Media, media, media... geil!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-01-2017 10:53

Sorry, wat is het waard om hier drie pagina’s aan te besteden?? Nog effe en we worden voor mierenneukers uitgemaakt :wink:

Groet,
Peter
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

15-01-2017 11:06

Ha´ ha´ ha´, nog een kandidaat om de hand te gaan schudden (daarna oordelen), denkt men mss anders over de persoon. Dingen uit de "context" trekken, kan men maar al te goed! Maar goed ...., waar bemoei ik mij mee, totaal geen mening/ oordeel :) !

Groet.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

15-01-2017 11:31

:lol: Check deze dan,

https://karperwereld.nl/tips-voor-het-v ... li-hamidi/

Brand maar los :wink: !

Groet.

Oplettend KWO. :) pagina gelijk verwijderd! :lol:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-01-2017 11:51

Kopje thee dames? :wink:

een groot deel van de karpervissers zijn erger dan de wijfen bij een kapsalon. Laat iedereen in zijn waarde, een topic openen om iemand af te zeiken zegt meer over jezelf dan je denkt. Brjan reageert op een aantal vragen, ik leg zijn antwoorden bijv anders uit dan de topic starter.

mvg Martijn

p.s. Neem nog een glaasje azijn :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-01-2017 12:17

Laat iedereen in zijn waarde, een topic openen om iemand af te zeiken zegt meer over jezelf dan je denkt.
Martijn, dat ik jou nog vaker, dan ik o.a. hier doe, zaken moet toelichten, dat is me ondertussen bekend. Waarschijnlijk zelf teveel azijn gezopen die naar je hoofd is gezeken.., eh gestegen. Bovendien leg je mijn insteek met graagte omgedraaid uit. Pot verwijt de ketel, haha...

Dus, speciaal voor Martinus; Een topic openen om iemand af te zeiken? Ik ken hem juist helemaal niet en reageer puur op het gedrag. En dan vooral de triestheid van het driemaal 'ik snap echt niet waar 't vandaan komt' in de hoek de kruipen en ondertussen van alles, inclusief vangsten, aan de man brengen gedrag. Alleen de lauweren willen ontvangen en 't geheel niet in het juiste perspectief kunnen plaatsen! Donder toch op man...

Ja, jij ook :wink:.
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 15-01-2017 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-01-2017 12:33

Zelfspot in de verhalen is foetsie.., al een hele tijd 8) .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

15-01-2017 12:40

Licht jou insteek dan nog eens toe Marco...
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-01-2017 12:48

:lol: Mijn insteek; Ga maar krom staan :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

15-01-2017 12:49

:lol: Maar goed .... ff off topic hoor.

Richard Pont schreef:Als ik voor mijzelf spreek, het lijkt me best wel leuk om wat actiever te zijn op dit forum, maar ik doe het niet om bovenstaande reden.


Was eigenlijk wel nieuwsgierig naar je karper sets (foto´s van je installatie/ set up), hoe het er nu uit ziet, zag het een en ander in de verkoop. Op mp, ...

Groet.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

15-01-2017 12:58

Dat is wat eenvoudiger geworden Robertino :wink:

Als dit een serieuze vraag is moet je me maar pb-en. Ben bang dat ik anders wordt afgezeken omdat ik te mooie spullen heb :P

En anders komen de foto's vanzelf wel weer.....
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

15-01-2017 13:01

Van mij mag het!!! Snap niet dat mensen met kennis en het hoe te doen, zulke haters kunnen zijn!!!

Groet.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

15-01-2017 13:12

@ Marco: geweldige humor weer!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

16-01-2017 09:16

Bert Timmerman schreef:Nicht ärgern, nur wundern....
Iemand vangt grote vis, uit betaalwateren en staat in blaadjes. Hij schijnt dat hartstikke mooi te vinden. Wie zijn wij om te zeggen dat wat hij als mooi beleeft, niet zo mooi is?

Denk dat men niet moet vergeten dat kwo gewoon focking commercieel geworden is. Tevens slaat dit aan. Hoeveel Nederlanders worden tegenwoordig niet blij omdat ze een kekke broek of een bonkers mooi truitje (van een internetsite dat onderandere over karpers gaat) dragen? Tijden veranderen.


