Carp Zwolle 2015

Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

20-01-2015 19:11

Ik was in November op de Carp Square in Utrecht. 1 grote boillie stand.
Zwolle zal een nog grotere bollenbeurs worden dan Carp Square Utrecht.
Dus sla ik Zwolle een jaartje over.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

26-01-2015 16:06

Kom mensen, is het nu echt zo moeilijk om eens een keer iets positiefs te vertellen over de enige echte karper beurs van Nederland...?
Ik snap niet dat mensen zo negatief doen over Carp Zwolle..
Je HOEFT er niet heen, je kán er naar toe,als je dat leuk vind.
En dat het één grote boilie beurs is is ook wel wat overdreven.
Natuurlijk staan er veel merken, maar ik hoor niemand over het aantal verschillende molens of hengels..
Aas gebruiken we tenslotte allemaal, zowel boilies, plastic als partikels.

Ik ga er heen en niet alleen omdat ik er zelf een stand heb!
Het meest positieve van Carp Zwolle vind ik toch wel dat je na de beurs weer echt zin hebt om te gaan vissen! ;)
Laatst gewijzigd door jacco noordermeer op 26-01-2015 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
robertino smith

26-01-2015 16:40

Hallo Jacco, mooie bootjes, gunstig geprijst? Met name de 2 mtr., of moeten wij aan dezelfde prijsklasse denken als Vortex/ Proline???

Groet.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

26-01-2015 16:41

Ach Jacco, de mens moet wat te zeuren hebben. Gaan ze in de zomer naar een attractiepark dan is het te druk. Gaan ze naar de kamasutrabeurs dan zijn er te veel seks gerelateerde artikelen, wordt er gevist in het najaar dan regent het te veel. Kortom als de mensen niet heen gaan dan hebben ze niks te klagen, ga je wel heen neem er genoegen mee dat er boilies verkocht worden het blijft onderdeel van de visserij. Ik denk dat als er geen enkele aasfirma zou staan dat er gezeurt wordt dat er geen boilie te krijgen is.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

26-01-2015 16:51

Het zijn net Hollanders Michel ;)

Robertino, daar is nu de beurs voor ;)
Daar maken we alles bekend ;)
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

26-01-2015 16:52

jacco noordermeer schreef:Het zijn net Hollanders Michel ;)

Robertino, daar is nu de beurs voor ;)
Daar maken we alles bekend ;)


Dan had je beter in Friesland kunnen blijven afgelopen weekend ;) Mensen zijn daar een stuk nuchterder :D
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

26-01-2015 16:55

Ok we hebben een volger hahahaaaa
Nee hoor, het bevalt mij hier prima.
Al zou ik met hetgeen ik zaterdag opgehaald heb aardig brokken kunnen maken in Friesland ;)
robertino smith

26-01-2015 16:58

:wink: Ok ok, valt voor mij samen met mijn verjaardag de beurs, had de 160 van proline! Deze weer weggedaan, voor mij net iets te weinig been ruimte!

Groet.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-01-2015 17:19

Alles valt of staat met je eigen verwachtingen.
Verwacht geen spectaculaire nieuwtjes, verwacht geen mega kortingen ( voor sommigen is gratis nog te duur)
Verwacbt een beirs met een hoop gelijkgestemden, leuke sfeer, af en toe iets nieuws en de mogelijkheid om veel producten te bekijken die je lokale winkel noet heeft staan. En ben je zelf als persoon nog een beetje te pruimen dan heb je aan een dag niet genoeg om met iedereen een praatje te maken.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

26-01-2015 19:35

Leuk hoor zo'n beurs, mn de bollen stands!!

Groet, Peter

Ps tis maar waar je interesse naar uit gaat
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

27-01-2015 06:38

Veel nieuwtjes verwacht ik ook niet.
Voor mij is het een dagje uit. Lekker wat slenteren, sfeer opsnuiven (ja vast ook boilieluchtjes :P) kortom een dagje ontspannen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-01-2015 07:33

Er wordt best negatief gedacht over de beurs in Zwolle. Als je zo negatief bent, wat verwacht je er dan (wel) van?

