nieuw wereldrecord karper voor vrouwen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

22-10-2014 11:42

Marjon van Hees (44) uit Almere is de nieuwe houdster van het wereldrecord karper voor vrouwen. Op 13 september ving zij op het Franse viswatercomplex Abbey Lakes de bekende spiegelkarper ‘Shoulders’ op een gewicht van maar liefst 40,82 kg.

Hiermee verwijst ze het oude wereldrecord karper voor vrouwen – dat stond op 38,5 kg – naar de geschiedenisboeken. Marjon Van Hees besloot een heerlijk dagje shoppen plus een concert in Parijs met een nachtje vissen. Een visnachtje dat wonderbaarlijk goed uitpakte voor de Almeerse:

“Ik haakte de vis op een meter of 80 uit de kant. En omdat ik over ‘open water vrees’ beschik, werd de vis niet vanuit de boot maar gewoon vanaf de kant gedrild. Een dril die zeker een goed half uur in beslag nam.”

Toen ‘Shoulders’ eindelijk in haar net lag, was Van Hees dan ook door het dolle heen. “We moesten de kolossale vis met twee man op de kant tillen, voor een nauwkeurige weging en korte fotoshoot. De volgende dag had ik flink spierpijn”, geeft ze lachend toe. “Ik ben eigenlijk begonnen met vissen, omdat ik vind dat er veel te weinig vrouwen vissen”, besluit een enthousiaste Van Hees.


bron: http://www.sportvisserijnederland.nl/sp ... um=twitter
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

22-10-2014 22:56

Mooi, vangst zou alleen op zichzelf moeten staan en het man / vrouw moeten overstijgen, ik ben een groot voorstander van meer vissende vrouwen, al was het maar voor broodnodige relativering af en toe, juist in deze hobby heeft geen sexe het voordeel.
Bedoel dit positief hoor, goede vangst, hoop dat het wat doet voor de vissende meiden!!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

23-10-2014 07:38

Rick van Sinderen schreef:Mooi, vangst zou alleen op zichzelf moeten staan en het man / vrouw moeten overstijgen, ik ben een groot voorstander van meer vissende vrouwen, al was het maar voor broodnodige relativering af en toe, juist in deze hobby heeft geen sexe het voordeel.
Bedoel dit positief hoor, goede vangst, hoop dat het wat doet voor de vissende meiden!!


Laat die vrouwen lekker gaan winkelen of zo,... :wink:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

23-10-2014 11:44

Karpervissen 3.0!!!!!!!!!!!!
Naar een concert, dagje shoppen in Parijs en een nachtje Abbey.
In d'r Burberyoutfit en met een Louis Vouton vistas. :lol:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

24-10-2014 10:57

Marjon Van Hees besloot een heerlijk dagje shoppen plus een concert in Parijs met een nachtje vissen.

En omdat ik over ‘open water vrees’ beschik, werd de vis niet vanuit de boot maar gewoon vanaf de kant gedrild



Karpervissen anno2014, Zo vangt iemand na het shoppen en het concert even het wereldrecord, valt me op dat er niet bijstaat dat ze de vis altijd zo vies glibberig vind aanvoelen en daarom het maar niet heeft aangeraakt.... Ik vind het leuk voor haar hoor, maar het heeft toch iets triests om na een dagje winkelen en hapje eten, concertje pakken even het wereldrecord te pakken op zo'n put, of ligt dat aan mij??

Goed dat er betaalwateren zijn ( voor deze mensen). ik heb er zo geen last van.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

24-10-2014 17:04

Welk concert zal het geweest zijn?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-10-2014 21:19

Arno Bijl schreef:
Karpervissen anno2014, Zo vangt iemand na het shoppen en het concert even het wereldrecord, valt me op dat er niet bijstaat dat ze de vis altijd zo vies glibberig vind aanvoelen en daarom het maar niet heeft aangeraakt.... Ik vind het leuk voor haar hoor, maar het heeft toch iets triests om na een dagje winkelen en hapje eten, concertje pakken even het wereldrecord te pakken op zo'n put, of ligt dat aan mij??

