Onderwaterfilmen

Plaats reactie
coningx stijn
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-06-2011 10:27

06-06-2015 15:41

Sinds kort heb ik een waterwolf onderwater camera gekocht, na wat zoeken welke waters voldoende helder waren ben ik beginnen filmen.

in eerste instantie had ik de camera enkel gekocht voor de actie onderwater bij azende vissen of bij een aanbeet, maar ben door het filmen ook al veel te weten gekomen over de bodem en dat vind ik toch ook wel een pluspunt.

Hieronder vind je 2 filmpjes die ik recent gemaakt heb:

- https://www.youtube.com/watch?v=kHN6RMq2kOM
- https://www.youtube.com/watch?v=bJ-l2OgvXt4

helaas alle 2 zonder een effectieve aanbeet, het is reeds gelukt om een aanbeet te filmen op een ander water maar door het vele vuil op de bodem was er bijna niets zichtbaar :(

je laat maar weten wat je van zo een filmpjes vind, ik vond het alvast zeer verrassend en knap om de vissen zo eens te zien :wink:

groetjes

stijn
Martijn van Drie.
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-05-2015 14:19

07-06-2015 10:35

Echt super gaaf! Kan je de filmpjes alleen achteraf terugkijken of is het ook al mogelijk om "live" op een tablet of smart phone mee te kijken?
robertino smith

07-06-2015 12:50

Hoi Coningx, leuk gefilmpt! Is dat toevallig zo´n waterwolf ( op de hoofdlijn bevestigt ) en eigenlijk dezelfde vraag als Martijn v. 3 ??? Die eenden Lusten het wel, waar anderen altijd klagen over de watervogels, vind ik dat ze toch jou stek voorbereiden! Karper kan daardoor zien dat er wat te halen valt.

Groet.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-06-2015 15:38

Leuke fillmpjes. Persoonlijk vind ik het gedrag onderwater leuker om te zien dan alleen
vangsten van bewaarzak vissen.
Uit eigen ervaring weet ik dat duikeendjes soms wel 40-50 sec kunnen "grazen" op klein voer :-?
Vis op een water waar je er soms 35 op je stek hebt :-? :-? Valt niet tegenaan te voeren :-?
(met mijn portomonee dan :cry: ) Ook vinden ze het leuk om niet in de buurt te zijn met voeren,
en s,nacht om 02.30 op "bezoek" te komen :( :( :(

Ik ben benieuwd hoeveel tijd ertussen zit tussen de duikende eenden en een etende karper op
de stek ?
Ach man..Ga toch vissen !!
Henk Werda
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-05-2015 21:23

08-06-2015 19:03

Nice, hoe diep kun je filmen dat je het nog goed kan zien en wat als het bewolkt is?
Zie je dan nog wel iets?
coningx stijn
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-06-2011 10:27

09-06-2015 07:49

bedankt voor de reacties allemaal :wink:

@ Martijn van Drie : helaas kan je de beelden enkel achteraf bekijken en niet live, nuja voor 150euro mag je dit misschien ook niet verwachten :wink:

@ robertino smith : dit is inderdaad een waterwolf camera die op de lijn (leader) bevestigd is.

@ Fred Hazenbroek : meestal was er toch een tijdje geen karper in de buurt als zo een eendje gedoken had hoor :wink:

@ Henk Werda : ik heb de camera al op verschillende wateren geprobeerd en het water moet toch echt helder zijn om een goed beeld te krijgen. Op een troebeler water en geen zonlicht ga je heel weinig tot niets zien.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-06-2015 10:24

#fred

Wees maar niet bang voor watervogels.
Daar heb karper echt schijt aan.meermaals mogen mee maken dat ze vol gas duiken en ik een aanbeet kreeg met de gedachte een kip eraan te hebben.zelfs zo erg een keer dat er wel 20 stuks doken op Groot water.mijn rig werd meermaals opgepakt en toch ineens een snoei harde run krijgen.sterker nog, ik ben van mening dat het duiken van eenden zelfs vis aantrekt.
Plaats reactie