Media, media, media... geil!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-01-2017 13:00

mark bres schreef:
Op dit moment de 2 meest commerciële hoeren :wink: binnen de karpervisserij die er voor zorgen dat er volop reclame gemaakt kan worden voor elk soort van betaalwater op hun site :roll: .
En ja ben op hun soms best jaloers! Maar je moet ze hier niet neer zetten als een stel weldoeners(bij wijze van spreken uiteraard)


Het is hun brood,ze zijn nu eenmaal het grootste karperforum van NL en mischien zelfs wel van de Eu.
Dat hier reclame over dat soort praktijken komt dat kun je niet weigeren, zo is het karperwereldje nu eenmaal.

Maar je kan het ook van de andere kant bekijken...

Geloof mij dat hun echt onwijs veel aanbod krijgen om zelfs gratis ergens te vissen, of zelfs tegen betaling, maar ze toch kiezen voor de weg van het openbare. Dat hun toch de passie na al die jaren in de reclame branche en dergelijke nog steeds niet verloren zijn. Wil je geen reclame moet je eens 6 euro voor een maandje community betalen, niks geen reclame, en lekker oldschool aanpoten op openbare gelegenheden.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

13-01-2017 13:02

Joost Rippen schreef:@ Dennis:
karper opkweken tot 50 pond om te kunnen verkopen aan betaalwater vind ik per definitie een beleid van niks.

.


van opkweken is niet echt sprake.. is gewoon natuurlijke omgeving zonder dat er bijgevoerd word waar ze in groeien....

als ze er dan een vidange houden, verkopen ze de grootste vissen, en de kleinere zetten ze uit op omliggende wateren... het zijn dan niet alleen karpers wat ze ervanaf halen, maar ook metersnoeken ed....

ik denk dat kleine vis / karpers uitzetten in frankrijk op veel wateren niet echt nut heeft ivm de aanwezige meerval, die in een kweekvijver niet zit
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

13-01-2017 13:12

Volgens mij is dit hele circus een beetje begonnen met Fishabil, een of andere fransoos die een sloot om zijn tuinvijver heen groef en daar het riviertje de Meu doorheen leidde, op die manier was het geen openbaar water meer, stortte de tuinvijver vol met dikke vissen, fotoshootje van een stel jonge wijffies met vissen en de hype was begonnen. Is echt al heel wat jaartjes geleden, maar de trend was behoorlijk gezet.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

13-01-2017 13:14

@ dennis:
ik denk dat kleine vis / karpers uitzetten in frankrijk op veel wateren niet echt nut heeft ivm de aanwezige meerval, die in een kweekvijver niet zit

daar ben ik het niet mee eens. zo worden er op de Franse rivieren die ook vol zitten met meerval geen dure vijftigers uitgezet, maar toch zal een gedeelte van de karperpopulatie uiteindelijk doorgroeien naar deze gewichten.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

13-01-2017 13:39

Joost Rippen schreef:daar ben ik het niet mee eens. zo worden er op de Franse rivieren die ook vol zitten met meerval geen dure vijftigers uitgezet, maar toch zal een gedeelte van de karperpopulatie uiteindelijk doorgroeien naar deze gewichten.


Mijn ervaring is dat wil je een 50+ vis vangen je beter niet op de rivier aan de slag kunt gaan :roll: , als voorbeeld nemen we het stuk Moselle waar ik en mijn maatje actief zijn.
Toen mijn maatje hier jaren geleden begon stond het stuwstuk bekend om zijn grote spiegels die jaren achtereen telkens terug gevangen werden. Al deze vissen zijn inmiddels spoorloos waar onder een 49 ponds spiegel :roll: .
Op één van de trips een door Whychwood gesponsorde Engelsman gesproken die bezig was op een aan de rivier liggend betaalwater, hij had die nacht een dikke 50er en volgens mij een aantal 40ers gevangen. Was trouwens wel een eerlijke vent en hij had zelf erg zijn twijfels over de herkomst van de vissen op dat water..(leek trouwens verdacht veel op die maat van John Timmermans)
Grote vissen afkomstig uit de rivier worden door de Fransen vaak overgezet naar omliggende putten of belanden in betaawateren.
Gelukkig dient zich een nieuwe generatie vissen aan die hard groeien op het stuwstuk waar ik actief ben maar ik kan je verzekeren dat ik niet de illusie heb om ooit mijn pb scherper te stellen..