Ik verwacht weinig nieuws, maar kom toch even kijken voor wat "andere dingen". Pallatrax glug bijvoorbeeld (gebruik ik al een jaar) of de Kryston Bogey. Beide niet nieuw, wel anders. en hier en daar een praatje maken vind ik ook altijd wel leuk.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-01-2015 07:53

@ Jacco

Als je al 5 a 6 jaar op rij die kant uit geweest bent,en ook 3 jaar op de beurs gestaan heb,dan kan het wel eens voorkomen dat je het wel ff gezien heb hoor,ik heb geen beurs nodig om nieuwtjes te ontdekken vanwege het internet,ik weet welke bollen ik goed vind,in jouw range hou ik wel van die pistache en ess en zo heb ik wel meer dingen.en weet vrijwel van alle nieuwe karper spullen al af,verder is het een rot eind rijden,heb ik een hekel aan dat slenteren,op een markt ook overigens,en het ergste van alles is dat er totaal geen koopjes zijn,de stands die verhuurd worden moeten zoveel mogelijk terug gewonnen worden met de verkoop,het verlies word afgetrokken als reclame / merchandise.
Ik kocht toen mijn fox supa brolley voor ruim 30 euro goedkoper,en dat was 1 dag voor de beurs,maar me maat kreeg hem nergens voor die prijs hoor. Zonde vind ik dat,en dat het gezellig is of kan zijn snap ik ook wel,maar dit jaar even niet,ik ga wel lekker vissen denk ik.
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

27-01-2015 09:42

@ Rik

Ik vind dat je daar wel een goed punt hebt voor koopjes hoef je idd niet op de beurs te zijn.
Vroeger (15 jaar geleden) was dit nog wel anders...
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

27-01-2015 18:06

Het zag er even naar uit dat ik er dit jaar niet kon bij zijn, maar dat is dan toch anders gelopen.

Met andere woorden: reeds voor het 11de jaar het hele weekend daar, voor de VBK-stand en vooral voor de gezelligheid. Want tussen die 16.000 aanwezigen lopen er altijd een stuk of 30 waar ik me voortreffelijk mee vermaak. :)

Verder een tot in de puntjes geregelde beurs met een ruim aanbod. Ook prachtig gezien van de organisatie dat er geen verplichting is om aanwezig te zijn. Kan je lekker zelf kiezen of je gaat. Echt een geniale zet van Mick! ;)

Tot Carp Zwolle!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

27-01-2015 18:23

:lol: :lol: Beste vent die Mick, je moet niks maar mag (bijna) alles :wink:
Mark heeft dat goed gezien :lol:
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-01-2015 18:28

Ik kan geen beicht plaatsen.
Marcel van Wingerden
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-01-2015 22:59
Locatie: Dordrecht

27-01-2015 23:11

Ik ben er gewoon bij. Wel wat jaren geleden. Door relatie kwam het vissen op een lager pitje te staan maar sinds 2013 weer geheel actief! Tot 7 februari voor degene die gaan!
Als je niet vist vang je ook niets!
Arno P Vink
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-08-2011 19:31

28-01-2015 00:32

Zelf nog niet eerder heen geweest, alleen sta ik nu op het punt mijn uitrusting (tent/stretcher/rodpod) te vernieuwen. Graag zou ik dan diverse merken modellen willen zien/voelen... Neem aan dat de beurs hier wel geschikt voor is..??
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

28-01-2015 09:46

Arno P Vink schreef:Zelf nog niet eerder heen geweest, alleen sta ik nu op het punt mijn uitrusting (tent/stretcher/rodpod) te vernieuwen. Graag zou ik dan diverse merken modellen willen zien/voelen... Neem aan dat de beurs hier wel geschikt voor is..??


Zeker geschikt, ik zou als ik jou was een pen meenemen plattegrond krijg je daar wel en aankruizen in welke hal wat staat. Brollies bij Fox bekijken en mogelijk elders kopen er zit wel degelijk prijsverschil in. Tijdens carpsquare zou ik een stretcher halen Avid was er maar zij hielden vast aan hun eigen prijs van 289 eurootjes. Uiteindelijk geslaagd bij Hareco wat een klein eindje rijden was maar wel 15% korting gaven en op dat moment al flink onder de prijs zaten van Avid ik was voor net geen 200 euro klaar voor de stretcher en dat vind ik een behoorlijke soms geld. Geldt eveneens voor de uitgebreide Fox kookset, slaapzak, thermaal cover en nog wat zaken. Dus het loont altijd om even te kijken naar de webshops die korting geven en welke acte de présence geven op de beurs veelal gelden de kortingen daar ook ;) Het zullen geen mega bedragen zijn die je bespaart maar als je op elk artikel een tientje of 3 kunt besparen houd je aan het eind van de dag wat knaken over, of je gaat voor een iets duurder model vergeleken met wat je in gedachten had of het budget voor had. Ik weet niet of je een trolley hebt, maar wel makkelijk om je aangeschafte spullen op te vervoeren ;)
Arno P Vink
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-08-2011 19:31

