Benelux record karper scherp gesteld

mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

26-10-2014 02:50

Rik koster schreef:Als men kijkt naar de namen van de vangers,is 1 + 1 :2
Niks illegaal gevangen/gevist,maar met een gedoogbeleid van een sponsor,hoe kun je anders de namen verklaren van de mensen die deze vis gevangen hebben...

Marc pansar 2009
Bart voeten 2011
Kurt van cauwenberg 2011

Als je geld heb,of gesponsorde visser bent,en tijd zat heb,dan zijn dit soort dingen gewoon mogelijk.
Het is overigens geen afgunst van mijn kant,maar meer dat ik de personen en soort zielig vind,het "moeten" presteren met dikke vissen,het soort dikke vissen zoeken in zielige afgesloten putjes,waar blijkbaar een dame die eerst naar een tentoonstelling gaat en haar luis vouton tasje om haar schouders draagt ook een record kan vestigen type wateren.
Gooi die gasten eens op een water als haringvliet Hollands diep en de moed zinkt ze in hun schoenen, hun roem is niet meer dan 1 grote stinkende ellende,en dat moet dan een voorbeeld stellen voor de jongere generatie karpervissers die in de bladeren alleen maar hun verhaaltjes lezen van hoe het eigenlijk niet moet..
Neem alijn als voorbeeld met zijn Rainbow lake, schrijven kan die als geen ander,maar helaas is hij ook in de modder stroom mee gezogen,de essentie van het karper vissen zijn ze allen verloren,alles waar het vissen ooit nog om gedraaid heeft zijn ze totaal verloren,ik heb echt geen afgunst tegen mensen die hun visserij zo verloren zijn,medelijden is eigenlijk het juiste woord...


Hee Rick,

Ga voor een groot deel wel met je mee hoor (Alijn, Rainbow lake,Shoulders), maar die vis is 15 jaar geleden daar uitgezet en blaakt schijnbaar nog steeds van gezondheid.
Het zou destijds ook zo geweest kunnen zijn dat de vis van het AK weg gehaald is omdat ie te vaak gevangen werd?weet ik natuurlijk ook niet..is alleen een suggestie wanneer het gedaan is uit hebzucht of afgunst zou dat natuurlijk schandalig zijn.
Maar het feit blijft dat het de vis niet slecht gaat en ook nog eens weinig gevangen wordt ik kan me er daarom niet zo druk overmaken dat de vis 15 geleden over gezet zou zijn.
Met 4 kids een volledige baan zullen dit soort vissen voor mij ook een utopie blijven en weet ik het wereldje goed te relativeren hoor, net zoals ik me er al op mijn 10e bij neergelegd had dat ik geen profvoetballer zou gaan worden. :wink:
En mocht een deel van de jeugd zich spiegelen aan de verhalen uit de bladen zegt dat genoeg over deze nieuwe generatie vissers en hoop ik dat ze snel afhaken. :roll:
Ik persoonlijk heb de verhalen over de Mohikaan met veel plezier gelezen me gelijk realiserend dat deze visserij een ver van mij bed show is en altijd zal blijven...zouden meer mensen moeten. :lol:


Gr,

Mark
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

26-10-2014 03:02

Dag Rik,

Als je naar de namen kijkt wilt da inderdaad iets zeggen want het zijn drie vissers die er echt voor gaan. Er zijn weinige die zoveel tijd en moeite willen steken in het vangen van 1 bepaalde vis.

Marc heeft er bij mij weten 2a3 jaar over gedaan om deze vis te vangen en alleen maar respect daarvoor.

Bart heeft er volgens mij bijna niet gevist maar was meegegaan met zijn sponser en heeft hem direct gevangen. Maar ook hij rijd honderden km met de auto om na zijn dagelijks werk zijn targets te gaan bevoeren. Kan je toch ook alleen maar respect voor hebben.

En Kurt als die een target in zijn kop heeft blijft hij er voor gaan tot hij hem gevangen heeft al kost het hem bloed zweet en tranen.


Dat deze drie gesponserd worden komt ook grotendeels door hun passie en ook omdat ze er vol voor gaan. En dat er niks van moeten mee te maken heeft.
Dat deze 3 vissers bakkevangers zijn is omdat ze er tijd en geld in steken om afstanden af te legge en moeite doen om deze waters te bevissen waar de grote vissen zwemmen. Of da nu openbaar water of niet is da doet er niet toe.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-10-2014 07:15

De prestatie drang om tot deze mooie resultaten te komen leid niet enkel tot voordelen (erkenning en sponsoring) in ons wereldje. Verschillende namen die ik hier zie rondgaan weten dat een privé leven er dan niet inzit. Is dat je het waard prima natuurlijk ik pas hier echter voor. Wens de mannen die getrouwd zijn met hun stretcher toch alle succes toe.

