Amstaff mee naar frankrijk.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

21-09-2015 12:00

Mijn vraag
Wie neemt zijn stafford/Amstaff mee naar frankrijk?
En evt ervaringen qua controles
weet de regels dus daar hoef ik niets van te weten
Hoor zat mensen dat ze hem gewoon meenemen en nog nooit gecontroleerd zijn.

Even voor de duidelijkheid
Mijne hebben geen FCI stamboom
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-09-2015 12:53

Mijn maat nam zijn stafford toen mee maar was onwetend met betrekking tot de regels.het hele ras mag er volgens hem niet komen als buitenlander zijnde.wat hem opviel was dat mensen wel een soort angstig over kwamen en hun kinderen snel weg trokken.ik persoonlijk zou de gok niet wagen aangezien ze in frankrijk zonder pardon een dier in beslag nemen volgens een andere kennis.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

21-09-2015 12:58

Heb jarenlang mijn 2 amstaffs naar Frankrijk meegenomen. Nog nooit gecontroleerd maar wel met stamboom. Kreeg eigenlijk alleen maar positieve reacties. Is ook een beetje hoe je honden reageren op mensen en hoe je jezelf opsteld.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

21-09-2015 14:47

Het is ook alleen voor doorreis
Ga niet de stad ermee in maar alleen btw
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-09-2015 15:08

http://www.hondenwelkom.com/regels-per-land

Ik persoonlijk zou zoiets niet aan durven, hou te veel van mijn hond om er welk risico dan ook mee te lopen.als je het wel gaat doen. Vraag op zijn minst aan het betreffende betaal water de regels mbt tot het ras van jouw hond en of hij dat verstandig zou vinden.

Al met al mag het in ieder geval niet zonder stamboom.

Succes met dit eventuele dilemma
Gebruikersavatar
Kees Zorg
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-08-2015 20:24

21-09-2015 17:05

Lijkt me geen slim plan om je hond mee te nemen naar Frankrijk , ff gegoogled ;


Europese honden die op vakantie willen in Frankrijk moeten zich aan onderstaande regels houden.

Dit geldt voor iedere hond die Frankrijk in wil
Sinds 3 juli 2004 heeft iedere hond die de grens over gaat een Europees paspoort nodig en is identificatie door middel van een chip verplicht. Eerst was een tatoeage ook nog toegestaan. Maar per 2 juli 2011 is alleen nog een chip toegestaan. Daarnaast moet je hond tegen rabiës (hondsdolheid) zijn ingeënt.

Geldigheid rabiësenting
De Europese Unie heeft voor alle EU-landen bepaald dat de standaard hervaccinatietermijn van 1 jaar is komen te vervallen.

Vroeger moest je hond ieder jaar tegen rabiës worden ingeënt. Nu is je prik net zolang geldig, als het vaccin werkzaam is (dat kan 3 jaar zijn, de termijn staat in de bijsluiter).
Dus, als je dierenarts een vaccin gebruikt dat langer dan een jaar geldig is, kun je kosten besparen omdat je niet meer ieder jaar naar de dierenarts hoeft voor een rabiësprik.

Let op: als je hond voor de eerste keer wordt ingeënt, of als je je hond opnieuw laat inenten nadat de oude rabiësinenting is verlopen, mag je pas 21 dagen na de inenting de grens over.

Je dierenarts moet de geldigheidsdatum duidelijk in het hondenpaspoort vermelden. Alleen dan is je vaccinatie ook 3 jaar geldig en voorkom je misverstanden bij een controle.

Ben je bang dat je vergeet wanneer je vaccinatiedatum verloopt en wil je van ons een seintje? Geef je dan hier op voor de PrikAlert. Dan kom je nooit meer te laat !

Honden jonger dan 3 maanden
mogen Frankrijk niet in

Speciale regels voor honden in de auto
Natuurlijk mag je hond nooit op de voorstoel (ook niet vast). Maar verder gelden er in Frankrijk geen speciale regels voor het vervoer van je hond in een auto.

Verbod bepaalde hondenrassen
DogsIncluded en de Franse ambassade ontvangen nog steeds veel vragen over honden die wij ′stoere′ honden noemen. Anderen noemen het gevaarlijke rassen. Het gaat er bij deze vragen vaak om welke rassen nu wel en en niet verboden zijn, hoe streng de Fransen zijn en waar en hoe er gecontroleerd wordt.

Simpel gezegd komt het hier op neer:

Honden die geen door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.

Let op: American Staffordshire terriërs die zijn ingeschreven bij het Amerikaanse stamboek zijn verboden, omdat dit stamboek niet erkend is door de Fédération Cynologique Internationale (FCI)

Bij de invoer van honden (American Staffordshire Terrier, Tosa, Rottweiler) mét erkende stamboom is er iets veranderd. In principe mag je met deze honden de grens over. Maar omdat er zulke strikte voorwaarden zijn gesteld is het in de praktijk onmogelijk om aan die voorwaarden te voldoen voor een vakantie. En, kun je dus niet met deze honden de grens over.

Je moet onder andere een Franstalige cursus volgen om aan te tonen dat je je hond onder controle hebt en er moet een gedragstest worden gedaan bij een Franse instantie. Om die reden is het eigenlijk niet mogelijk om deze honden voor korte periode (bijvoorbeeld vakantie of op doorreis) mee te nemen naar Frankrijk.

Let op: bovenstaande regels gelden ook wanneer je op doorreis bent!

Stambomen moeten erkend zijn door het Franse ministerie van Landbouw. Bij twijfel kan dit worden gecheckt op de website van de “Société Centrale Canine”.