@Rik,
Ik heb daar dus duidelijk een andere mening over!
Ik denk ook niet dat iedereen even blij is dat elke sessie ook al is het openbaar water commercieel uitgebuit moet worden middels filmpjes..(je zal maar net zelf actief zijn op één van deze wateren)
Daarentegen ben ik uiteraard wel zo principieel dat ik ook geniet van deze filmpjes :lol:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-01-2017 13:44

Dat mag Mark. Meningen verschillen nu eenmaal, maar als je kijkt naar welke "bekende" karpervisser zijn vingers niet brand aan al die onzin en de makkelijkste weg kiest.... heb ik er toch respect voor dat Hunnie dat niet doen.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

13-01-2017 14:00

@ Mark Bres:
ik had het eigenlijk over het uitzetten van pootvis in wateren met veel meerval, en niet over het ingrijpen van de mens (overzetten van riviervis naar de betaalputjes in de buurt)

overigens heb ik de goede tijd op de Moselle nog meegemaakt, ben er twee keer wezen vissen een jaar of 18 geleden. La Max, en Pont de Mousson.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-01-2017 14:12

En ja ben op hun soms best jaloers!
Gelukkig ondervind ik daar in het leven weinig tot geen last van...

als ze er dan een vidange houden, verkopen ze de grootste vissen
Al een eeuwigheid de normaalste zaak op Franse wateren, sinds ze dammen - klein en groot - moeten herstellen en/of vis opkweken, op wateren klein en groot.

En nieuwe uitzet, ook al zit er meerval, gebeurd genoeg op openbaren Franse wateren. Vaak met een enduro/wedstrijd als achterliggende gedachten.

Die reclames van Fishabil waren rond 2000 te zien in karperlectuur. Weet nog dat een toenmalige collega/vismaat me tijdens een pauze erop wees dat het op de foto - een backside shot van een slanke chic met een big in d'r handen - leek alsof ze met d'r anus d'r slip naar binnen aan 't zuigen was :lol: :lol: :lol:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

13-01-2017 14:21

Joost Rippen schreef:overigens heb ik de goede tijd op de Moselle nog meegemaakt, ben er twee keer wezen vissen een jaar of 18 geleden. La Max, en Pont de Mousson.



Pont a Mousson, 10 jaar geleden zal het zijn, ook een week midden in de stad gevist leuk gevangen en wederom geen monsters maar wel weer gigantisch genoten :lol:
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

13-01-2017 15:38

Rik koster schreef:. Kijk naar pilaar en hofman als voorbeeld.... Gewoon openbaar en bakken komen er haast altijd uit bij hun twee ...


Zijn pilaar en hofman beroemde karpervissers of forumleden of ... ??
De namen doen bij mij geen bel rinkelen maar ik ben dan ook herintreder, na een pauze van 30 jaar ben ik weer opnieuw begonnen met karperen en zit nu pas weer in mijn 3e seizoen (en op betaalwater ben ik ook nog nooit geweest).

Bekende karpervissers zijn voor mij Richard Walker, Chris Yates, Kevin Nash, Piet Vogel ...

Wel heb ik bijna mijn hele leven bij viskwekers gewerkt, dat dan weer wel ...

Marc
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-01-2017 16:00

Ja je heb duidelijk te lang onder een steen gelegen :p

Welkom terug in het wereldje :)
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

13-01-2017 16:11

Joost Rippen schreef:@ dennis:

daar ben ik het niet mee eens. zo worden er op de Franse rivieren die ook vol zitten met meerval geen dure vijftigers uitgezet, maar toch zal een gedeelte van de karperpopulatie uiteindelijk doorgroeien naar deze gewichten.


