Stoppen met roken EN vissen..

Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-01-2017 22:27


Geloof jij alles wat ze bij BN de Stem schrijven????


2 hijsjes en je kunt je peuk weggooien zonder iets te missen, roken is verslavend de nicotine niet zo.
Anders zouden die pleistertjes ook wel werken toch :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

05-01-2017 10:17

Precies wat Harm zegt. Afkicken van nicotine is helemaal niet moeilijk en na een dagje een wat wazig gevoel in je hoofd is het wel weer gedaan.

Het afleren van de eeuwenoude gewoontes.. Dat is lastig!

Vroeger ging ik uit school altijd snoep halen bij mijn oma. Via de achterdeur liep ik daar altijd naar binnen. Op een dag werkte de achterdeur niet meer goed en zei oma; voortaan moet je de voordeur maar gebruiken. Ongeveer een jaar lang heb ik elke dag voor de achterdeur gestaan om vervolgens te denken: Onee, moet de voordeur hebben.

Als er een gewoonte in je systeem zit, is het verdraaid lastig om dit eruit te krijgen.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

05-01-2017 10:22

Maar dit is inmiddels dag vijf en eerlijk gezegd gaat het me makkelijker af dan ik had gedacht! Ik heb deze week kennis gemaakt met mijn niet rokende collega`s en zij blijken ook best aardig te zijn. :lol:

Zaterdag op zondag weer een nachtje vissen. Van te voren check ik even of er geen rookwaren van afgelopen kerst trip in mijn tas meer zitten en dan verstop ik me lekker ergens diep weg in de bosjes... Moet goed komen. 8)
Stop wishing... Go fishing!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-01-2017 10:56

2 hijsjes en je kunt je peuk weggooien zonder iets te missen, roken is verslavend de nicotine niet zo. Anders zouden die pleistertjes ook wel werken toch :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik werd misselijk van die pleistertjes.., omdat ik maar half kon stoppen met roken. Dubbel op. Zal 't stofje toch wat met je doen...

Buiten het feit dat ik tijdens m'n eerdere pogingen letterlijk de zucht door m'n armaderen voelde stromen, als of ik een spuit moest zetten, en daarop met trillende handen de peuken uit m'n vuilnisbak graaide om met oude vloeitjes - achterin een lade gevonden- alsnog m'n kick te kunnen krijgen.

Fijn dat anderen het wel gemakkelijk afging. Of beter nog; Er nooit aan begonnen zijn.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

06-01-2017 15:01

ehhh Nicotine is wel degelijk gigantisch verslavend en maar 1 van de vele verslavende stofjes.
die stofjes zijn grote boosdoeners als de gewenning op zich.

Tips: neem wat te lezen mee, neem lollies/snoepjes/ iets voor in handen/mond mee.
en buiten het vissen, wat voor mij echt een goeie was, zodra ik het echt niet meer trok.. hardlopen!
dit heeft me er echt doorheen gesleept.

inmiddels helaas na 6 maanden gestopt weer begonnen.
laat vooral ook de drank ff een paar maanden staan:-D
^daar ging het bij mij mis.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-01-2017 21:36

De info is vaak in tegenspraak. Ik vrees dat er goed verdiend wordt aan nicotinepleisters etc.

Voor mij was het vooral een gewoonteverslaving en heb ik niks gemerkt van afkickverschijnselen. Lastig zijn de momenten dat je normaal een sigaret zou opsteken. Duurt maar een moment en het helpt als je iets hebt om je daar overheen te zetten. Voor mij was het simpel nee en mijn gedachte verzetten. Maar ik kan mij voorstellen dat dit niet zo eenvoudig is met wat minder motivatie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

06-01-2017 22:54

Ik ben inmiddels ruim 3 jaar (25 kilo) geleden gestopt met roken.
Het klink cliché maar als je echt wilt stoppen dan lukt het ook en heb je alleen aan de wil om te stoppen genoeg. Ik rookte ruim 1 pakje zware shag per dag. Dat geld doe ik nu in een potje en haal er vis spullen van. Kan ook een stimulans zijn! Succes iig!!
....................
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-01-2017 12:08

Ik ben inmiddels ruim 3 jaar (25 kilo) geleden gestopt met roken.
Heel herkenbaar. 30 kilo zat er hier binnen een maand of drie aan. Substitutie! ..De tandenstoker, een kauwgompje of een eind in het bos wandelen met de hond hielp niet. Statisch vissen was een hel, maar penvissen weer totaal niet. Actief bezig zijn dus.

