Benelux record karper scherp gesteld

Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

17-10-2014 09:56

Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-10-2014 17:26

Kun je een beste pot soep van maken hoor Antoinette :D
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

17-10-2014 18:07

Ja nogal, maar ik hou niet zo van moddersmaak en heb geen badkuip om dat dier er eerst een paar dagen in te laten zwemmen :lol:
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-10-2014 21:49

Als het record nu toch zo scherp gesteld is, mag ik hopen dat het die karperballon vol gebakken lucht vanzelf een keertje lek zal prikken :wink: ...

Leuk voor de vanger hoor, maar zover van een algemeen realistisch beeld verwijderd!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-10-2014 13:56

boerekarpers...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-10-2014 16:52

Wat een fantastische vangst voor de megacatcher Rudy Lemmens, die gast verbaast iedereen met zijn vangsten, vooral op de Maas. Het zal dan ook geen toeval zijn dat juist hij die vis heeft gevangen op een niet bepaald gemakkelijk water.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-10-2014 18:01

Dat je in de wolken ben met een dergelijk gewicht aan je haak lijkt me duidelijk. De gekte dat men het een Benelux record noemt zal mij als visser weinig doen maar dat is persoonlijk. Een degelijk gewicht in je handen hebben des temeer.

Toch vroeg ik me indertijd af toen ik me zwaarste vis ving of het allemaal zo gezond is deze extreme gewichten. Kijken we naar zwaargewichten onder de mensheid die lijden aan obesitas dan staan we toch ook niet te juichen? Eerder spreken we gemakkelijk onze afschuw er over uit.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

19-10-2014 12:17

Kees Verheij schreef:Wat een fantastische vangst voor de megacatcher Rudy Lemmens, die gast verbaast iedereen met zijn vangsten, vooral op de Maas. Het zal dan ook geen toeval zijn dat juist hij die vis heeft gevangen op een niet bepaald gemakkelijk water.


Met alle respect voor Rudy, maar als jij minimaal 5 nachten per week aan de waterkant vertoefd zal het toch wel eens prijs zijn. Als je dit op de Maas doet of op het kanaal dan zul je vroeg of laat wel eens wat vangen...... Nogmaals het is hem van harte gegund, maar zit je heel veel tijd aan het water dan is ook de kant wat groter.....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-10-2014 10:03

Wat is het probleem dan?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

20-10-2014 10:29

Totaal geen probleem Sven. Nogmaals van harte gegund, maar karpervissers worden zo de hemel in geprezen of als ze popsterren zijn..... Deze mannen zitten gewoon heel veel uren aan de waterkant en vangen regelmatig een dikke vis, dat is alles.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

20-10-2014 15:28

Lang heeft ie toch niet moeten jagen op de Mohikaan. Volgens mijn bronnen was het tijdens de eerste uren van z'n eerste sessie al prijs! The right time at the right place heet zoiets. :)

Blijft een prachtbeest met uitzonderlijke genen, bizarre afmetingen een een uitzonderlijke geschiedenis. Rudy's vangst drukt tevens de speculaties over haar mogelijk overlijden de kop in.

Grts
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-10-2014 16:09

Ik heb eigenlijk een teringhekel aan vissen met namen maar een ding valt mij wel op, als je ervoor kiest veel tijd aan het water te zijn naar ik aanneem ten koste van allerlei sociale toestanden en je al je opgebouwde kennis gebruikt om zo gericht mogelijk te vissen dan was je nog niet zo lang geleden een held of op z'n minst een doorzetter.
Nogmaals ik heb mijn bedenkingen bij dit soort boilieverwerkings apperaten met vinnen en precies zoals Marco zegt niet meer herkenbaar voor de gemiddelde karpervisser maar hij heeft hem niet kado gekregen.
Ik denk dat er meer voor komt kijken dan als een peppie 5 nachten per week op een run te wachten en zijn toewijding en inzet verdienen toch respect.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

20-10-2014 19:44

Een peppie zoals jij zegt zal niet gauw 5 nachten per week aan de waterkant zitten. Tuurlijk zijn dit doorzetters. Nogmaals wil ook niemand afvallen en een stukje kennis zal zeker nodig zijn voor zo'n vis te vangen. Het gaat zich vaak erom dat je je vaak niet kunt meten met mensen die ontzettend veel tijd aan de waterkant doorbrengen en mensen die een nachtje per week kunnen gaan vissen door omstandigheden.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-10-2014 20:00

Als je 1x per week op de racefiets zit, wil dat niet zeggen dat de tour kijlen niet spannend is?
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-10-2014 20:09

ron crumbach schreef:Een peppie zoals jij zegt zal niet gauw 5 nachten per week aan de waterkant zitten. Tuurlijk zijn dit doorzetters. Nogmaals wil ook niemand afvallen en een stukje kennis zal zeker nodig zijn voor zo'n vis te vangen. Het gaat zich vaak erom dat je je vaak niet kunt meten met mensen die ontzettend veel tijd aan de waterkant doorbrengen en mensen die een nachtje per week kunnen gaan vissen door omstandigheden.



