Benelux record karper scherp gesteld

Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

23-10-2014 20:44

Nog dit: verboden voor iedereen en altijd. Ook voor mij. :) Mocht ik echter geen publiek figuur zijn... ;)
Grapje! :)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-10-2014 20:52

Ach, dat een record niet voor iedereen haalbaar is (want verboden viswater) is toch geen drama. Tenzij je natuurlijk heel serieus kans wil maken op "het record", maar dan hoop ik toch dat zulke mensen zich realiseren dat zoiets maatschappelijk gezien geen drol voorstelt en je in het karperwereldje vooral afgunst over je heen krijgt. Kortom, ik zou niet eens "het record" willen vangen denk ik...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-10-2014 21:00

Wat is het rivier record eigenlijk, Nederlands ?
Want dan is afgunst zeker niet aan de orde in mijn ogen althans...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-10-2014 21:10

Dag Mark,

Heb veel respect voor je maar dat wist je al. Dat je ook nog een beste leraar bent die ons hier ons wat onderwijs geeft daar kom ik nu pas achter. :lol:

Groet,
Peter
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

24-10-2014 01:26

Ten eerste Rudy Congratz met die bak je hebt mogen vangen. een vis of a life time die je in je net hebt geschoven.die pakt niemand je meer af.maar hoe een onderwerp af kan wijken van Benulux record karper gesteld? Naar het overplaatsen van de Mohikaan zo een jaar of 15 geleden.Volgens mij is deze spiegelkarper nu de zwaarste vis van de Benelux echt een hele dikke vette bak wow.En nog groter als de Big One.Maar om ff terug te komen op het overplaatsen van deze karper Ik ben eerder van mening dat de karpers zelf door de sluizen zwemmen.En dat hele Belgische kanalen stelsel staat met elkaar in verbinding? door middel van sluizen.waar de mohikaan rondzwemt Ik heb wel een voorbeeld zelf meegemaakt op het kk7/8 vorig jaar een vis gevangen o.a De Lange die ook van het ak afkomt in vroegere jaren diezelfde vis heeft ook op het vk gezwommen? en ook nog op andere delen van het kk dus ik geloof heus wel dat ze vissen stelen.en in putjes laten zwemmen?Tis zielig dat ze het doen maar het gebeurt de bekende bakken putjes :( .maar over dat overplaatsen van het ak naar het vk et zou kunnen. maar ik geloof niet dat deze vis is overgeplaatst.maar gewoon zelf door de sluis zwemt.ik vang vissen op het ijmeer diezelfde vissen worden ook in de Naarden vesting gevangen die skp karpers die je kan melden bij Joris Weitjes Vandaar dat ik dat weet.dus dat karpers door sluizen zwemmen is voor mij geen sprookje.maar een feit.Er worden nog steeds karpers op het vk gevangen die ook op het ak gevangen worden dus heren over dat over plaatsen verschillen de meningen.Waarom worden er anders van die goeie vangsten gedaan in de buurt van sluizen?..Er staat echt geen stopteken voor vissen dat ze niet door de sluis kunnen. Kijk als een vis nou in een heel ander water opduikt tja dan kan je praten over overgeplaatse vis.Maar niet als alles met elkaar in verbinding staat..dan is er inprinciepe een vrije doorgang.Karpers zijn nou eenmaal zwervers en duiken soms op op plekken waar je ze in een bepaalde tijd van het jaar niet verwacht..dat is mijn mening erover...
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-10-2014 07:14

Hij zwemt toch op een putje, dan zou die voeten moeten hebben gekregen of vleugels :roll:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-10-2014 08:14

Zo slim als een paling zal die niet wezen....
Wie was de laatste vanger ook alweer..... :roll:
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

24-10-2014 13:09

Hij zwemt toch op een putje, dan zou die voeten moeten hebben gekregen of vleugels :roll:


@Cees Mischien staat dat putje wel in verbinding met het vk.Mischien hoor.Dat putje heeft een naam begint met een Z.en voor de rest boeit het me niet.ga maar is vissen in die omgeving? en dan zal je erachter komen dat het water is wat al jaren onder hele zware hengeldruk staat.En niet zomaar zijn Parels laat zien.. maar dat je er hard voor moet werken om ze te haken en te vangen.dus ik gun Rudy die vis en iedereen die haar ooit nog mag vangen..
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

24-10-2014 13:46

Gejatte vis op verboden water.
Beetje als gestolen kunstwerk in privé galerie. Kunstwerk is mooi, de persoon die het bezit daarentegen...
Ik weet het ook allemaal niet...
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

