Media, media, media... geil!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-01-2017 22:51

CarpBoard is ook onderdeel van de media.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-01-2017 10:49

Ach ja; Ik heb voldoende zelfbesef dat menigeen zich niet mijn mening, schrijfstijl (..te lang :) ), of wat dan ook zal kunnen vinden, zonder dat ik erover ga miepen. Schreef reflecterend al dat ik op CB - door een groep mede boarders - vast ook een lul gevonden zal worden. Het zij zo...

Maar hier gelukkig geen schrijfsel met een (reclame) bord voor m'n kop!

En Henk, ik vermelde:
Fijn dat het ondertussen goed gaat met het thuisfront
Ieder huisje heeft z'n kruisje. ..Om dat nu (tweeërlei) in een artikel aan te halen wat tevens een vette reclame pitch is :roll: ?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

20-01-2017 13:08

Peter van Loo schreef:O ja Joost, Hamidi en het Korda team komen er ontzettend beroerd van af hoor op dit forum!!!!

Groet, Peter

PS dus als je volgers wilt hebben dan moet je niet zeggen dat Hamidi sympathiek is!!!


volgers? nee die hoef ik niet. doe je eigen ding en ga alsjeblieft niet achter mij aanlopen. ik ben visser en geen profeet of zo. :)
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

20-01-2017 13:12

Rik koster schreef:Ik denk dat het tijd wordt dat het ijs eraf gaat, de eenden je kwakend om de oren vliegen, en de hengeltjes weer spot on liggen :) zojuist een dealtje gemaakt met Chris Gabrielle voor 150 kilo bollen, en een jaar vergunning frankrijk.... GAAAAAAN!!!!


En je ging ook op de Bernisse aan de slag toch komend jaar? Dat scheelt mij weer voeren dan :lol:
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-01-2017 13:45

Ja ik ga voor bernisse niet voor voeren hoor, mij te ver rijden. Het meeste voer gaat erin bij mij vlakbij op een groot water, en in frankrijk de weekenden. Donderdags op het kanaal flink voeren. Zaterdags laatste nachtje afromen.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

23-01-2017 09:24

Rik, heb je het gelezen? 5 praktische tips voor de riviervisserij! ik ren meteen naar de hebgelsportzaak om een partij Nash producten aan te schaffen! nu kan het niet meer fout gaan! :lol:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-01-2017 09:53

Joost Rippen schreef:Rik, heb je het gelezen? 5 praktische tips voor de riviervisserij! ik ren meteen naar de hebgelsportzaak om een partij Nash producten aan te schaffen! nu kan het niet meer fout gaan! :lol:


Hadden ze het ook over een bijbaantje toevallig ?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-01-2017 17:45

https://karperwereld.nl/5-praktische-ti ... -schreurs/

Of zullen we het weer eens over bedottende dikke vinger, poephouding foto's hebben? ..Laat maar :D!

Trouwens een erg mooi beestje op die eerste foto! Op die laatste ook :wink: .

..Maar waarom zoveel markers op een rijtje op foto 2 :roll: ?

Persoonlijk vind ik de eerste foto hieronder een erg leuk plaatje met mooi contrast vanwege de bronzen kleur van de karper.

https://karperwereld.nl/kwo-boulevard-week-3-2/
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

23-01-2017 18:00

@ Marco:
jij hebt zo'n Zuid-Europees hurkgat als toilet? cool! :P
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-01-2017 18:07

Nou, ik niet hoor :D ! Op m'n werk echter stonden er afgelopen vrijdag twee voetstappen op de WC en lag 't papier ernaast. Varken!

Ja, ja. Vast niet politiek correct. Boeien :-? ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

25-01-2017 16:07

Voor de media geile vissers zag ik de nieuwe Karper een geinig kroatisch betaalwatertje. 15 ha groot, zeker 1000 vissen, waarvan 60 boven de 60 pond en 2 vissen boven of rond de 80 pond! Natuurlijk ook veel knollen van 30 pond maar je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen. Met 1 vis per 1,5 m2 wateroppervlakte is het water gelukkig niet te dun bezet.

In het artikel in Karper gaan de mannen van Dreambaits daar op avontuur en weten 235 karpers te vangen. Maar vergis je niet aldus de auteur: er wordt ook wel eens geblankt!

Doet me een beetje denken aan die aflevering van Louis Theroux over het jagen in Afrika. Volgens de Zuid-Afrikaan was het vroeger erg lastig om bepaalde dieren te schieten. Je was soms een paar maanden bezig. Gelukkig hoeven de rijke Amerikanen alleen nog maar de trekker over te halen. De trofee posten op facebook is het zware werk.

Toch mooi dat het karpervissen steeds meer die kant op gaat?
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

25-01-2017 16:51

@Jan: Gaaf, ik boek meteen een maandje! Heerlijk PIONIEREN in Kroatie!! Dan moet ik er toch wel een paar gevangen hebben die me een sponsorcontractje opleveren. Droom namelijk al jaren van een gratis prolinemutsje of kordapet!
Wel hopen dat de rest hier ook echt verstokte moraalridders blijven en niet mee gaan die kant op!

