20a30 ha water ik ben enige visser hoe benader ik dat ?

Plaats reactie
Laurent ritchi
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-01-2015 13:51

25-01-2015 14:05

Op dit water zit een groot bestand en varierend bestand dus alle tips zijn welkom. Zat er aan te denken om 2 maal per week 10 kg duivenmix en hennep en 2 kg boillies per hengel te voeren is dit overdreven ? Gr
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

25-01-2015 15:10

Dat is dus per week 48 kilo voer (bij twee hengels). Wat denk je zelf?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

25-01-2015 15:12

Heb je het water al onderzocht dan?

Waar zit de vis, waar trekken ze naar toe, hoe lang duurt het voordat er weer vis voorbij komt, is het diep, of juist niet, zitten er veel waterplanten, obstakels, eilanden, zachte bodem, harde bodem mosselen, veel of weinig witvis, etc. Heeft er wel ooit iemand gevist, heeft die informatie?

Jou tips geven over hoe te voeren, zonder te zeggen welke jaargetijde je dit wilt voeren in die hoeveelheid heeft geen zin. Je bouwt een stek op, en wel op een plek waar je vis verwacht.
Zomaar voer dumpen heeft weinig zin, zeker als er geen vis in de buurt komt.
sander van thiel 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-01-2015 16:21

25-01-2015 15:50

Laurent ritchi schreef: Zat er aan te denken om 2 maal per week 10 kg duivenmix en hennep en 2 kg boillies per hengel te voeren is dit overdreven ? Gr



Dat is voor deze tijd van het jaar veel te veel, Vooral particals in de winter word nooit helemaal opgegeten. Voornamelijk omdat alles vis (ook witvis) Nu vrij statisch is, Ik zou zeggen een pondje tot een kilo licht verteerbare boilies is ruimschoots voldoende en dan met de temperatuur steeds meer opbouwen, of afbouwen wanneer kouder, Overvoeren op een nieuw water zonder enig idee of de vis wel op jou stek komt. is naar mijn idee vooral met deze temperaturen geen goed idee.
Karper 2015

Spiegelkarper 7
Schubkarper 1
Laurent ritchi
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-01-2015 13:51

25-01-2015 16:30

Frenk de Gruiter schreef:Heb je het water al onderzocht dan?

Waar zit de vis, waar trekken ze naar toe, hoe lang duurt het voordat er weer vis voorbij komt, is het diep, of juist niet, zitten er veel waterplanten, obstakels, eilanden, zachte bodem, harde bodem mosselen, veel of weinig witvis, etc. Heeft er wel ooit iemand gevist, heeft die informatie?

Jou tips geven over hoe te voeren, zonder te zeggen welke jaargetijde je dit wilt voeren in die hoeveelheid heeft geen zin. Je bouwt een stek op, en wel op een plek waar je vis verwacht.
Zomaar voer dumpen heeft weinig zin, zeker als er geen vis in de buurt komt.




het is varierend van 9 meter tot 2 3 meter is een grind afgraving en ik ga dezer zomer duiken daar ja veel witvis meerval snoek alles tis inmiddels een afgegraven stuk water langs de maas ( levensgroote paaibak ) waar de vis amper tot niet vertrekt en blijft liggen 4 seizoenen heb er al gevist en al nodige mooie uitgehaald 1 n8 geblank maar maar heb altijd op 8 meter diepte gevist was in de zomer wist niet dat ik aan de andere kant kon komen waar het ma 2 3 meter is
dus vandaar dat ik veel klein voer wil voeren. ik kan beter dagelijks anderhalve kilo en halve kilo boillies gooien denk ik ( sorry voor mijn ABN wat ik niet echt heb:P )
robertino smith

25-01-2015 16:52

Wil mij er niet mee bemoeien :roll: , voor je het weet ben je zeker niet meer de enige op 20 a´ 30 hectare open verbinding met de Maas. Met google earth komen ze overal :lol: . Maar wel een luxe Laurent :wink: .

Groet.
robertino smith

25-01-2015 17:35

Laurent, gewoon op door borduren wat je de afgelopen 4 seizoenen ook gedaan hebt! Lukt je op dat minder diepe stuk ook!!!

Groet.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-01-2015 15:24

Laurent,

Hoe completer jouw informatie hoe beter men hier kan antwoorden.
Je vertelde niet dat je er al 4 seizoenen viste. :)

ik kan beter dagelijks anderhalve kilo en halve kilo boillies gooien denk ik

Ik zou zeggen ga naar de overkant (2-3 meter diep) en ga daar voeren zoals je zelf al aangaf. Zou wel iets minder duivenvoer etc gooien en wel 500 gram boilies ingooien. Om mee te beginnen. Het is nog wel wintertijd, hé, dus de vis consumeert minder. Je kunt het altijd ophogen als het loopt.

Succes!
Plaats reactie