Toonzetting in sommige reacties

Plaats reactie
Egon Doyer
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-08-2014 22:53

29-10-2014 09:46

Beste medekarpervissers,

wat mij opvalt in sommige reacties op vragen van forumleden is de toonzetting van de antwoorden.
Ik zie nogal eens opmerkingen voorbij komen waarbij wordt gesteld: "als je even had gegoogled" of "even had gezocht" dan had je de vraag niet hoeven stellen....
En dan heb ik het nog niet eens over nog bottere antwoorden die soms voorbij komen.

Is het forum niet juist ook bedoeld om antwoord te krijgen op vragen, ook al zijn ze al eerder gesteld.

Je kan van alles opzoeken, maar soms wil je juist net even een antwoord op dat moment van medelezers en ervaringsdeskundigen.

Als we alles gaan googelen dan heeft dit forum alleen de koffietafelpraathoek nodig ;-)

Begrijp me niet verkeerd, het is positief bedoeld.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-10-2014 09:55

als je de zoekfunctie had gebruikt had je gezien dat dit onderwerp al geweest is :wink:

viewtopic.php?f=18&t=13341&hilit=reacties

Grapje! :D

maar je hebt een punt.
misschien een idee om weer een poll toe te voegen en dan kan je zien hoe de gebruikers zelf hier erover denken. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

29-10-2014 10:48

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant kun je je ook proberen in te denken dat de leden die hier al langer lid zijn, al wel 100x dezelfde vragen hebben voorbij zien komen, en dan is net jouw vraag de 101ste keer die ze dan even beu zijn.
Dit fenomeen zie je op alle langlopende fora, hetzelfde als met foto's plaatsen, ook die zijn al 101 keer bewonderd en gecomplimenteerd, ja en als jij dan net een leuke vangst heb (je eerste in je karperloopbaan) en je krijgt geen of nauwelijks enige reactie, ja dat valt dan bitter tegen, terwijl de leden die al langer lid zijn, die "oe's" en "aa's" wel een beetje beu zijn om te doen bij iedere reguliere foto.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

29-10-2014 11:32

Ligt een beetje aan wat voor vraag er gesteld wordt. Laatst een topic over boilies draaien, met gekregen melen. Zonder enige kennis, zonder enige voorstudie, domweg mixen vragen en als je deze dan krijgt ze ook nog eens in twijfel trekken. Da's vragen om wat minder fijne reacties.

Soms spreekt uit de vraag een bepaalde luiheid of gemakzucht, of hoe je het ook noemen wil. Danzijn genoemde reacties best op zijn plaats vind ik. Het is nu eenmaal een hobby die enige eigen inzet vraagt...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

29-10-2014 11:39

Het is moeilijk om het altijd goed te doen, beginnende vissers hebben idd vaak vragen die heel oprecht zijn in hun beleving maar die ze zelf ook na 3 maanden vissen eigenlijk overbodig vinden, als er een vraag wordt gesteld die veel vaker voorbij komt kun je er ook voor kiezen te antwoorden met een linkje met een vriendelijke verwijzing zoals 'kijk hier 's effe'

Ik heb een eigen forum voor mijn andere hobby, ben jaren moderator geweest en heb wel wat ervaring, wat je misschien moet begrijpen is dat veel mensen hier iets willen zijn wat ze niet in de echte wereld zijn, vanchter de veiligheid van hun keyboard kunnen ze lekker tekeer gaan tegen collega vissers gewoon omdat ze dat in het echt op hun werk of tegen hun partner niet durven, wat je moet leren is die stakkers herkennen.
Probeer je niet teveel aan te trekken, het is zelden persoonlijk want ze kennen je niet eens maar ze willen compenseren, ze weten niet dat als je in het echte leven niets voorsteld dat hier ook niet gaat lukken, zielig en zo moet je er ook mee omgaan.
Voor die simpele zielen is negatieve aandacht ook aandacht, reageren betekend dus bevestigen dat je ziet, niet doen en laat ze links liggen, je krijgt vanzelf door wie er wel wat te melden heeft hier.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-10-2014 11:49

Rick van Sinderen schreef:Ik heb een eigen forum voor mijn andere hobby, ben jaren moderator geweest en heb wel wat ervaring, wat je misschien moet begrijpen is dat veel mensen hier iets willen zijn wat ze niet in de echte wereld zijn, vanchter de veiligheid van hun keyboard kunnen ze lekker tekeer gaan tegen collega vissers gewoon omdat ze dat in het echt op hun werk of tegen hun partner niet durven, wat je moet leren is die stakkers herkennen.
Probeer je niet teveel aan te trekken, het is zelden persoonlijk want ze kennen je niet eens maar ze willen compenseren, ze weten niet dat als je in het echte leven niets voorsteld dat hier ook niet gaat lukken, zielig en zo moet je er ook mee omgaan.
Voor die simpele zielen is negatieve aandacht ook aandacht, reageren betekend dus bevestigen dat je ziet, niet doen en laat ze links liggen, je krijgt vanzelf door wie er wel wat te melden heeft hier.
Groeten Rick


I see what you did there ! 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

29-10-2014 12:47

Takes one to know one! :wink: hehehehe
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

03-11-2014 22:17

Rick van Sinderen schreef:veel mensen hier iets willen zijn wat ze niet in de echte wereld zijn, vanchter de veiligheid van hun keyboard kunnen ze lekker tekeer gaan tegen collega vissers gewoon omdat ze dat in het echt op hun werk of tegen hun partner niet durven, wat je moet leren is die stakkers herkennen.
Probeer je niet teveel aan te trekken, het is zelden persoonlijk want ze kennen je niet eens maar ze willen compenseren, ze weten niet dat als je in het echte leven niets voorsteld dat hier ook niet gaat lukken, zielig en zo moet je er ook mee omgaan.