Over relativeren gesproken. Je gek laten maken tot groot, groter, grootst leid tot …………..
In het gesponsorde wereldje kom ik helaas veel onderlinge afgunst tegen.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

26-10-2014 08:05

Vroeger ging je vissen om te ontspannen, tegenwoordig moet je daar ook al presteren, zoniet tel je niet mee !!
Aan mij niet besteed. Het ultieme moment is voor mij nog steeds de volle run en de dril!!
En daar heb ik echt geen vijftigponder voor nodig!
Pluk de dag
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

26-10-2014 08:26

Rik koster schreef:Als men kijkt naar de namen van de vangers,is 1 + 1 :2
Niks illegaal gevangen/gevist,maar met een gedoogbeleid van een sponsor,hoe kun je anders de namen verklaren van de mensen die deze vis gevangen hebben...

Marc pansar 2009
Bart voeten 2011
Kurt van cauwenberg 2011

Als je geld heb,of gesponsorde visser bent,en tijd zat heb,dan zijn dit soort dingen gewoon mogelijk.
Het is overigens geen afgunst van mijn kant,maar meer dat ik de personen en soort zielig vind,het "moeten" presteren met dikke vissen,het soort dikke vissen zoeken in zielige afgesloten putjes,waar blijkbaar een dame die eerst naar een tentoonstelling gaat en haar luis vouton tasje om haar schouders draagt ook een record kan vestigen type wateren.
Gooi die gasten eens op een water als haringvliet Hollands diep en de moed zinkt ze in hun schoenen, hun roem is niet meer dan 1 grote stinkende ellende,en dat moet dan een voorbeeld stellen voor de jongere generatie karpervissers die in de bladeren alleen maar hun verhaaltjes lezen van hoe het eigenlijk niet moet..
Neem alijn als voorbeeld met zijn Rainbow lake, schrijven kan die als geen ander,maar helaas is hij ook in de modder stroom mee gezogen,de essentie van het karper vissen zijn ze allen verloren,alles waar het vissen ooit nog om gedraaid heeft zijn ze totaal verloren,ik heb echt geen afgunst tegen mensen die hun visserij zo verloren zijn,medelijden is eigenlijk het juiste woord...


Ik ben het voor 100% met je eens,..allemaal commercie,.sterker nog,.ipv het Haringvliet zou ik het in het zogenaamde Krimpense strontputje nog wel willen zien.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-10-2014 08:44

Er was ooit eens een vis genaamd de schie slet...
Een zeer mooie vis,werd vaak gevangen,van daar de naam..
Kern gezond was ze,maar blijkbaar niet voor iedereen zo makkelijk te vangen..
Toen op een dag,zwom ze haar rondjes in de putten van zestien hoven...
En toen kwam er een dag dat ze op haar rug dreef in de krabbeplas..
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

26-10-2014 09:10

Ik en mijn maat destijds hebben de zogenaamde Schieslet meerdere keren gevangen in de Schiedamse Schie,.Ik weet 100% zeker dat die vis nooit in de plassen bij Zestienhoven heeft gezwommen,.de Schub heeft meerdere wateren gezien tot Zwartewaal aan toe alvorens inderdaad op ze rug te eindigen in de Krabbeplas. :cry:
Maargoed zo kan ik nog meerdere voorbeelden geven,..zelfs van een legendarische Schub die vanuit een putje is verhuisd naar de Rotterdamse Schie omdat die vis in degene ze ogen wel erg vaak gevangen werd,..je raad het al.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

26-10-2014 13:51

Vissen op dat ene afgesloten water om die ene allergrootste vis te vangen. Die vis waarvan je weet dat ie er zwemt en dat ie recordpotentie heeft. Verder zijn alle vangsten stiekem toch een beetje een teleurstelling, pas bij die ene is daar de bevrijdende blijdschap. Niet bij al die eventuele voorafgaande verrassings-vangsten, nee slechts bij die ene grootste. Omdat die vis je status en aanzien verschaft. Althans, daar ga je vanuit.

Sorry, maar respect is niet heet eerste gevoel dat bij me opborrelt bij bovenstaande...

