KWO klimaatpol

Plaats reactie

Verandert de mens het klimaat?

Nee
5
11%
Ja
29
63%
Weet niet
3
7%
Kan me niet schelen
9
20%
 
Totaal aantal stemmen: 46
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

02-12-2016 12:08

Hitler heeft in Rusland verloren hoor niet in Europa :wink:
Niet teveel films kijken en naar propaganda luisteren.

Ik bagatelliseer niks en wat de GI Joe's, de Canadezen en de rest van de wereld hebben geofferd is niet niks.

Maar wel realistisch blijven.......

Nogmaals wij doen de aarde niets aan maar onszelf, een destructief volkje dat z'n weerga niet kent.
Sebastian wij denken over heel veel dingen hetzelfde en hebben ook dezelfde idealen.
Jij hebt alleen nog wat meer vertrouwen in de mensheid, dat ben ik ondertussen wel verloren.
99% van de mensen denkt niet net als ons en geef ze eens ongelijk die hebben wel wat belangrijkere zaken aan hun hoofd, wij minder vlees en zij smachten erom........
Je leeft in een luxe wereldje en denkt met je ideeën een wereldverbeteraar te zijn, uiteindelijk is dat voor jou alleen een manier om jezelf nog in de spiegel te kunnen kijken., sorry. :oops:

Dit is geen topic over wel of geen gelijk, niemand kan de toekomst voorspellen, nou ja wel een beetje als je je geschiedenis kent.
Over 15 jaar ben ik alweer 50, deel de laatste 300jaar eens in in tijdvakken van 50 jaar, Napoleon is nog niet zolang geleden hoor.
Het gaat snel heel snel en de stoomtrein die wij aan hebben geslingerd begint te ontaarden in een HSL mop mop gas er op en alles kapot.
In ons kikkerlandje gaat het de goed kant op, paddepoeltje hier, wildbrug zus, meanderende Dommel terug, vistrapje, oh ja Klop..........
Poppenkast is het en it's all about the money.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

05-12-2016 13:12

Discussiëren over wel of geen gelijk heeft inderdaad niet zo veel nut, al lijkt jou versie van de realiteit op het moment denk ik wel een streepje voor te hebben op de mijne 8)

Maar heeft Hitler de Oorlog ook niet vooral verloren omdat hij op te veel fronten vocht. Dit kon alleen omdat grootmachten hun principes opzij wilde zetten in dienst van een groter doel.

Het argument dat de Aarde het wel red blijf ik maar teruglezen. Ik krijg hier altijd een beetje een dubbel gevoel bij. Zonder leven was de Aarde natuurlijk ook maar een saaie bal, en juist dit leven krijgt er door ons toedoen flink van langs waarvoor ik me als mens soms best een beetje schaam.

Moet je accepteren wat je niet kunt veranderen, of veranderen wat je niet kan accepteren...

Als er iemand in de positie is te experimenten met houdbare levensvormen zijn wij het wel, de verwende westerling. Je kan zeggen dat het egoistisch of hypocriet van ons is om vanuit deze positie de wereld te willen verbeteren, al vind ik het nog veel oneerlijker dit níet te doen. Daarbij hebben we nog steeds de grootste ecologische voetafdruk waardoor bij ons uiteindelijk ook het meeste winst te halen valt.

Het niet willen inleveren van comfort maakt ons creatief, en van deze creativiteit profiteert de rest van de wereld weer mee. In India of Afrika gaan mensen van helemaal geen stroom naar zonne-energie. Of van nooit eerder een telefoon naar smartphone.

Of we hier de wereld mee gaan redden weet ik niet, maar het laat in ieder geval zien dat het niet nutteloos is om moeite te doen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-12-2016 19:22

Z'n beste troepen gingen toch wel naar het Oosten de Eltern en Jugendjes deze kant op. :wink:
Z'n megalomane denkbeelden hebben dat wel veroorzaakt natuurlijk de zak met knikkers raakt een keer op en de mooiste als eerste.....

Er hoeft toch maar 1 bacterie te overleven om alles weer op te starten, dat dat weer een miljoen jaar duurt blijft toch een hersenscheet voor moeder aarde.
En voordat we de laatste bacterie hebben omgelegd dan zijn er al lang geen Harmpies en Sebastiaantjes meer te vinden hoor :lol: :lol: :lol: :lol:

Wat vind je nou eigenlijk van zo'n Tesla SUPER car?
Kom we maken een zogenaamd schone elektrische auto en leggen daar een gigantische energie verslindende motor in 8) 8) 8)
Zeg kearel, lekker groen bezig :lol: :lol: :lol:

Houd jezelf voor de gek en draag dat een ander niet op en zeker niet de kosten ervan.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

09-12-2016 21:15

Na mij de zondvloed. Dus.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-12-2016 22:25

Naar mijn idee zijn er niet veel die om kunnen gaan met het onvermijdelijke van verandering.

