Aquarium

Plaats reactie
Fred spiegel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-05-2015 23:16

19-05-2015 00:42

Zoals de titel al zegt ik wil graag 2 of 3 mooie koi of spiegel karpers in mijn aquarium zetten de afmetingen van het aquarium zijn 1.60 x 60 x 50 leek mij wel groot genoeg voor 3 kleine karpertjes het aquarium is nu helemaal kaal en wil graag weten wat het beste is om erin te doen ik heb wat andere topics gelezen maar werd er niet wijzer van wat ik wil weten is grind op de bodem verstandig zoja fijn grind of iets anders wat voor pomp ik nodig heb en misschien nog andere tips om de Karpers zo gezond mogelijk te onderhouden ik heb al een privé meertje gevonden waar
Ik ze zou kunnen uitzetten zwemt op dit moment nog geen vis leek mij een ideale plek het is een best groot water dus zodra ze te groot zijn voor de bak hebben ze een goed groot water om verder te
Groeien misschien krijg ik wat commentaar omdat er al zo veel van dit soort vragen zijn gesteld maar wil niet aan dit alles beginnen zonder voldoende informatie en ben het er ook niet mee Eens dat
Je moet experimenteren en zo te leren van de fouten het zijn geen test dieren
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

19-05-2015 17:31

Er kan nooit genoeg voor gewaarschuwd worden, particulieren hebben geen klote verstand van bacterie botsende culturen en dies meer, die denken gewoon dat het leuk is om wat karpertjes te laten opgroeien in een bak en dan uit te zetten in water.
Ten eerste pleeg je een millieudelict als je ze uitzet en waar hoge boetes op staan. Die hoge boetes is niet voor niks want vrijwel altijd overlijdt er veel na illegale uitzettingen. En dat overlijden kan ook een compleet voornbestand zijn of zeeltbestand of inderdaad een karperbestand.
Dat overlijden door illegale uitzet wordt vrijwel altijd veroorzaakt door botsende bacterieculturen.
Tja tis maar net wat je belangrijker vindt he, jouw plezier om 3 karpers te zien opgroeien, of het behoud van de huidige visstant in het water waar je ze wil uitzetten.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Fred spiegel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-05-2015 23:16

19-05-2015 17:57

Ik heb net al vermeld dat het in een privé water gebeurd waar helemaal geen andere vis te bekennen is dit is in de achtertuin van iemand dus de opmerking van botsende ziektes enz snap ik niet en er mag ook gewoon normaal op gereageerd worden ik heb ook al vermeld dat ik zonder voldoende informatie er niet aan begin dus als het gewoon normaal uit gelegd word zal ik er ook niet aan beginnen
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

19-05-2015 19:11

Ik vindt mijn reactie niet abnormaal wel rechtstreeks, en als jij het over uitzetten heb maar niet erbij vermeld watvoor water, dan kan je dit soort reacties verwachten en het is niet zo dat als je het niet ziet, er niks zwemt maar dat terzijde.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Fred spiegel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-05-2015 23:16

19-05-2015 23:22

Er staat vermeld in het eerste bericht ik heb een prive meertje gevonden waar
Op dit moment niks zwemt
lijkt mij duidelijk vermeld ? En ik weet hondert procent dat er niks zwemt want er is nooit iets uitgezet of ingekomen staat ook nergens mee in verbinding met andere slootjes enzovoort ? Maar naja dat laten we dat achterwegen maar naast het idee dat je het er dus blijkbaar niet mee Eens bent Karpers in een aquarium heb je er zelf wel ervaring mee die je kan delen of ook niet ?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-05-2015 00:17

Fred,
Je schrijfstijl is nauwelijks te lezen. Je eerste stuk is zonder punten of komma's. Dat is dus zeer lastig lezen.

ik heb al een privé meertje gevonden waar Ik ze zou kunnen uitzetten

Jij vertelt niet dat je daar toestemming voor hebt gekregen. Ik weet ook wel een paar privemeertjes, maar daar wordt op me geschoten als ik me daar begeef. :roll: :o

misschien krijg ik wat commentaar omdat er al zo veel van dit soort vragen zijn gesteld maar wil niet aan dit alles beginnen zonder voldoende informatie

Tja ik moet toch Antoinette gelijk geven als ik dit zo lees (na tien keer lezen vanwege ontbrekende punten en komma's). Dat heb je niet verteld, in wat voor water. Een privemeertje, dan denk ik toch al gauw aan een hectare water of zo.
Je wil wel commentaar, maar accepteert ze niet...... :o :roll: :-?

een prive meertje gevonden waar Op dit moment niks zwemt

Hoe weet je dat? Hoe oud is het water? Heb je het water met een net afgevist? Hoe groot is het water? Weet jij hoe nieuw water op natuurlijke wijze "bevolkt" wordt met vis? Nee?
Zucht. :o :roll: :oops:

Dan komen we terug bij de stelling van Antoinette:
Er kan nooit genoeg voor gewaarschuwd worden, particulieren hebben geen klote verstand van bacterie botsende culturen en dies meer, die denken gewoon dat het leuk is om wat karpertjes te laten opgroeien in een bak en dan uit te zetten in water.

Mijn idee (en die van Antoinette): Als je er geen verstand van hebt, doe het niet.

Karpers in een aquarium heb je er zelf wel ervaring mee

Jij blijkbaar ook niet. Al eens naar de bibliotheek geweest om daar wat boeken over aquariums te lezen? Je erin te verdiepen? En dan pas vragen te stellen?

Denk niet dat je door hier wat "vragen" te stellen je ineens weet hoe je een meertje moet voorzien van vis, etc.

Enne... is Spiegel je echte achternaam of een alias?
Fred spiegel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-05-2015 23:16

20-05-2015 00:33

Ik verdiep me wel in de boeken toch bedankt ?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-05-2015 08:47

Is mijn vraag nog niet beantwoord: is Spiegel je echte achternaam of een alias?
Plaats reactie