Enneuh, jullie mogen natuurlijk op de beurs in 2018 ff bij de stand van mijn sponsor langskomen om me een handje te schudden, zal mijn mapje met gefotografeerde beren dan bij me hebben!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-01-2017 17:45

Afbeelding

80 pond wat is dat voor een miezerig visje kom er me tent niet voor uit, 20 ton daar doe ik het voor. Ga met mijn vriendje Rutte naar Zwolle lekker ventje kan ook lullen als brugman.

Gr, Pierre

Ps. Mijn visfoto met handtekening is tegen betaling op Carp te verkrijgen. :lol:
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

25-01-2017 18:12

Jan Nanne schreef:Voor de media geile vissers zag ik de nieuwe Karper een geinig kroatisch betaalwatertje. 15 ha groot, zeker 1000 vissen, waarvan 60 boven de 60 pond en 2 vissen boven of rond de 80 pond! Natuurlijk ook veel knollen van 30 pond maar je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen. Met 1 vis per 1,5 m2 wateroppervlakte is het water gelukkig niet te dun bezet.


15ha is volgens mij 150.000 m2, dus 1 vis per 150 m2, dat ziet er al wat humaner uit, is en blijft natuurlijk nog steeds een wildwater aquarium voor de verwende kiloknaller
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

25-01-2017 18:30

Helemaal gelijk Herman heb me een paar nullen vergist. Maar wie weet wat de toekomst gaat brengen op dat gebied.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

25-01-2017 18:54

Jan Nanne schreef:Helemaal gelijk Herman heb me een paar nullen vergist. Maar wie weet wat de toekomst gaat brengen op dat gebied.


niet veel goeds vrees ik Jan
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

25-01-2017 22:20

Jan Nanne schreef:Voor de media geile vissers zag ik de nieuwe Karper een geinig kroatisch betaalwatertje. 15 ha groot, zeker 1000 vissen, waarvan 60 boven de 60 pond en 2 vissen boven of rond de 80 pond! Natuurlijk ook veel knollen van 30 pond maar je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen. Met 1 vis per 1,5 m2 wateroppervlakte is het water gelukkig niet te dun bezet.

In het artikel in Karper gaan de mannen van Dreambaits daar op avontuur en weten 235 karpers te vangen. Maar vergis je niet aldus de auteur: er wordt ook wel eens geblankt!

Doet me een beetje denken aan die aflevering van Louis Theroux over het jagen in Afrika. Volgens de Zuid-Afrikaan was het vroeger erg lastig om bepaalde dieren te schieten. Je was soms een paar maanden bezig. Gelukkig hoeven de rijke Amerikanen alleen nog maar de trekker over te halen. De trofee posten op facebook is het zware werk.

Toch mooi dat het karpervissen steeds meer die kant op gaat?


Knollen van 30 pond :) :D :lol: geniaal!!
Maar eigenlijk is het om te huilen dit soort wateren
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

26-01-2017 10:57

Om te janken ja.

Toch ken ik een watertje in Frankrijk (openbaar uiteraard) waar een gigantisch bestand op zit. Een hand vol vijftigers, bergje veertigers(ik heb er zelf al 7 verschillende gevangen). En dan nog veeeel meer dertigers. Een kleine vis aldaar is tussen de 11 en 14 kilo.

Toevalligerwijs ooit eens gevonden toen de nabij gelegen rivier te hard stroomde en ik moest uitwijken voor de nacht. Ik bleef overnachten in de nachtviszone zonder zelf te vissen(het was er erg druk met Franse locals op dat moment). Inmiddels zelf een aantal keer overwinterd daar en ik moet zeggen, het is toch best lachen om met vries temperaturen 4/5 vissen per nacht te vangen en dan met dergelijke gewichten.

Overigens snap ik zelf wel donders goed dat een zware vis op zo`n water wel een heel eind minder waard is dan een zware vis van de rivier of het kanaal. Beschouw het dan ook als een leuk alternatief voor als het eigenlijk te koud is om fatsoenlijk te vangen op andere wateren.

En het erge is.. Als ik bovenstaand vertel aan collega vissers krijg ik steevast de vraag waar dat water dan precies is. Dus er is wel degelijk belangstelling naar zulke wateren.

