toenemende schurfthekel aan webshops

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

12-03-2016 00:31

Goedenavond,
enige tijd geleden heb ik voor een niet klein bedrag een bestelling geplaatst voor materiaal,
die ik denk nodig te hebben voor een sessie .
op de website zelf wordt gezegd (tijdens bestelling)dat het materiaal op voorraad is,
na bestelling krijg ik een mailtje dat het materiaal niet op voorraad is.
en pas enkele dagen na mijn ingeplande sessie aan huis geleverd kan worden.
Ik kan de bestelling niet annuleren , omdat ik de kleine letters niet gelezen zou hebben.
Ik heb al betaald via Ideal
en Nu ??
dit is mij wel vaker voorgekomen en niet alleen voor karperspullen ,
en het mooiste is dat dit na 2 weken mij wordt bericht dus na het termijn
gr Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
jorrit vander linden
Berichten: 67
Lid geworden op: 03-03-2008 23:23

12-03-2016 02:13

Beetje jammer en misleidend idd dat de betreffende winkelier(s) hun voorraad niet goed weergeven. Wat je kunt doen is een review achter laten waar je jou ervaring kenbaar maakt, misschien dat er dan in de toekomst iets mee gedaan wordt en zo worden toekomstige klanten op de hoogte gesteld. Persoonlijk schrijf en lees ik meestal reviews als ik iets online bestel.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

12-03-2016 07:19

Ik vind de topic titel zeer misleidend. Aangezien je het over slechts 1 webshop hebt en 1 bestelling betekent het niet automatisch dat alle "webshops" ruk zijn. Kut dat het mis ging, maar ook al doen we alles lekker lui vanaf de computer als ik twijfel dan bel ik. Doe ik grotere aankopen en het is qua afstand redelijk te doen dan haal ik het gewoon op. Vorige week was er een aanbieding van 20% korting in de winkel en webshop, helaas was hetgeen wat ik wou hebben of beter gezegd 1 onderdeel niet leverbaar. Contact gezocht met een van de eigenaren en die vertelde mij dat het onderdeel met een week of 2 zou komen en ik gewoon alsnog de 20% korting krijg. Dat is nou het voordeel als je gewoon even contact zoekt :wink:
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

12-03-2016 08:02

Ik schrijf ook
``dit is mij wel vaker voorgekomen en niet alleen voor karperspullen``,
Ik heb vorig jaar nog 2 maanden op een spoel voor een generator moeten wachten, deze lag bij een gewone winkel in de zaak.
En ik mocht niet meer cancelen,als het 5 euro is dan denk ik fuck it
maar dit was een bedrag van 300 euro
en zo heb ik meer voorbeelden.
contact zoeken ?breek me de bek niet open ,
Nee ,
ik ga wel naar een normale winkel , dan maar geen 20% korting

Gr Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

12-03-2016 08:18

Vind dat een beetje webshop, hoort aan te geven, of hetgeen aangeboden. Voorradig is of niet!

Groet.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

12-03-2016 10:15

Wat die webwinkels doen mag niet en je hebt met hun kleine lettertjes niets te maken.
Je mag vanaf het moment van bestellen tot 14 dagen na ontvangst de bestelling annuleren zonder opgaaf van reden, je krijgt dan het volledige bedrag, dwz incusief porto, terug.
Let wel, annuleren is geen terugsturen, die termijn is langer.
Zie https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... taankopen/
Gewoon aanpakken die knuppels.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

12-03-2016 10:33

Hoi Bert , dat is goede info,
ik ga hier werk van maken , en stuur de rest van de spullen terug .
ik heb nog steeds niet alles binnen
gr Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-03-2016 11:36

Idd wat bert zegt.. gewoon doen.

Andere tip is betaal met paypal of afterpay indien mogelijk natuurlijk. Dan kun je ook simpel.weg annuleren of achteraf betalen. Als het dan te laat is gewoon niet accepteren of terug sturen.

Verder heeft een review weinig nut. Heb het zelf 2x mee gemaakt en gehoord dat ze die gewoon verwijderen als die negatief is..