28-01-2015 14:40

Het gaat ook meer om de producten gewoon te zien alvorens ik een beslissing maak. En grote kans dat ik dat dan via een online actie ga doen. En trolly heb ik wel dus wie weet gooi ik hem wel in de auto ;). Dank voor je reactie in ieder geval
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-01-2015 20:59

Arno als je een tent gezien hebt bij een verkoopstand, wacht tot het einde van de beurs en vraag wat ie kost als je hem zelf opruimt/inpakt. :wink:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

28-01-2015 21:38

jacco noordermeer schreef:Kom mensen, is het nu echt zo moeilijk om eens een keer iets positiefs te vertellen over de enige echte karper beurs van Nederland...?
Ik snap niet dat mensen zo negatief doen over Carp Zwolle..
Je HOEFT er niet heen, je kán er naar toe,als je dat leuk vind.
En dat het één grote boilie beurs is is ook wel wat overdreven.
Natuurlijk staan er veel merken, maar ik hoor niemand over het aantal verschillende molens of hengels..
Aas gebruiken we tenslotte allemaal, zowel boilies, plastic als partikels.

Ik ga er heen en niet alleen omdat ik er zelf een stand heb!
Het meest positieve van Carp Zwolle vind ik toch wel dat je na de beurs weer echt zin hebt om te gaan vissen! ;)



Het mooie is dat de klant altijd gelijk heeft. Of een ander dat nu wel of niet terecht vindt. En ik kan me best voorstellen waarom iemand gaat, maar ook waarom niet. Het is per slot van rekening zeker niet gratis. Als ik bv met mijn zoon ga en parkeergeld erbij tel zit ik al aan de € 32 en dan tel ik de 240km reizen (€ 18 brandstof) nog niet. Samen zou dat al € 50 zijn. En dan ben ik alleen nog maar binnengekomen. Dan vind ik het niet raar dat er mensen zijn die denken, hoh stop nu even niet. Of niet (meer)ieder jaar. Zo innovatief het is het nu ook weer niet. Of misschien doen ze daarvoor bv liever 8 online bestellingen.


Zelf doen wij wat anders deze keer en kiezen voor CarpSquare België eind volgende maand (afstand is overigens hetzelfde voor ons, maar het is weer eens een andere omgeving).
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-01-2015 23:22

Ik ga er elk jaar weer heen en dan voornamelijk omdat ik het leuk vind gewoon om te kijken (kijken kijken niet kopen nie :D )
Ook is het leuk om mensen eens te ontmoeten en een praatje mee te maken die je kent van hier of bv Facebook.
Mijn ervaring is dat je wel degelijk leuke kortingen kan krijgen en dat is altijd leuk meegenomen alleen met je je wel bedenken of het dat waard is (reiskosten entree eten en drinken enz) Voor mij wel want een dagje uit met de fam bv naar een pretpark kost ook geld.
Aas is indd een belangrijke factor van onze hobby maar 34 verschillende aas fabrikanten is naar mijn mening net iets teveel. Wat info betreft kan je volgens mij goed terecht in Zwolle. De verkopende stands zullen misschien wat minder tijd voor je hebben maar er zijn zat stands van bepaalde merken die je graag te woord staan en bij de aasstands is dit zeker het geval. Mijn enige echte minpunt vind ik dat als je bv iets gevonden hebt op de beurs je het niet kan kopen. Bv vorig jaar wilde ik een quiver met pouches kopen. Na alles te hebben bekeken was ik er over uit en ging voor de jrc quiver omdat deze pouches de dikste voering hadden van alle merken die ik daar zag. Hoewel jrc ruimschoots verkocht werd op de beurs had er echter geen een van de verkoopstands een quiver bij zich en de enigste die ik kon vinden was op de jrc stand zelf , maar die waren er alleen om hun producten te showen en kon daar dus ook niet terrecht. Al met al vermaak ik me er prima. Elk jaar weer.
Vis is vis
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

29-01-2015 10:25

Dan was Chub vorig jaar beter bezig Ben. De hengels ( nieuwe ) waren in de toko erachter al te koop. Sonik daarentegen hadden de 3 halen 2 betalen actie niet op de hengels die ik voor ogen had niet ( online wel ) maar in plaats daarvan kon je een katterig foedraaltje krijgen waar 2 hengels in konden heb ik dus niks aan als ik 3 moet hebben.