Geen afgunst maar lachwekkend. ...

mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

16-07-2015 14:51

Rik koster schreef:Alleen dan wel altijd opvallend dat de mannen die her en der wat naamsbekendheid hebben dit soort revieuws dan pennen.
Neemt niet weg dat er wel eerlijk over gesproken word vaak, maar zie toch liever een oldskool vissert.een rauw dauwer.een plat Rotterdamse mening recht voor zijn raap zonder belangen bij wat dan ook.1 waarvan je denkt per direct...kijk dat is wat ik wou weten.


Dat zal nooit gebeuren want dat verkoopt niet,...
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

16-07-2015 14:55

Beste,
Zouden ze zelf rigs kunnen knopen en zouden ze uberhaupt boilies kunnen maken??? :roll:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

16-07-2015 19:18

peter cooreman schreef:Beste,
Zouden ze zelf rigs kunnen knopen en zouden ze uberhaupt boilies kunnen maken??? :roll:
Mvg Peter


Ach, Van Basten kon ook geen voetbalschoenen maken, laat staan dat hij de krijtlijnen van het veld zelf trok. Verder gaat het toch "om de beleving".
Voor de beleving hoef je beide zaken (leeftijd en geslacht onafhankelijk) echt niet te kunnen lijkt me.
Wellicht dat "men" daar in de jaren 50 vorig eeuw anders over dacht, maar ja.. sinds die tijd is er al veel veranderd (gelukkig) ;-).
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

16-07-2015 20:00

Heb nooit geweten dat voetballers hun krijtlijnen zelf moesten trekken...dat is geen vergelijking hé,een visser maakt ook niet zijn broek ,lijnen(sommigen wel) ,hoofdlamp,ect. zelf...en een visser kan je niet vergelijken met een voetballer!
Als je je rigs niet zelf kunt maken ...zal je nooit zo goed kunnen inpikken op de situatie die zich voordoet op die dag....en met zelfgemaakte boilies is de beleving en de beloning nog zo anders en groter!
Wat je beleeft op openbaar stromend water zal je nooit beleven op btw!...kan je evengoed in je aquarium of tuinvijver met een bolletje kauwgom gaan vissen...mag nog met 100 hondersten zijn...dan nemen ze het nog...daar gaat het mij om...en...in de jaren 50 maakten ze wellicht al hun rigs/onderlijnen zelf...dan bestonden er nog geen voorgeknoopte onderlijnen...en moest men zoeken en terug proberen en weer verder zoeken en terug proberen tot men tot een goed resultaat kwam...dat ontbreekt bij die twee vrouwen en nog zovele andere gesponsorde mannen....en wat voor beleving heb je als je een vis vangt op een btw die al 10 tallen keren gevangen is...
Dit is mijn persoonlijke mening hierover....zoals er zovele zijn natuurlijk.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-07-2015 09:27

Die reclames etc ben ik al jaren zat, dit is ook de reden dat ik geen abonnee meer ben van de bladen..

Ik lees tot op heden nog maar weinig verhalen en zodra ik de neiging krijg dat het meer om de reclame draait dan om beleving dan haak ik vaak al af.. Kan de interesse er dan niet meer bij houden..

De "bekende" vissers die ik een beetje volg spugen allemaal wel reclame uit, maar hebben ook zeer vaak gewoon leuke stukjes.. Vooral Boudewijn 'Boustails" Margadant vind ik heerlijk om te volgen.. Vooral zijn filmpjes en korte verhaaltjes zuigen je gelijk op in zijn belevingen..
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-07-2015 11:12

Remko Oude Elferink schreef:Die reclames etc ben ik al jaren zat, dit is ook de reden dat ik geen abonnee meer ben van de bladen..


imo zijn Beet en Het Visblad de leukste visbladen.

dit omdat het veel varierende artikelen instaan ,zowel zee als zoetwater,buitenland,jeugd,laagdremelige artikelen als mede artikelen met meer diepgang.
heerlijk zo een allround blad (dit heeft ook mijn intresse gezien ik ook andere disciplines binnen de visserij beoefen.)
en last but not least: weinig tot geen reclame artikelen en vooral beleving.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

17-07-2015 18:26

Niet om te azijn zeiken, maar sinds de overname van het CB zal het alleen maar erger en erger worden, gezien het feit dat de schoorstenen bij Mark & Michiel ook moeten roken. Daar heb ik totaal geen probleem mee, ik lees en kijk wat ik wil zit er teveel sluik in ben ik weg en ga naar het volgende. En maak mij er totaal niet druk om.