Het splits zich doorgaans in het kamp dat de verandering eenvoudig ontkent en het kamp dat de verandering tegen wil (laten) houden.

Biede kampen houden zichzelf voor de gek. Het laatste kamp is momenteel overigens in de meerderheid. Waarschijnlijk omdat ze het grootste deel van hun gelijk inmiddels voor hun neus zien gebeuren. Dat niet willen zien is daarmee het ultieme jezelf voor de gek houden. Met de vingers in je oren.

De ark waarmee het leven voor de zondvloed gespaard bleef was overigens geen rocket science. En hield die bovendien niet tegen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-12-2016 00:57

Ken je Children Of Men trouwens Harm? Zet een knappe "wereld zonder toekomst" neer. Ik vind 'm erg goed trouwens :)

https://www.youtube.com/watch?v=03SrMeLmOUc

(filmbespreking, met spoilers!)
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-12-2016 13:32

Sebastian Huvenaars schreef:Ken je Children Of Men trouwens Harm?

Over 149min wel :D
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-12-2016 15:31

Ik vind Mad Max leuker.

Die paar zonnepaneeltjes op een hutje midden in een dicht bos spreken wel boekdelen, steek er nog ene op Jasper dan komt het allemaal wel goed :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-12-2016 16:48

Wat voor boekdelen?

Die laatste Mad Max is ook vet trouwens ja, mega spektakelstuk.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-12-2016 17:43

Kees Ouwehand schreef:Naar mijn idee zijn er niet veel die om kunnen gaan met het onvermijdelijke van verandering.

Het splits zich doorgaans in het kamp dat de verandering eenvoudig ontkent en het kamp dat de verandering tegen wil (laten) houden.

Biede kampen houden zichzelf voor de gek. Het laatste kamp is momenteel overigens in de meerderheid. Waarschijnlijk omdat ze het grootste deel van hun gelijk inmiddels voor hun neus zien gebeuren. Dat niet willen zien is daarmee het ultieme jezelf voor de gek houden. Met de vingers in je oren.

De ark waarmee het leven voor de zondvloed gespaard bleef was overigens geen rocket science. En hield die bovendien niet tegen.


Heb vanmiddag Kop Uit Het Zand van Jan Terlouw gelezen. Het komt ergens wel neer op je reactie, en dan verpakt in een prachtig verhaal.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-12-2016 19:15

Harm Rademakers schreef:steek er nog ene op Jasper dan komt het allemaal wel goed :lol: :lol: :lol: :lol:


"Why bother, if live 's going to make its own choices" Aldus die Jasper, man naar je hart ;)
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-12-2016 22:19

Sebastian Huvenaars schreef:Wat voor boekdelen?

De hopeloze kansloze delen.
Je gelooft toch niet dat dat enig rendement op zal leveren en zeker niet voldoende om plantjes mee te kweken.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

11-12-2016 00:30

Nouja ik zag het in een Hollywood film dus geloofde daarmee direct dat dat een realistische situatie zou zijn ja 8)

Van de andere kant. Heel die film gaat over hoop vs. kansloosheid, dus het zou me niet eens zo verbazen wanneer dat soort details als een soort van metafoor bedoeld zijn. De decors barsten van de verwijzingen ook.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-12-2016 08:44

Dat filmvolk heeft zo'n grote roze bril op die geloven daar echt in, zelf nadenken hoeven die gasten eigenlijk nooit te doen béhhh béhhhhhh béhhhhh.
Die voelen zich ook helemaal verheven van de rest van de USA want zij rijden hybride.

Ondertussen vernietigen ze zelf het milieu in een tempo waar je u tegen zegt en proberen ze ons van alles door de strot te duwen.
Leonardo toch nog niet vergeten hopelijk :P
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

12-12-2016 21:13

?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-12-2016 08:02

Dat ik een bloedhekel heb aan van die linksdraaiende randdebielen :lol:
Links lopen lullen er rechts lopen vullen en dat allemaal met een grote roze bril op.

Zo'n zwaar vervuilende elektrische auto op de oprit hebben staan met de kabel er aan.
Momenteel is die tuin dusdanig verlicht dat ie vanaf de maan is te zien, want ja Kerst hé das gezellig.
En dat volk bestempelt mij op een verjaardag als vervuiler omdat ik een Berlingo uit 2002 rijdt.
Nou geloof me dat auto'tje van mij is veel schoner dan die strontbak van hem.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-12-2016 09:17

Hoogste tijd voor een BERLINGO ELECTRIC dus. :lol:

En zet die donkere zonnebril eens af. :wink:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
rob waasdorp
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-05-2012 18:55
Locatie: deurne / zeilberg

13-12-2016 09:30

Ach waar maken we ons druk over de aarde is al zo vaak opgewarmd en weer afgekoeld dat is gewoon de natuur die dat zelf regeld .
Nu gaat het iets versneld ja maar dat komt die ijstijd maar wat eerder
Ik blijf nog lekker met mijn oude diesel rond tutteren die is milieu vriendelijker dan al die nieuwe auto's die maar een paar jaar mee gaan
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

13-12-2016 10:08

Ik denk dat je je niet goed beseft wat er op het spel staat.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

13-12-2016 11:10

Harm Rademakers schreef:Dat ik een bloedhekel heb aan van die linksdraaiende randdebielen :lol:
Links lopen lullen er rechts lopen vullen en dat allemaal met een grote roze bril op.

