Media, media, media... geil!

Plaats reactie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-01-2017 13:54

..En toen las ik dit:

https://karperwereld.nl/groot-groter-gr ... rian-boll/

Tijdens het lezen viel me vooral het volgende op (maar ik moet oppassen, want geïnterviewde en het KWO hebben vast liever alleen een positieve kijk); Wat een zelfingenomenheid die schijnbaar bij de huidige ons kent ons fan trutjes media cultuur hoort. Pfff! Lees maar...

Op websites, in magazines en op Facebook… De afgelopen twee jaar zal je onherroepelijk de naam Brian Boll voorbij hebben zien komen.
Nope! Die Boll die, zoals vooral in bovenstaand artikel te zien viel, vaak voor bolle vis gaat, die ken ik niet. 'Buiten wat Aqua gezever hier op CB - wat dan zeker ook over hem ging - heb ik vast onder een steen geleefd. Maar ik zie 't niet als gemis. Na dit verhaal weet ik het zelfs zeker; Steen kan niet groot genoeg zijn om achter te schuilen (grote stenen zijn te gevaarlijk om onder te leven) :wink:.

Net nadat mijn zoontje, die de meeste van jullie kennen als Q,
Fijn dat het ondertussen goed gaat met het thuisfront, maar; 'die de meeste van jullie kennen'. ??? Bakje graag... Sorry; niet groot genoeg :-? .

90% van de mensen die ik spreek vinden het leuk voor me. Die andere 10%… Tja, wat zal ik zeggen? Ik vind dat iedereen moet doen wat hij zelf leuk vind.
Doen andere ook wat ze leuk vinden; Het niet leuk vinden wat Boll doet, en dan is het nog niet goed!? Ach ja, meneer zoekt de media op, het positieve streelt het ego en ervaart 'ie als leuk. Daar mag een mens zich blijkbaar dus wel in positieve zin druk over maken. Maar niet gelijkgestemde zielen mogen geen negatief geluid laten horen, want dat is wat lastiger te handelen. Tja, da's nou het gevolg van in de picture zijn Boll!

Op Euro Aqua ving je in 2015 tijdens je tweeweekse sessie maar liefst 12 vissen van meer dan 30 kilo. Absurd!
Yep! Compleet van de irreële pot gerukt! ..Maar is het lastiger dan de 10 kilo topvissen van een thuiswater te vangen?!

En dan wordt er ook nog eens geschreven dat dit door inzet komt, o.a. wegens het afleggen van de grote afstand, het sparen voor de trip... Jongens toch, wanneer je in heel die gehypte onzin niets ziet, dan volgt de rest toch ook niet. Niets meer of minder.

En dan vervalt hij voor een 2e maal wederom in:
“Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat sommige mensen zich zo druk kunnen maken over iemand anders zijn visserij.”
Herhaal ik dan ook maar even; U bent uit eigen beweging in beeld en daarop zijn er meningen. Soit!

Het water waar de wereldrecord karper zwemt zal waarschijnlijk altijd bekritiseerd worden door een select groepje vissers… Een paar jaar geleden was het Rainbow (wat nu helemaal geaccepteerd lijkt) en nu is het Euro Aqua. Mijn vermoeden is dat het binnen nu en 2 a 3 jaar een ander water is (waar ik in 2017 ook zal vissen)!
Select groepje? En is het niet die visserij op Big Fish wateren an sich die een groep mensen afstoot!? Het kunstmatige, het gebrek aan avontuur, aan het ongewisse, en enkel die geprofileerde zucht naar plaatjes vullende biggen. Denk dat dit hoofdzakelijk ten grondslag ligt aan het commentaar. Niet afgunst.

Wil je de lezers nog wat meegeven? Tsja, dat vind ik altijd moeilijk, maar als ik één ding zal moeten uitkiezen is het het volgende… Trek je niet te veel aan van hetgeen anderen vinden en doe vooral wat je zelf leuk vindt!
Da's 3 maal. Echt een gevalletje 'anders denkende reacties in de media moe', haha :lol:

Als je me tegenkomt langs de waterkant of op een beurs, kom me dan graag even de hand schudden!
Je hand schudden? Waaaaaaat :o !?!?!?! :P :P :P

En dan volgt de reclame;
Op Carp Zwolle ben ik te vinden op stand XXX bij XXX en The XXX Rods. Tot dan! Wil je op de hoogte blijven van hetgeen ik uitspook aan de waterkant? Volg dan mijn Instagram account, klik hierrr.
Och jongens. Dat zijn de ergste; Wel continu geil smeken, maar niet de volle lading willen ontvangen...