24-10-2014 14:25

Allereerst mijn felicitatie,s naar de vanger van deze geweldige vis.
Ik heb al meerdere verhalen gelezen over deze vis waaruit blijkt dat het niet de makkelijkst vangbare vis is en zoals eerder vermeld werd zelfs aannemelijk genomen dat de vis dood was wat dus ook wel genoeg zegt.
Is in ieder geval een vis die van een zeer laag bezet openbaar water komt en er steeds mooier lijkt uit te gaan zien en waar van bovendien de bek nog steeds toonbaar is.Dit in tegenstelling tot de kilo knallers afkomstig van bijv Rainbowlake die vissen zie je per jaar hard achter uit gaan en moeten meestal vanaf de staart gefotografeerd worden zodat de bekken op de foto weg gemoffeld kunnen worden..
Dat de vis dan zo een 15 jaar geleden een keer over gezet zou zijn is voor mij bijzaak en is dus zoals eerder vermeld ook niet zeker.
Het vergaat de vis daar blijkbaar erg goed en schijnt erg moeilijk te vangen zijn.
Ik ben niet bekend met het betreffende water maar zou dus goed kunnen dat het tegen het AK aanligt en misschien wel via een sluisje verbonden is met het AK zoals Erwin suggereert..In Nederland weet ik bijv dat de spiegelplas via een sluis aan de Amstel vast zit.
Nogmaals een geweldige vis met geweldige afmetingen die er ondanks zijn extreme gewicht ook nog eens geweldig uit ziet, daarom een dikke proficiat voor de vanger :D

Gr,

Mark
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

24-10-2014 14:50

Erwin Groot 75 schreef:Hij zwemt toch op een putje, dan zou die voeten moeten hebben gekregen of vleugels :roll:


@Cees Mischien staat dat putje wel in verbinding met het vk.Mischien hoor.Dat putje heeft een naam begint met een Z.en voor de rest boeit het me niet.ga maar is vissen in die omgeving? en dan zal je erachter komen dat het water is wat al jaren onder hele zware hengeldruk staat.En niet zomaar zijn Parels laat zien.. maar dat je er hard voor moet werken om ze te haken en te vangen.dus ik gun Rudy die vis en iedereen die haar ooit nog mag vangen..


ik vrees voor jou Erwin, dat je het niet over het juiste water hebt
dave staal

24-10-2014 15:40

Erwin je roept maar wat. :lol: :lol: :lol:
Water staat nergens mee in verbinding.En zware hengeldruk is er ook niet. Putje waar je moeilijk kan vissen en dan nog alleen sneaky in de nacht pakkans schijnt
Nogal groot te zijn. Iets van natuur wachter die in de buurt woont.

Vandaar ook de nachtfoto's vermoed ik :wink:
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

24-10-2014 18:23

@Dave ik ken het water waar deze vis zwemt heel erg goed zelfs. :o Dus ik roep echt niks haha:wink: maar die onzin verhalen dat die op een afgesloten put zwemt is onzin(Of iemand hier op het forum moet met bewijzen komen dat de vis niet meer in de op het kanalenstelsel zwemt)Dan mag iedereen hier mij de les lezen..Maar als mensen zeggen et schijnt zo of ik heb dat gehoord die weten het dus niet zeker? Tja zo komen de verhalen wel de wereld in.Die Put ligt aan een jaagpad en dat jaagpad wordt gepacht door een bekend merk uit Belgie.. en die vissers die gesponserd worden door dat Merk(ik noem expres geen naam)Die dulden geen andere karpervissers op die put omdat ze ladingen met voer erin gooien!! En daardoor schijnbaar bang zijn dat een andere karpervisser een vis vangt op die put?Ik wil niet eens meer op die put vissen enkel al alleen omdat er gezeik van komt(ik heb er al heel wat nachies doorgebracht verstopt tussen de bomen).Dus Heren kom maar met een bewijs dat de vis verplaatst is ik geloof er niks van..de Mohikaan doet stof opwaaien bij mensen. en er worden verhalen verzonnen door mensen die het water persoonlijk niet eens kennen? laat staan er gevist hebben voor mij is deze topic gesloten..ik weet hoe het zit mocht dit anders zijn mag iedereen hier mij de les lezen heren Vang ze en mischien vang je wel de gestolen Mohikaan haha goed weekend allemaal....
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
dave staal

24-10-2014 19:27

:roll: inderdaad discussie gesloten.Die vis zwemt op een kanalen stelsel :D
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

24-10-2014 23:19

@ Erwin: hoe je eigen onderschrift "weet wat je zegt..." een kogel in je eigen voet kan worden. Het heeft iets grappigs. Maar ook dat is de karperwereld: iedereen heeft een beetje gelijk. :)

No hard feelings! Wellicht ben je een aangenaam persoon en een gepassioneerd visser. Ik zou alleen geen weddenschappen aangaan. ;)