Laten we erbij vermelden dat zo iets degelijks op openbaar water redelijk uniek is en dat ik mijn kaken stijf op elkaar hou over de locatie. Voordat alle merklogo`s die kant op racen en ik niet meer rustig kan overwinteren daar. :lol:
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-01-2017 11:17

Waar ligt dat watertje precies David... :)
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

26-01-2017 11:55

@David:
Herkenbaar. Ken ook een paar etangs naast de rivier waar ik mijn Franse visserij een aantal jaren op in gericht heb met dergelijke bestanden. Flink bestand echte beren, tot over de dertig kilo.
Ondanks dat de rivier een aantal keren niet bevisbaar was (en mijn verzameling 20 kg plus nog niet zo indrukwekkend is) nooit de verleiding gevoeld daar heen te gaan. Veel vissen hebben kapotte bek en/of vin en raad eens waar ze vandaan komen..... Juist ja uit die geliefde rivier.
Het is voor een ieder zijn recht te kiezen hoe je je hobby wilt uitoefenen, belangrijk is om het naar je zin te hebben.
Ik kan op zulk water gewoon minder genieten van de hobby, ook al is het geen btw, het heeft voor mij geen sfeer. Daarnaast krijg ik altijd een heel slecht gevoel over mijn hobby wanneer ik een papegaai of op andere wijze verminkte vis vang en tevens voel ik me iets van medeschuldig wat betreft de overgezette rivierschatten. En dan klink ik wel als iemand die op een heiligverklaring wacht, de belangrijkste verklaring is natuurlijk dat er in mijn omgeving maar vrij weinig individuen bevinden die meer respect voor me hebben wanneer ik een stapel beren kan tonen. überhaupt is het concept vissen iets wat maar moeilijk uit te leggen valt. Vooral als je het dan hebt over toewijding, doorzetten, bikkelen, voerstrategien, boiliesamenstellingen....
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

26-01-2017 11:57

Tip voor Rik en consorten: speur de rivieren in de zomer af en focus je op de kleine etangs die er naast liggen: hoe drukker met carpistes hoe interessanter het bestand. Keer in de winter terug en trek de dan zo goed als verlaten put leeg!

Trouwens: de echte beren watertjes zijn volgens mij toch vooral de etangs tot een hectare of 40. Vaker hoe kleiner des te beter.
Laatst gewijzigd door Bert Timmerman op 26-01-2017 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-01-2017 12:03

Dat zelfde heb ik ook Bert. Ik ga al zeker 7 jaar op me muil in frankrijk vanwege de enorme drang op die kut rivieren te vissen :) het valt allemaal niet mee soms :p maar toch haal ik er voldoening uit, en dat is wat telt als je voor je zelf vist en kiest voor avontuur. Dit jaar word het jaar van de weekend visserij in frankrijk. Ik ga in maart de eerste sessie doen.starten op een lac van een hectare of 15, de avond van aankomst wat stekken aanvoeren op het kanaal, zodra het zomer is wil ik de moselle waarschijnlijk aanpakken. Ben benieuwd!!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

26-01-2017 16:25

Bert, Ik snap heel goed hoe jij erover denkt. Zo heb ik zelf ook lange tijd gedacht.
Maar waarom moet je het jezelf altijd zo verrekte moeilijk maken?

Begrijp me niet verkeerd ik heb een grote voorkeur voor kanalen en rivieren. Voorheen waren het voornamelijk stuwmeren en daar heb ik dus ook een aardig rijtje van gehad.

Toch is zo`n putje leuk om bijvoorbeeld tussen kerst en oud en nieuw even een paar nachtjes heen te gaan. Neem nu de afgelopen weken. Tis nog relatief koud en ik sta te popelen om uit de startblokken te komen. Op een enkele losse Nederlandse nachtjes na heb ik amper gevist in 2017. Zodra het ijs weer een beetje weg is plan ik even snel een lang weekendje naar een dergelijk putje omdat ik het mezelf gewoon stomweg niet te moeilijk wil maken onder deze omstandigheden. Iets met inschatten van kansen?

Ik hoor wel vaker mensen die tussendoor af en toe op een wat voller bezet water visser om zo toch even de karper batterij op te laden voor het ruigere ramwerk op hardere wateren. Dit kun je natuurlijk doen op een knollenput. Maar als je een put kent waar je dezelfde aantallen vangt als op die knollenput alleen dan met grote knollen... Is de keus natuurlijk snel gemaakt :wink:

Overigens ben ik wel benieuwd naar jouw vangsten uit de maanden december/januari/februari op de Franse rivieren.. Want bij mij is dat vaker blanken dan vangen gebleken!
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

26-01-2017 16:32

Rik koster schreef:Waar ligt dat watertje precies David... :)


Rik,

Hierbij de Google Maps link naar het bewuste putje. Let op dat je goed op blijft letten als je die kant op rijdt want het watertje is dusdanig klein dat je er zo voorbij tuft.

Klik hier

Succes alvast!!
Stop wishing... Go fishing!
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

26-01-2017 17:30

@David:
Was ook helemaal niet de bedoeling om jouw visserij af te kraken. Denk dat we zelfs grotendeels op een zelfde lijn zitten wat beleving betreft. Ieder zijn ding! Gaat erom dat je geniet van je tijd aan het water. Of dat nu op een betaalwater, binnenzee, etang, poldersloot, forellenbordeel is maakt niet zoveel uit....
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!