Goed dat er betaalwateren zijn ( voor deze mensen). ik heb er zo geen last van.


In alle eerlijkheid, veel Frankrijkgangers hebben geen boot bij en ze zijn ook lang niet altijd aanwezig, maar ik snap je wel, effe tussen de soep en de frieten door.... :evil:
Maar misschien is het trendsettend, las in het verslag van de beroving van Ardy dat ook hij met een Vuitton tasje in de rondte loopt, misschien doen wij het verkeerd....
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-10-2014 08:36

Ik vermoed zo dat dit verslagje afkomstig is van een mannelijke verslaggever. :wink:

Gaat dus meer over wat er tussen zijn oren zit. Zou mij verwonderen als de verslaggever zelf karpervisser is.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

25-10-2014 11:13

Een karpervisser met openwatervrees...... :roll:

Verder begrijp ik het onderscheid in wereldrecord niet zo. Bij sporten waar fysiek onderscheid is wel, maar vissen?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-10-2014 15:25

Agh ja,de eigenaar belooofde dat ze volgend jaar gratis mogen vissen,als ze een beetje reclame zouden maken denk ik,ik heb een week geblankt openbaar in Frankrijk, maar dat toch liever dan op zo'n privé putje waar blijkbaar zonder enige moeite zo'n vis de kant op getrokken kan worden,ieder zijn ding natuurlijk, spijtig dat 80% van die blauwe stippen op maps dit soort Kut praktijken bezit
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

27-10-2014 12:23

Rik,

Zou je dan niet snel die BTW-vis van je avater halen? ;-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-10-2014 12:36

Dennis Slagboom schreef:Welk concert zal het geweest zijn?


K3 (http://www.karperbeheer.nl/karperkweek/ ... -en-typen/) :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

27-10-2014 16:56

Shoulders, van Heron toch? 1200 vissen op 14 ha. toch? Da's ongeveer één vis per stukje van 10 bij 12 meter. Moet je nog aardig mikken wil je geen vis doodgooien bij de inworp. :wink: Niet dat het dan perse makkelijk vangen is, want naast een berg vis zal er ook wel een berg "dressuur" op het water zitten. Maar toch...
Ik weet het ook allemaal niet...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-10-2014 21:09

Ik ben gaan googlen, moest het weten. :lol:

Beyonce en Jay-z
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

28-10-2014 10:34

Mart Honen schreef:Shoulders, van Heron toch? 1200 vissen op 14 ha. toch? Da's ongeveer één vis per stukje van 10 bij 12 meter. Moet je nog aardig mikken wil je geen vis doodgooien bij de inworp. :wink:


Zelden een water zo accuraat beschreven zien in een zin.... 8)
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-10-2014 13:36

Rik koster schreef:Agh ja,de eigenaar belooofde dat ze volgend jaar gratis mogen vissen,als ze een beetje reclame zouden maken denk ik,ik heb een week geblankt openbaar in Frankrijk, maar dat toch liever dan op zo'n privé putje waar blijkbaar zonder enige moeite zo'n vis de kant op getrokken kan worden,ieder zijn ding natuurlijk, spijtig dat 80% van die blauwe stippen op maps dit soort Kut praktijken bezit


Meningen verschillen,ik persoonlijk heb een tering hekel aan betaal putten,en vissen met namen,blauwe bekken,en allerlei onzin regels.een 15 kg vis van een kanaal of rivier,geeft mij 10000x zoveel voldoening dan een bak uit een betaalput van 35 kg,



Tja, dan vind ik het eerlijk gezegd ook wat vreemd dat die vis jouw avatar is...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-10-2014 13:40

Dennis Slagboom schreef:Ik ben gaan googlen, moest het weten. :lol:

Beyonce en Jay-z


I got 99 problems,but a fish aint one ! :P

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Plaats reactie