Ik sluit me aan bij Rik.
Ik weet het ook allemaal niet...
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

26-10-2014 14:37

Ik ben er stellig van overtuigt dat de grootste vis nog niet op een foto staat, nog geen naam heeft en zeker nog niet het boegbeeld van een van de gerenommeerde merknamen is.
Dat deze vis nog altijd ongestoord zijn rondjes zwemt op een of ander groot water en dat nog vele jaren blijft doen, in ieder geval zolang als dat de kilo kudde nog jaagt op een tot trofee gereduceerde vis, benoemd en beroemd, dienende als centerfold voor de glitter en glamour magazines.
dave staal

26-10-2014 19:10

Sssssst Herman we zouden het toch stil houden. In ieder geval teruggezet zonder foto :wink:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-10-2014 19:56

was je weer je camera vergeten ouwe karper verslinderaar!! :)
rob leenheer
Berichten: 26
Lid geworden op: 06-10-2014 21:12

27-10-2014 18:41

Volgens mij was de Schie slet een spiegelkarper die idd op de 16 hoven plas de 3e plas vanaf het flat zwom.Wij noemden haar de Bult en we vingen haar op 41 pond.Een jaar later zwom ze in de put bij Heenvliet.
Beter 1 karper in de hand dan de lucht van 10.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

27-10-2014 20:29

mmmm ik zeg niks!! :D vandaag na maanden niet gevist te hebben me spulletjes weer klaar gemaakt/gezet om komende week te starten met het najaars/winter offensief!!
Nu wordt het pas interessant op veel binnenwateren (geen of minder lijndruk) (geen tent aan tent) enz. enz.tot later/snel :D (it is red,it is white,,it is winterdynamite!!) binnenkort zal je zien wat ik bedoeld!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-10-2014 21:01

Put visserij Henry....wat is dat nou joh,haringvliet is nu toch nog mooi man,putten moet je later gaan bevissen joh haha
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

28-10-2014 17:42

Haringvliet in November??? hahah gaat er maar aan staan dan.vroegere jaren voerde ik vanuit sept. door tot in oktober en ving idd zeer goed in de maand oktober,,misschien als ik doorgevist had ook in november maar haakte altijd af in november of eind okt.toen was het ook altijd veel kouder dan de laatste 2 jaren hoor!!!
Maar wat ik de laatste jaren doet vanaf eind september begin oktober =idd op binnenwateren,,nu start ik dan wat later maar het is toch zacht weer geweest de laatste maand en nog trouwens,want vrijdag en zaterdag geef ie 17 a 18 graden op met weer zon!!,,waar was ik gebleven hahaha,,ja wat ik dus de laatste jaren doet in najaar/winter is / komt doordat ik dan denk als ik dan toch kou moet gaan lijden,dan wel voor zware vis en die vang je niet zo snel/veel op HV TOCH???
die paar binnenwateren die ik dan bevist is puur gokken dat echt niemand of bijna niemand er meer vist,en alle of bijna alle bolletjes weggevreten zijn,dan gaan ze echt nog wel even goed zwemmen en zoeken naar enkele bolletjes :D :lol: en die zijn dan van mij meestal instant ,single hookbait,fluo pop upsjes 10 mm of 15 mm. :D
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

04-11-2014 18:28

Dat een topic wat begon met felicitaties zo kan uitgroeien naar een topic met veel afgunst en hypocriet schijnheilig gedoe.

Zelf allemaal roomser dan de paus blijkbaar :roll:

Een betere wereld begint bij jezelf, maar er zijn er een aantal die dit wel erg letterlijk nemen en zichzelf wel erg goed voelen....

Er is schijnbaar wel altijd iets te zeiken :P

Ga lekker vissen joh!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-11-2014 10:50

wil jou wel eens horen als alle topvissen van je thuiswater afgejat zijn en rond zwemmen op een besloten of verboden elite watertje....

liever hypocriet en schijnheilig dan zo een klootzak die met vissen sleept of een die het goedpraat.

Zelf allemaal roomser dan de paus blijkbaar :roll:


wil je hiermee aangeven dat je zelf ook wel eens een visje hier en daar verplaatst hebt of dat het maar normaal is of zo? :roll:

PS,

ik weet bijv een sloot bij mij in de buurt achter een aantal woningen waar een aantal 30-ers van een groot meer in gepropt zijn door iemand zodat diegene lekker makkelijk vanuit zn huis dikke vissen kon vangen. dat die 30-ers geen 30ers meer zijn ondertussen en er een sterfte geweest is onder die vissen boeit verder niet toch? die Mohikaan heeft mazzel dat deze het blijkbaar goed doet op die put anderzijds had het heel anders kunnen lopen. maar als ik dat bericht in die link van Jean-Pierre lees dan geeft dat ook nog maar weinig hoop voor dat water..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-11-2014 12:09

Ik kan mijn handen in dezen ook niet wassen in onschuld,
\maar in de 80-er jaren wisten we gewoon niet wat voor een impact dat
kon hebben op een eko systeem.