50ers van 1000+euro worden natuurlijk niet uitgezet op een openbaar water

maar als je ooit wat filmpjes ziet als ze zo een meer leegtrekken, zie je ook dat er zat kleine karper tussenzit https://youtu.be/85MwqyyEYY4

al zie ik ook dat er meerval tussenzit :D
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-01-2017 16:26

Rik, leg 'm nou ff duidelijk uit wie Pielhaar en Holman.., eh Pilaar en Hofman zijn!

..Nee, echt niet? Doe ik 't wel;

Zij zijn de ying en yang, de links en rechts (de een hangt lager), de ware liefde, de twee eenheid, de popie en Jopie, de peppie en kokkie, de bassie en adriaan, de Robin en batman, de Alex en Maxima (wie van de twee maxima is..?) van KWO...

Maar ik zal er vast op een aantal vlakken naast zitten, dus vergeet maar weer Marc :lol: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

13-01-2017 16:36

Bedankt Marco. Vooral de Robin & Batman klopt aardig! Al moet ik dan wel m'n lenzen in doen i.v.m. het masker 8)

Verder kan ik de reacties in dit topic begrijpen (al mag het soms wel wat respectvoller). Brian zoekt heel bewust de media op met een type visserij die voor veel vissers een 'ver van mijn bed show' is. Dat daar reactie op komt is logisch.

Ik las ook nog ergens dat een 50+ karper van een kweker 1.000 tot 1.500 euro kost. Doe daar maar een nulletje bij, minimaal. En reken maar dat er meerdere kwekers zijn die met regelmaat zulke vissen aanbieden!

Fijn weekend,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-01-2017 16:42

Graag gedaan Michiel. Wist dat er, al zwevende boven een topic als dit, vast een door jou/jullie bevallende omschrijving tussen zat :D :wink: .

Maar licht wie jullie zijn even toe, want Marc is nog niet veel wijzer.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

13-01-2017 16:46

Nou weet ik het nog niet .... een forum lid die veel vangt??

Ik kreeg van onze hengelsport vereniging op een clubavond tassen vol met oude jaargangen van karpertijdschriften mee.
Maar ik ben nooit verder gekomen dan het lezen van 3 tijdschriften, want het is allemaal meer van hetzelfde.
Zoals verslagen van Frankrijk reizen en vistrips van mensen die helemaal vol zijn van zichzelf en zeeeeer langdradig vertelen over hun belevenissen … "het riet stond er mooi bij, de luchten waren blauw, ik vaarde mijn voerboot links van de grote eik en ...blah blah "
Wat kan mij dit nou schelen !!

Hetzelfde met al die duizenden karperblogs … zoveel mensen die helemaal vol zijn van zichzelf en denken dat dat slappe geouwenhoer over hun vangsten en vistrips super interessant is voor de buitenwereld.
Ik verdraag dat allemaal niet, hetzelfde met facebook en nog erger met instagram, al die triljoenen selfies met kleine en grote karpers erop.

Wat ik wil zeggen is dat ik als herintreder vind dat de karperscene helemaal is doorgeslagen in een narcistische bende en dat het dan het inderdaad vroeger beter (leuker) was toen je de informatie uit bibliotheek boeken etc moest halen of van je medevissers.

Klinkt misschien raar van iemand die zelf hier ook op het forum zit .

Marc
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-01-2017 16:58

Herkenbaar hoor :wink: . Klein en 't bij jezelf houden is een kunst geworden (en ja; dat zeg ik, haha).

Uitleg van Pilaar of Hofman is door jouw reactie trouwens niet laagdrempeliger geworden. Maar gewoon hoop houden Marc.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

13-01-2017 17:44

@Marco, ik ben in ieder geval blij dat het herkenbaar is.
Jij legde bij het starten van dit topic ook meteen de vinger op de zere plek ... eindelijk iemand die zich ook zo ergert aan karpervissers die vol zijn van zichzelf.

Toen ik na 30 jaar weer begon ving ik vrijwel niets, vele weken zitten blanken.
En aan al die gelikte glossy karpertijdschriften had ik toen niets.
De tips om mijn vangsten te verbeteren heb ik allemaal van medevissers die ik aan de waterkant tegenkwam en die, gelukkig voor mij, hun kennis wilde delen.
Dat vind ik dus ook gelijk het grote manco aan al die tijfschriften, blogs en facebooks, namelijk dat ze de 'beginner' nou niet echt op weg helpen.

