Media, media, media... geil!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

14-01-2017 00:34

lorenzo plancke schreef:Michiel
De prijzen van 40 en 50 ponders die jij vermeld kloppen totaal niet het draai rond de 1000 euro voor 1 karper van 50 pond .
Dit hier zijn de hedendaagse prijzen https://www.leboncoin.fr/animaux/1041558124.htm?ca=17_s .
https://www.leboncoin.fr/sports_hobbies ... tm?ca=17_s
En van deze site's kom je er wekelijks tegen zelfs met vissen van boven de 30 kilo .
Mvg Lorenzo


dat dacht ik dus ook al....ik weet bijna 100% zeker dat een niet nader te benoemen betaalwater in frankrijk 2 kweek 50ers heeft aangekocht voor 2500 euro
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

14-01-2017 09:14

Ik heb net het interview toch ook maar even gelezen maar moet eerlijk toegeven dat er geen schokkende uitspraken door Brian gedaan worden :roll: .
Eigenlijk vond ik het het interview interessanter en vermakelijker dan het eerder door mij gelezen artikel in de Spiegel.
Zijn visserij is voor mij een ver van mijn bed show laat dat duidelijk zijn maar als hij graag vist op wateren waar buitengewone proportionele opgekweekte vissen in zwemmen en ze ook nog eens vangt kan ik hem dat alleen maar gunnen!
Vissers als hij en bijv die Kurt uit België doen er ook buitengewoon veel voor hoor! ga er maar aan staan 24 uur per dag elk uur bijvoeren..
Verder is het natuurlijk ook gewoon een stukje reclame, weet nu ook dat ik moet vissen met een de Force rod aan mijn end tackle een asima haak moet knopen met aan de hair een mainline boilie :lol:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-01-2017 09:51

Als eens nagedacht heren of het lijf van een karper dergelijke gewichten met gemak aan kan over een periode van noem maar 20 a 25 jaar? Ach is maar een vis die goed geld opgeleverd heeft, de rest is bijzaak zullen we maar denken. Er zijn BTW die een gesloten periode inlassen om de vissen wat rust te gunnen. Regelmatig met een haak in je bek te moeten zwemmen is ook niet alles. Tot ik vernam dat er volop pellets gedumpt werden in die tijd.

Tja wat moet je er mee, oogjes dicht en snaveltjes toe slaap lekker
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

14-01-2017 11:16

Soms vraag ik me af waarom er nog maar zo weinig mensen actief zijn op dit forum. En ondanks dat ik nooit naar een karperbordeel zal gaan, denk ik dat het aan de schandpaal nagelen v an anders denkenden toch een van de redenen is dat het hier steeds rustiger wordt.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

14-01-2017 12:17

Bert Timmerman schreef:Soms vraag ik me af waarom er nog maar zo weinig mensen actief zijn op dit forum.


Alle fora lopen langzaam terug, deze dalende trend is wereldwijd al jaren gaande en zijn al duizenden topics over hoe dit zou kunnen komen.

https://theadminzone.com/threads/are-fo ... ng.142524/

Marc
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-01-2017 12:25

Beste Bert,

Er worden hier genoeg verhalen geplaatst van BTW waar echt niet op gereageerd wordt. Mis enige nuance in zijn verhaal het kaarsje was anders niet zo gaan branden als nu plaatsvond ben ik van mening. De ongetwijfeld goedwillende KWO redactie zou hier mogelijk iets aan kunnen doen. Door schrijvers er op te attenderen zo nodig aanpassingen te plegen op hun stuk wat ze geschreven hebben. Alleen al om hun zelf in bescherming te nemen tegen degelijke reacties als nu plaats vinden.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

14-01-2017 12:51

@Peter, 100% mee eens, ook dat de redactie preventief had moeten ingrijpen.
Als je zo arrogant vol op het orgel gaat als dhr Boll, roep je het over jezelf af dat we om een teiltje gaan vragen.

Alleen het intro al ..."De afgelopen twee jaar zal je onherroepelijk de naam Brian Boll voorbij hebben zien komen ..."

Als Max Verstappen dit nou zegt, zeg ik ja.

Marc
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

14-01-2017 12:58

@ Marc:
ik weet niet of Max Verstappen de naam Brian Boll de laatste 2 jaar voorbij heeft zien komen, maar ik gok zo van niet.
maar waarschijnlijk heeft Brian Boll de naam Max Verstappen dan weer wel voorbij zien komen de afgelopen 2 jaar. :p

mocht ik overigens ooit zo naast mijn schoenen gaan lopen dan reken ik er op dat jullie me weer met beide benen op de grond zullen zetten. bij voorbaat dank alvast. :)
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

14-01-2017 13:36

Ik kan me daar best in vinden, maar soms heb ik het idee dat bepaalde personen niet in de gaten hebben welke toon ze aanslaan. En wat levert het op? Dat je boven
aan de virtuele apenrots staat en uiteindelijk zelf je eigen vlooien moet plukken?
De kracht van een forum is toch juist dat er verschillende ideeen uitgewisseld kunnen worden en dat je daar van leert of er inspiratie uit haalt? De toon is af en toe zo arrogant en streberig. Vind het zonde dat daardoor een aantal kleurrijke personen met originele gedachten( waar ik me ook niet per definitie in kan vinden, maar die me wel scherp en leergierig houden) weg blijven.