Baasjes van stoere honden weten vaak zelf wel dat ze een stoere hond hebben die misschien niet aan de eisen zou kunnen voldoen. Daarom geven wij hieronder extra informatie afkomstig van de Franse ambassade, die heeft aangekondigd dat er in Frankrijk verscherpte controles zullen plaatsvinden op stoere honden.

Dit vermeldt de Franse ambassade wat er gebeurt er als je je niet aan de regels houdt:

(..) Als u zich niet houdt aan de reglementaire verplichtingen riskeert u de volgende strafmaatregelen.

Indien de bovenstaande verplichtingen niet worden gerespecteerd, kunnen agenten belast met controles, in navolging van artikel L.236-9 en L.236-10 van de landbouwwet, op kosten van de eigenaar het dier terugsturen naar zijn land van herkomst, in quarantaine houden of euthanasie laten toepassen.

Indien u door het niet respecteren van de reglementen ongewild bijdraagt aan het verspreiden van een besmettelijke ziekte bij huisdieren of wilde dieren, bij insecten, schaaldieren of gekweekte weekdieren, kunt u worden bestraft met een geldboete van 15.000 euro en twee jaar gevangenis.

Bovendien, als u de gezondheidsvoorschriften, zoals hierboven beschreven, niet respecteert, maakt u zich schuldig aan een douanedelict (artikel 414 van het douanewetboek). U kunt dan beboet worden met een geldboete en een gevangenisstraf van maximum 3 jaar.

De hierboven genoemde regels worden toegepast als alle dieren die u vergezellen, alle diersoorten meegerekend, niet het aantal van 5 te boven gaan. Boven dit aantal kunnen dieren slechts de Europese Unie binnenkomen via een inspectie bij de grenspost en worden zij onderworpen aan dezelfde regels op veterinair gebied als vervoer van dieren voor commerciële doeleinden. (..)

Wij raden iedereen die mogelijk in deze categorie valt dan ook aan onderstaande aanvullende informatie ter harte te nemen:

Klik hier voor bijzondere bepalingen voor "stoere honden":

Met wie moet je contact opnemen in geval van twijfel
In geval van twijfel, raden wij je aan contact op te nemen met je dierenarts. Je dierenarts heeft namelijk het Europees dierenpaspoort afgegeven en daarin de identificatie van je hond aangegeven en de rabiësinenting uitgevoerd. Hij of zij is in staat om er de geldigheid van te controleren en je raad te geven.

Je dierenarts kan ook beoordelen of je hond wel of niet tot de eerste of de tweede categorie behoort, zoals gedefinieerd in de Franse wet, met behulp van de hierboven gegeven informatie.

Als je twijfels hebt over de documenten die de raszuiverheid van je hond waarborgen als hij behoort tot de tweede categorie zoals is voorgeschreven door de Franse wet, dan kun je contact opnemen met de organisatie die is belast met het stamboek waarin je hond staat ingeschreven.

Reizen met meerdere honden
Voor invoer van meer dan 5 dieren moet je verplicht voor elk dier een aanvullend certificaat van goede gezondheid hebben. Voor invoer van meer dan 5 dieren heb je ook een invoervergunning nodig. Deze kun je aanvragen bij: Ministère d' l' Agriculture et de la Pêche DGAL Sous_Direction Santé et Protection Animales Bureau de la Protection Animale 251 Rue de Vaugirard 75732 Paris Cedex 15 Tel.nr. 0033-(0)1.49.55.84.72 Fax.nr. 0033-(0)1.49.55.81.97 Bij de aanvraag vermelden: de naam en het adres van de eigenaar van de dieren, het verblijfadres in Frankrijk, en de duur van verblijf in Frankrijk. Tevens moet je vermelden hoeveel dieren je meeneemt, met gegevens over diersoort/ras/leeftijd en of het gaat om een tijdelijk of definitief verblijf.

Vragen en aanvullende informatie of uitzonderingen
Heb je nog vragen over de interpretatie van de regels of hoe iets in jouw geval werkt? Dan is het het beste om contact op te nemen met je dierenarts, de VWA of de ambassade van het land waar je naartoe gaat (of doorheen reist!). Hier vind je de gegevens van de Franse ambassade.

Waar wil je heen?
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

22-09-2015 12:50

dat had ik al gelezen is van dogs included
Gebruikersavatar
Kees Zorg
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-08-2015 20:24

22-09-2015 17:02

Ron van Houtum schreef:dat had ik al gelezen is van dogs included

Dan weet je dus ook dat er een risico aan verbonden is, dus niet mauwen als het mis gaat.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-09-2015 19:05

Ron van Houtum schreef:Mijn vraag
Wie neemt zijn stafford/Amstaff mee naar frankrijk?
En evt ervaringen qua controles
weet de regels dus daar hoef ik niets van te weten
Hoor zat mensen dat ze hem gewoon meenemen en nog nooit gecontroleerd zijn.

Even voor de duidelijkheid
Mijne hebben geen FCI stamboom


Kijk Kees, da's dus bekend ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

23-09-2015 23:59

Ik neem al sinds ik naar Frankrijk ga mijn Duitse Herders mee, en dat is sinds '96. Nog nooit controle gehad. En ik ga ieder jaar 1 tot 2 keer. Daar ik altijd naar Du Der ga, en op het moment dat ik aankom gaat de honden bench open, en op het moment dat ik de aanhanger aankoppel om weg te gaan, gooi ik hem nog een keer de bench open, de rest van de tijd lopen ze los rondom onze tenten. Nog nooit een probleem gehad. En als mensen komen kijken hou ik ze altijd kort, al was het alleen al om bezoekers te laten terugschrikken zodat ze niet plompverloren naar onze spullen lopen, en meestal vragen ze of het veilig is, en dan geef ik als antwoord als jullie niet gek gaan doen kunnen jullie gerust doorlopen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Plaats reactie