Grts
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

25-10-2014 01:42

@Mark ook ik kan er naast zitten. En dat de vis weldegelijk op een put zwemt? Van 25 hectare en dat er een lage bezetting op zit.. en ik zal er ook zeker geen weddenschap op afsluiten. :oops: voor mijn gevoel was het de grote spiegel die op hetzelfde water als de Big one zwemt.En als ik ongelijk heb mag iedereen me de les lezen hier?geen enkel probleem ik ben zelf de discussie aangegaan.En je uitspraak van kogel in me voet vind ik een mooi gezegde.Die kon ik nog niet :D Het is eerder een blok aan me been......



grts
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

25-10-2014 10:04

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141024_0134 ... as-gegooid

De woonplaats van de Mohikaan !!
Als dat maar goed komt !!??
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-10-2014 11:17

Trieste figuren die vissen overzetten in putjes, komt er dus gewoon op neer dat die vis in principe op een soort betaal putje nu zijn ronde zwemt,mijn allereerste post over respect van deze vangst neem ik dus ook per abuis terug,niet zozeer tegen de vanger omdat ik niet de in en outs weet,maar wat is dit wereldje toch zielig.
Het is dus afwachten tot merk X zijn bolletje promoten kan omdat hij de mohikaan straks gevangen heeft in 1 of andere pisput,diegene die dit op zijn geweten heeft is een in en in triest geval,en het vissen niet waard,het bepaalde team van een boilie naam die niet genoemd wilde worden,kun je hier dus verantwoordelijk voor houden,want wie zou er anders die vis in hebben gezet zonder belangen als hij/zei daar niet vissen mag.
Vervelend voor de vanger hiervoor, want die heb toch wel wat op ze kerfstok nu ondanks daar geen bewijs voor is.
Lach me rot als straks een zeer grote vis sterfte ontstaat op dat putje,wat zullen ze janken ,hebben ze geen visje meer te vangen en op camera full frame 14 mm dikke worsten vinger lijkend vast te leggen.
Mensen die meer weten van dit,zouden gewoon hun bek moeten open trekken,zet een bepaald merk maar aan de schandpaal, snap niet waarom je geen namen zou noemen,iedereen zou moeten weten hoe en wat hun boilieboer en field testers zijn,stel zieke figuren in ieder geval als je zo uit eigen belang met vissen omgaat.waarschijnlijk is die hele put vol met vissen uit de regio,zou mij niets verbazen
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

25-10-2014 12:02

Erwin Groot 75 schreef:@Mark ook ik kan er naast zitten. En dat de vis weldegelijk op een put zwemt? Van 25 hectare en dat er een lage bezetting op zit.. en ik zal er ook zeker geen weddenschap op afsluiten. :oops: voor mijn gevoel was het de grote spiegel die op hetzelfde water als de Big one zwemt.En als ik ongelijk heb mag iedereen me de les lezen hier?geen enkel probleem ik ben zelf de discussie aangegaan.En je uitspraak van kogel in me voet vind ik een mooi gezegde.Die kon ik nog niet :D Het is eerder een blok aan me been......



grts


de Big One Erwin is een schub en die zwemt inderdaad op een heel ander water dan de Mohikaan
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

25-10-2014 13:48

@Herman,was in de war met een andere grote spiegel van het vk.Ik ben ook helemaal niet eigenwijs :oops:
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
robertino smith

25-10-2014 14:19

:D Ja ja, dacht eerst dhr. Groot heeft heeft de dvd van ES. teveel bekeken. Merknaam waar dhr. Groot op doelde, is dan ook geen geheim meer! Verder heb ik ook de ins en outs niet, alleen horen en zeggen (geen waarheden, speculaties van anderen, dromen :) ), niet belangrijk voor mij. Vind die spiegel wel BRUUT, man man man, wat een schubben platen op de rug! Wel gelijk een warm onthaal hier :wink: .

