KWO klimaatpol

Plaats reactie

Verandert de mens het klimaat?

Nee
5
11%
Ja
29
63%
Weet niet
3
7%
Kan me niet schelen
9
20%
 
Totaal aantal stemmen: 46
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-11-2016 10:23

Harold Hoekstra schreef:Voor hetzelfde geld kun je straks in mei nog ijsvissen, global warming zegt nml niks over de lokale effecten. Het zal niet voor het eerst zijn dat we hier in NL een paar honderd meter ijs hebben liggen.



Was de schuld van de mens met z'n broeikasgassen. Zeker en vast :)

Ik ben er van overtuigd dat we EEN aandeel hebben. Maar welk aandeel, tja, dat is lastig. Kan het me niet schelen? Nee, dat niet. Doe ik er individueel iets aan om te beperken? Ja en nee, rij nog steeds vrolijk mijn rondjes in m'n 2005-er en werk hier en daar mee aan de afvalberg. Energieverspilling doe ik dan niet aan. Verwarming uit, lampjes uit als nodig en meer van dat.

Directe nazaten heb ik persoonlijk geen 'last' van dus dat is in mijn geval niet aan de orde ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

09-11-2016 11:33

Ok, Trump dus :roll:

Nou goed ik hoorde laatst een Amerikaan al spreken van de War on Climatechange, dat soort termen werken daar nou eenmaal wel lekker... Zo kunnen ze toch nog oorlog voeren, alleen dan tegen een nieuw soort vijand. "It's not that we need to go to war with climate change, it's that we're under siege".

Wat nodig is om dit te kunnen winnen vertoont wel paralellen met de mobilisatie die je tijdens WWII zag. Als ze het een beetje handig aanpakken en een concurrerende industrie uit de grond stampen wordt Amerika misschien nog wel "great again" ook :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=xdkZVyKtZRo
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-11-2016 14:39

Mieren hebben invloed op het klimaat, wormen ook, lama's, giraffen, mensen, bomen, algen, sponsen, we maken allemaal gebruik van dezelfde aardkloot.

Go Trump 8) :D
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-11-2016 20:31

KWO klimaatpol...
Kan me niet schelen 24%

Elastiekloos duikje van 'n brug graag. Kan mij niet schelen :D .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-11-2016 22:02

Wat bedoel je hiermee Marco? ik kan je niet volgen
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-11-2016 00:14

Cees v Opstal schreef:Mieren hebben invloed op het klimaat, wormen ook, lama's, giraffen, mensen, bomen, algen, sponsen, we maken allemaal gebruik van dezelfde aardkloot.

Go Trump 8) :D


Allemaal gebruik. En maar ééntje misbruik ;)

Grab mother Earth by the pussy!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

10-11-2016 01:05

Ze zeggen erbij sinds de start van de metingen... en laat die metingen nu net met de kleine ijstijd begonnen zijn.
Dan is het heel logisch dat het warmer als het startpunt wordt, als ik jou in een vriezer leg op -20 (startpunt) en je daarna er uit haal dan krijg je het ook steeds warmer.

https://wattsupwiththat.files.wordpress ... -years.jpg

De huidige opwarming is geheel normaal en eigenlijk hebben we nog mazzel want in het niet zo verre verleden is het veel warmer geweest.

Het IPPC doet er alles aan om dingen kloppend te krijgen voor subsidie, wat klopt hier niet?
http://www.americanthinker.com/legacy_a ... 0stick.png

Hier nog een leuke, koel het verleden waardoor het nu lijkt of het warmer wordt:
https://stevengoddard.files.wordpress.c ... -20132.gif

Het percentage van broeikasgassen wat wij als mensen toevoegen op het totaal is 0,12%
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 518327.jpg

Voor de kleine ijstijd was het warmer en was er ook meer CO2, koeler water is compacter (klinkt in) en heeft een hoop CO2 opgesloten in de kleine ijstijd.
Op het moment dat het weer warmer wordt zet dit water steeds meer uit en laat steeds meer CO2 los. (dit is wat we nu zien)


All Gore is ook zwaar op de vingers getikt door de senaat wegens leugens (hockystick etc.) en aandelen in bedrijven die voordelen zou hebben bij zijn gemanipuleerde klimaat statistieken.

