Karperstek prijsgeven uit wraak

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

17-07-2015 16:45

Heeft iemand wel eens dagen gevoerd op een stek om vervolgens een ander te vinden? Vast wel...
en als dat dan weer gebeurt op een andere dag en dezelfde persoon?
En als je dan zelf zit en een grote bek krijgt omdat je op iemands plek zit?
Als je dan ook vaak de rotzooi van anderen opruimt, want bij jou zou het wel worden gezien...?

Ja waar ik het vroeger waarschijnlijk uit zou vechten, (nu gelukkig verstandiger, maar ik kan nog steeds niet tegen mijn verlies...)
geef ik die mooie plek prijs aan iedereen met een hengel. Dat levert prachtige resultaten op...
ik zal het ook nog even aanprijzen in de visplanner...
ik niet vissen? Zij niet vissen...

Zetten jullie om vreemde redenen wel eens een stek in de planner, of geven jullie wel eens iets prijs, zodat een visser die je niet mag, daar veel minder makkelijk kan zitten?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-07-2015 16:56

nee,

ik hou persoonlijk niet van dit soort praktijken..

eigenlijk ben je dan net zo slecht bezig of misschien nog wel erger..

zeep op de stek etc stek om zeep... ik vind het maar triest.. niets naar jou toe verder hoor..

wel heb ik 2x terwijl ik bezig was met een voerstek voor een paar gasten ruim 10 kg voer erin gesmeten ,maar dit was puur omdat ik deze mensen gezien had toen ik er aan het vissen was en zij 100% wisten dat ik al een tijdje bezig was op die plek en ik toch al van plan was mn dagelijkse voertje op mn stek te gooien.
toen ik deze gasten zag zitten ben ik gewoon voor hun neus gaan staan met mn emmer tussen hun tenten in en heb het zoals elke paar dagen aangevoerd ,dit is op een zeer groot langgerekt open water met wel 1000den stekken,dus waarom per se op de mijne zitten terwijl je weet dat iemand daar al lang bezig is ?

verder in alle gevallen ga ik lekker ergens anders wat anders doen in dergelijke gevallen.. ik vis namelijk voor ontspanning en wil eigenlijk niemand tegenkomen met een hengel.. doe ik dat wel dan denk ik al sterk na om te verkassen de volgende keer.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

17-07-2015 17:06

Zelfde gedachte , volwassener benaderd...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-07-2015 20:45

Is het een mooie stek en werd er in het verleden ook al door andere gevist of is het op een plek waar nog nooit iemand heeft gezeten en heeft ie jou zien voeren? Dat vindt ik wel een verschil.
Let op slagboom !
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

17-07-2015 21:48

Zolang we gebruik mogen maken van viswater net als ieder ander zie ik discussies of erger niet zitten. Je verpest het niet enkel voor jezelf, maar ook voor anderen. De mensen met de grote mondjes en die rottigheid uithalen lopen het risico dat er op wateren straks helemaal niet meer gevist mag worden door dit soort aso gedrag. Zit er iemand anders op je stek, jammer dan wateren kun je niet claimen, stekken ook niet. Wil je water voor jezelf pak een schep en maak een vijver in je tuin.
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

17-07-2015 23:50

Het water is van niemand en ook van iedereen, daardoor vind ik dat je niks kan claimen en helaas zal je dan een andere plekje moeten zoeken, de boel uitvechten gaat mij dan ook veel te ver, zo iemand komt vanzelf de verkeerde tegen, zorg alleen dat jij die verkeerde niet bent, heb je niks aan.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-07-2015 00:33

Het hele idee van een stek uit wraak de wijde wereld in slingeren begrijp ik vrij weinig van.
Ik claim niks en trek me ook niet per sé wat aan van waar anderen voeren. In zoverre, ik wil met iedereen rekening houden, maar dan wel op een manier die voor beiden werkt en niet op een manier die alleen voor de voerder werkt. Een kilometer kanaal of rivier de hele week vrij laten alleen omdat Henkie of Pietje er voert en graag in het weekend een nachtje wil vissen gaat echt niet gebeuren als ik zelf ook graag wat wil op die strook. Dat vraag ik zelf ook niet van een ander. Als er per ongeluk een keer iemand op een voerstrook van mij zit maak ik daar nooit een probleem van. Als het een populaire stek is en ik zelf gewoon te laat ben hetzelfde verhaal. Vrijwel altijd een uitwijkmogelijkheid achter de hand houden helpt ook een hoop wat dat betreft.
Alleen als iemand willens en wetens probeert misbruik te maken van mijn voerwerk en dat keer op keer weer laat blijken kan ik ook wel eens vervelend gaan doen. Als je zo graag op mijn voer wil vissen kan dat geregeld worden zeg maar :lol:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

27-07-2015 08:27

Ach, stekken claimen is zooo 1990 :)
Tegenwoordig met die drukte op het water kun je eigenlijk niets claimen..