Groet.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

26-10-2014 00:12

Rik koster schreef:Trieste figuren die vissen overzetten in putjes, komt er dus gewoon op neer dat die vis in principe op een soort betaal putje nu zijn ronde zwemt,mijn allereerste post over respect van deze vangst neem ik dus ook per abuis terug,niet zozeer tegen de vanger omdat ik niet de in en outs weet,maar wat is dit wereldje toch zielig.
Het is dus afwachten tot merk X zijn bolletje promoten kan omdat hij de mohikaan straks gevangen heeft in 1 of andere pisput,diegene die dit op zijn geweten heeft is een in en in triest geval,en het vissen niet waard,het bepaalde team van een boilie naam die niet genoemd wilde worden,kun je hier dus verantwoordelijk voor houden,want wie zou er anders die vis in hebben gezet zonder belangen als hij/zei daar niet vissen mag.
Vervelend voor de vanger hiervoor, want die heb toch wel wat op ze kerfstok nu ondanks daar geen bewijs voor is.
Lach me rot als straks een zeer grote vis sterfte ontstaat op dat putje,wat zullen ze janken ,hebben ze geen visje meer te vangen en op camera full frame 14 mm dikke worsten vinger lijkend vast te leggen.
Mensen die meer weten van dit,zouden gewoon hun bek moeten open trekken,zet een bepaald merk maar aan de schandpaal, snap niet waarom je geen namen zou noemen,iedereen zou moeten weten hoe en wat hun boilieboer en field testers zijn,stel zieke figuren in ieder geval als je zo uit eigen belang met vissen omgaat.waarschijnlijk is die hele put vol met vissen uit de regio,zou mij niets verbazen


Hoi Rick,

Het verhaal van de Mohikaan zit even genuanceerder in elkaar als jij nu doet voorkomen volgens mij :wink:
Ten eerste is de vis (volgens zeggen) al 15 jr geleden als zijnde modale vis overgezet...
Ik wil het overzetten van vissen niet goed spreken hoor maar in die tijd was nog niet bekend dat je met het overzetten van één vis een complete populatie naar de knoppen kon brengen.
Het overzetten van een vis kan ook met de beste bedoelingen voor de vis gedaan zijn, ik en een paar kamaraten hebben (20 jr terug) bijv wel eens van een put een aantal (te) makkelijk vangbare vissen overgezet op een water waar alle karper van afgehaald was.
Het waren op moment van overzetting veelal zwaar beschadigde en uitgegroeide vissen, ik heb er zelf nooit meer gevist maar heb naderhand foto,s onder ogen gekregen van een paar vissen en kon mijn ogen niet geloven hoe mooi ze er uit zagen en sommige vissen waren zelfs in gewicht verdubbelt. :roll:
De bewuste put waar de Mohikaan zijn rondjes in zwemt heeft geloof ik een oppervlakte van zo een 30 hektare en er zwemmen (als de verhalen kloppen natuurlijk) iets van 15 vissen op de bewuste put..
Nogmaals overzetten is in deze tijd met de kennis van nu not done hoor maar 15 jaar geleden werd er voor sommige gevallen toch anders over gedacht. :-?

Gr,

Mark
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

26-10-2014 00:18

Waarom zou je eigenlijk vis overzetten van het AK in een put waar niet gevist mag worden?
Wat schiet daar de "dader" mee op?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-10-2014 01:00

Wat je daar mee opschiet ?
mark bres schreef:Het overzetten van een vis kan ook met de beste bedoelingen voor de vis gedaan zijn, ik en een paar kamaraten hebben (20 jr terug) bijv wel eens van een put een aantal (te) makkelijk vangbare vissen overgezet op een water waar alle karper van afgehaald was.
Het waren op moment van overzetting veelal zwaar beschadigde en uitgegroeide vissen

dat dus.

Meestal gaat het natuurlijk gewoon om de top vissen die gejat worden.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-10-2014 01:27

Als men kijkt naar de namen van de vangers,is 1 + 1 :2
Niks illegaal gevangen/gevist,maar met een gedoogbeleid van een sponsor,hoe kun je anders de namen verklaren van de mensen die deze vis gevangen hebben...

Marc pansar 2009
Bart voeten 2011
Kurt van cauwenberg 2011

Als je geld heb,of gesponsorde visser bent,en tijd zat heb,dan zijn dit soort dingen gewoon mogelijk.
Het is overigens geen afgunst van mijn kant,maar meer dat ik de personen en soort zielig vind,het "moeten" presteren met dikke vissen,het soort dikke vissen zoeken in zielige afgesloten putjes,waar blijkbaar een dame die eerst naar een tentoonstelling gaat en haar luis vouton tasje om haar schouders draagt ook een record kan vestigen type wateren.
Gooi die gasten eens op een water als haringvliet Hollands diep en de moed zinkt ze in hun schoenen, hun roem is niet meer dan 1 grote stinkende ellende,en dat moet dan een voorbeeld stellen voor de jongere generatie karpervissers die in de bladeren alleen maar hun verhaaltjes lezen van hoe het eigenlijk niet moet..
Neem alijn als voorbeeld met zijn Rainbow lake, schrijven kan die als geen ander,maar helaas is hij ook in de modder stroom mee gezogen,de essentie van het karper vissen zijn ze allen verloren,alles waar het vissen ooit nog om gedraaid heeft zijn ze totaal verloren,ik heb echt geen afgunst tegen mensen die hun visserij zo verloren zijn,medelijden is eigenlijk het juiste woord...