Man made global warming is simpelweg een groot leugen overheden zijden een paar jaar geleden na de schandalen van de IPPC en All Gore niet voor niets dat het in eens een belasting was omdat we duurzaam moeten omgaan met energie i.p.v. het nog een milieu belasting te noemen.

Dat mensen het klimaat niet opwarmen betekent echter niet dat we zo door moeten gaan, zaken zoals fijnstof zijn nu eenmaal heel slecht voor de gezondheid en het milieu.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-11-2016 02:01

Gebruik je nu een grafiek uit 1990 om te laten zien dat 2016 niet warm is?

Had scherpere data verwacht van iemand die Al Gore aanhaalt wegens de twijfelachtige herkomst van zijn bronnen.

Gelukkig tikte de senaat hem op de vingers. De zelfde senaat die nasa financiert trouwens:

http://climate.nasa.gov/evidence/
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

10-11-2016 09:09

Marco Mostert schreef:KWO klimaatpol...Kan me niet schelen 24%
Elastiekloos duikje van 'n brug graag. Kan mij niet schelen :D .



Begrijpelijke reactie Marco,

In de vorige pagina leg ik uit waarom ik op het kan me niet schelen heb geklikt.

Omdat het ons allemaal niets kan schelen. Onze welvaart is belangrijker.

Niemand gaat zijn auto weg doen met als reden: Brandstof verstoken is slecht voor het milieu.
Niemand stopt met boodschappen doen met als reden: Al dat plastic wat ik in huis(verpakkingen etc) haal is slecht voor het milieu.
Niemand verkoopt zijn huis om vervolgens in to the wild te gaan met als reden: Mijn huis verbruikt veel energie(stroom en gas in dit geval).

Dus ook jou kan het niks schelen Marco.. Of dat nou leuk is of niet... Ook jij bent net zo goed debet aan het hele verhaal.
Stop wishing... Go fishing!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

10-11-2016 11:25

David Janssen schreef:

Begrijpelijke reactie Marco,
In de vorige pagina leg ik uit waarom ik op het kan me niet schelen heb geklikt.
Omdat het ons allemaal niets kan schelen. Onze welvaart is belangrijker.
Niemand gaat zijn auto weg doen met als reden: Brandstof verstoken is slecht voor het milieu.
Niemand stopt met boodschappen doen met als reden: Al dat plastic wat ik in huis(verpakkingen etc) haal is slecht voor het milieu.
Niemand verkoopt zijn huis om vervolgens in to the wild te gaan met als reden: Mijn huis verbruikt veel energie(stroom en gas in dit geval).
Dus ook jou kan het niks schelen Marco.. Of dat nou leuk is of niet... Ook jij bent net zo goed debet aan het hele verhaal.[/quote]

eigenlijk is het allemaal niet zo heel moeilijk, het gaat er niet om die dingen niet meer te doen, het gaat erom ze anders te doen, bewuster zeg maar.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-11-2016 11:28

David Janssen schreef:Omdat het ons allemaal niets kan schelen.

Hoe verklaar je dan dat mensen zoals ik zoveel energie steken in het verdedigen van een omschakeling in onze manier van leven? Ik bedoel, uiteindelijk kan het me niet schelen. Ik heb per slot van rekening kleren aan, en eet dingen.

Door vandaag de dag op een 100% carbo-neutrale manier te willen leven betekend te willen leven als een paria. Ik denk dat je daarmee voor veel mensen de zinloosheid van een omschakeling alleen nog maar meer bevestigd.

Veranderingen als deze moeten door de massa gedragen worden. Wanneer een (gelukkig steeds kleiner wordende) groep mensen blijft roepen dat het allemaal geen zin heeft of hypocriet is loop je het gevaar de nodige transitie in de knop te breken.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-11-2016 12:51

Zullen ze tijdens de ontwikkeling van wapentuig ook rekening houden met het milieu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=2D_zHRakOXY

Sebastian Huvenaars schreef: Hoe verklaar je dan dat mensen zoals ik zoveel energie steken in het verdedigen van een omschakeling in onze manier van leven?

