Benelux record karper scherp gesteld

Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-11-2014 20:14

15 jaar geleden zagen veel van ons het hele verhaal toch anders denk ik, het blijft een mooie vangst verder, het is wel een enorme vis hoor.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

08-11-2014 21:41

Ach wat ben ik toch blij dat ik alleen op ( amper beviste ) open wateren mijn hobby uitoefen. Target hunters, betaal putjes, karpers met namen, het is aan mij niet besteed. Zo'n zogenaamd record zegt mij ook helemaal niks. En respect heb ik er al helemaal niet voor. Het is sowieso een loze kreet, maar dit terzijde. Als de vanger in kwestie er blij mee is, leuk voor hem. Ik gun hem zijn vangst. Mij doen al die vangsten helemaal niks. En alles wat op een dergelijk putje gevangen wordt ( er vanuit gaande dat dat dan inderdaad zo is ), kan ik alleen meewarig aanzien.
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

09-11-2014 13:42

Record ???? Hoe claim je zo'n record ?
Pluk de dag
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

09-11-2014 14:53

@Niels, Ik ben het zeker wel met je eens. Want hele zware vissen vangen zonder dat je iets van een water weet? Dat vind ik een hele prestatie. Veel meer dan dat je weet welke karpers er zwemmen,en om vervolgens dan op je beurt te gaan zitten wachten. Om dan die desbetreffende vis nog proberen te vangen ook. Hoe moeilijk de vis ook te vangen is, dat is ook niet mijn ding.
Die hele Target visserij is niet mijn ding. Dat is mij te voorspelbaar. Want als je je huiswerk goed heb gedaan? Dan weet je wel ongeveer waar de vis zich ophoudt in een bepaalde tijd van het jaar! Met een goeie rig en goed aas en vaak een aangewezen plek dan is het geen kunst om zo een vis te vangen.. Het is net zoiets als naar een betaalwater gaan om te karpervissen en dan een zwaar gewicht aan je fotoalbum toe te voegen.
Omdat alle vissen van het water al tientallen malen op kant hebben gelegen!en daardoor dus het hele bestand bekend is? dus op de betaalwatersites zitten ze zich al op te geilen wat ze misschien wel niet gaan vangen. :lol: Mijn zege hebben ze maar het is zeker niet mijn ding zeker niet.
Enkel en alleen maar om hun ego te strelen en natuurlijk om aan iedereen te kunnen laten zien.Maar van dat hele karpervissen begrijpen ze nou geen moer. En mochten ze een dan een keer op groot openbaar water gaan vissen er vaak niks aan de haak krijgen :wink: En als ze dan met wat geluk nog wat weten te vangen? Zijn het vaak de kleinere karpers en laten ze een water snel links liggen.En is in hun ogen slechtwater met kleine vis omdat ze het niet in zich hebben om er volgas voor te gaan..en hebben liever dat de tafel gedekt is en dat de stekken bekend zijn als ze aan de waterkant komen?(want je zal maar de hele nacht tussen de rieten moeten zitten tussen de muggen/ratten haha geen probleem voor mij) En mochten ze dan een grote vis vangen gaat de hele kudde erachteraan.ik heb dit al vele malen om me heen zien gebeuren.


Als ik aan de waterkant kom hoef ik niet te weten welke vissen er zwemmen en welke stekken er zijn boeit me niet. Ik zie het wel op het moment dat ik aan een water aankom en mochten er grote zitten zie ik het wel als ik een vis in me net heb.. en ik ben nog steeds blij met elke karper die ik vang groot of klein zolang het maar karper is wat ik vang.
Ik vind het echt een hele mooie vis de mohikaan.en hij is Rudy nog steeds gegund illegaal gevangen of niet Enkel ik zal de vis niet vangen ten eerste ik vis niet op putten of betaalwateren een vergunning is voor mij voldoende Ik ben ook geen Frankrijk visser water zat in Nederland en Belgie en mocht ik een dikke bak vangen dan treed ik daar zeker niet mee in de belangstelling. Dan kan je gaan verwachten dat je commentaar krijgt. En dat hele verhaal wat is losgekomen rond deze grote karper staat me niet aan. en over al die verhuisde vissen ook niet. Misschien een ideetje voor een nieuwe topic waar zwemt nu welke gestolen karper.dan kunnen de Target vissers alsnog hun target vangen of misschien wel hun target verhuizen terugbrengen waar ze denken dat de vis woonde :evil: Ik zal hier ook wel weer zwaar commentaar op krijgen. Maar zo denk ik erover. en we zijn hier op het forum om elkaar te helpen. niet om elkaar af te branden? En soms kan ik misschien beter een blad voor de mond nemen..Maar zo denk ik over Karpers met een naam. En als het allemaal bekend is voordat je ergens aan de gang gaat dan word het allemaal zo voorspelbaar..Karpervissen vind ik het mooiste als ik de geheimen van een water nog niet ken....