Ik heb vorig jaar gelachen op een groot water, water is zo'n 100ha groot en ik zat er een weekend instant te vissen.
Ik helemaal in de uiterste hoek, je kon er alleen per boot komen..
2e dag zie ik 2 kerels aan komen varen, en lopen naar me toe, ik zat op hun stek te vissen en begonnen een beetje hun stem te verheffen..
Ik stel me rustig op en leg uit dat ik hier gewoon instant vis, eerste keer hier op het water etc.
Na een kort gesprekje bleken hun hier al 3 maanden aan het voeren te zijn.. (het was Augustus).
Ik leg nogmaals de situatie uit dat ik dat niet kan weten en dat als ze er niemand willen hebben vissen, ze zelf maar eerder moeten komen om de stek te "claimen".

Maar nu komt de crux pas, ze waren bezig met een voercampagne voor het najaar!!! Ze waren immers nu nog bezig op een ander water en zouden pas in September hier komen... :o

Ik moest lachen en verklaarde ze voor gek, en verkassen deed ik ook niet.
Nogmaals uitgelegd dat ik helemaal geen intentie heb om hier een stek te onderhouden, het was immers ook ver uit de buurt en was gewoon niet te doen voor mij..
Maar ik stelde voor dat ze wat voer achterlieten zodat ik het na afloop van mijn sessie evt voor ze kon voeren.
Dit wilden ze niet en zouden morgen wel weer komen.. :)

Ik snap dat niet, 100Ha!!! bijna geen hengeldruk alle stekken bijna altijd vrij.. Waarom dan zo gedragen...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-07-2015 09:18

Uit wraak een karperstek adverteren met het doel meer karpervissers te trekken op die stek en dus dat water? Daar heb je alleen jezelf mee en andere karpervissers die er niks mee uit te staan hebben.

De naam zegt het al, het is openbaar water. Leer omgaan met teleurstellingen en tegenslag. Vroeger noemden we dat volwassen worden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

27-07-2015 12:19

Beste,
Het water en stekken zijn van iedereen...als er al iemand op mijn stek zit,dan zet ik mij wat verderop(200m verder)...als ik merk dat meerdere malen gebeurd en dat deze persoon(en),er weet van hebben dat ik hier voer en enkel van mijn voercampagnes willen profiteren....dan zet ik mij ook wat verderop(50m)....leg ik een strook boilies aan vanaf waar zij vissen tot aan de nieuwe plek waar ik dan zit en waar dat ik dan een nieuwe voerstek aanleg...karpers herkennen de boilies wel en verplaatsen zich zo via de strook naar de nieuwe stek....als deze personen dan naar mij toekomen om te vragen waarom ik boilies op hen stek voer,zeg ik hun dat ik gewoon mijn stek aanvoer zoals ik dat dagelijks/weken/maanden doe....niet meer of niet minder en ook niet met verheven stem...dan druipen ze weer af naar hun stek.... je moet hun reactie dan eens zien als ik dan wel runs krijg en zij niet...of dat ik meer runs krijg dan hun! :o :lol:
Meestal zitten ze er de volgende keer niet meer....heb wel al eens voorgehad dat ze de week nadien dan op die nieuwe plek van 50m verderop zaten....manman...dan heb ik gegierd van het lachen. :lol: :lol: :lol: :lol:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

28-07-2015 07:22

In het verleden veel last van gehad, maar met de overgang naar bijna alleen penvisserij is dat zowat in de vergeethoek geraakt. Ik word wat ouder en ben door omstandigheden wat meer gaan relativeren, zeg maar.

Op sommige wateren voer ik wel (voor de penvisserij) dagen van te voren, omdat de vis daar (zeer lange waterstelsels) trekt en in mindere getale te vinden is. En zo hoop ik dat de vis daar wat langer blijft hangen en aanwezig is wanneer ik er vissen wil. Zit men daar toch, tja, ik heb ook andere stekken, mobiel vissen (stalken) is de oplossing, ben penvisser!
Wat penvisserij betreft: er zijn nauwelijks/geen stekkenpezers, alleen medevissers. Hét verschil tussen penvissers en statische vissers. Gaat wat gemoedelijker denk ik, ons kent ons. Meestal.