Overigens heb ik eind 80-er jaren, tijdens m'n militaire diensttijd (wordt je een man van :-? ), één van die mede dienstplichtige jongens in drie maanden tijd aardig naar de klote zien gaan door het roken van bruin. Zelf toen ook een paar maal dat gelukzalige gevoel ondervonden, maar dat was wat mij betreft een hele grote stap te lekker, en daarmee te ver. Gewoon weer gelaten voor wat 't was!

..Maar zo armzalig als die knul er na een paar maanden uit zag, zo voelde ik me tijdens m'n rokerstijd regelmatig wanneer ik - de toen nog sociaal geaccepteerde - sigaret moest pakken. Dat moeten is gelukkig foetsie, en ik ben een idioot dat ik er na al die jaren - waaronder ook echt sigaret loze jaren - impulsief soms toch nog eentje meerook.

En i.d.d.; De ene vorm van nicotine toediening vervangen door een andere manier van nicotine toediening, dat is onzin van de bovenste plank. Er is maar een manier...

https://www.youtube.com/watch?v=L832Jj7C0DA

:D.

Gewoon zo vaak proberen als nodig is. Je lijf went aan de ontwenning :wink:.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

07-01-2017 15:03

Ik ben ook 7 jaar geleden gestopt met roken en zonder pleisters en kauwgom of iets en ik rookte 30 jaar lang 2 pakjes Marlboro per dag.
Maar na gestopt te zijn ben ik 30 kilo aangekomen terwijl ik nog hetzelfde eet.
Nu op streng dieet en sportschool om kilo's kwijt te raken, dit gaat lukken, 1 in week al 2 kilo afgevallen ... nog 28 te gaan.

Er is een pilletje wat je van de huisarts op recept kan krijgen waarmee het heel makkelijk is om te stoppen met roken omdat het werkt op een deel van de hersenen die de trek in een sigaret regelt.
De kans dat het lukt om te stoppen schijnt meer dan 100x groter te zijn met deze pillen dan zonder, en er zit ook geen nicotine in en ook geen rare gevaarlijke bijwerkingen.
Deze pillen heten 'Champix'.

Wat ik heel jammer vind is dat ik op Instagram (en ook hier op het forum) vangstfoto's voorbij zie komen met gasten met een joint in de mond, dit verpest heel zo'n foto (vind ik). Waarom moet zo'n joint ook op de foto denk ik dan ...

Groeten uit Den Haag,
Marc
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

09-01-2017 12:01

Schrikbarend overigens dat veel mensen heel erg in gewicht aankomen. Een paar kilo had ik wel verwacht omdat het toch wat met je stofwisseling doet. Maar 25-30 kilo? Dat kan toch niet alleen maar met het roken te maken hebben? Ik zal het eens in de gaten houden de komende tijd.

Afgelopen weekend een nachtje wezen vissen en dit ging zonder slag of stoot. Uiteraard af en toe wel eens momentjes dat ik trek in een peuk had, maar niet extreem storend ofzo. Het is vandaag dag 9 van mijn stoppoging en ik merk nu al dat er steeds minder van die "trek momentjes" komen en als ze er zijn dat ze ook steeds sneller weer voorbij waaien.
Stop wishing... Go fishing!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-01-2017 12:06

Bij mij hadden dat lijkt inderdaad niet alleen met het stoppen met roken te maken. Ik ging extreem veel meer eten ( lees snoepen)
Wel knap van je dat het het tot nu zo goed volhoud.
Het wordt nu alleen maar makkelijker!!
....................
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-01-2017 12:19

Marc Fransen schreef:
Er is een pilletje wat je van de huisarts op recept kan krijgen waarmee het heel makkelijk is om te stoppen met roken omdat het werkt op een deel van de hersenen die de trek in een sigaret regelt.
De kans dat het lukt om te stoppen schijnt meer dan 100x groter te zijn met deze pillen dan zonder, en er zit ook geen nicotine in en ook geen rare gevaarlijke bijwerkingen.
Deze pillen heten 'Champix'.



