggen dat de klant liegt. Dat is toch een beetje vervelend vind ik.

Volgens mij, als ik hem zelf thuis had laten vallen, dan had ik mijn eigen WA verzekering kunnen verzoeken, onder inboedel. Maar goed, ben er wel klaar mee, streep er onder, het is hoe het is. Maandag aan de slag met een nieuwe reel.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2018 20:43

Raven stuurde de molen toch naar Shimano? Breuk ziet er wat vreemd uit. Voor zoiets moet je het materiaal stevig forceren. Geen gladde snap-off. Wat vonden ze bij Shimano van de breuk?

Of is je bewering dat hij zo in de doos zat, en je het afgebroken stuk niet gezien hebt?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

12-05-2018 20:58

Oké, oké ik geloof jou, maar snap Raven. :D

Maar met al die negatieve aandacht die dit opbreng, hadden ze die klote molen beter kunnen vergoeden.
Als er bij mij een klant terug komt met een bos bloemen of plant die niet goed verzorgd is vind ik het ook wel eens lastig. Maar meestal los ik het gewoon op. Is ook wel op welke manier het gaat. Ik ben ooit eens een hele goede klant kwijt geraakt omdat ze heel boos terug kwam met een kapot glazen plantenbakje. Boos dat ik het zo had meegegeven. Maar ik had het zelf opgemaakt en ingepakt, dus zei u krijgt een nieuwe maar u heeft toch echt ergens tegenaan gestoten. Zo geef ik het niet mee. Gevolg, moeder en dochter nooit meer geweest.
Let op slagboom !
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

12-05-2018 21:32

Kees Ouwehand schreef:Raven stuurde de molen toch naar Shimano? Breuk ziet er wat vreemd uit. Voor zoiets moet je het materiaal stevig forceren. Geen gladde snap-off. Wat vonden ze bij Shimano van de breuk?

Of is je bewering dat hij zo in de doos zat, en je het afgebroken stuk niet gezien hebt?


Ik heb het zelf niet opgemerkt. Heb de molen uit de doos gehaald, spoel er af gedraaid, daarna molen 4 maanden niet gezien. Toen de spoel er op gedaan, paar minuten later hengel er bij gepakt, wil hem er op zetten, en pas toen zag ik dat die kapot was.

Rijkelijk laat dus. Ik snap dat zelf ook niet. Daarom kan ik er nog best inkomen dat iemand zegt, dat is een beetje gek. Maar een winkel kan dat toch niet? Dan kunnen ze dat altijd wel zeggen.

En als het al toch hier gebeurd is, zonder dat ik dat merk, waar is dan dat afgebroken stukje? Nou, 1 ding is zeker, dat is hier nergens te bekennen.


Raven heeft naar eigen zeggen de molen naar hun verstuurd. Enige wat Raven zei daarover is dat shimano geen garantie geeft hierop. Verder niks.

Die man van Raven zei, nou.... in 9 van de 10 gevallen hebben mensen de molen op de grond laten vallen. Dus ... geen garantie.

Maar waarom kan ik nou niet eens 1 keer die ene sukkelaar zijn die daadwerkelijk geen idee heeft wat er is gebeurd, wanneer, en die gewoon pech heeft.

Nee, altijd maar zeggen dat je staat te liegen, en je bekijkt het maar. bah!!!
Zit hier wel vis?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

12-05-2018 21:40

Misschien stomme vraag, maar heb al in je reelhouder gekeken? Anders is het een retour molen.
Let op slagboom !
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

12-05-2018 21:59

Hij heeft daar nog niet opgezeten, toch ff gecheckt, zit niks. Maar het is een molen van het vuilnisbakkenras haha.

Kan ik misschien nog iemand blij maken met dat ding? Voor onderdelen, of wellicht de spoel? Het is een shimano baitrunner st 2500FB

Ik bewaar hem een weekje, dan gooi ik hem weg. Stuur maar een pm als je bv de spoel wilt hebben.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2018 23:34

OK. In elk geval leert dit je een aankoop direct te controleren. Dit had je in de winkel al kunnen zien. Zonde van de centjes. En tja, had netter geweest als er met de winkelier iets te regelen was geweest. Die had ook wel kunnen controleren of de inhoud van de doos in orde is voordat hij het aan jou geeft.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-05-2018 20:08

Foto's zeggen vaak toch meer...

Ik geloof je heus dat je dit niet zelf gedaan hebt, maar dat je het niet gezien hebt snap ik rond uit niet. En daarom snap ik Raven inderdaad iets beter...

Maar goed neemt niet weg dat als je er al dik 10 jaar komt als vaste klant ze heus wel keertje extra service kunnen verlengen.. zo win je juist klanten.. als voorbeeld ik kwam ook nooit bij hareco maar door hun service en zo kom ik er vaker en bestel ik er ook vaker. En heb er al aardig wat euro's uit gegeven en blijf dat ook doen... super zaak!!

Ik blijf er wel bij...ik haal nooit geen spullen bij Raven al is het maar een boilienaald...

Sterkte.
Oja joh!!!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

14-05-2018 16:17

Ik zeg eerlijk, ik snap er ook niks van dat ik dat niet op heb gemerkt. Daarom verwijt ik ook niemand dat ze dat ook niet begrijpen.

Het lijkt een gevalletje ‘wat doe je er aan?’. Shit happens.

Ach ja... we gaan weer verder...

Thanks for the input mensen. :wink:
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-05-2018 19:51

Ja in dit geval heb je gelijk wat doe je er aan....

Wijze les voor volgende keer.. niet alleen je vispas mee maar ook goed checken wat je gekocht hebt op eventuele mankementen..

Cheers.
Oja joh!!!