Maar goed je heb als koper meer recht dan je denkt, want vergeet niet het zijn gewoon winkels zoals in de stad maar dan op internet dus gelden de zelfde regels.

Succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

12-03-2016 12:15

Misschien dan gewoon op een forum of iets anders openbaars een review achterlaten. Laat ze dat dan maar eens verwijderen. Positieve reviews mogen dan natuurlijk ook. :P
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-03-2016 17:22

Ik heb dit al tig x mee gemaakt bij hareco.
Daar bestel ik dus echt nooit meer wat, hij moet het altijd bestellen.
Beste is inderdaad eerst bellen en dan langs gaan of bestellen.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

12-03-2016 17:30

Bestel zoiezo nooit. Veel ste leuk om rond te neuzen in de winkel praatje maken bakje koffie erbij. Als je dan ook problemen hebt met iets is het veel makkelijker op te lossen ook nog eens.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-03-2016 18:19

B. de Boer schreef:Misschien dan gewoon op een forum of iets anders openbaars een review achterlaten. Laat ze dat dan maar eens verwijderen. Positieve reviews mogen dan natuurlijk ook. :P



Eens, maar dat schiet niet op want je komt oo de site van aankoop en als er dan negatieve reviews ergens anders gepost worden dan moet je dat maar net weten.

Heb je gelijk in damian, maar soms heeft de ene wel de aanbieding en de ander ook niet of het is aan de andere kant van nederland dan schiet hetvook niet op.. maar goed... gewoon in je eigen winkel kijken en dan op internet zoeken naar voorraad of een actie... voila probleem opgelost haha

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

12-03-2016 18:57

Klopt maar mensen zoals ik googlen altijd eerst de winkel waar ik ga bestellen. Zodat ik ook mogelijk zaken zoals kassa en consumentenbond tegen kom.
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

12-03-2016 19:11

Rik koster schreef:Ik heb dit al tig x mee gemaakt bij hareco.
Daar bestel ik dus echt nooit meer wat, hij moet het altijd bestellen.
Beste is inderdaad eerst bellen en dan langs gaan of bestellen.


Precies dezelfde ervaring.
Bestel nu en koop nu alleen nog maar bij hengelsport utrecht / vught.
Nog nooit teleurgesteld daar altijd goede service en vaak de andere dag in huis.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

12-03-2016 19:23

R de Winter schreef:

Eens, maar dat schiet niet op want je komt oo de site van aankoop en als er dan negatieve reviews ergens anders gepost worden dan moet je dat maar net weten.

Heb je gelijk in damian, maar soms heeft de ene wel de aanbieding en de ander ook niet of het is aan de andere kant van nederland dan schiet hetvook niet op.. maar goed... gewoon in je eigen winkel kijken en dan op internet zoeken naar voorraad of een actie... voila probleem opgelost haha

Cheers.


Heb je deels gelijk in R, maar ik ben van mening dat als je alles haalt bij 1 winkelier hij echt wel wat voor je kan betekenen. Doe je bij eem vaste klant veel sneller dan bij iemand die je normaal nooit ziet. Ten tweede je zit nooit met het gezeik met garanties enz. Als je een goede zaak hebt waar je vaak komt weet je gewoon dat dat allemaal goed geregeld is. Bij een webshop moet je terugsturen wachten op reactie, wachten tot het geregeld is, en dan nog maals versturen.

Voor mij gaat een winkel altijd boven een webshop. Niet alleen in de hengelsport trouwens.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

12-03-2016 19:47

Bij mijn laatste paar bestellingen zijn er meer fout dan goed gegaan

Paddyhengelsport: 2oz loodjes besteld 2.5oz gekregen
Zunnebeld: 2.5oz loodjes besteld en 1 van de 3 was 3.25oz
Markerworld: boilietuitjes met verkeerde maatverdeling (bijna 2mm), na contact geen oplossing.
Raven: Nieuwe rodpod besteld, 2e hands ontvangen met allerlei missende onderdelen, heeft een kleine 2 weken geduurd voordat ik eindelijk een goede kreeg.