Precies dit. Men denkt professioneel over te komen door in het dagelijks leven in vis kleding rond te lopen. Als ik bijvoorbeeld op de beurs in Zwolle loop vraag ik me altijd af of iedereen die daar loopt net een nachtje is wezen vissen. Wat is daar nou het nut van?

Laatst heb ik hier zelfs een discussie over gehad met een vismaat toen we een voor ons "nieuw" water gingen bekijken. Hij kwam aanzetten in zijn groene vispak. Mij te opvallend. Trek eens wat normaals aan. Ik wil niet direct opvallen bij de locals..

Voeren.. Ik doe het meestal uit mijn werk en pik alleen even snel de hond op. Ga me niet speciaal omkleden om te voeren. Het komt dus regelmatig voor dat ik in een overhemd met een hond langs het water loop. Geen local die naar mij om kijkt.. Das toch geen vissert! En ik kan het weekend rustig op mijn aangevoerde stekje neerstrijken.... Hoe minder mensen weten dat je een vissert bent hoe betert het is. :lol:
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

16-01-2017 12:48

@Bert, dit is voor 'mijn' water een zeer slecht advies !!

Mijn viswater is een in de wijde omgeving een zeer bekende HOP ( = Homo Ontmoetings Plaats)

Als je daar in overhemd met een hond loopt zul je juist alle aandacht krijgen en zal er voortdurend naar je gelonkt, gewenkt en geknipoogt worden.
Juist in visserskledij wordt je met rust gelaten.

Marc
Laatst gewijzigd door Marc Fransen op 16-01-2017 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

16-01-2017 12:54

@ Marc:
is jouw viswater in een weide-omgeving, staat die in de wijde omgeving bekend als homo-ontmoetingsplaats of beiden?

#taalpurist mode off.

wat ook leuk is en werkt is om je geheel te kleden in een boilie range outfit met bijpassend aas-emmertje en dan met totaal ander aas te vissen. dan zet je ze wel op het verkeerde been. (je collega-vissers wel te verstaan) :)
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

16-01-2017 13:15

@Joost, ik heb het al verbeterd ... weide in wijde.

Marc
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-01-2017 23:09

Een "interessant" artikel in al zijn facetten, maar toch heb ik hem niet volledig gelezen. Ik heb de discussie gevolgd op Facebook en zelf een aantal in mijn ogen kritische maar nette geformuleerde vragen gesteld en reacties van anderen gelezen. Maar de mentaliteit die er heerst dat men automatisch maar respect moet hebben omdat iemand grote vissen heeft gevangen, bah. Respect moet je verdienen, en mijn inziens doe je dat niet op die manier. Immers respect dwing je niet af! Ik vind de timing van het artikel beroerd en is eigenlijk een herhaling van een al eerder "interview" cq verslag ten tijde dat Brian los ging met enkel wat aanvulling.
Zo vlak voor de karperbeurs, zat er iets te veel reclamepraat in maar als je dacht dat het niet erger kon helaas. De reacties van sommigen omdat men ( terecht ) kritisch mag zijn, konden niet en mochten niet.
Ja sommige waren te, maar een groot deel van een artikel laten gaan over wellicht het meest verguisde betaalwater is de kat op het spek binden en vragen om problemen. Ergens hoop ik dat Mark, Michiel en Jos ook lering trekken uit het artikel openbaar allerlei reclamerijke artikelen plaatsen en dan zeggen tegen betaling krijg je reclameloze praat is in mijn ogen een soort van chantage Ik hoop dat Team KWO wat meer let om de schrijver tegen zichzelf in bescherming te nemen, maar ook om selectief te kijken aangaande het promoten van BTW. Ja, BTW zijn booming business maar met een groter wordend aantal BTW zul je moeten concurreren met de ander.
En hoe doe je dat het best? Juist, door zo groot mogelijke karpers er in uit te zetten en daar zit hem het gevaar.
Om weer terug te komen op het artikel, ik vind het zorgwekkend dat er mensen zijn die menen dat zij de mening kunnen bepalen voor een ander.
Wordt daar niet aan voldaan dan wordt er nog erger beledigd dan door wat er door de zogenaamde haters gedaan wordt, maar dan mag het wel gevolgd door wat bijval van andere jaknikkers en likers.
Ik vindt dat behoorlijk schijnheilig en het doet mij een beetje denken aan een zekere visser die continu in de spotlight staat en openlijk nadat hij bekeurd was de verbalisant dood wenste door hem kanker toe te wensen.
Wat het forum betreft, toen ik mij hier destijds aanmeldde was het al rustig en speelt meer en meer af op facebook. Wat weer ten koste gaat van input en discussies op het forum, ben ik de enige die vind dat het forum meer op een prikbord voor artikelen lijkt en dat er maar een handjevol leden zijn die af en toe nog wat posten?
Wellicht een idee om hetgeen wat Team KWO groot gemaakt heeft weer eens wat aandacht te schenken?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-01-2017 23:42