Ik vis voor mezelf en niemand anders...!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

19-07-2015 13:04

Ik kan me helemaal vinden in Jan ,s reactie er verschijnen inderdaad genoeg artikelen op het kwo waar je je bedenkingen bij kan hebben.
Maar daar en tegen verschijnen er genoeg artikelen op het kwo waar ik wel erg vrolijk van word en verder niemand over hoor.
Deze artikelen heb je afgelopen maand op het kwo kunnen lezen en heb ik persoonlijk erg van genoten.

http://karperwereld.nl/murphy-schaakmat ... edemakers/
http://karperwereld.nl/karpervissen-op- ... en-deel-1/
http://karperwereld.nl/bungalow-bakken- ... het-gezin/
http://karperwereld.nl/een-tumultueus-v ... anse-trip/
http://karperwereld.nl/riverside-modder ... dwin-otte/
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-09-2015 21:51

Dit heb ik helemaal gemist en vind het een mooi punt wat Rik aanhaalt voor zover je dit nog kan aanhalen. De "grote" bedrijven hebben meer baat bij de vissers die hiervoor gaan. Nu klinkt dit heel erg fout eigenlijk (want wie zijn wij dan wel) maar wij gewone vissers leveren de 'Grote' bedrijven geen of niet genoeg geld op.
De post van Jan met daarin het verhaal van sjoerd vind ik echt geweldig en zorgde ervoor dat zelfs mijn vrouw kwam vragen waarom ik zo aan het lachen was. Ik mis alleen op het einde van het verhaal met welke camera de foto's zijn genomen :D




quote="Jan Witter"]Dit stukje is geschreven door mijn vriend Sjoerd Bonenkamp naar aanleiding van een vangst van een prachtige spiegel tijdens een wedstrijd, die ik dit jaar met hem gevist heb, just voor de fun.

Kerpelsvogelen anno 2015, beleving, ofzo..

Het verhaal bij de vangst.

Na aan het begin van de avond de rigs uitgevaren te hebben met de Beneth boot van mijn maat Jan, knalde 's nachts om kwart voor 4 mijn Fox hanger tegen de blank van mijn Fox hengel en gilde mijn Delkim TXI het uit. De vrij strak afgestelde slip van de Shimano Ultegra begon langzaam, maar gestaag te tikken. Mijn Fox hengel zat gelukkig stevig vast in mijn Nash achterkopje. Geluk gehad dat mijn merkloze rvs banksticks het hielden..

Ik snelde mijn Fox slaapzak uit en jumpte vanaf mijn JRC stretcher rechtstreeks in mijn DC shoes, mijn Nash Titan brolly all season tent uit en ik griste de Fox hengel van de merkloze steunen. Intussen was mijn maat Jan ook zijn van zijn Nash stretcher af en zijn JRC tent uit komen snellen om de Beneth boot snel klaar te leggen voor de dril. Intussen vlogen er meters Nash lijn van de Ultegra's. Volgas naar de vis toe dus was het devies!

Eenmaal boven de vis aangekomen was de titanenstrijd nog niet gestreden. Mijn materiaal werd tot het uiterste getest, maar uiteindelijk kon ik de mooie spiegel scheppen met mijn Nash schepnet.
Met de vis hangend naast de Beneth boot, voer ik voorzichtig terug naar de kant alwaar mijn maat Jan al op me stond te wachten.

Voorzichtig legden we de spiegel op de klaarliggende Proline onthakingsmat. De vis was perfect gehaakt. De Solar 101 mt 8 met daarop een stukje Piet Vogel shrinktube (geshronken in kokend Bar le Duc-water), gevist aan een stukje Nash triggalink, dmv een Nash rigringetje bevestigd aan een stukje Korda supernatural zat ramvast in de onderlip. De TTB-snowman zat mede dankzij het Korda stoppertje nog op de hair. Het PB hit 'n run systeem icm Solar unleaded had zn waarde weer eens bewezen.

Voorzichtig stopten we de vis in de grootste Nash bewaarzak, welke ik aan mijn merkloze bankstick bevestigde. De weegploeg zou immers de volgende ochtend langskomen om het gewicht vast te stellen. Ik zette dus daarom maar twee wekkers. Zowel de Samsung als de Huawei wekten mij vervolgens klokslag 0600u.

Na een lekkere bak Douwe Egberts koffie was de weegploeg vrij snel ter plaatse en na weging met de JRC weger, stelden wij het gewicht vast op 12 kilogram en 500 gram.

Het professionele foto en filmwerk werd verzorgd door Hugo van Hengelsport Rotterdam, waarvoor dank!

Ciaaaaaaoooo!!!!


Tranen in mijn ogen toen ik het las...!!!

Ps, ik weet niet of hij het op prijs stelt dat ik het hier dumpt, maar ik ben toch groter en sterker dan hem, hij is dan wel weer sneller als mij.. :wink: :wink: :wink: :wink:[/quote]
Vis is vis
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

06-09-2015 22:05

:lol: :lol: :lol:
©
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

07-09-2015 18:00

had net een heel verhaal, maar heb besloten mezelf in te houden.....

RIK IK BEN HET MET JE EENS! :wink:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

08-09-2015 13:07

@Ben,
De foto werd gemaakt met een Canon.

wdst.jpg
(75.87 KiB) 1535 keer gedownload


Niet erg Jantje dat jet het hier neerzet.
Leuk dat het leuk gevonden wordt.

Nou, de mazzel maar weerrrrrr!!

Grts