Ben ik volkomen met je eens Rick, ik snap die gasten echt niet!!

Groet, Peter

Ps zullen we elkaar eens lekker gaan verwennen op dit forum :D
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

03-11-2014 23:17


Ben ik volkomen met je eens Rick, ik snap die gasten echt niet!!

Groet, Peter

Ps zullen we elkaar eens lekker gaan verwennen op dit forum :D


ik wil dit niet weten :lol:
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-11-2014 00:45


ik wil dit niet weten :lol:


Dat wil jij wel boefje want het bewegende mondje zegt mij al genoeg.

Groet, Peter

ps de toon is gezet
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-11-2014 09:51

Rick van Sinderen schreef:Takes one to know one! :wink: hehehehe


meer als in "zelfreflecterende analyse" :wink: 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

06-11-2014 22:03

Ach, ik reageer alleen als mijn bijdrage van enig nut kan zijn. Als een vraag voor de 3456e keer gesteld wordt en ik geen zin heb om te antwoorden, dan heb ik het simpele fatsoen om de vraag gewoon te negeren. Iemand verwijzen naar de zoekfunctie is me dan net iets te simpel. Dit nog los van het feit dat ik de zoekfunctie op de site een klein drama vindt. Ook zal ik niemand wijzen op de ''domheid'' van zijn vraag, daar zie ik het nut niet bepaald van in. Zoals in het hele leven gaat ook op het forum op: domme vragen bestaan niet, je hoeft ze echter ook niet allemaal te beantwoorden of van commentaar te voorzien.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

07-11-2014 08:12

Goede reacties hier :D

Vissen is nou eenmaal niet makkelijk. Ook niet heel moeilijk maar er zit een leerproces in. Dit leerproces vergt veel zelfstudie, veel op je bek gaan, veel uitproberen én veel vragen. Soms heb je het geluk dat er een leermeester is maar soms pak je ook gewoon een hobby aan omdat het je aanspreekt of je omgeving ermee besmet is. Dan wordt het misschien wat moeilijker om dingen te leren. Dan moet je gewoon investeren in tijd. Stel doelen voor 1, 2 of meerdere jaren. Als mensen dit doen en er even niet uitkomen dan is het natuurlijk ok om te vragen naar een oplossing. Deze zullen de meeste mensen ook wel bieden, zolang ook duidelijk is in de vraagstelling dat er al enige eigen energie is gestoken in het vergaren van de benodigde energie. Je zult dan ook zien dat de meeste mensen positief zullen antwoorden, afgezien van de nitwits die gewoon van nature langs de lijn alles bekritiseren.

Vragen zoals: "hoi, ik ben net verhuist naar Zoetermeer. Weet iemand een makkelijk water hier?" Zijn gewoon vragen om kritiek. Zo werkt het niet en dat mogen mensen die dit soort vragen stellen best wel weten ook, vind ik. Maar dan wel op een normale manier. Als je daarbij de drang hebt óm te reageren...vertel ze dan waarom je ze bekritiseert óf reageer gewoon niet. Dat laatste is nog makkelijker trouwens dan maar een vuilnisbak aan woorden leeg te gooien over iemand zijn vraag.

Kumbaya

Ps. Helaas zijn er nou eenmaal veel mensen die leedvermaak, kritiek geven of een ander wijzen op zijn fouten, gewoon helemaal te gek vinden. Ik heb het nooit begrepen. Eergisteren nog fietste ik zo'n 20 meter op een voetpad. Een heel ruim voetpad wel te verstaan. Voor mij liepen 2 mensen met een hond. Ik bleef op de fiets maar liep met mijn voeten links en rechts van de fiets. Afstappen was een beetje moeilijk met net, hengel onthaakmat, emmer, enzovoorts.Denk maar niet dat ze even omkeken of een beetje plaats maakten. Nee ze gingen juist opstandig breder lopen zodat ik er niet langs kon. Ze hadden er nooit last van gehad als ze 2 seconden iets minder breed zouden lopen. Dan had ik er gewoon langsgekund. Nee nu zaten ze opzettelijk te sarren. Dat bedoel ik. Als iemand iets even verkeerd doet dan zijn er helaas een boel mensen die dit moeten laten weten. Al is het maar om even de macht te nemen. Erg verdrietig wordt ik persoonlijk van dit soort mensen. Het is inderdaad iets van macht denk ik dan, zoals het al eerder hierboven op neer kwam.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

07-11-2014 08:45

Goede reactie, het voorbeeld met de fietsers zullen veel mensen herkennen in veel situaties, in die sfeer is een hele generatie opgegroeid en dat merk je soms.
In mijn visie is vissen op karper zeker in het begin pure passie, je kunt niet genoeg weten, elk raar feitje gaat erin als gods woord in een ouderling, in mijn geval vroeg ik mijn Engelse buurman helemaal suf en droomde van Engelse wateren uit die spannende boeken.

Ik denk dat ik die passie wel herken, in mijn omgeving doe ik mijn best jongens die besmet zijn vooruit te helpen, maar er zijn er ook die van alles willen om ergens bij te horen, ze missen de drive om te leren en het gaat meer om de dingen eromheen die zo spannend lijken.
Ik denk dat het je eigen verantwoordelijkheid is om het verschil te herkennen, ook hier.
Dan erger je je minder en leef je langer :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Plaats reactie