Ik heb die discussie alleen maar hier gevolgd want ik doe niet aan facebook maar
Michel Hulshof schreef:Maar de mentaliteit die er heerst dat men automatisch maar respect moet hebben omdat iemand grote vissen heeft gevangen, bah.

zo is het natuurlijk niet en dat wordt volgens mij ook niet zo gezegd, althans niet hier.
Je moet respect hebben voor iemands keus, als dat grote vissen vangen is, soit.
Ik ga graag naar Frankrijk om te vissen terwijl anderen dat weer overdreven vinden, je kan ze immers hier ook vangen. Is ook zo maar ik kan er daar meer en groter vangen dan hier en als ik zit te blanken is het weer vaak beter en de omgeving heel anders.

Michel Hulshof schreef:zo groot mogelijke karpers er in uit te zetten en daar zit hem het gevaar.

Welk gevaar ?
Als je je druk maakt om het welzijn van de vissen moet je kappen met vissen, iedereen bepaalt zelf waar de grens ligt, voor de PVVD is dat het vissen an sich, voor mij weet ik het nog niet zo.
Dat besloten heb voorlopig niet meer naar betaalwater te gaan is vooral omdat het me te duur is, zou ik het me beter kunnen veroorloven heb ik zeker wel een aantal wateren waar ik het een keer zou willen proberen en ja, dan speelt de aanwezigheid van dikke vis zeker een rol in de keus.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-01-2017 23:59

[quote="bert kamp"] Ik kan geen meerdere quotes gebruiken.
Maar, de discussie op facebook is heftiger dan hier. Ik wou nog een voorbeeld geven van bepaalde hypocrisie maar heb helemaal geen zin om dat volledig uit te typen.
En op Facebook wordt het wel gezegd dat kritiek hebben ongepast is, dat merk je wel aan de reacties van de pro's ( voorstanders van betaalwateren dus niet de pro karpervissers voor zover je van pro's kunt spreken )
Vissen in Nederland of over de grenzen van Nederland is wat anders dan bakken rossen op betaalwateren waarvan stekken bekend zijn, het gehele jaar voorgevoerd wordt enz., enz.,
En het gevaar is een bepaalde verdeeldheid veroorzaken waardoor het kennelijk niet meer gaat om pionieren, plezier en beleving maar meer om je halve maandloon in te leveren voordat de slagboom open gaat en je naar je stek mag crossen of voor de verdere elite gebracht wordt. Je creëert een bepaalde eenheidsworst waarvan er te veel reclamepraat aan de artikelen toegevoegd wordt "Nadat ik mijn Shimano Ultegra 14000 XTD's volgespoeld had met 15 ponds Gangrou, toog ik met mijn volgepropte Opel Agila naar de oevers van.... Waar ik mijn 12 voets Hutchies optuigde en op de hair gemaakt van Fox hair braid een mainline pop upje deed en bijvoerde met boilies van de boilieman. Want doordat ik mijn halve maandloon al kwijt was om te mogen vissen op mijn water met jacuzzi op de stek moest ik ergens op bezuinigen....." Dit soort praat ga je meer en meer krijgen en is "commercieel" ook nog interessant om iemand achteraf te sponsoren.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

17-01-2017 01:05

Michel Hulshof schreef:Vissen in Nederland of over de grenzen van Nederland is wat anders dan bakken rossen op betaalwateren waarvan stekken bekend zijn, het gehele jaar voorgevoerd wordt enz., enz.,