Ter verduidelijking, heb het niet alleen over de inhoud van dit topic, maar de verandering van sfeer in dit forum over het algemeen.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

14-01-2017 14:10

@ Bert:

valt toch wel mee?

ik ben op meerdere fora actief, en daar gaat het er vaak veel pittiger aan toe dan hier. daarnaast is het midden in de winter en ligt de visserij voor velen op zijn gat en we moeten toch iets te lullen hebben?

ik hou heel erg van vissen, maar totaal niet van de commerciele gansewinkel die er tegenwoordig bij hoort, en velen met mij, heb ik hier begrepen.
het is fijn voor hen die gesponsord worden om hun visserij betaalbaar te houden, maar als ze verworden tot een soort wandelende reclame-add dan heb ik er geen moeite mee dat er zijn die daar totaal doorheen prikken, en gewoon zeggen waar het op staat. en ook lijkt het me raadzaam om alles een beetje in perspectief te blijven zien, en dat lijkt toch lastig voor hen die de euro-aquaatjes aflopen. ik heb al lang geleden besloten dat een gewicht alleen geen prestatie van de visser is, en dat zouden meer mensen moeten beseffen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-01-2017 14:25

Ik zeg alleen..... als je hier in Nederland nou 13 stuks over de 25 kg vangt in 1 sessie..... DE BOM DIGGY!!!
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

14-01-2017 14:33

Joost Rippen schreef:@ Bert:

ik heb al lang geleden besloten dat een gewicht alleen geen prestatie van de visser is, en dat zouden meer mensen moeten beseffen.



juist...de vissen die iemand vangt zeggen meer over het water waar hij vist dan over de desbetreffende visser zelf :lol:

ik denk dat iedere jan lul met een beetje basiskennis ongeveer hetzelfde resultaat had gehad als hij in die week daar had gezeten op die plek

maar het ligt natuurlijk aan de 30mm boilie :)

en om het uur voorvoeren...ja dat zijn de vissen op euro aqua wel gewend dat (bij)voeren...dus daar schrik je ze ook niet echt meer mee af
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

14-01-2017 15:15

overigens doe ik er ook wel een beetje aan mee:

door mijn voorliefde voor de bollen van mijn bollenboer te verklaren krijg ik flinke korting en heb ik toegang tot de freezers, die alleen maar worden gedraaid voor de bollenboer zelf en een select clubje, want hij verkoopt eigenlijk alleen ready-mades. dus voor een beetje eigenbelang zet ook ik mijn principes wel even opzij. maar overdrijven doe ik het echt niet.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

14-01-2017 18:06

Wel fijn om nu al te weten wie de grootste pannenkoek van 2017 is :D
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

14-01-2017 19:53

dankjewel Harm :)

volgens mij weten jullie nog geeneens met welke bollen ik vis dus het valt allemaal best wel mee.

overigens was het meest gebruikte aas door mij in 2016 de aardappel. en dan de iets kruimige variant van de Lidl. en ik verzeker je, dat is een eersteklas top aas! op de tweede plaats komt het duivenvoer van de boerenbond, de zakken die tegen de datum aan zitten zijn de beste prijstechnisch gezien, en die flavor ik dan met chilipoeder en knoflookpoeder van de plaatselijke toko.

zo, dan heb ik toch even weer flink reclame gemaakt. :)
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

14-01-2017 20:12

Nou Joost, ik denk dat je met dat aas op Euro Aqua(rium) ook flink kunt slachten, om maar even de termen van onze grootheden te gebruiken.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

14-01-2017 20:22

@ Herman:
dat weet ik ook zeker, maar het mag niet. want je mag op euro-aqua alleen vissen met hun bollen en mais, oftewel hetzelfde aas waarmee bijgevoerd wordt.

dus je krijgt daar gewoon het lopende aas in je handen gedrukt, scheelt alweer een hoop kopzorgen en hoofdbrekens over de aaskeuze. (en dat is echt waar, check hun site maar)
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

14-01-2017 20:46

Mag best kritisch zijn over betaalwater toch??
In nederland schieten ze ook als paddestoelen uit de grond.

Of ziet men ons land liever veranderen in een soort engeland, waar haast elk afgesloten water geprivatiseerd is of syndicaat?? Nee dat moet je toejuichen :-?