AAAAAARGHHH!!! :x
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

12-01-2017 14:57

@Marco, je bedoelt 'mag ik even een teiltje' (Koot & Bie) ? Afbeelding

Je hebt helemaal gelijk, ook ik vind het super opvallend dat het in de karperscene vol zit met narcisten.
Op de één of andere manier gaan karperen en grootheidswaanzin en narcisme etc hand in hand.

Marc
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

12-01-2017 15:15

goed punt.

ik denk dat die gast (waar ik overigens nog nooit van gehoord had) het best bedoelt, maar zelf geen flauw idee heeft hoe hij overkomt in dat artikel.

met zijn soort visserij, het afstropen van DE big game wateren, vaak kuntstmatig aangelegd (lees: overbezet met al dan geen gejatte vis) en ook vaak bijgevoerd (die vissen moeten wel groot blijven natuurlijk) heb ik helemaal niks.

zo'n man moet beseffen dat hij gewoon een karpervisser is als iedereen en dat het niet uitzonderlijk is wat hij doet zoals hij wel lijkt te denken.

dan heb ik toch meer respect voor hen die lekker gaan avonturen op groot of stromend openbaar water. dat de gewichten op hun foto's wat minder zullen zijn boeit me dan niet.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-01-2017 15:35

@Marco, je bedoelt 'mag ik even een teiltje' (Koot & Bie) ? Afbeelding
:D Maar nee hoor, van K. en de B. hartstikke leuk, maar ik bedoelde echt gewoon een bakje. Ik proefde namelijk eerst alleen wat gal. De berg kots, waardoor het bakje alsnog te klein bleek, kwam spontaan erna :lol:

Ach ja, het hele karper gebeuren doet me erg denken aan die 'we gaan met z'n allen in een huis zitten en filmen dat' programma's. Erg laagdrempelig en altijd wel publiek te vinden.

En Joost; Zelf niet in de gaten hebben hoe je over komt, dat overkomt de besten onder ons :evil:, haha.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

12-01-2017 15:45

@ Marco:
ja, het schijnt mij ook wel eens te gebeuren. :)
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

12-01-2017 15:52

Op websites, in magazines en op Facebook… De afgelopen twee jaar zal je onherroepelijk de naam Brian Boll voorbij hebben zien komen.

Als je me tegenkomt langs de waterkant of op een beurs, kom me dan graag even de hand schudden!


Als Chris Yates of Kevin Nash of Kim Holland dit nou zegt ...

Groeten uit Den Haag,
Marc (je zal onherroepelijk mijn naam voorbij hebben zien komen, Hihi)
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

12-01-2017 16:03

Op websites, in magazines en op Facebook… De afgelopen twee jaar zal je onherroepelijk de naam Brian Boll voorbij hebben zien komen.


dus hij vist pas 2 jaar? of zit hij pas 2 jaar op Facebook? ik ben eigenlijk wel benieuwd.

in ieder geval is de claim 'onherroepelijk' foutief, want ik heb hem nog nooit ergens voorbij zien komen. tot nu dan.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

12-01-2017 16:53

Niet zo mooi als ik lees hoe jullie hier afbreuk doen aan de Brian Boll, karper icoon van deze tijd, zijn naam doet vissen rillen, heerser van Euro Aqua(rium)
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

12-01-2017 18:01

herman hulsman schreef:Niet zo mooi als ik lees hoe jullie hier afbreuk doen aan de Brian Boll, karper icoon van deze tijd, zijn naam doet vissen rillen, heerser van Euro Aqua(rium)


Hij doet in ieder geval mij laten rillen !

Het is ook moeilijk is om bescheiden te blijven als je zo super goed bent als hij. :D

Wij zijn slecht eenvoudig voetvolk, nog maar net goed genoeg om aan zijn (leidinggevende) voeten te knielen en deze te kussen en te aanbidden.

Als hij het zelf niet ziet, zou dan niemand in zijn omgeving gezegd hebben dat zijn uitspraken in dat artikeltje te arrogant en misselijk overkomen en misschien ietwat tekstueel aangepast moeten worden ??

Marc
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-01-2017 18:09

Ik denk dat de mogelijk bestaat dat redactie het zelf niet eens ziet.., tot het juist wel in de gaten hebben er vanuit gaande dat de naam van het betreffende water misschien wel tig keer genoemd gaat worden in een topic als dit ($$$) :) ...

Dus ssssssst!!!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-01-2017 19:07

Wat goed is komt snel. Maar snel weer doortrekken de lucht die er omheen hangt zal dan ook samen met Boll verdwijnen.

