Stoppen met roken EN vissen..

Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

03-01-2017 11:03

Goedemorgen Allemaal,

Om het jaar fris te beginnen(en beloftes waar te maken :lol:) zit ik momenteel aan dag drie van mijn poging tot stoppen met roken.

Thuis gaat het allemaal heel best. Mijn meisje is er er blij mee en die dank laat ze maar al te graag merken. :roll: :oops: Neuk me suf
Ook op het werk gaat het prima. Ik heb inmiddels een aantal andere activiteiten bedacht om de pauzes door te komen en het lijkt erop dat dit ook wel gaat werken.

Alleen....

Nog een paar dagen en dan is het weer weekend!!
Er moet natuurlijk gevist worden!!

Vissen=roken=vissen=roken=vissen=roken... je kent het wel.

Hoe ga ik dat in Mozesnaam volhouden?

Meer mensen die (eerder) gestopt zijn en hoe komen jullie de visnachten door zonder peuken?

Hellup :cry:
Stop wishing... Go fishing!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-01-2017 11:16

Hoe ga ik dat in Mozesnaam volhouden?
Nou, het antwoord omschreef je zelf al; neem je meisje mee en
:roll: :oops: Neuk je suf
:D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

03-01-2017 11:31

Zeer lastige combinatie ja stoppen met roken tijdens het vissen.
Roken is bij mij, naast vissen vangen als het meezit, toch wel een continu proces :D
Afleiding in de vorm van onderlijnen knopen wil misschien wel werken.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-01-2017 12:17

gewoon niet aansteken ennjezelf bedenken dat je dior te stopoen wellicht nog veel.langer van je hobby en je meisje kan blijven genieten
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

03-01-2017 12:29

ga gewoon lekker in de middle of nowhere zitten en neem niks te roken mee. en zeg niet waar je zit tegen vrienden die wel roken en wel een babbeltje willen komen maken.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

03-01-2017 12:46

Ik ben er voor mezelf al lang uit, blijf gewoon lekker mijn sigaretje roken, scheelt me een berg kopzorgen :lol:
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

03-01-2017 12:47

De periode dat ik gestopt was met roken viste ik ook niet. Heeft 10 jaar geduurd en toen ik weer wilde vissen miste ik het roken. Ben toen aan de sigaar gegaan en ben sindsdien weer een tevreden roker :oops:. Dus de titel "stoppen met roken én vissen" ging voor mij wel op.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-01-2017 13:14

Dat suf neuken is maar tijdelijk David. Trap er niet in :p
Verder ben ik ook een roker, en omdat anderen willen dat ik stop is voor mij geen reden om te stoppen. Het hoort erbij, zeker bij het vissen:p ik denk dat je alleen kan stoppen als je zelf echt wilt stoppen, en het niet voor een ander doet. Veel succes ermee in ieder geval!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

03-01-2017 14:33

Ik denk dat ik maar voor Joost zijn tactiek ga. Stoppen met vissen is namelijk geen optie :lol:

Een aantal vismaten van me rookt niet(de meeste overigens wel) maar die jongens lijken zich ook niet te vervelen. En tis ook niet zo dat zij eruit zien alsof ze zichzelf meer vervelen dan de rokende vissers.

Ik ga komend weekend gewoon alvast alle 150 onderlijnen knopen voor het jeugdkamp in augustus. :roll:
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2017 17:32

Een hartinfarct was voor mij voldoende motivatie om er faliekant mee te stoppen. Nooit meer naar om gekeken. Aanrader dus...

Groet, Kees

Ps. Komt vanzelf, dus je kunt er ook op wachten.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-01-2017 19:52

Waar een wil is is een weg, beetje ruggengraat tonen is nooit verkeerd.
Met alles van de ene op de andere dag gestopt, zonder enkele moeite.
Neem een boek mee.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

03-01-2017 21:16

Mij is het ook gelukt ben nu 4,5 jaar gestopt.
Moet wel zeggen dat de enige keren dat ik ooit nog heb gedacht een peuk te willen aan de waterkant was :roll:

Vooral met een biertje erbij en ondergaande zon en een maat naast je die dan een zware vanelle rookte :lol:

Gelukkig kon ik er makkelijk vanaf blijven.
Alleen de eerste maanden zijn zwaar.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-01-2017 23:01

..Piepend in slaap vallen, rochelen, geen conditie hebben, een muil als een asbak, stinkende kleding, ruftend huis en auto, hoge bloeddruk, hoofdpijn, als een idioot in weer en wind op je werk of tijdens een feestje buiten moeten gaan staan om je drang naar nicotine te verlichten, slecht voorbeeld voor m'n kids (!!!) en dan die hele, hele berg knaken die je weg rookt...

Mooier kan ik 't niet maken.

Afgelopen 17 jaar ben ik zwak gebleken tijdens klote dagen op 't werk (..en weer geen staatsloterij prijsje :cry: ) of in 't sporadische bijzijn van een rokende medevisser. Maar solo vissend heb ik gelukkig al heel erg lang geen drang naar een sigaret meer. Thuis of bij familie ook niet...

Daar helemaal geen rokers in de buurt :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

04-01-2017 08:56

Mooie prestatie Bojan!

En je hebt gelijk Marco, nadelen genoeg(en voordelen niets). Ik denk dat ik rokende vismaten voorlopig even niet moet vertellen waar ik uithang.
Stop wishing... Go fishing!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-01-2017 09:03

Als je nu al zo aan het denken bent geef ik je weinig kans.
Stoppen is stoppen toch!!
Ik heb verder niks drastisch verandert aan m'n leven, m'n maten roken nog gewoon bij mij in de auto ik zie het probleem niet echt :roll:
Ga ook nog regelmatig mee naar buiten of het rookhok in bij de café's even een luchtje scheppen of onder 4 ogen wat bespreken en met de collega's in het rookhok.
Roken is vies en nutteloos waarom mee door blijven gaan???
En een nicotineverslaving stelt al helemaal niets voor je moet de patronen doorbreken.
Stak ik eerst na het eten meteen een peuk op, nadat ik gestopt was ging ik naar buiten even wat onkruid wieden of m'n visspulletjes klaar leggen.

