Oplichter marktplaats

Plaats reactie
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-04-2016 12:01

Heren opgelet

Op mp is wederom een mogelijke oplichter bezig het gaat om ene bart uit brunssum. Hij is 7 jaar actief en verkocht een anatec boot met fishfinder. De fotos waren van internet geplukt maar hij zou nog fotos via de app sturen die hij zelf gemaakt zou hebben. Google is je beste vriend en ook deze fotos waren niet van hem zelf. Zijn telnr is: 068431852# laatste nummer is evt via pb te te verkrijgen evenals zijn foto
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-04-2016 13:31

Een voerboot zou ik sowieso gaan ophalen en testen.
Ik heb afgelopen 2 weken ook eens wat spullen verkocht en het is ongelooflijk hoe het er momenteel aan toegaat. Het lijkt wel een kleuterklas. Ik heb 2 weken lang dagelijkse sms en WhatsApp "vrienden" gehad! Ook een set molens waar ik toch zeker 7x het bod op geaccepteerd had en dan niets meer horen. Ik had ook een set hengels die ik zelf had laten afbouwen door Cor Spinhoven, maar ik wilde er toen helemaal niets op hebben. Kreeg ik weer reacties dat ze helemaal niet van CJW waren en 100,- bieden en zo. Maar als je dan vraagt waarom ze zo doen geen reactie. Ze hebben volgens mij ook allemaal belvrees die gekkies. Gelukkig zaten er ook nog wel gewone mensen tussen. Gewoon opbellen en langskomen. Ik heb het nu ook 2x gehad dat ik ergens op de afgesproken tijd voor de deur stond en niet thuis/geen reactie meer. Bij ééntje kwam ik er achter dat hij een hoger bod had gekregen en mij niet afgebeld had. Het was 2 uur rijden na het werk. Daar heb ik bij vertrek de buitenkraan opengedraaid, zo over de zeik was ik. En dat gebeurt me niet snel. Dus voortaan bij vertrek ook maar even contact hebben. Nogmaals gelukkig gaat het ook heel vaak wel op een normale manier. Meestal merk je het al aan hoe het eerste contact verloopt.
Let op slagboom !
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

30-04-2016 14:56

Het is schering en inslag Martijn, met de nep advertenties op Marktplaats en in de diverse groepen op Facebook waar spullen te koop worden aangeboden. Op Facebook wordt er kordaat opgetreden, maar op Marktplaats blijven dezelfde personen maar terugkomen. Nu is het een en ander te omzeilen via proxy servers, maar ondanks dat Marktplaats onderdeel is van Ebay zou Ebay er voor moeten zorgen dat Marktplaats dezelfde regels hanteert als hun Amerikaanse grote zus. Kopersbescherming en een beter registratiesysteem zou al een prima oplossing zijn plus wellicht een registratie met enkel een emailadres van je provider in plaats van allerlei nepnamen via hotmail, live, gmail etc., etc.,
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

01-05-2016 11:42

heb het zelf ook meegemaakt.
ook via marktplaats
halve dag vrij genomen om naar gouda te rijden.
daar aangekomen blijkt dat die persoon daar helemaal niet woonden.
en de telefoon werd daarna nooit meer opgenomen/wa geen reactie meer.
ik heb wel aangifte gedaan bij de politie. :evil:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

01-05-2016 13:10

Met Marktplaats heb ik al zoveel dingen meegemaakt zoals mensen die na het maken van een afspraak niet komen opdagen. Of mensen die je ongeveer een uur voor de afspraak een mail sturen waar in ze aangeven dat ze er vanaf zien met een of ander lulverhaal.

Ik heb ook het idee dat er mensen op Marktplaats zijn die voor de grap ergens op bieden en op het moment dat je dan akkoord gaat hoor je er niets van weer.

Afgelopen week had ik nog iemand die bood op een advertentie. We waren het eens geworden over de prijs en hij vraagt mijn bankgegevens. Dus ik stuur mijn bankgegevens en aantal uren later krijg ik een mail waar in hij aangeeft bij nader in zien van de koop af te zien. Hij reageerde vlot op mijn e-mails en meestal is dat wel een teken dat iemand serieus is en het geld ook overmaakt, maar deze dus niet.