Bij vanstekelenburghengelsport, fishinn, harecohengelsport en eurotackle hebben als enige karper webshops mijn bestellingen goed verstuurd.

Iedereen kan spullen online bieden, uiteindelijk gaat en staat het met de afhandeling en afterservice.
Het laatste is zwaar onder de maat bij een hoop winkels.

Bij voorkeur haal ik alles in de winkel, probleem is vaak dat ze in de buurt niet hebben wat ik zoek.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-03-2016 20:54

Beste Henk,
ik kan jou schurfthekel niet bevestigen of ontkennen.

Moet ik iets kopen dan ga ik naar een winkel waar ik de verkoper direct kan aanspreken, of dat nu een bakker, slager of hengelsportzaak is.
Op deze manier bespaar ik me wel een boel schurfthekelopbouwaan en gebruik ik mijn energie aan leuke dingen. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-03-2016 09:05

Eens damian...

Maar qua garantie maakt het niet yit waar je het koopt zolang ze maar dealer zijn...

Ik kom al jaar en dag bij koster. Maar korting ken je daar echt vergeten hoor geloof mij..
Zelfs met garantie wat niet bij hun gekocht is doen ze moeilijk.

En bij hareco heb ik juist super ervaringen qua garanties ook als het niet bij hun vandaan komt.

Maar goed je moet maar net geluk hebben denk ik.
Ik bestel in ieder geval veel uit duitsland, veel op voorraad, mooie prijzen en snel geleverd.

Cheers.
Oja joh!!!
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

13-03-2016 12:44

Qua garantie moet het inderdaad weinig uitmaken, maar als je het naar winkel terugbrengt is het toch allemaal net wat sneller. Scheelt weer het heen en weer gestuur.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

13-03-2016 13:22

:D Net weer tevreden een bestelling geplaatst in een webshop!

Groet.

Vaak bij hengelsport vught, Bukkum, in het verleden Tackle direct! Sinds kort een aantal bestellinkjes bij M2Baittackle. Hengelsport winkels waar ik graag kom zijn, Hengelsport Rotterdam, Wout van Leeuwen, Henk Koster en de Kleinste Markerworld :wink: .

Slechte ervaring, was online bestellen uit Engeland, was na een aantal malen goed, ging het uiteindelijk toch fout! Gelukkig Pay Pal, netjes de centen terug!

Groet.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

14-03-2016 10:29

Ik bel altijd eerst even of dat wat ik wil hebben op voorraad is,dat scheeld je een boel ellende achteraf
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-03-2016 11:11

Ja Mike, het is dan toch altijd op voorraad. :roll:
Tot je er achter komt dat het een overjarig of nèt weer een iets ander type in huis hebt gekregen.
Behalve het product komt ook de marge aan bod, ze sturen nooit een duurder type af.

Belangrijkste prijs-kwaliteitsklassen in Shimano derailleurs waar menig adspirant of hobby fietser geen kijk op heeft en zomaar de valkuil ingaat. Dan ga ik toch liever zelf even naar de fietsenzaak om uit te kiezen wat ik aan m'n fiets heb hangen..

Bijvoorbeeld:
Shimano produceert zijn groepen in verschillende prijs-kwaliteitsklassen.
De racefietsgroepen

Dura Ace Di2 [9070] (11-speed)
Dura Ace [9000] (11-speed)
Ultegra Di2 [6870] (11-speed)
Ultegra Di2 [6700] (10-speed)
Ultegra [6800] (11-speed)
Ultegra [6700] (10-speed)
105 [5800] (11-speed)
105 [5700] (10-speed)
Tiagra [4600] (10-speed)
Tiagra [4500] (9-speed)
Sora [3500/3400] (9-speed)
Sora [3300] (8-speed)
Claris [2400] (8-speed, geïntroduceerd in 2013 als vervanging van de naamloze 2200/2300 groepen )

De Di2-groepen (Digital Integrated Intelligence) schakelen elektrisch.