Marco Mostert schreef:Uitleg van Pilaar of Hofman is door jouw reactie trouwens niet laagdrempeliger geworden. Maar gewoon hoop houden Marc.

Heb ik dan iets verkeerd gezegd ??

Marc
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-01-2017 18:34

Als je dan toch de mediageilheid aan de kaak wil stellen zijn er nog veel meer schrijnendere gevallen te noemen waarbij men hun ziel en zaligheid verkoopt voor een sponsorcontract. Ik vraag mij af waar Marco zich in dit geval nou zo druk om maakt? Ik ken Brian toevallig en als hij hem ook zou kennen zou hij zich denk niet zo over hem uitlaten. Persoonlijk zou ik nooit zo de publiciteit opzoeken maar als ik zou moeten kiezen wat er betreurenswaardiger is, dhr Brian Boll of dit hele topic dan kies ik toch voor het laatste :lol: :lol: :lol:
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

13-01-2017 19:20

Ik kies dan voor jou reactie binnen deze topic :-? :D
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-01-2017 20:24

Hoi Laurens,

Vond je bijdragen in De Karper vroeger van een hoger niveau dan die van de heer Boll nu.

Groetjes,
Peter

Ps. Je eigengemaakte boot heb je die nog :D
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

13-01-2017 21:25

Ik heb nu het hele interview gelezen (was eerst gestopt toen ik de naam euro aqua las) maar de visser is wel vol van zichzelf.
12 zestigers vangen in 1 sessie en nergens schrijft hij dat er ook een beetje geluk bij komt kijken.

Maar dat je na 12 zestigers ook niet denkt dit is een beetje onrealistisch? Meeste vissers vangen nooit een 60-er in hun leven.

Wel ben ik ook van mening dat het beleid van kwo veranderd is.
Mocht je voorheen niet over betaalwater schrijven op dit forum, mag je nu niet meer negatief schrijven over betaalwater op het kwo community op facebook......
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

13-01-2017 22:25

Michiel
De prijzen van 40 en 50 ponders die jij vermeld kloppen totaal niet het draai rond de 1000 euro voor 1 karper van 50 pond .
Dit hier zijn de hedendaagse prijzen https://www.leboncoin.fr/animaux/1041558124.htm?ca=17_s .
https://www.leboncoin.fr/sports_hobbies ... tm?ca=17_s
En van deze site's kom je er wekelijks tegen zelfs met vissen van boven de 30 kilo .
Mvg Lorenzo
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

13-01-2017 22:37

Geloof mij dat hun echt onwijs veel aanbod krijgen om zelfs gratis ergens te vissen, of zelfs tegen betaling, maar ze toch kiezen voor de weg van het openbare. Dat hun toch de passie na al die jaren in de reclame branche en dergelijke nog steeds niet verloren zijn. Wil je geen reclame moet je eens 6 euro voor een maandje community betalen, niks geen reclame, en lekker oldschool aanpoten op openbare gelegenheden.


Volgens mij hebben ze toch echt op die Nash put gevist. Dit werd aangekondigd als social maar ik heb niet begrepen waarom ze voor dat water hebben gekozen. Als je in de UK bent zijn er buiten de dayticket wateren toch genoeg kanalen ea wateren waar je bij wegdroomt? Daar waar je alsnog openbaar je ding kunt doen? Of is de kans op grote vis dan niet aanwezig? Het filmpje keek verder prima weg maar ik had me echt een andere trip voorgesteld. Meer Urban Banx stijl. Helaas...
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

13-01-2017 23:10

Ik begrijp best dat een betaalwater niet je ding is en dat je die Brain arrogant vind. Maar..... om hem en het vissen op een betaalwater zo af te kraken cq. aan te vallen, dat vind ik toch een beetje te ver gaan, je kan het ook overdrijven.
Het is maar een hobby hoor, iedereen beleeft die hobby op zijn eigen manier.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!