Ik woon niet achteraf, ergens verscholen in het bos of in een doolhof, maar kreeg ook eens van iemand, met wie ik een afspraak had, een mail dat hij had gezocht en mijn adres niet had kunnen vinden. Diegene woonde notabene in hetzelfde dorp. Had in zijn mail naar mij zijn adres genoemd en of ik het even langs kon komen brengen.... Dat heb ik dus mooi niet gedaan.

Als ik zelf al iets koop op Markplaats wat niet zo vaak gebeurd dan haal ik het altijd op. Als het om kleine bedragen (< 20 euro) gaat dan wil ik nog weleens een risico nemen en het op laten sturen.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

01-05-2016 15:05

Ik ben al 12 jaar serieus actief op marktplaats en ik ben 1x genept voor een bedrag van 7,- en verder is het altijd goed gegaan,.ik vraag mij wel eens af of het wel vissers zijn die eventueel de boel verstieren want ik heb op 1x na dan altijd goede ervaringen en natuurlijk heb je er gelukszoekers met spot biedingen maargoed dat neem ik al jaren niet meer serieus.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-05-2016 15:18

Ik ben nog nooit genept, echter je moet wel oppassen. Check of er fotos van google zijn gebruikt, vraag of je het kan halen, zoek degene op via facebook etc etc. Daarom kwam deze eikel boven drijven....een gewaarschuwd mens telt voor 2
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-05-2016 16:01

Hier gaan we weer.....

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en hoevaak wordt je niet gewaarschuwd dat je op moet passen bij marktplaats.. dus als je nu nog belazerd wordt is dat echt je eigen schuld vind ik...

Want je weet,.... haal het op wat je koopt of spreek ergens af en te mooi om waar te zijn is dat ook...
Vertrouw je het niet laat het dan gaan en zoek verder.. hoe moeilijk kan het zijn.

En als je ergens afspreekt en die persoon is er niet of heeft het door verkocht voor betere prijs.. ja dat gebeurd, maar om dan een buitenkraan open te draaien is ook best kleuter gedrag. Had dan gewoon als je 2 uur moest rijden in het midden afgesproken maar goed.

Cheers.
Oja joh!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-05-2016 18:08

Is gewoon bedoeld om anderen erop te wijzen r de winter als je dat irriteerd sla het onderwerp lekker over
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

01-05-2016 18:50

Jij weet het de laatste tijd wel altijd beter hé de Winter.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-05-2016 20:35

@martijn mij irriteert dat niet hoor mag toch me mening geven.. vind dat het vaak genoeg gezegd is dat er oplichters op marktplaats bezig zijn en niet alleen op marktplaats dus nogmaals een gewaarschuwd mens...

@dennis wat is jou probleem een mening geven mag toch dus zeur niet steeds zo, je lijkt wel een wijf... Als je niet om kan gaan met meningen van mensen negeer ze dan en ga niet steeds de confrontatie opzoeken of zitten huilen.

Cheers
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

02-05-2016 05:34

Vervelend, altijd handig hier een misleidende verkoper te melden.
Maakt niet uit of je het ophaalt of niet of ergens afspreekt, kan allemaal fake- gegevens zijn.
Ik kijk altijd wel op marktplaats, maar koop weinig meer.
Heeft meer te maken met wat ik "nodig" heb (niets dus op dit moment).

Ik kies meestal iets uit wat ik op kan halen, zodat ik het spul kan bekijken. De afstand per artikel
verschilt dan meestal. Klein spul onder de 20 euro laat ik meestal opsturen, daarboven haal ik op.
Meestal zoek ik binnen 25 km van mijn woonlaats. Maar niet elk artikel is binnen die range te koop, dus zoek ik verder ook qua afstand.
Die afstand moet te rijden zijn (geen 2 uur rijden), max een uur, maar da's zelden.
Dit geef ik (net als hiervoor) dan ook als tips mee.
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

03-05-2016 19:05

Frenk,je hebt pas nog wat gekocht op MP !!
groeten uit Doetinchem :wink:
Plaats reactie