Nogmaals, als iemand dat leuk vindt, laat hem, niemand verplicht jou dat ook te doen.
Als het gaat om pionieren, dat kan ik vanwege mijn gezondheid niet meer maar plezier en beleving heb ik nog steeds.
En die reclame, die is er altijd al geweest. Als je je er per se aan ergeren wil, ga je gang maar erger een ander niet met eeuwig durend commentaar er op.
Ik kijk er gewoon niet naar.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

17-01-2017 06:25

bert kamp schreef:Nogmaals, als iemand dat leuk vindt, laat hem, niemand verplicht jou dat ook te doen.
Als het gaat om pionieren, dat kan ik vanwege mijn gezondheid niet meer maar plezier en beleving heb ik nog steeds.
En die reclame, die is er altijd al geweest. Als je je er per se aan ergeren wil, ga je gang maar erger een ander niet met eeuwig durend commentaar er op.
Ik kijk er gewoon niet naar.


Niemand verplicht mij of anderen om geen kritiek te mogen hebben!
Net zoals jij een eigen mening hebt, heb ik en anderen ook een mening het blijft jammer dat er een grote groep mensen zijn die zelf wel een mening mogen hebben.
Maar anderen min of meer de bek willen snoeren, omdat hun mening niet de jouwe is.
Een discussie voer je niet met mensen die het enkel met elkaar eens zijn, maar juist verschillende standpunten hebben.
Ik zeg ook niet dat ik mij erger aan mensen zoals jou bijvoorbeeld, want hoe jij er over denkt boeit mij om eerlijk te zijn helemaal niks.

Ps In het artikel is een citaat opgenomen van Brian.

"Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat sommige mensen zich zo druk kunnen maken over iemand anders zijn visserij."

En wat lees je elders in in dit artikel?

"Een andere veel voorkomende fout, is dat ik vind dat veel vissers hun geld verkeerd uitgeven. Hengels van honderden euro’s per stuk terwijl een Force Rod een stuk goedkoper is en je hetzelfde resultaat geeft. en een pakje haken hoeft geen 8 à 9 euro te kosten. Natuurlijk heb je goed materiaal nodig om je vissen te vangen, maar wat is nou écht belangrijk? Persoonlijk vind ik de haak het meest essentiële onderdeel bij het vissen. Hij moet vlijmscherp en sterk zijn! Mijn keuze is daarom al jaren de haken van Ashima."

Te merken is dus dat Brian zelf zich wel druk maakt om de visserij van anderen!
Na de sessie op EA kwamen er opeens hengels uit met zijn naam of die door hem ontwikkeld zijn of weet ik veel hoe het zit maar zijn naam is net zo nauw verweven met dit merk als de koolstofvezels in de blank.
Ashima, goh hij was al consultant.
En dan de terugkerende opmerkingen over Mainline...
Ik snap dat er ruimte is bij KWO om dit soort artikelen te plaatsen, maar het pure reclame praatje er naast ligt er in dit artikel te dik boven op.
En in mijn ogen gooit Brian daarmee zijn eigen glazen een beetje in, want hoe tegenstrijdig kun je zijn? Daarnaast haken van bijna 10 euro? Ashima zit in hetzelfde segment als Gamakatsu en persoonlijk en uit ervaring vind ik de Gamakatsu's net iets scherper dan Ashima. Maar ook over de Gamakatsu wordt de vijl er over heen gehaald.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-01-2017 09:24

Als dit een serieuze vraag is moet je me maar pb-en. Ben bang dat ik anders wordt afgezeken omdat ik te mooie spullen heb :P
Nee hoor. Hoogstens wat gelach omgat je bang bent dat je mooie spullen aan de waterkant vies worden...

Ik zou je woonkamer met kunstgras bekleden en daar al je spul opzetten :D :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

17-01-2017 09:51

Ik weet niet waar je die gedachte vandaan haalt, maar je hebt duidelijk een verkeerd beeld van me Marco.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-01-2017 10:20

Je begrijpt alleen je eigen smiley wanneer je iets in het belachelijke trekt. Sorry, haha...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

17-01-2017 10:31

ik kan jullie overigens een Medion PC en een Logitech muis aanbevelen om jullie reacties op dit forum te plaatsen. en voor onderweg voldoet een Samsung Galaxy S5 ook in deze. uiteraard in combinatie met KPN als internetprovider.:)