Omdat er belachelijk veel geld aan verdient wordt, zowel door het bedrijfsleven als de politiek en de schetenwappers.
Laatst gewijzigd door Harm Rademakers op 10-11-2016 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

10-11-2016 12:54

Cees v Opstal schreef:Zullen ze tijdens de ontwikkeling van wapentuig ook rekening houden met het milieu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=2D_zHRakOXY



het Nederlandse leger wel in ieder geval, die roepen nu "pang pang" in plaats van het milieu belastende schieten :lol:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-11-2016 13:00

Ons kikkerlandje zal de wereld wel redden ja :lol: :lol: :lol: :lol:
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

10-11-2016 13:02

ze hebben wel een Russisch vliegkampschip weggejaagd, of was het andersom :-? :lol:
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

10-11-2016 13:35

@ Cees:

volgens mij wordt er juist veel geld verdiend met vervuilende zaken. en dat is een van de oorzaken waarom duurzaam niet van de grond komt.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-11-2016 13:48

bingo
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

10-11-2016 13:49

zal natuurlijk ook te maken hebben met gedane investeringen die nog niet geheel terug verdiend zijn, is ook wat voor te zeggen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-11-2016 13:56

Noem eens iets dan....
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-11-2016 14:01

2e Maasvlakte, 99,7% van alle auto's op de weg, alle vliegvelden ter wereld. Dat soort dingen...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

10-11-2016 17:03

eigenlijk is het allemaal niet zo heel moeilijk, het gaat er niet om die dingen niet meer te doen, het gaat erom ze anders te doen, bewuster zeg maar.
Precies Herman. Het is niet zwart wit. De gedachte; 'rot mij het!, is dat wel. Niemand die zegt dat we helemaal moeten stoppen met leven. Hoewel dat voor de aardkloot wel de beste oplossing is, haha (hoewel, stilvallende kernreactoren...).

PS; Ik zag gisteren bij het programma Galileo Amerikaanse roetfanaten, die hun diesel truck extra roet rijk lieten afstellen (..bewust dikke gitzwarte dieselpluimen uitstoten terwijl 'ie langs een fietser reed). Een, 'Rot mij de rest' mentaliteit. En dat heeft nog stemrecht ook...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-11-2016 18:47

Dat is toch gewoon voldoen aan de vraag, doet iedereen aan mee.
Een nieuwe zeer vervuilende economie creëren waar bakken geld aan verdient wordt en verder niemand op zit te wachten..... en nou zijn we groen.

Een kwart van de wereldbevolking leeft in extreme armoede.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-11-2016 18:49

Cees v Opstal schreef:Een nieuwe zeer vervuilende economie creëren waar bakken geld aan verdient wordt en verder niemand op zit te wachten.....


Nietus!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

10-11-2016 18:54

Dat was vroeger Cees, er was vraag en men creëerde het aanbod, nu echter is er een aanbod en creëerd men de vraag
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

10-11-2016 20:09

Bewust lak hebben aan je omgeving en het stoer vinden om op 'trekker trek' niveau dagelijks zwarte walmen uit je personenvervoer uitlaat te persen en dan zeggen, zelfs geloven dat het niet schadelijk is, dat is van een totaal andere gedachtengradatie dan van A naar B met je scootertje crossen omdat je ergens wilt komen.

Dat beide niet bijdragen aan een goed milieu, dat lijkt me duidelijk. De fiets nemen is al een heel stuk beter. Maar kijkend naar de pol krijg ik het idee dat zelfs dat hier nog ter discussie staat, haha...

Een kwart van de wereldbevolking leeft in extreme armoede.
Wij hebben als gezin een Ethiopiër geadopteerd. Kan ik iedereen aanbevelen. Is goedkoper dan een vaatwasmachine en werkt even goed. Zitten we wel met wat meer met uitstoot. Burp, ruft en ander gas wegens de bereiding van extra voedsel voor het jochie van vijf. Maar niet te vaak he. 3 keer per week een goede maaltijd was al een verdubbeling van z'n eerdere rantsoen...

Ja, wij hebben mazzel in 't westen.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).