Het idee van Peter Cooreman ken ik en heb ik in het verleden 1 keer toegepast. Heb me er wel mee vermaakt. Gaat echter niet op als de voerstek een plateau was. Een visser-vriendelijke oplossing.

grtz
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

28-07-2015 12:55

Tja een fenomeen die je regelmatig mee maakt... Tenminste ik zie bij ons in de buurt regelmatig mensen stekken "opbouwen" en er liggen er altijd op de loer deze in te nemen... Ik kan er niet zo wakker van liggen. Komt misschien ook omdat ik vaak instant vis. Wil ik perse voorvoeren zit ik toch nog op stekken waar ik bijna met zekerheid kan zeggen daar komt bijna niemand...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-07-2015 22:15

Wanneer iemand mij ziet vissen of voeren, vervolgens een praatje komt maken waarbij ik hem vertel dat ik er al een tijdje (of zelfs het jaar rond) een keer of drie a vier per week voer, dan mag hij uit beschaafdheid wel even de moeite nemen om gewoon even te zeggen dat hij ook graag plannen heeft er te gaan vissen!

Mijn vraag aan hem zou namelijk meteen zijn; Wanneer dan? Want dan stop ik met liefde met het voor jan met de korte achternaam op en neer crossen en de stek aanvoeren. Klaar! Helaas bleek door de jaren heen een beetje inleving van een ander in de ander al vaker lastig en kwam ik er meestal achter wanneer ik met m'n emmertje of spullen aankwam en een '(op afstand) kijker' er aan het vissen was of ik er zelf geen brasem meer kon haken...

Dat werd voor mij dus meer stekken aanvoeren, vaker instant vissen (met de pen of een dagje voorvoeren en twee/drie stokken), of zo af en toe zelf ergens neerploffen waarbij anderen zich misschien aan mij mogen ergeren, maar waar er wat kans op vis is.

Soms zit 't mee.., en soms is 't zwaar klote en trek je gewoon een heel stuk verder!

Ps; een tijdje amper tot niet vissen laadt de batterij ook weer aardig op is mij gebleken :wink:.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

28-10-2015 14:18

Ik voer nooit, ik vang er niets. Dat is mijn standaard antwoord voor onbekenden.

Vaak kwekken mensen hun eigen mond voorbij, en een "slecht willend persoon" doet daar zijn voordeel mee.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-10-2015 09:48

Hier nog die dat zo doet, en ik zeg altijd dat de zwaarste vismarkt 25 pond weegt.patsers zeggen dan gelijk dat het ware gewicht op... zit.oke mooi haha
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-11-2015 14:32

Afgelopen weekend voelde een redelijk jonge karper visser zich betrapt toen ik hem van een stek zag afkomen terwijl hij richting z'n geparkeerde combo liep. Begon 'ie vanaf z'n auto, een meter of dertig afstand, te roepen (altijd gezellig...) dat hij en twee maten slechts een snoekje hadden gevangen. Bovendien vroeg hij of ik ook al snoek gevangen had, terwijl m'n rod pod en voerboot duidelijk te zien waren en hij zelf ook met een karper uitrusting liep te sjouwen. En alles kan natuurlijk, zeker zeer goed snoeken op de rod pod. Maar dat is niet het eerste wat in me opkomt wanneer ik iemand met rod pod zie zitten, en ik ben zelf iemand die toch ook graag met een podje en dood aas op snoek vist. Verder stond er in de omtrek alleen zijn combo geparkeerd, heb ik z'n maten niet gezien, en had ik meer het idee dat hij zich zo erg van de domme hield.

Die stek waar hij vandaan kwam staat trouwens nou niet bekend als goede snoekstek. Nee, die stek waar hij viste wordt namelijk al jaren af en toe aangedaan door karper vissers die hopen achter de hoge hekken het nieuwe Walhalla te ontdekken. Tot 20 jaar geleden waren daar echter nog geen hekken heren! En mocht ik hem daar nu tegenkomen terwijl ik er een keertje zit te pennen (wegens het klauteren is dat genoeg materiaal) en herkent hij mij en mijn auto, dan is er zeker een kans dat ik in zijn gedachte een stekkenpezer bevonden zal worden wegens het feit dat ik hem afgelopen weekend zag lopen. En hij gaat z'n gang maar.

Zolang hij op dat moment dan maar wel zwijgend of fluisterend mijn visserij respecteert. Zo niet, dan kan ik hem nog altijd als dood aas onder de pen vissen :D.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-11-2015 19:38

Agh zo heb ik eens gelachen op een bepaald water.flink wat riet weg geknipt, een mooie vlonder van pellets gemaakt.mooi verscholen en niemand die me zag zitten.na meerdere sessies bleek de stek toch niet lopend te krijgen zoals ik het wilde en heb ik het er bij gelaten.de winter treed inzet riet is gemaaid en de vlonders zijn zichtbaar geworden. Ik kom er van het voorjaar weer eens langs en besluit een kijkje te nemen.
En jawel er zit een jongeman van een jaar of 18, ik vraag hem of het al wat is en het antwoord is nee.
Na een klein praatje vertelt hij me of hij aub deze stek voor zich zelf kan houden, hij had er immers bloed zweet en tranen aan gehad om die 4 grote pellets er dat hele eind naar toe te sjouwen zus en zo....
Van binnen moest ik lachen, ik heb de eer aan mezelf gehouden en hem succesvolle sessies toe gewenst. :lol:
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

12-11-2015 16:58

Tsja mensen voerplekken bla bla. Het kan allemaal erg zuur zijn, en zeker vervelend. Je kan verhaal halen of "karate kid" volume 3 gaan uitvoeren. Maar je bereikt er vaak weinig mee. Meer de frustratie!