Groeten uit Den Haag,
Marc


heb het ook eens geprobeerd met die Champix, deed nogal raar met mij, toen ik de bijsluiter las wist ik waarom, veel en heftige bijwerkingen.
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

17-01-2017 08:33

Tot noch toe hou ik het nog steeds goed vol. En het valt me gemakkelijker dan ik van te voren had gedacht.

1 januari cold turkey gestopt.

Af en toe nog wel momenten dat ik trek heb maar die momenten worden steeds minder en ook steeds korter! 8) Kwestie van volhouden dus.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-01-2017 14:03

Netjes David. En de sex nog steeds zo vaak.... whaha
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

17-01-2017 14:31

Whehehe dat begint langzaam weer af te nemen. Tis nu alleen nog maar `s ochtends voor het werken, nadat ik uit mijn werk kom en voordat ik ga slapen.

Valt me een beetje tegen dus. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-01-2017 20:50

Ha David,
het mooiste van stoppen met roken is dat je na maanden proberen er achter komt dat je er ook al maanden geleden mee gestopt bent. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Jarenko Huijmans
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-10-2006 17:48
Locatie: Apeldoorn

29-01-2017 09:11

Wat goed dat je het nog steeds volhoudt David!

Ik weet als geen ander hoe het is om je verslaving los te "moeten" laten.
Ben 3 jaar geleden opgehaald door Jimmy geduld hier thuis, om vervolgens 3 maanden in een afkickkliniek opgenomen te worden in Zuid-Afrika.

De alcohol was/is mijn hoofdverslaving, daarbij kwam alle andere rommel.
Gaat overigens heel goed met me, bijna 3 jaar clean, en bevalt me best.

Een van de moeilijkste dingen voor mij was het vissen, het nuchter vissen dan.
Het is een gewoonteverslaving, vissen=roken.
bij mij was vissen bier drinken.

Wat mij erg geholpen heeft was afleiding, onderlijntjes knopen, stukje lopen, maatje bij me hebben die niet dronk als hij met mij was; afleiding zoeken en hebben is zo belangrijk :)

Het wordt steeds makkelijker. hoelanger je gestopt bent, hoe minder drang je ernaar hebt.
21 dagen, dan ben je het ergste voorbij, dan ben je de gewoonte verloren, is het alleen nog maar psychisch.

Vissen is voor mij niet langer drinken, vissen is voor mij zoveel meer genieten nu.
Nuchter :)
27 pond lederkarper.
Nieuw PR:D
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

30-01-2017 08:35

Mooi verhaal Jarenko. En ik maar zeuren over een simpele rookverslaving. Er zijn inderdaad genoeg mensen(zoals jou) die voor veel hetere vuren hebben gestaan! (Alcohol, drugs etc).

Overigens heb ik tot noch toe nog steeds niet gerookt! Bevalt me heel goed zo.
Stop wishing... Go fishing!
Jarenko Huijmans
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-10-2006 17:48
Locatie: Apeldoorn

30-01-2017 08:48

David Janssen schreef:Mooi verhaal Jarenko. En ik maar zeuren over een simpele rookverslaving. Er zijn inderdaad genoeg mensen(zoals jou) die voor veel hetere vuren hebben gestaan! (Alcohol, drugs etc).

Overigens heb ik tot noch toe nog steeds niet gerookt! Bevalt me heel goed zo.


Ik denk niet dat het principe minder is.
Of een rookverslaving, of drank/drugs, het is en blijft beiden een verslaving.
De overwinning is en blijft moeilijk, maar als het lukt is het zo'n grote prestatie.

Overigens rook ik nog wel, komt ooit wel.

Wat mij helpt en heeft geholpen is het gewoon per dag bekijken,
Zodra ik eraan denk dat ik nooooit meer mag drinken leg ik mezelf zo'n druk op.
Ik sta op en beloof mezelf gewoon dat ik vandaag niet drink, 1 dagje maar.
Morgen kan ik 10 kratten leeg drinken enz, alleen vandaag ff een dagje niet.
Dat houd ik ondertussen al bijna 1000 dagen vol :)

Succes verder met alles!
Top dat t al zolang goed gaat!
27 pond lederkarper.
Nieuw PR:D