Zo'n zwaar vervuilende elektrische auto op de oprit hebben staan met de kabel er aan.
Momenteel is die tuin dusdanig verlicht dat ie vanaf de maan is te zien, want ja Kerst hé das gezellig.
En dat volk bestempelt mij op een verjaardag als vervuiler omdat ik een Berlingo uit 2002 rijdt.
Nou geloof me dat auto'tje van mij is veel schoner dan die strontbak van hem.


Ahja zo. Ja ik weet niet of ze nu echt zo'n roze bril op hebben of dat het meer uit moreel ongemak is.

Acteren is een pittig beroep, die mensen zijn natuurlijk ook niet gek. Ik kan me eerder voorstellen dat ze zich bewust zijn van hun voorbeeldfunctie en zichzelf daardoor toch een beetje schamen voor de levensstijl die ze er op na houden.

Misschien dat het Prius rijden als een soort van krampachtige morele compensatie dient. Om zo toch nog een beetje uit te stralen dat ze zich beseffen dat al die overdaad niet echt het gene is waar je je volgers naar wil laten opkijken... Dit met een ongemakkelijk soort nep groen imago tot gevolg. Van de andere kant, beter dat dan helemaal losgeslagen in rijkdom door het leven gaan, waar er ook genoeg van zijn.

Wat dit betreft gaat DiCaprio wel net een stap verder in de energie die hij steekt in het communiceren van de belangen van een duurzame toekomst. Hij durft naast moralistisch ook zelfkritisch te zijn. Zijn eigen docu is op een gegeven moment toch ook vooral een spiegel die hij zichzelf, en daarmee zijn collega's voorhoud. Om terug te komen op waar dit topic ooit begon :)

Ik weet ook niet hoeveel je je moet aantrekken van wat die happy few allemaal uitvreten daar in Hollywood. Uiteindelijk zijn het vooral onze keuzes die het verschil gaan maken. De frustratie die je hebt tegenover dat wereldje zijn daarmee ergens wel terecht natuurlijk. Zij die alles hebben staan niet boven de noodzaak hun levensstijl aan te moeten passen. Al geldt dit in principe ook voor ons, en de rijkdom die wij dan weer hebben tov. ontwikkelingslanden. Met naar elkaar wijzen gaan we geen kant op.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

13-12-2016 11:35

en? is de wereld al gered?

ik volg dit topic al een tijdje niet meer omdat ik niet zo goed tegen de reactie van de ontkenners kan (mijn fout) en het in mijn ogen onbegonnen werk is om anderen te overtuigen van het feit (in mijn ogen dan) dat we de aarde naar de kloten helpen en er flinke verandering nodig is.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-12-2016 11:37

Kees Ouwehand schreef:En zet die donkere zonnebril eens af. :wink:

Oh je mag niet meer realistisch zijn????
Zie het wel vaker gebeuren in discussies, jij bent negatief, een doomdenker, gaat het thuis wel goed.

Ik durf wel in de spiegel te kijken hoor, die linkse draaierts niet wat een hypocriet zootje.

Ik heb de oplossing al gegeven, 2/3 van de mensenpopulatie moet verdwijnen en hopelijk gaat dat op een natuurlijke manier gebeuren en zit ik daar niet bij :D
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

13-12-2016 11:46

Linkse draaierts?

De mensen die de noodzaak van een transformatie in onze manier van leven inzien en bereid zijn hier naar te handelen.

De realiteit is hoe wij haar vormgeven. Wanneer je vanuit de realiteit elke verandering boos weg kijkt blijft de realiteit wat hij is. Ooit was vrouwen in de fik steken de realiteit. Of Afrikanen vangen en op een boot naar Amerika zetten. Of met een speer achter mammoets aanrennen ...

Er is visie nodig verder dan de huidige realiteit te kunnen kijken. Ben je niet in staat hierin mee te gaan prima. Maar zij die dat wel doen hypocriet en randdebielen noemen is erg onredelijk.

(edit: positieve draai)

Onderschat de invloed van je eigen handelen niet Harm, het is niet dat je er alleen voor staat.
Laatst gewijzigd door Sebastian Huvenaars op 13-12-2016 12:14, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

13-12-2016 11:50

Dat ik een bloedhekel heb aan van die linksdraaiende randdebielen


een soort Hilco maar dan 100 keer erger. 'ik heb gelijk en mensen met een andere mening zijn per definitie randdebielen'

en daar moet je dan een discussie mee voeren? dan pas ik :p