De Shimano 600-groep (nu Ultegra) was lange tijd de beste groep, tot in 1973 Dura-Ace werd toegevoegd als betere groep.

De mountainbikegroepen 2015 (bovenste is beste kwaliteit)

XTR (11-speed: Single, dubbel en triple)
XT (11-speed: Single, dubbel en triple)
SLX (10-speed, LX variant voor Trekkingfietsen)
Deore (9-speed en 10-speed)
Alivio (8-speed en 9 speed)
Acera (8-speed en 9 speed)
Altus (6-,7-,8-speed)
Groet'n Henk..

still growing Old.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

14-03-2016 16:25

Henk,.

Ik heb geen verstand van fietsen,wel van visspullen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-03-2016 17:23

Weet je Mike, ik dacht dat ik ook "verstand" had van èn vis èn fiets spullen.
En dat is nou nét waar de webshops en outlets gebruik van maken, ik moet niet "dachten" maar denken. :wink: En nu ik weet hoe ze te werk gaan, bestel ik nix meer online. :o 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

20-03-2016 18:43

Ik heb eind januari een bestelling gedaan bij een bekende webshop. Na 4 dagen niets gehoord te hebben, maar even telefonisch contact opgenomen. Blijkt een artikel niet voorradig te zijn. Mij wordt verteld dat het de de week er op binnen zal komen en dat dan op donderdag mijn pakket verstuurd zal worden. Echter op de bewuste donderdag geen mail dat mijn pakket verzonden is. Pas op dinsdag, twee weken na bestellen, een mail dat mijn pakket verzonden is.

Op woensdag ontvang ik mijn pakket en blijkt dat er een artikel (feedersteun) mist. Het artikel wat niet op voorraad was zat gewoon in de doos. Direct contact opgenomen met de webshop, maar de vrouw die ik aan de telefoon kreeg kon mij niet helpen daar haar man afwezig was. Gevraagd om mij de volgende dag even terug te bellen.

De volgende dag tot 15:00 uur gewacht, maar geen telefoontje. Zelf weer contact opgenomen en de man aan de telefoon uitgelegd dat ik terug gebeld zou worden i.v.m. een manco. Krijg ik direct als antwoord: "De dag is ook nog niet voorbij" Ik ben hier verder niet op ingegaan en heb uitgelegd wat er precies miste. De man moest het uitzoeken om te zien of de feedersteun nog bij hun lag c.q. nog op voorraad was. Op mijn vraag om mij even via e-mail te informeren over de afloop kreeg als antwoord dat dit niet kon. Ik zou van zelf wel een e-mail krijgen als het pakket verzonden is. Vervolgens doorgevraagd waarom dit niet kon en waarom ze geen mailtje kunnen sturen als ze constateren dat iets niet op voorraad is. Hierop kreeg ik een hele uitleg waarom dit niet kan. Iets met 40 pakketten per dag.... Ik heb de man netjes aangegeven dat dit bij conculegawinkeliers wel kan. Hierop kreeg ik als antwoord dat ik voortaan daar dan maar moest gaan bestellen. Ik heb hem gelijk aangegeven dat ik dit voortaan ook wel doe. Verder ben ik er niet op ingegaan en heb het gesprek netjes afgerond en aangegeven dat ik wel afwacht.

Een week later had ik nog niets gehoord of gezien dat ik de webwinkel via e-mail heb aangegeven geen interesse meer in het product te hebben en ze vriendelijk verzocht heb het bedrag binnen een week op mijn rekening te storten. Helaas geen enkele reactie van de webwinkel gehad, maar een dag later stond het geld op mijn rekening.

Ik heb al meerdere bestellingen bij deze webshop gedaan en altijd zonder problemen, maar nu bestel ik er nooit weer.


Ik vindt het gewoon belachelijk dat je in je algemene voorwaarden opneemt dat je binnen 30 dagen levert en vervolgens de klant alleen een e-mail stuurt als zijn of haar pakket verzonden is. Dat getuigt niet van klantvriendelijkheid.
Plaats reactie