bon of geen bon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-03-2016 21:57

Vandaag was ik aan het vissen in de plaatselijke haven ,
ik had mijn auto op het voetpad gezet ,
vanavond stond er opeens een bus van de Politie achter mij . controle
wil eerst weten wat ik er kwam doen (was al donker en waren gebeld door een plaatselijke honden(lul)uitlater), uitgelegd dat ik aan het vissen was , en moest dat even laten zien.

vervolgens moest ik mijn rijbewijs tonen maar aan de vispas had hij geen boodschap,
en na controle van adres en naam op mijn rijbewijs , vroeg de agent of de auto op naam stond (is idd het geval).
vervolgens het advies gehad om de auto op de parkeerplaats te zetten van een bedrijf aan de overkant , en geen aanzegging van een PV .
Kan ik nu toch rekenen op een boete waarschijnlijk op kenteken?
Ps niks gevangen
gr Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-03-2016 22:08

Boete op kenteken lijkt me sterk.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-03-2016 22:13

Had ik geen aanzegging moeten krijgen ,
was volgens mij een staande houding
Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

26-03-2016 22:28

Henk, als er een boete zou worden gegeven dan zou jij er direct een exemplaar van moeten krijgen. Is ook met fietsen zonder licht. Zou me niks verbazen als het een routine controle betreft met afgelopen dinsdag in het achterhoofd.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-03-2016 08:19

Geen bon, anders had hij het wel gezegd lijkt mij. Ik hadden ook een keer zoiets. Toen lag ik in mijn bus te slapen en hadden ze een melding van een levenloos persoon gekregen. Visvergunning en 3e hengel werd niet naar gekeken. Nee joh we zijn al blij dat je leeft! :D
Let op slagboom !
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-03-2016 09:02

Geen boete, die delen ze direct uit.

Maar wel begrijpelijk natuurlijk achteraf. Gewoon een waarschuwing.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

27-03-2016 17:31

Robert Lamboo schreef:Henk, als er een boete zou worden gegeven dan zou jij er direct een exemplaar van moeten krijgen. Is ook met fietsen zonder licht. Zou me niks verbazen als het een routine controle betreft met afgelopen dinsdag in het achterhoofd.


Dat hoeft tegenwoordig niet meer zo te zijn Robert. Boetes worden steeds vaker 'uitgeschreven' met een smartphone. Je krijgt daar geen kopie meer van.
Een kopie van de bekeuring geven werd vrijwel altijd gedaan, maar was overigens ook geen verplichting.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

27-03-2016 17:57

Dat zou in mijn geval betekenen ,
dat ik maar moet afwachten hoe de pet staat van de des betreffende diender.
Ik wil in geen geval mijn actie vergoeilijken, ik stond met mijn auto verkeerd punt uit.
Maar om mij nu in het ongewisse laten of ik wel of geen bekeuring krijg ,
geeft niet echt vertrouwen.
Daarbij dit is een park waar zeker in het voorseizoen, de hondenbezitters op 1 hand zijn te tellen.
niet te verwarren dat ook Hoogheemraadschap Rijnland dit fiets/voetpad gebruikt als straat.
Voordat ik deze controle kreeg zag ik, dat de politie niet echt wist hoe dit park moest inrijden ,
er stonden op het laatst 2 auto`s aan de overkant , echter de brug is afgesloten door middel van palen in de brug .
Denk dat men toen maar een plaatselijk bekende diender met zijn bus die kant op heeft gestuurd ,
dus de kosten van deze controle lopen voor de baten uit.

Nogmaals ik ben en was fout maar de actie heeft de gemeenschap ,
het 10 voudige gekost
de Haven staat bekend dat men er met de auto parkeerd ivm afstand tot aa het vis water
gr Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

28-03-2016 09:15

geen bon dus
Plaats reactie