't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.
Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in een ogenblik.
Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent.
't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel talent. Ja ja


Ik wil ook geen filmcarrií¨re, zoals Hauer,De Gooier, Krabbé.
En dat is voor hun dan weer mazzel, zo houd ik ze uit de w. w.
Als ik mijn talent zou benutten, dan was ik de top of the bill.
en hoewel het gewoon is, dan krijg je kapsones,
en da's nou net wat ik niet wil.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

12-01-2017 21:47

Nicht ärgern, nur wundern....
Iemand vangt grote vis, uit betaalwateren en staat in blaadjes. Hij schijnt dat hartstikke mooi te vinden. Wie zijn wij om te zeggen dat wat hij als mooi beleeft, niet zo mooi is?

Denk dat men niet moet vergeten dat kwo gewoon focking commercieel geworden is. Tevens slaat dit aan. Hoeveel Nederlanders worden tegenwoordig niet blij omdat ze een kekke broek of een bonkers mooi truitje (van een internetsite dat onderandere over karpers gaat) dragen? Tijden veranderen.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-01-2017 22:05

Wie zijn wij om te zeggen dat wat hij als mooi beleeft, niet zo mooi is
Hoor je mij niet zeggen. Hij gaat z'n gang maar en beleeft maar zoals hij dat wil.

Maar de media langs alle kanten gebruiken en 3x in een kort interview je uitlaten - want daar komt 't op neer - dat je het eigenlijk gek vindt dat mensen er ook een andere mening op na kunnen houden, terwijl die andere mening puur en alleen aan hem geventileerd kan worden omdat hij zelf, en niemand anders, langs alle kanten die media opzoekt...

Nou, dan ben je een spiegelloos geval die zijn lezers hun eigen beleving niet begrijpt of gunt tenzij die positief naar hem toe is! En ook dat mag hij met een gerust hart doen.., en ik mag bovengenoemde met een gerust hart vinden.

..de meeste kennen mijn zoontje, kom m'n hand schudden, volg m'n instagram, klik hierrrr, ik gebruik die spullen, vis in dat water...

Pfff :-? !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

12-01-2017 22:37

Wateren als euro aqua zijn de doodsteek voor de karpervisserij.
Is gewoon dieren mishandeling.

Ik snap niet dat zoveel mensen hier willen vissen, waaronder ook enkele prominente namen.
Zelfde geld voor rainbow.
Hals overkop obstakel ondersteboven achter eilandjes door vissen om maar met 60 ponders op de foto te kunnen.
Volgens mij ben je dan de essentie van het vissen kwijt.
De commercie gaat echt te ver in de huidige karpervisserij!!

Ook ik heb me er in het verleden wel eens aan gewaagd. Je kent dat wel, vrouwtje wil mee dus betaalwater geboekt met huisje op de stek.
Bij aankomst verdween de zin om te vissen al als sneeuw voor de zon door de 'forellenvijver' uitstraling van het water.
Na een paar uur vissen had ik mn pr al op de mat.....

Laat mij maar lkkr rustig aanklooien op het kanaal zonder andere vissers in de buurt :roll:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-01-2017 22:54

Bij aankomst verdween de zin om te vissen al als sneeuw voor de zon door de 'forellenvijver' uitstraling van het water. Na een paar uur vissen had ik mn pr al op de mat.....
Waar, waar! :lol:

Had het in de buurt van Reims. Met 't gezin een huisje gehuurd met een water er aan. Google earth bekeken en 't was een leuke plas. Kwamen we aan, was het die kut vijver in de voortuin. Heb de dikke dertiger spiegel, die dagelijks in een hoekje onder de takken lag, maar lekker met rust gelaten...

En niet omdat ik zo'n berg dertigers op m'n conto heb staan.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-01-2017 07:53

Als je 99 procent van die man vis foto's bekijkt van de wateren als euro aqua / rainbow....