Maar wat mij wel echt altijd opvalt, dat las ik hier ook. Dat wanneer je op en vreemd water lekker instant gaat vissen, dat je altijd op iemand zn plek zit.... Ik heb t gevoel dat wanneer je dat doet en toch wat prof uitziet met je gear. Dat het gewoon afgunst is.

Mensen die vreemd zijn worden niet snel geaccepteerd. En dat niet vaak door collega "Die hard" vissers maar vaak de mannetjes die via "visserslatijn" een kabeljouw uit een knollenput trekken (de echten snap je wel).
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

12-11-2015 17:18

Als iemand op mijn aangevoerde stek zit is het k*t natuurlijk, maar is niks aan te doen. Waat ik wel een schurfthekel aan heb is als ik zit te vissen op een stek. En ze zien mij een vis vangen dat ze er meteen bovenop gooien. Paar keer meegrmaakt.

Zat vanaf 5 smorgens te vissen. Op een gegeven moment rond een uur of 11 kwamen er 2 gastjes aan van jaar of 14. Zei nog waar ik lag zodat ze daar niet zouden gaan vissen. Had er al 1 gevange toen op die stek. Uurtje later liep weer die hengel af, tijdens drillen gooien ze er 2 stokken bovenop. Heb toen meteen alles ingepakt en ben naar huis gegaan. Toen ik er langs kwam nog wat van gezegt.

Paar weken later andersom ik zat weer optijd te vissen en ze kwamen weer aan. Zat ineens op hun stek, terwijl ik er regelmatig zit. Moest verkassen zeiden ze. Ging mooi niet gebeuren haha.

Gelukkig op de kanalen veel minder last van nu.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-11-2015 11:23

Wanneer je vreemd bent op een water, dan bestaat de kans dat je niet weet wie en waar wat speelt. Maar het is niet zo dat je er dan geen recht tot vissen hebt natuurlijk. Maar ja, zagers om het zagen kom je helaas overal tegen.

Persoonlijk weerhouden vissers, die in woord en/of daad een stek verkloten, mij al jaren - en steeds vaker - om met een prettig gevoel bepaalde wateren of stroken water van "vroeger" aan te doen. Het verpest de gedachte aan het plezier wat ik er destijds een periode in alle of redelijke rust beleefde. Soortgelijke, voor mij, nieuwe wateren ga ik om die redenen dan ook veelal uit de weg. Helaas met de conclusie dat het best wel kan zijn dat ik mezelf daarmee soms tekort zal doen. En soms probeer ik het toch, maar wordt ik snel met m'n neus op de feiten gedrukt waarom ik er niet vindt wat ik zoek. Verhuizen naar een ander deel van ons landje met veel meer water zou een optie zijn :D .

Hoewel; Ik schreef op CB al eens eerder dat zelfs op een bak water als het Zoommeer/Volkerak een visser mij jaren geleden verkondigde dat hij er met zeepblokken de stek wilde verpesten omdat ik er nu zat en hij vond dat ik z'n stek peesde. Maar dan nog heb ik geen behoefte om die plek uit wraak (o.i.d.) dan maar geheel prijs te geven.

Ik laat het voor wat het is.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

31-03-2016 16:00

Nee, nooit!

Ik druip af om mijn plezier te behouden.
De volgende avontuur bepaalt mijn humeur! Niet de vissers.
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

04-04-2016 21:10

Ikzelf ben geen voerder en vis het liefst waar ik vis zie, wanneer ik geen vis zie vis ik waar ik denk dat de vis zich op dat moment gaat ophouden. Als ik dan rekening moet houden met wie waar en wanneer voert dan vis ik waarschijnlijk niet meer...

Hier op het kanaal voeren sommigen maanden een strook van 100 meter aan terwijl ze nog op een ander water aan het vissen zijn, en durven dan nog kwaad worden op een persoon die (meestal toevallig) op dat stuk zit te vissen.

Met opzet van een stek willen profiteren is zeer ergerlijk, maar omgekeerd kan het ook zeer ergerlijk zijn.
Plaats reactie