grts
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-11-2014 17:15

Een ieder beleeft onze hobby op zijn eigen manier en het slepen met vissen valt op geen enkele manier goed te praten, maar om nu iedere target visser te relateren aan deze misstanden is natuurlijk ook weer niet waar, ook target vissen kan op een heel weidelijke manier en dat doen de meesten dan ook.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

09-11-2014 17:24

Wat dat betreft zitten we op één lijn Erwin. Juist het gegeven dat ik niet weet wat er op een bepaald water zwemt is voor mij de charme van het vissen. Op het door mij meest beviste water ( rivier ) wist ik dat er ondertussen een fors aantal 30-ers zwemmen. Dit jaar zijn er echter ook een paar 40-ers uitgekomen en zelfs eentje die de 25 kilo al bijna aantikt. Allemaal puntgaaf, zonder naam en nog belangrijker, je moet er echt je best voor doen. De vissen op dit water komen je niet aanwaaien, er is geen vaste werkwijze die een garantie is voor succes. De hengeldruk op deze rivier ( het stuk wat ik bevis in ieder geval ), is dan ook minimaal. Je zal mij geen protserige foto's van mijn vangsten zien posten, die rust wil ik graag zo houden namelijk. Voor mij is dit water na al die jaren nog steeds een grote uitdaging en één groot avontuur. Waarbij het ontdekken en experimenteren de boventoon voert. De komende jaren ben ik dan ook nog wel zoet hier, want wie weet wat er nog meer zwemt. Daarbij is iedere karper voor mij een genot om te vangen. Ik kan van een pracht van een ongehavende schub van 6 pond net zo genieten als van een 15 kilo vis.
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

09-11-2014 20:54

@Niels,We zitten zeker op 1 lijn als het om de beleving van het Karpervissen gaat. :) .En zo zie je maar dat er op een rivier zoals je zelf zegt, als je je eenmaal in een water vastbijt? Er vissen uitkomen waar jij het bestaan niet van wist. Niet dat ze niet eerder gevangen zijn geweest. Maar waarschijnlijk niet vaak. Dat zijn vaak wel de mooiste om te vangen die wilde zwervende karpers. Die mening deel ik zeker met je..
Maar als je weet van te voren wat er zwemt kunnen de verwachtingen wel is heel hoog zijn en de vangsten minimaal.Ik geniet op mijn manier van het hele plaatje ik ga liever 10 x op me bek.. en dat ik er zelf achter kom dat ik niet op de goede plek zit. Dan dat het in me oor gefluisterd moet worden. Want mocht ik dan een bak van een vis vangen heb ik er zelf me best voor gedaan. Ik laat me liever verrassen....
En Herman je hebt wel gelijk iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier. En ik zeg ook niet dat de targetvissers vissen verhuizen. Maar de vissen die verhuisd zijn worden wel vaak belaagd door targetvissers? En de watertjes waar ze hun rondjes dan mogen zwemmen worden zo geheim mogelijk gehouden. Het is jammer dat er zo een afgunst in het karperwereldje is..Ik gun iedereen ze vis en iedereen die mij kent weet dat.. ik ben niet te beroerd om iemand op gang te helpen op een water maar stekken van andere vissers bevissen is zeker niet mijn ding...



grts
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.