Eigenlijk ben ik deels door het vissen gestopt, was helemaal geen kettingroker maar onder het drinken of vissen ging het wel hard.
Ik stak een nieuw shagje op (echte mannen roken geen peuken natuurlijk...) en zag de vorige nog liggen roken op het gras, ff een wake up call :-?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2017 10:27

En een nicotineverslaving stelt al helemaal niets voor je moet de patronen doorbreken.
http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op-zoom/longarts-bergen-op-zoom-roken-verslavender-dan-crack-of-hero%C3%AFne-1.3740362

'Begon op m'n 8e al m'n nog ontwikkelende kinderbrein afhankelijk te maken van nicotine (was overal te vroeg bij) en ja; ook van de handeling an sich. Kocht samen met een vriendje meteen een pak zware Brandaris, en Agio filtertips waren ook in trek. Een ander vriendje roofde ondertussen op hun zolder de kruim sigaretten uit de voedselpakketten van z'n pa, die SGT Majoor bij de commando's was...

Wanneer ik tien jaar later - met een meer volgroeid brein - met roken was begonnen, dan was ik waarschijnlijk net zo hard weer gestopt.., of niet eens begonnen :wink:

PS: M'n ergste bijwerking vergat ik eerder te vermelden. Ik werd behoorlijk neerslachtig van het dagelijks een pakje roken. Soms bijna bipolair. Naarmate ik vaker een periode(tje) stopte met roken werd me dat steeds duidelijker. Mooi om te zien dat een Arbo arts dat destijds afdeed als onzin (*). Er was namelijk niets over bekend, maar wat mij betreft was dat toen al een hele mooie non discussie met die beste man :D, en ondertussen zijn er studies naar gedaan...

(*) Luisteren naar je lijf.

http://www.ikwilstoppenmetroken.nu/roke ... n-angstig/
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2017 11:34

Kees Ouwehand schreef:Een hartinfarct was voor mij voldoende motivatie om er faliekant mee te stoppen. Nooit meer naar om gekeken. Aanrader dus...

Groet, Kees

Ps. Komt vanzelf, dus je kunt er ook op wachten.


Ik kan redelijk begrijpend lezen dacht ik zo.. maar raad je hem nu een hartinfarct aan? :o

Korreltje zout he :) :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-01-2017 11:53

Als je als verstokte roker de motivatie niet kunt vinden is dat een eye opener. Ik heb de ontkenning ongeveer 45 jaar volgehouden en de argumenten tegen met een korreltje zout genomen. Ik had het fout en ben blij dat ik de kans heb gekregen om mijn ongelijk te corrigeren. Dat had zo maar anders af kunnen lopen.

Wel enigzins relativerend bedoelt.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2017 12:00

Kees Ouwehand schreef:Als je als verstokte roker de motivatie niet kunt vinden is dat een eye opener. Ik heb de ontkenning ongeveer 45 jaar volgehouden en de argumenten tegen met een korreltje zout genomen. Ik had het fout en ben blij dat ik de kans heb gekregen om mijn ongelijk te corrigeren. Dat had zo maar anders af kunnen lopen.

Wel enigzins relativerend bedoelt.


Vader van mn ex zn aderen waren zo dichgeslibt dat hij nog 2 maanden had mocht hij doorgaan ermee.
1 pakje zware shag per dag deed hij.van de ene op andere dag ook gestopt.. het is zeker een goede motivatie want als je er niet meer zou zijn dan kan je ook niet roken..(en vissen)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2017 12:12

Aan de andere kant was mijn oma 92 geworden ( door ouderdom gestorven) en zij stak elke 5 minuten een 100'S sigaret op.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-01-2017 12:27

Je kunt rijk worden van de postcode loterij, maar ik zou er niet op rekenen. :D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

04-01-2017 12:45

betreft het hier trouwens alleen tabak?

nogal wat karpervissers die ik ken roken ook coniferen. anders komen ze de tijd niet door, lol :p
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

04-01-2017 12:53

Haha de coniferen heb ik een jaar of 5 geleden achter me gelaten.

Sinds die tijd vis ik scherper, slaap ik minder diep aan de waterkant en is het vissen van een doordeweeks nachtje(tussen het werken door) geen extreem vermoeiende zaak meer.

Ik heb behoorlijk fanatiek aan dat groene goud gezeten en daar toch volledig mee kunnen stoppen tot zo erg dat ik nu alleen maar denk: Bah.. dat ik dat ooit lekker heb kunnen vinden.

Hopelijk krijg ik diezelfde gedachtegang ook over het normale roken.
Stop wishing... Go fishing!
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

04-01-2017 21:09

Ik drukte in het begin zoethout in mijn huig als afleiding. Dit werkte prima. 2 jaar gestopt met roken tot we onze 2e kleine kregen. Toen ben ik weer begonnen. Alleen nu aan de e-sigaret. Een high tech apparaat inmiddels met de minste nicotine variant.
Ja, nog steeds ongezond, maar stukken minder.
Ja, het ziet er gay uit, maar die schaamte ben ik voorbij.
Stoppen hoop ik nog steeds eens te doen maar tot die tijd....
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

04-01-2017 21:56

Was het een zware tijd dan jim toen de 2de geboren was?
Ik had juist voordat mijn 1e zoon geboren werd de echte motivatie gevonden om te stoppen.
Ben nu nog blij daarover :D