Nu blijf ik met m'n klauwen af van vissen. Dat wil zeggen dat ik er niet meer mee ga slepen...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-11-2014 12:27

Ook ik heb wel 's met vis lopen slepen, lang geleden was er zonder visie een school schubs uitgezet in een water bij een McDonalds, dat water kon ze niet helemaal voeden dus hapten ze naar alles wat bewoog, veel papagaaienbekken want elke zelfbenoemde karperaar ging precies daar zich eigen goed voelen natuurlijk.
Nu weet ik ook wel beter, en iedere karperaar die wel 's wat leest zou dat ook moeten weten, je kunt jezelf niet meer verschuilen achter 'wir haben es nicht gewusst'
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

06-11-2014 14:55

Ik heb ook in een ver verleden als 14 jarig jochie een vis overgezet (jeugdzonde)

Maar dit is gewoon uit commercieel oogpunt vis overzetten in een putje, en dan pronken dat de vissen met bol X gevangen zijn om er zo financieel beter op te worden. (walgelijk)
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

06-11-2014 15:40

michel Tja schreef:wil je hiermee aangeven dat je zelf ook wel eens een visje hier en daar verplaatst hebt of dat het maar normaal is of zo? :roll:


Keur ik ook zeker niet goed. Daar gaat mijn punt ook niet om.

Maar het klagen over "verboden" water blablabla..... Zelf nog nooit op een water gevist waar dit niet mocht? Of andere dingen die niet altijd mogen? (nachtvissen/3 hengels)

Stel je vangt een mooie vis die eigenlijk niet op je water thuishoort, gooi je deze dan ook zonder foto direct weer terug? :wink:

Ik ben van mening dat het nu ook een stuk minder gebeurt dan vroeger. Dat het met deze vis zo is gegaan is misschien ''jammer'' voor de vis, maar een overbevist papegaaienwater is in mijn ogen net zo ''zielig'' :roll:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-11-2014 15:54

@Mathieu,

dan hebben wij het denk ik over 2 verschillende dingen.

mijn punt vooral is dat een vis die ergens zwemt daar hoort te blijven.en wij karpervissers moeten niet slepen met vissen tenzij mede door organisaties als een SVN,VBK,waterschappen,ministerie van verkeer en waterstaat of wat dan ook vissen gered kunnen worden omdat de waterkwaliteit slecht is of andere milieutechnische redenen.niet voor eigen belang van de visser.
nogmaals ik gun Rudy van harte zn mega vangst,ook heb ik niet echt problemen met een "verboden" water.
zelf heb ik ook wel eens voorgevoerd waar een voerverbod is,of stiekem gevaren waar een vaarverbod is bijv.
maar vissen overzetten vind ik een zeer kwalijke zaak om meerdere redenen.
vooral als het om de gezonheid van de vissen gaat en naar de locals toe welke misschien jaren bivvakeren aan een water, het bestand ik kaart proberen te brengen en misschien al jaren op deze target zitten te hopen.( niet mijn soort visserij maar deze mensen hebben naar mijn idee veel meer recht op zo een vangst als diegene die die vis eraf gejat heeft.)

dit hele verhaal stinkt gewoon (net als de mentaliteit van veel karpervissers) ,niet Rudy zn vangst maar vooral de herkomst van deze vis.(en waarschijnlijk de reden waarvoor deze verplaatst is)ook denk ik dat deze vis al erg zwaar en groot was op moment van verplaatsen en de risico`s die men neemt puur voor eigen gewin is om misselijk van te worden.
als ik een die hard AK visser was zou ik nu echt pissed off zijn.
verder heeft een ieder met zn fikken van vissen af te blijven en netjes terug te zetten (Catch & Release mtrfckrs! ) zodat een volgende ook kans maakt deze vis te strikken.
op deze manier wordt het vissen naar mijn idee op een eerlijke manier beleefd en voor mij is dit record ten eerste niet eerlijk en een messteek in de rug van alle mensen die graag op het AK vissen.

als we dit maar allemaal accepteren zal er nooit wat veranderen, voor mij is dit daarom ook niet record waardig..
ik kijk niet de andere kant op en spreek mij uit over dit soort slechte zaken binnen de karpervisserij en dat zouden er meer moeten doen naar mijn idee.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

06-11-2014 16:34

amen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-11-2014 17:08

Weet je wanneer ik pas echt respect heb voor een vanger van deze vis,als deze haar weet terug zet waar ze hoort!!

En dan al die zielepieten die gesponsorde kilo knallers erin donderen en na 4 jaar er ineens een visser op het ak een foto ten toon stelt op een willekeurige site,die de mohikaan met een zelf gedraaid balletje ving op een simpele zondag na een ruzie thuis met de vrouw zijn hengeltje maar even uit ging gooien....

Dan wil ik die muilen wel eens zien :D
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

06-11-2014 18:32

Heb mijn oor nog eens te luisteren gelegd. Ze zwemt er al langer dan 15 jaar en was zeker nog geen veertiger. Ik had die 15 jaar benoemd omdat dat zeker het minimale aantal jaren was waar ik zeker van ben dat ze er zit. Ben namelijk niet de persoon die hele of halve onwaarheden verspreid.

Grts