Gelukkig hebben wij nog veel kanalen / rivieren, maar die worden ook langzaam leeggevist door de beroepsvisserij.....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-01-2017 20:53

Dat is wat overdreven gebleken. Voorlopig blijft het bij een handjevol wateren die niet onttrokken zijn aan de georganiseerde hengelsport. Dat laatste is toch lastig met de wijze waarop het in Nederland georganiseerd is. Laten we daar zuinig op zijn. En op de meeste wateren heeft het beroep geen schubvisrechten. Een aantal daargelaten.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

14-01-2017 21:11

Joost Rippen schreef:dankjewel Harm :)

op de tweede plaats komt het duivenvoer van de boerenbond, de zakken die tegen de datum aan zitten zijn de beste prijstechnisch gezien, en die flavor ik dan met chilipoeder en knoflookpoeder van de plaatselijke toko.

zo, dan heb ik toch even weer flink reclame gemaakt. :)


Voor duivenvoer betaal ik bij Cranenbroek 8.95 de 25 kg prima prijs en prima voer , ik week het 3 uurtjes dan koken in ruim water en laten staan afkoelen en klaar , oke de korrels open gebarsten soms maar dat vindt ik niet erg en de vis ook niet
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

15-01-2017 07:21

Kees Ouwehand schreef:Dat is wat overdreven gebleken. Voorlopig blijft het bij een handjevol wateren die niet onttrokken zijn aan de georganiseerde hengelsport. Dat laatste is toch lastig met de wijze waarop het in Nederland georganiseerd is. Laten we daar zuinig op zijn. En op de meeste wateren heeft het beroep geen schubvisrechten. Een aantal daargelaten.


Gelukkig heeft nederland veel meer open water wat nooit geprivatiseerd kan worden....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-01-2017 09:47

Even een vereenvoudigde toelichting (c.q. tip)...;

A) Heb je plezier in je visserij? ..Top. Het belangrijkste!

B) Vang je grote vis.., zelfs 60-ers? ..Leuk voor je.

C) Vang je die vis op water waar er veel rondzwemmen? ..Geniet, en plaats je vangsten in een passende context.

D) Zoek je wegens die vangsten dan toch, met je kop boven het maaiveld, de media op? - ..Ga dan niet 3 x binnen een A4-tje aan interview je verbazing/ongenoegen ventileren dat een groep anders denkende er een mening op na houdt die je slecht valt...

Wees dan ook een vent die niet alleen lof kan incasseren :wink: .
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 15-01-2017 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

15-01-2017 09:58

Bojan van der Linde schreef:Mag best kritisch zijn over betaalwater toch??.


Tuurlijk mag je kritisch zijn Bojan, helemaal als het om zulke extreme gevallen als Euro-aqua gaat. Maar er zit wel een verschil tussen kritisch zijn of iemand en zijn passie helemaal afzeiken.
Zoals Bert Timmerman al schreef, dalijk durft er niemand meer een stukje te schrijven vanwege de heftige reacties daar op. Dan blijven er over een tijdje alleen de zeikerds over en wordt het wel een saai forum.

Als ik voor mijzelf spreek, het lijkt me best wel leuk om wat actiever te zijn op dit forum, maar ik doe het niet om bovenstaande reden.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-01-2017 10:01

Keeping it real...

Gaat je vast lukken Richard.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

15-01-2017 10:27

He´ he´ he´, zit nu wel te zagen :roll: (karakter schending).

Marco Mostert schreef:D) Zoek je wegens die vangsten dan toch, met je kop boven het maaiveld, de media op? - ..Ga dan niet 3 x binnen een A4-tje aan interview je verbazing/ongenoegen ventileren dat een groep anders denkende er een mening op na houdt die je slecht valt...


BB
Veel mensen hebben als mening “ja, op die betaalwateren is het geen kunst om grote karpers te vangen”, hoe kijk jij hier tegenaan?

Zoals je de laatste jaren misschien wel hebt gezien, vind ik het één groot vraagteken waar al dat soort argumenten vandaan komen. 90% van de mensen die ik spreek vinden het leuk voor me. Die andere 10%… Tja, wat zal ik zeggen? Ik vind dat iedereen moet doen wat hij zelf leuk vind.

We hebben het tenslotte over een hobby waar plezier natuurijk altijd op nummer 1 staat. De een haalt zijn plezier uit het vangen van een mooie poldervis (wat ik overigens ook graag doe), en de ander haalt zijn plezier uit het vangen van 60, 70 en zelf 80 ponders…

Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat sommige mensen zich zo druk kunnen maken over iemand anders zijn visserij.

Woe woeeeee, lees vooral de laatste regel :) Maar goed ...., zit verder nog met de vraag, Heeft Brian Boll KWO benadert voor dit interview of is het andersom!!!

Groet.