Garantie Raven

Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

07-05-2018 16:42

Ha,

Ik had in september een baitrunner gehaald, bij Raven, in de aanbieding. Die heb ik onvangen, doosje open gemaakt, spoel er af gehaald, nieuwe lijn er op, al vast 2 stuitjes er op, en terug doosje in.

4 maanden ongeveer later. Lekker weer, en ik heb eindelijk tijd om te vissen. Wil mijn hengels op tuigen en merk dat het voetje gebroken is. Balen dus!!! Dat was mij helaas niet opgevallen. En ik kan ook nergens het afgebroken stukje vinden.

Ok.. raven ge-emaild... ik moest naar de winkel in Tilburg komen, vanuit Breda. Kom ik daar aan, en wordt eigenlijk een beetje uitgelachen, en ik merk meteen dat ze liever hebben dat ik weer ga, met kapotte molen. Ene na de andere medewerker komt mij vertellen dat ik hem waarschijnlijk heb laten vallen.

Er zit niet 1 krasje op de molen verder. Maar omdat er al wel lijn op de spoel zat wist hij zeker dat de molen al gebruikt was.

Ze konden niks anders doen dan de molen naar Shimano op sturen, en dan moest ik maar wachten.

Ok.. naar huis, bijna 3 weken later, niks gehoord. Ik bellen, nou, ik zou de dag er op terug gebeld worden. Maar nee hoor... niks. Paar dagen later bel ik zelf maar weer. En toevallig was ie net terug van Shimano, echter, geen garantie. Ik zei, dat ik de molen bij hun heb gekocht, dus mijn garantie gaat via hun, en ze mogen dat niet op de leverancier afschuiven.

Raven zegt dat zij ook geen garantie geven. Maw, ik koop bij hun een molen die kapot is, en ik heb nulkommanul garantie op een product wat nog nooit is gebruikt. Argumenten waren weer, tsja, er zit al lijn op de spoel met stuitjes en al, dus die is al gebruikt. Je hebt hem laten vallen, en je hebt hem al maanden geleden gekocht.

Allemaal bull shit argumenten.

Ik zei, nou, stuur hem dan maar op, en dan ga ik daar nog wel werk van maken. Willen ze niet doen. Ik moet maar naar de winkel komen in Tilburg. Haha!!! Een service van lik mijn vestje!!!

Nu werd ik boos, andere medewerker, en nu willen ze hem wel opsturen, maar dan moet ik wel verzendkosten a 6.95 over maken.....

Voor een kapotte molen he, waar ik verder helemaal niks meer mee kan.

Super pissed ben ik. Ik koop daar al meer dan tien jaar voor veel geld spullen, en is er 1 keer iets kapot en ze geven geen garantie, schuiven het af op de leverancier, je wordt onfatsoenlijk behandeld in de winkel, en ze willen de kapotte molen niet eens terug sturen zonder extra kosten.

Ik zei, stuur maar rekening, met verzendkosten, dan betaal ik dat wel, en dan ga ik er verder werk van maken. Zou hij meteen doen..... niks ontvangen nog....

Nou, dit topic ook mede gemaakt om te ranten, ff stoom af blazen. Maar wat kan ik nu verder nog doen? Heb ik recht op garantie of vinden jullie ook dat ik dat meteen had moeten zien en melden? Ik heb toch gewoon 2 jaar garantie zou je zeggen?

Dit is toch gewoon schandalig of zie ik dat verkeerd?


Kan dus ook weer terug het topic koopverslaving in, voor een nieuwe baitrunner....

Heb heel lang naar tevredenheid bij Raven mijn spulletjes gehaald. Ondanks dat ik ook de verhalen over slechte service ken, alles ging goed. Maar na deze ervaring zou ik zeggen: kan het kapot? Dan nooit bij Raven bestellen.
Zit hier wel vis?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-05-2018 19:03

Ik snap je punt, maar je krijgt als winkelier ook met zat gekies te maken die van alles en nog wat slopen en garantie willen. Het is best wel een vreemd mankement voor een nieuwe molen uit de doos en dat in combinatie met de tijdsduur ertussen snap ik wel dat ze aan je verhaal twijfelen. Dat je het ook niet met opspoelen gezien hebt. Maar je zal vast wel volgens één of andere wet recht hebben op garantie hoor.
Let op slagboom !
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

07-05-2018 19:49

Lang leve de mega stores, Josef, zoek een winkelier waar je nog echt klant bent en niet een nummer, triest om te lezen dat je na 10 jaar vaste klant zo wordt af gescheept. Betaal liever iets meer bij de kleine winkelier, die zal in zo'n situatie wel voor je werken.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-05-2018 20:51

Beste is even shimano benaderen en het uitleggen....

Zelf had ik dit met een jrc item en heb jrc toen gemaild en was het zo opgelost.. en ik kom vanaf die tijd nooit meer bij raven ze krijgen nog geen stuiver van me..