Een peppie zoals ik? Tuurlijk joh, weet het niet meer dus dan ga ik maar beledigen, ik was tot een paar jaar geleden hetzelfde namelijk, alhoewel veel tijd aan het water je niet automatisch een betere visser maakt kost het genoeg, dat weet ik beter dan wie dan ook.
Wat ik bedoelde was dat op zo'n manier voor je hobby kiezen dat ten koste gaat van andere dingen en jezelf misschien sociaal tekort doet, daar heb ik behalve medelijden ook respect voor, meer niet.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

20-10-2014 20:22

Beter lezen kerel, bedoelde jou toch niet.... Is maar net waar je voor kiest om zo veel aan de waterkant te zitten. Wil inderdaad niet zeggen dat je dan een goede visser bent, maar met die tijd heb je vaak wel een voorsprong op anderen. Laten we eerlijk zijn zo moeilijk is het natuurlijk ook allemaal niet, tijd is een grote factor bij het karpervissen, er zijn uitzonderingen maar over het algemeen lijkt dat wel zo.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

20-10-2014 20:23

Rick van Sinderen schreef:Ik denk dat er meer voor komt kijken dan als een peppie 5 nachten per week op een run te wachten en zijn toewijding en inzet verdienen toch respect.



Denk dat ie dit bedoeld rick, en niet aan het beledigen is. :wink:
GOED lezen is ook wat waard :)

**Edit , Ron was een fractie eerder
Laatst gewijzigd door Fred Hazenbroek op 20-10-2014 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

20-10-2014 20:24

@Rick je leest verkeerd:
Een peppie zoals jij zegt zal niet gauw 5 nachten per week aan de waterkant zitten


Dus die peppies waar jij het over had in een vorige posting.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-10-2014 20:37

Rouw past elektra, te snel gelezen en mijn oprechte excuses en dat meen ik echt.


Uiteraard betekend meer tijd meer vangen soms, als je in al die tijd iets leert teminste, maar ik blijf altijd een soort weemoedig respect houden voor die mannen en vrouwen die ervoor kiezen een gedeelte van hun leven in te ruilen voor de vage belofte van een supervis.
Ergens moet je een bord voor je kop hebben maar ook kunnen focussen, het blijft fascinerend.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-10-2014 23:24

2009,werkeloos... 5 dagen vissen,2 dagen met me ex,resultaat : meer dan 350 vissen op zeker,een portie dertigers dat sloeg nergens meer op,dit jaar,kan ze op 2 handen tellen,te weinig tijd,te moeilijke wateren.

Respect voor deze vangst,ik ken het hele verhaal verder ook niet,maar als men tijd heeft....

Hoe dan ook,goed gevist,het springt niet vanzelf de kant op.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

21-10-2014 10:46

Geen probleem Rick kan gebeuren.

Andere Rik, dat bedoel ik. Klein voorbeeldje:
Een visser die verderop aan het kanaal zit. Werkeloos, ongeveer vijf nachten per week op dezelfde stek, week in week uit. Heeft super resultaat gehad, heeft vissen gevangen die bij ons totaal niet bekend waren. De visser in kwestie had geen ingewikkelde systemen en een karig bolletje eraan hangen, had eigenlijk zo weinig te besteden, omdat ie werkeloos was. Het is geen makkelijk kanaal, omdat het bestand vrij klein is. Ik heb altijd gezegd als je er veel tijd in steekt dan krijg je resultaten en dat heeft deze man dan ook bewezen......
Of je dit nou een leuke visserij vind of niet dat maakt niets uit, iedereen het zijne. Ik blijf erbij zolang je veel kunt gaan vissen en je doet er een beetje moeite voor zal je zeker vangen zonder echt moeilijk te doen....
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-10-2014 11:04

Laat vissen voor mij dan maar een hobby blijven met meestal 1 en soms 2 nachtjes per week. En gelukkig hoef ik me aan niemand te meten, want ik reken ook niet per aantallen of gewichten, maar plezier in m'n hobby, genieten van de rust en natuur, en de vangst van vissen die meestal geen naam of faam hebben. Ieder z'n meug wat dat betreft.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

21-10-2014 11:16

amen kees zo denk ik er ook over!
5 nachten in de week moet er niet aan denken, week in week uit.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-10-2014 11:19

Gefeliciteerd Rudy!

ben blij dat je em niet doorverkocht of opgegeten hebt :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(