Staat er niet 1 vis met zijn lippen volledig in beeld, zo vaak en zo verkeerd word er dus gevist dat die muilen gewoon helemaal kapot zijn, en ik maar denken dat de echte pro's daar vissen.....
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

13-01-2017 08:52

Ja ja de karpers in Hongarije komen gewoon legaal van een kweker
En een btw zal best moeilijk zijn maar als de kleinste rond de 20 kg is wordt het wel heel moeilijk om kleine vis te vangen
En dat hij het mooi vindt prima maar ik vindt het gewoon helemaal niks
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

13-01-2017 10:27

de karpers van Euro Aqua komen van het Balatonmeer. en dus niet van een kweker, wat die gast ook mag zeggen.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

13-01-2017 10:57

Ik heb het interview niet gelezen, maar kan me er wat bij voorstellen en wat de vangsten met zijn ego gedaan heeft :wink: . (ik heb al eens in de Spiegel een weinig inspirerend artikel gelezen)
Ik weet niet waar die vissen uit afkomstig zijn maar mochten ze daadwerkelijk bij een kweker vandaan komen heb ik er eerlijk gezegd niet zo een probleem mee, vanaf het BalatonMeer uiteraard weer wel.
Rainbow is weer een heel ander verhaal(zie reactie Rik en Bojan), schijnt inmiddels maatschappelijk aanvaard te zijn lees ik net :roll: maar is in mijn ogen toch wel één van de meest trieste wateren die er bestaan.
Dat ik het een triest water vind zal trouwens wel voort komen uit afgunst en jaloezie :wink: (noot Alain Danau)
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

13-01-2017 11:20

ik kan me niet voorstellen dat er 50 ponders gekweekt worden. dat is wel een heel tijdrovende en zeer kostbare bezigheid. als dat echt gebeurt zal zo'n vis al gauw over de 10.000 euro kosten, terwijl je ze zo gratis van het naburige Balatonmeer kan plukken. en dan weet ik het wel. en aan normale uitzettingen doen ze niet, want ze willen geen vis onder de 20 kilo op hun trutputje.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

13-01-2017 11:32

Joost Rippen schreef:ik kan me niet voorstellen dat er 50 ponders gekweekt worden. dat is wel een heel tijdrovende en zeer kostbare bezigheid. als dat echt gebeurt zal zo'n vis al gauw over de 10.000 euro kosten, terwijl je ze zo gratis van het naburige Balatonmeer kan plukken. en dan weet ik het wel. en aan normale uitzettingen doen ze niet, want ze willen geen vis onder de 20 kilo op hun trutputje.



die worden zeker wel gekweekt in frankrijk... hier heb je kweekvijvers van 1000+ hectare waar ze de vissen 10-15 jaar met rust laten en dan leegvissen om op de omliggende putten uit te zetten en/of te verkopen... beleid is daar wat beter laat maar zeggen..

een 50er kost 1000 a 1500 euro

Marc Fransen schreef:Je hebt helemaal gelijk, ook ik vind het super opvallend dat het in de karperscene vol zit met narcisten.
Op de één of andere manier gaan karperen en grootheidswaanzin en narcisme etc hand in hand.

Marc


dat komt door facebook en internet....als een narcist dat tot z'n beschikking heeft, is ''the sky is the limit'' :)

zie ook: http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=130564
Laatst gewijzigd door dennis gerits op 13-01-2017 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-01-2017 11:43

Er zijn maar weinig echt bekende vissers die betaalwateren links laten liggen, toch zeer triest, en totaal onnodig. Kijk naar pilaar en hofman als voorbeeld.... Gewoon openbaar en bakken komen er haast altijd uit bij hun twee, maar goed, daar moet je dan ook wel wat kilometers voor vreten, en bloed zweet en tranen voor over hebben. Al is betaalwater het enigste wat nog bevist mocht worden kwa wetgeving.... dan kapte ik er per direct mee in ieder geval.

Ook ongeacht waar de vis dan ook vandaan mocht komen, het is en blijf jagen in een dierentuin, hoe kun je nu trots zijn op je trofee, als die leeuw geen kant op kan....
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

13-01-2017 12:22

Mooie posting Marco!
Heeft inderdaad niets met afgunst te maken wel met afkeer.
Van dat Rainbow word ik ook nog steeds kotsmisselijk.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

13-01-2017 12:49

Rik koster schreef:Kijk naar pilaar en hofman als voorbeeld....


Op dit moment de 2 meest commerciële hoeren :wink: binnen de karpervisserij die er voor zorgen dat er volop reclame gemaakt kan worden voor elk soort van betaalwater op hun site :roll: .
En ja ben op hun soms best jaloers! Maar je moet ze hier niet neer zetten als een stel weldoeners(bij wijze van spreken uiteraard)
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

13-01-2017 12:51

@ Dennis:
karper opkweken tot 50 pond om te kunnen verkopen aan betaalwater vind ik per definitie een beleid van niks.

wat is er mis met gewoon af en toe wat pootvis uitzetten om het bestand op peil te houden? ow ja, de klant wil geen kleine visjes vangen. stom van me.
Plaats reactie