Hoop dat het lukt kerel..

Cheers.
Oja joh!!!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

07-05-2018 21:52

Thanks heren. Tsja, moest het ff wegschrijven hoor haha. Ik denk dat ik het maar zo laat, en het 100 euro lesgeld wordt. Het is niet anders. Doe misschien idd nog even een emailtje met uitleg naar Shimano, goed idee, en dan maar weer verder.

1 voordeel: ik kan weer het forum lekker door spitten om te kijken welke baitrunner het dan mag gaan worden. :D

Ben wel klaar met het plastic spul, nu maar meteen een goede halen. Baitrunnertje voor op een 2 ponds hengel, dat moet hier vast te vinden zijn.
Zit hier wel vis?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-05-2018 22:14

Ik snap het niet. Is er een stukje van het voetje af? Dan kan je hem gewoon gebruiken toch?
Let op slagboom !
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-05-2018 22:32

Onder verticalers wordt er nog al eens een pistoolgreep gehanteerd, krijg je dan een dikke aanbeet kan het gebeuren dat het voetje afbreekt.
Wordt zelfs dan gewoon vergoed.....
Raven of vroeger Vlemmix is rampzalig qua garantie, die hebben niet eens contact opgenomen met Shimano, dozen duwen dat is het enige dat ze kunnen daar. Voor jou 10 anderen.

Heb het zelf gehad met spoelen die spontaan scheurden en dat midden in Marokko, kom je terug krijg je nog een hoop gezeik waar je al helemaal niet op zit te wachten ook.

BCC en Fauna hebben er dus weer een klant bij :wink:
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-05-2018 00:11

Dennis Slagboom schreef:Ik snap het niet. Is er een stukje van het voetje af? Dan kan je hem gewoon gebruiken toch?


Niet op mijn dwarf. Als ik hem vast draai, tot het niet verder kan, dan nog klemt die niet, veel te klein.



Zat te denken over die garantie, ik heb die molen nooit gebruikt, dat geloven ze daar niet, of willen ze niet geloven. Maar stel dat ik hem wel had gebruikt, en het pootje breekt zo maar af, dan heb ik toch nog steeds recht op garantie, of niet? Het maakt toch geen reet uit of ik iets wel of niet gebruik? Het slaat gewoon nergens op. Word weer boos als ik er over na denk.

Maar goed, laat maar, echt geen zin meer in. Het is zoals het is.
Zit hier wel vis?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-05-2018 06:08

Geloof me die hebben het niet eens geprobeerd bij Shimano.
Een kennis van me werkt er voor, zal hem eens contacten voor je.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-05-2018 06:21

Ja dan heb je nog steeds garantie staat nota bene op de site... en ze gebruiken shimano zelfs als voorbeeld..

Ik zou het er niet bij laten zitten en actie ondernemen en anders de gerechtwinkel bellen..
Geloof me de aanhouder wint.. en anders kun je zoals al gezegd shimano benaderen en komen die wel met een oplossing.

Mijn oplossing is gewoon boycotten die ravenzaken.

Cheets.
Oja joh!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

08-05-2018 06:33

Oké. Ja dat is gewoon ruk. Volgens mij is die al eerder uit de doos geweest en heeft een ander hem al laten vallen voor je. Shimano aanschrijven inderdaad.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

08-05-2018 09:26

Volgens de consumentenbond bestaat er ook nog zoiets als redelijkheidsgarnatie, daarmee word bedoeld wat er in redelijke wijze verwacht mag worden van een artikel qua levensduur.
Ik zou je klacht even daar neerleggen https://www.klachtenkompas.nl/
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

08-05-2018 11:20

Josef Stalscu schreef:Dit is toch gewoon schandalig of zie ik dat verkeerd?

Nee hoor dat zie je prima. Ik zou ergens een slechte review achterlaten.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-05-2018 15:25

Ik wacht even tot ik de kapotte molen weer heb, voordat ik naar shimano ga mailen. Staat een topic bij radar op het forum, maar verwacht daar weinig van.

Heb nog steeds geen rekening voor de verzendkosten gehad..... dus zal wel weer ff duren voordat ik dat ding terug heb. Zal wel weer bellen worden. (Edit, mail ontvangen voor over maken verzendkosten)

Ik ga idd nu alles uit de kast halen. Want door jullie reacties weet ik het nu zeker: ik ben een bietje genaaid haha. :wink:



Edit

6.95 overgemaakt. Shimano Nederland vanavond eens aanschrijven..... nu maar eens een (vlieg)visje vangen, :wink: .
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-05-2018 18:34

Hey Joost ik heb een goeie tip voor dit soort dingen.
gewoon een keer naar tilburg rijden, wachten tot een van die knakkers uit het raam naar buiten kijkt en je molen dwars door het raam heen flikkeren vol in zn bakkus en dan keihard gaan lachen voor je het op een rennen zet.en nooit meer iets bij Raven halen
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-05-2018 19:42

Niet op vrijdagavond doen, dan zitten ze met z'n allen friet te eten en zijn nog te lui om op te staan.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

08-05-2018 19:59

Dat heeft waarschijnlijk al iemand al eerder met dat molentje gedaan! Het enigste wat ik nog niet aan het verhaal begrijp is dat je het niet gemerkt hebt toen je hem ging opspoelen. Op dat moment zet je hem ook op je hengel toch?
Let op slagboom !
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-05-2018 20:12

Nou, ik moest alles nog kopen. Had niks meer voor statisch vissen. Heb alles verzameld, stukje bij beetje, had denk nog niet eens een hengel toen ik die molen kreeg, maar dat kan ook andersom zijn geweest. Dus spullen gekocht, kast in. Tot ik zo een beetje alles had.

Enige wat ik me zelf verwijt, ik heb wel de spoel er af gehaald, en lijn er op gedaan. En heb toen niks gezien. Snap dat zelf ook niet. Zag het pas toen ik de molen op de hengel wilde bevestigen.

Niet echt scherp van mezelf dus. Gewoon laks geweest. En dat kost nu een beetje geld. Maar dan nog vind ik het onterecht hoor. Bij normaal gebruik en er gaat dan iets kapot heb je normaliter gewoon recht op garantie.
Zit hier wel vis?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

08-05-2018 20:34

Als er bij jou niets mee gebeurt is. Is het waarschijnlijk in de winkel of misschien op een beurs gebeurt. Ga er vanuit dat Shimano het zo niet inpakt. En dan ben je in het nadeel bij z'n onpersoonlijke winkel die je alleen maar lastig vindt. Bij een kleine winkelier die je kent gaat het waarschijnlijk makkelijker.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

09-05-2018 19:00

Josef Stalscu schreef:Ene na de andere medewerker komt mij vertellen dat ik hem waarschijnlijk heb laten vallen.


Laten vallen zou kunnen, maar als dat gebruikt wordt als argument om geen garantie te geven moet ze bewijzen dat je dat hebt gedaan, aangezien ze dat niet kunnen gaat die vlieger niet op

Josef Stalscu schreef:Er zit niet 1 krasje op de molen verder. Maar omdat er al wel lijn op de spoel zat wist hij zeker dat de molen al gebruikt was.


Dat die molen gebruikt zou zijn is ook geen argument aangezien die molen gemaakt is om te gebruiken en niet om in de kast te liggen.

Zodra je de molen terug hebt terug naar de winkel, bij voorkeur op koopavond als het flink druk is aan de kassa en dan flink stennis gaan schoppen.
Als ze dan nog niet overstag gaan zeg je dat je volgende week wel weer terug komt.
Als je een paar maten zo ver kunt krijgen om mee te gaan laat je die eerst in de winkel flink verzamelen en achter jou aansluiten bij de kassa, als je je geld niet terug krijgt laten ze gewoon hun spulletjes op de toonbank achter met het nodige commentaar, als je je geld wel terug krijgt doen ze uiteraard hetzelfde 8)

Alsnog een foto maken van het voetje en e-mailen naar Shimano met uitleg erbij, ik wil wedden dat ze die molen daar nooit gezien hebben.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

10-05-2018 17:28

Het enige wat ik niet begrijp aan dit verhaal is dat je je er wel lijn zelf thuis hebt opgespoeld.

Als je lijn opspoelt lijkt me toch dat je hem aan het onderste deel van je hengel bevestigd? Ik vis als 35 jaar en heb nog nog lijn op een molen opgespoeld zonder hem aan een hengel te bevestigen....?

M.a.w dan had je het toch dan al moeten merken?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

10-05-2018 19:51

Paar berichten terug Arno.
Ik zit er nog eens over na te denken hè. Stel, ik zeg stel hè je laat zelf een werpmolen uit je handen vallen. Dan valt dat toch niet onder garantie? Net als je telefoon en zelf verkoop ik bijvoorbeeld glazen vazen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-05-2018 07:21

Garantie is meer dat als een artikel kapot gaat wat NIET jouw eigen schuld is maar een ondeugdelijk product is.
Bij vallen is dat natuurlijk moeilijk te bewijzen.
Een vaas laten vallen is wel jouw schuld, maar kan ook per ongeluk zijn.

Als je een vaas laat vallen in de winkel van een ander, is daar je aansprakelijkheidsverzekering voor, als Dennis een vaas in zijn eigen winkel laat vallen is dat niks nieuws, wat zijn ogen zien dat slopen zijn handen...
CarpeR Diem
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

11-05-2018 12:36

Mwaha! :lol:
Zit hier wel vis?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

11-05-2018 16:56

Ja ja. De steekstok in mijn auto was 1cm te lang en liet een mooie ster in de voorruit achter. En o ja mijn tranducerstang bleek niet tegen snelheid te kunnen. :-?
Let op slagboom !